Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Görevde yükselme
Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik”in geçici 1 inci maddesinden yararlanabilmek için; 18.4.1999 tarihinde hem görevde bulunmak ve hem de aynı tarih itibarıyla iki yıllık yükseköğrenim mezunu olmak şarttır. Bu itibarla, 18.4.1999 tarihinde 2 yıllık yüksek okulu mezunu olan bir memurun o tarihte görevde bulunmasındaki görev kelimesi müdürlük görevini mi yoksa herhangi bir memur kadrosunda bulunmasını mı ifade etmektedir. O şartları taşıyan bir memurumuz var ama 18.04.1999 tarihinde muhasebeci kadrosunda görev yapmakta idi 2 yıllık yüksek okul mezunu olan bu arkadaşımız görevde yükselme eğitim ve sınavlarında müdürlük kadrolarına başvurabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 29.07.2009
Görevde yükselmede kazanılmış hak
1989 yılında lise mezunu olarak başkâtip kadrosunda göreve başladım. 1995 yılında kurumlar arası geçiş yaparak Valilikte Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni kadrosuna geçtim. 1997 yılında Belediyeye dönüş yaptım ve zabıta memuru kadrosunda göreve başladım halen bu görevi sürdürmekteyim. Ayrıca 2 yıllık önlisans mezunuyum. 1- Başkâtip ve şeflik kadroları eşdeğer olduğundan şeflik kadrosunu görevde yükselme sınavına girmeden atanabilir miyim? 2- 1989 yılından 1995 yılına kadar başkâtip kadrosunda bulunmamdan dolayı kazanılmış hakka girer mi?
- Soru Cevaplandı
- 29.07.2009
Deruhte belgesi, borç ödemesi
Mülkiyeti belediyemize ait 196.200 m2 lik tarla var, tarlayı 2007 yılında patates ekimi için 3 yıllığına ihale ile kiraya verdik. İhale dosyası evraklarını tam hazırladık, kira sözleşmesine sözleşme ekleri olarak şartnameyi de ekleyerek noter tasdiki yaptırdık. Kira sözleşmesinde şöyle bir madde mevcut. Kiracıya geçici abone yaptırmak üzere kiracı ile belediye başkanı TEDAŞ'a gittiler. TEDAŞ kayıtlarında bir önceki kiralayan kişinin enerji borcundan bir kısmı kaldığından geçici abone yaptıramazlar ve kiracı belediye başkanlığına dilekçe yazarak TEDAŞ'daki borçtan dolayı elektrik abonesi olamadığını belirtmektedir. Dilekçesinin kaydı yapılarak belediye başkanı tarafından da imzalandıktan sonra ihale dosyasına konmuştur. Kiracının babasının da civar kasabanın belediye başkanı olması nedeniyle siyasi nüfusunu kullanarak TEDAŞ' tan enerjiyi açtırıp patates ekerek hasat sonu da bir yıllık kira karşılığı olan 38.000.TL yi yatırdılar. İkinci yıl ekim yapılmadan önce Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı Tarım İl Müdürlüğünce tarlada hastalık çıkması sebebiyle patates ekimine müsaade edilmedi. Kiracı hastalık nedeniyle kira ihalesinin feshini istedi. Belediye encümenince ihale fesh edilerek başka bir ürün ekilmek üzere tarla tekrar ihale edildi. 2009 seçimlerinde başkanımız değişti. TEDAŞ’a baktığımızda, patates ekimi yapan kiracının enerji borcu bulunduğu ve bu borç belediyemiz üzerinde olduğundan yeni kiracının enerjiyi açtıramaması ve geçici abone yaptıramaması söz konusu olacak. Yönetim patates ekimi yapan kişiye TEDAŞ'a olan borcunuzu ödeyin dediğinde borç bizim ödeyeceğiz diyorlar. Belediye başkanımız sorumlular hakkında soruşturma açarım diyor. 1-Benim görevim başkâtip, ben belediye başkanından TEDAŞ'a geçici abone olamamaktan dolayı deruhte belgesi isteyebilir miydim? 2- TEDAŞ'daki borçla ilgili konuda başkâtip mi sorumlu, yoksa belediye başkanı, muhasip veya encümen mi sorumlu? 3- Şahsı TEDAŞ'a borcu ödemediğinden dolayı mahkemeye verme hakkımız var mı? 4- Şahsın TEDAŞ'a olan borcunun ödettirilmesi için nasıl bir yol izleyebiliriz. 5- Konuyu daha önce bir hocama sorduğumda bu konuda deruhte belgesi isteyemezsin kiralayan şahıs abone olamadığından borç belediyenin borcudur, borç sizi değil belediyeyi ilgilendirir dedi doğru mudur?
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2009
Görevde yükselme
Niğde İl Özel İdaresi Genel Sekreterliği Mali Hizmetler Müdürlüğünde memur olarak çalışmaktayım. Yüksek okuldan 1997 yılında mezun oldum, 1998 yılında Bozköy Belediyesinde Başkâtip kadrosunda göreve başladım, 1 yıldan fazladır özel idarede çalışıyorum. Yaklaşık 11,5 yıllık hizmetim bulunmaktadır. Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 10. ve geçici 1. maddesine göre Mali Hizmetler Müdürü kadrosuna atama yapılmak üzere ilana çıkıldı. Bugün itibarı ile düz memur kadrosunda çalışmaktayım. 02.02.2000 yılında çıkan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdarelerin ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin hizmet gruplarını düzenleyen 5. maddesinde Başkâtip, Şef, Amir, sayılmaktadır. Fakat 04.04.2009 tarihinde çıkan Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik ‘in müdür kadrosuna başvuruda bulunacakların 7. maddesinin 1. fıkrasının (a) bendinin 4. alt bendinde; teknik öğrenim gerektiren müdürlüklere yapılacak atamalar dışında, diğer müdürlükler için son müracaat tarihi itibariyle üç yılı uzman, şef, ayniyat saymanı, kontrol memuru ve muhasebeci kadrosunda olmak kaydıyla en az on yıl hizmeti bulunmak denilmektedir. Bildiğiniz üzere belediyelerde Şef kadrosu yoktu ve Norm Kadro Yönetmeliği ile birlikte geldi. Bende daha önce Başkâtip kadrosunda yaklaşık olarak 9 yıl çalışmış bulunmaktayım. Yeni çıkan Yönetmelikte Başkâtip kadrosu sayılmadığından 2000 yılında çıkan Yönetmeliğin kaldırılmış olması sebebiyle, benim müdür kadrosunda görevde yükselme sınavına girip giremeyeceğim konusunda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2009
Müdürlüğe vekâlet
Belediyemizde şef kadrosunda 1987 yılından itibaren, yazı işleri müdürlüğünde görev yapmaktayım. Lise mezunuyum. Belediyemiz yazı işleri müdürü (yüksek okul mezunu) izinli olduğunda veya emekliye ayrıldığında, yazı işleri müdürlüğüne vekâlet edip edemeyeceğim ve encümen üyesi olarak toplantılara katılıp katılamayacağım hususunda bilgi verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2009
Kaçak yapı
1990 yılında Koruma Amaçlı İmar Planında ve 1/1000 'lik Uygulama İmar Planında konut alanlarında iki kata izin verilmişken resmi kurumlara üç kata izin verilmiştir. Plan notlarında; kırsal yerleşim gelişme konut alanlarında yapılanma koşulları belirtilen esaslar uygulanacaktır. Konutlar 2 katlı ayrık ikili nizam yapılabilir. Tüm konut adaları parsellerinde TAKS:0.20, KAKS:0,30 —Müştemilat (Ahır-Samanlık-Depo vb.) Emsale dâhil değildir. Avluda yer alacak müştemilat TAKS:0,05, h:3,00 m yapılar yöre karakterine uygun iç avlulu tipte olabilecektir. —Avlu duvarları yüksekliği en çok 2,00 m olacaktır. Yapılar komşu parsel sınırına kadar yanaşabilir. Bu durumda komşu parsele yanaşan cephede kapı-pencere açılamaz. Çıkma yapılamaz. Ancak komşu parsele en az 1,00 m yaklaşıldığı hallerde kapı-pencere açılabilir. Denilmektedir. Bir vatandaşımız resmi kurumları emsal göstererek 3 katlı kaçak inşaat yapmış ve belediyemizce mühürlenerek durdurulmuştur ve savcılığa sevkedilmiştir. Yasal süreç devam etmekte ancak Cumhuriyet Başsavcılığınca soruşturması devam eden vatandaş 5237 sayılı Türk Ceza Kanunun 184/5. maddesi uyarınca mühürlenen inşaatlar için belediyemize 2 kat için müracaat etse sadece 2 katı ruhsata bağlayabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2009
Mühürleme görevi
Kaçak ve ruhsatsız inşaatı durdurmak ve mühürlemek için tespit etmek kimin görevidir? Hafta sonları da kaçak ve ruhsatsız inşaatları durdurmak ve tespit etmek zabıtanın görevi midir? Zabıta ekipleri her rutin kontrollere çıktığında fen işleri müdürü iştirak etmek ve tutanaklarda imza atmak zorunda mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2009
Zabıta memurunun görevde yükselmesi
Görevde yükselme yönetmeliğinde zabıta ve itfaiye erlerinin görevde yükselmeleri kendi mevzuatlarına göre yapılacağı belirtilmiştir. Ancak 1999 yılında emlak memuru olarak görev yaptım daha sonra belediye başkanı tarafından zabıta komiser yardımcısı ile görev değişikliği yapmak suretiyle zabıta komiserliğine atandım. Zabıta komiser yardımcılığı Mahalli İdareler Görevde Yükselme Yönetmeliğindeki hangi kadrolara denktir.
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2009
İşyerlerinin açılış-kapanış saatleri
İlimiz, Tekirdağ Belediyesi sınırları dışında ancak mücavir alanında kalan umuma açık istirahat ve eğlence yerine kollukça, açılış-kapanış saatlerine riayet etmediği gerekçesiyle tutanak tutulmuş, gereği için idaremize gönderilmiştir. Söz konusu işyeri belediye sınırları dışında ancak mücavir alanda kaldığı için Tekirdağ Belediyesine gönderilmiştir. Ancak Tekirdağ Belediyesi söz konusu işyerine İl Encümeni tarafından idari para cezası uygulanması gerektiğini belirterek yazıyı idaremize iade etmiştir. Tekirdağ Belediyesi tarafından işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmiş olan işyerine cezai müeyyide, belediye encümeni tarafından mı yoksa İl encümeni tarafından mı uygulanacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 24.07.2009
Zabıta memurunun şefliğe atanması
İşletme fakültesi mezunuyum. Zabıta memuru olarak görev yapmaktayım. Sınavlı veya sınavsız unvan değişikliği yapabilir miyim? Diğer şeflik kadrosu görevde yükselme sınavlarına girebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 24.07.2009
İtfaiye erinin şefliğe atanması
2003–2008 yılları arasında TSK’ da uzman erbaş olarak 5 yıl görev yaptıktan sonra kendi isteğimle ayrılarak 14.07.2008 tarihinde GİH 5 inci dereceli itfaiye eri kadrosuna açıktan atama ile belediyeye atamam yapıldı. 2009 yılı temmuz ayı içerisinde İçişleri Bakanlığının duyurmuş olduğu görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavına itfaiye eri kadrosunda bulunurken VHKİ veya şeflik kadrosu için sınava girebilir miyim? Şu an çalıştığım kurumda 1 yılımı doldurdum ve toplamda 6 yıl hizmetim var.
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2009
Balık adam kadrosuna atanma
13 yıllık memurum. Son 3 yılda itfaiye müdürlüğünde görev yapıyorum. 2008 yılında müdürlüğümüz tarafından balıkadam eğitimine katıldık ve 3 yıldızlı balıkadam brövesi aldım. Belediyemizde balıkadam kadrosu yok. Balıkadam kadrosu almak ve haklarından (yıpranma ve tazminat) yararlanmak için hangi yolu izlemeliyim?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2009