İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatı

Kontder Kullanıcısı -

Kasabamızda bulunan binaların bir kısmı 20-25 yıllık belediyenin her türlü hizmetinde faydalanmaktalar. Ancak bazılarının tapu sorunu nedeniyle bazı binalar ise arkeolojik sit alanı içerisinde olduğundan yapı kullanma izin belgesi yoktur. Ancak daha önceki yıllarda kaymakamlık bu tür binalara geçici işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı vermekteydi. Ancak umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinde verilecek işyeri açma ve çalıştırma ruhsatları belediyelere devrolunduğundan itibaren geçici ruhsatlar kaldırılmıştır. Kasabamızın tek gelir kaynağı turizm otel-motel ve pansiyon işletmeciliği olduğundan ve vatandaşın mağdur olmaması için bu tür sorunlu yerlere geçici olarak işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Mahalle muhtarına bilgisayar yardımı yapılması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz sınırları içinde görev yapan mahalle muhtarlarına bilgisayar alıp hibe edebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Diğer işyerlerinin açılış ve kapanış saatleri

Kontder Kullanıcısı -

Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin açılış ve kapanış saatlerini belirleme yetkisi encümene verilmiştir. İstirahat ve eğlence yeri olmayan işyerlerinin kapanış ve açılış saatleri ne olmalıdır? Bu tür işyerleri neye göre kapanış saati belirlenmelidir?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Simit fırını için yapı kullanma izin belgesi şartı

Kontder Kullanıcısı -

Güzelyalı 1994 yılında belediyelik oldu. Beldemizde 1965 yıllarında fırın olarak inşa edilmeksizin yapılan bu dükkan o dönemlerde ekmek fırını olarak faaliyete geçirilmişti ve 1979 yıllarında da kapatılarak günümüze kadar kapalı kalmıştır. Fakat bu tek katlı ve müstakil olan dükkan şimdide simit fırını olarak açılıp çalıştırılmak istenmektedir. Ancak tapusu mevcut olup kütükte dükkân olan bu yapıya, yapı kullanma izni belgesi tahsis edilmemiştir. Bu durumda simit fırını olarak açılıp çalıştırmak üzere ruhsat talebinde bulunan müstecirin müracaatını yapı kullanma izni belgesi aranmaksızın değerlendirmeye alınarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi mümkün olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Tam zamanlı sözleşmeli personelden yapılacak gelir vergisi kesintisi

Kontder Kullanıcısı -

Tam zamanlı iş sözleşmesi ile çalışan personelden maaşı oranına göre gelir vergisi kesilmektedir. 7800 YTL’yi geçtiğinde bu oran artmaktadır ve sözleşmeli personelle imzalanan sözleşmeden daha az ücret ödenmek zorunda kalınmaktadır. Bu durumda sözleşme metninde belirtilen miktar net olarak ödenir hükmü gerçekleştirilememektedir. Sözleşmede belirtilen ücreti ödemek için brüt artırılmalımıdır, ya da kesintilerden sonra kalan ücret ödenmeye devam mı edilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Bütçe emaneti

Kontder Kullanıcısı -

2007 yılına ait bir harcamanın, 2007 yılına ait olan faturasının bütçe emanetine alınmadan 2008 yılında ödemesi yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Gerçekleştirme görevlisi

Kontder Kullanıcısı -

ASKİ' de 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi mühendis unvanı ile çalışmaktayım. Bağlı bulunduğum başkanlıkta başkan yardımcıları ve müdürler bulunmaktadır. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre beni gerçekleştirme görevlisi olarak atadılar. Fakat Resmi Gazetenin 31.12.2005 tarih ve 3. mükerrer sayısında bu konu ile ilgili kimlerin gerçekleştirme görevlisi olarak atanacağı yazılı. Buna göre bana bu görevi verebilirler mi? Bu görevi başkan yardımcılarına ve müdürlere vermeleri gerekmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Tanıtım gideri

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizin faaliyetlerini, etkinliklerini ve yıl içerisinde yapmış olduğumuz sosyal faydaları tanıtım ve bilgilendirmek amacıyla ulusal veya yerel gazetelerde yayınlatmak istiyoruz. Bu işlemi yaptığımızda doğal olarak belediyemize bir maliyeti olacaktır. Bu harcamayı yapabilir miyiz? Yaparsak hangi bütçe kaleminden uygulayabiliriz? Hangi belgeleri ödeme evrakına koymalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Özel hizmet tazminatı

Kontder Kullanıcısı -

Ben Ticaret Meslek Lisesi mezunu olup, yazı işleri müdürü kadrosunda 3’üncü derecelik kadroyu işgal etmekteyim. 6 yıllık not ortalamasından 2/3 dereceye yükseldim. Özel hizmet tazminat puanım ne olacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Giyecek yardımı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde bulunan zabıta memurları, memurlara yapılacak giyecek yardımı 2007 yılı azami birim fiyat listesinde yazılı miktarlardan daha fazla miktarda fatura getirdiler. Fazla olan miktarları ne yapmak gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.03.2008

Diş tedavi bedelleri, mali hizmetler müdürlüğüne vekalet

Kontder Kullanıcısı -

1- Danıştay 2. Dairesinin Esas No: 2005/621, Karar No: 2007/4361 kararı ile diş tedavi ücretlerinin 3224 sayılı Diş Hekimleri Kanununun 40’ncı maddesi hükmü ile verilen yetkiyi kullanmak suretiyle belirlenen ve Resmi Gazetede yayımlanan tarifeden daha düşük bir bedelin belirlenemeyeceğine, diş tedavi ücretleri her yıl Bütçe Uygulama Talimatı ile belirlenen ve Resmi Gazetede yayınlanan bedeller üzerinden ödenmekte iken yukarıda belirtilen Danıştay kararı ile bu tür ödemelerin eşitlik ilkesine aykırı olduğu belirtilerek, diş tedavi ücretlerinin (Devlet hastanesinde diş hekimi bulunmadığından serbest diş hekimlerine havale edilen) diş tedavileri ile ilgili ödemelerde serbest diş hekimlerince uygulanan asgari diş fiyatlarının ödenmesi gerektiğine karar verilmiştir. Diş tedavileri konusunda Danıştay kararına göre serbest diş hekimlerince uygulanan asgari bedel üzerinden mi ödenmesi gerekmektedir? Yoksa eski uygulamaya devam mı etmemiz gerekmektedir? 2- Tahsildar kadrosundayım 5/1 derecedeyim iki yıllık yüksek okul mezunuyum. Belediyemiz mali hizmetler müdürlüğünü 19.04.2007 tarihinden itibaren 657 sayılı Kanunun 86’ncı maddesi gereğince görevlendirilerek, vekâleten bu görevi yürütmekteyim. Belediyemizde muhasebe yetkilisi sertifika sınavına şartları taşıyan personel olmadığından katılan olmamıştır. 5018/6’ncı maddesinde "bu şekilde atananların görev süreleri 31.12.2007 tarihine kadar devam edebilir" hükmü yer almaktadır. Buna göre belediyemizde muhasebe yetkilisi sertifikası olmayan bir memur 2008 mali yılında mali hizmetler müdürlüğüne vekâlet edebilir mi? Eğer sertifikası olmayan bir memur vekâlet eder ise vekâlet ücreti ödenebilir mi? Kurum içerisinde sertifikalı bir memur olmadığından vekâlet edilemez ise sorunun çözümü konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.03.2008

İl özel İdarelerinde geçici işçi çalıştırılması, araziye çıkan personele yemek yardımı

Kontder Kullanıcısı -

1- İl özel idarelerinde 5620 sayılı Kanundaki çalışma süreleri 6 aydan az olan geçici işçilerin iş akitleri askıya alınarak 2007 yılı içerisinde işleri sonlandırılmıştır. Bu sürekli işçi kadrosuna veya sözleşmeli personel statüsüne geçemeyen geçici işçiler 2008 ve sonraki yıllarda 5 ay 29 gün çalıştırılacaklardır. Bu geçici işçilerin 2008 yılında çalıştırılabilmeleri için, (2008 mali yılı bütçe Kanunu ve 5620 sayılı Kanun ile ilgili 2007/1 sayılı Tebliğ gereğince) vize şartı aranmadan 5 ay 29 gün çalıştırılabileceği anlaşılmaktadır. İdaremizde iş yoğunlunu azaltmak amacıyla bu kişiler dışında geçici işçi adı altında işçi alımı yapılabilecek midir? Yapılacak olursa nasıl bir yol izlenecektir? Belediye Kanununun 49. maddesindeki %30 luk oran il özel idareleri içinde geçerli midir? 2- İdarelerde çalışmakta olan teknik personel araziye çalışmaya gittikleri zamanlarda seyyar görev tazminatı almaktadırlar. (6245 sayılı Harcırah Kanununun 49. maddesine göre 1/3 oranında) idare memurlara ihale yaparak yemek yardımını ( yrmrk çrki veya kart sistemi ) ile yararlandırıyorsa bu teknik personel aynı gün için hem yemek yardımından hem de seyyar görev tazminatından yararlandırılıp yararlandırılmayacağı hakkında görüşlerinize ihtiyaç duyulmuştur.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.03.2008