Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Arsa, arazi
İlave imar planı ile imar içine alınan bir arazinin, imar planı yapıldıktan sonra ifrazı yapılmıştır. İfrazı yapılan arsaların belediyeye emlak beyanı İlçe Tarım Müdürlüğünden ekilip dikiliyor diye bir yazı alınması sonucu arsa beyanı vermesi gerekirken arazi beyanı verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 28.08.2009
İşten çıkarılıp geri dönen personelin hak ve alacağı
Belediyemizde çalışmakta iken yaş haddini aştığı gerekçesiyle işten çıkarılan ve açtığı dava sonucu tekrar görevine başlayan arkadaşımızın mahkeme devresindeki 10 aylık hak ve alacaklarının verilip verilemeyeceği hususunda bizi aydınlatırsanız memnun oluruz.
- Soru Cevaplandı
- 27.08.2009
Mimari projenin inşaat mühendisi tarafından kontrol edilmesi
Ben Bilecik Bozüyük Belediyesinde 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre fen işleri biriminde 2 yıldır sözleşmeli inşaat mühendisi olarak çalışmaktayım. Birimimizdeki mimar arkadaşımız ayrıldığı için ruhsat başvurularındaki mimari projeleri ben kontrol ediyorum zaten birimde elektrik elektronik mühendisi, makine mühendisi de yok ve ruhsatı ben düzenliyorum. Ancak mimari projelerin inşaat mühendisi tarafından onaylanması uygun mudur? Sonuç olarak tüm projelerin inşaat mühendisinin imzalaması ne kadar yasaldır? Mühendis bu konuda ne kadar sorumludur?
- Soru Cevaplandı
- 27.08.2009
YH sınıfından GİH sınıfına geçiş
2001 yılında Ankara Üniversitesinde hizmetli kadrosuyla göreve başladım. 2004 yılında Aksaray Belediyesine nakille geldim. Halen Aksaray Belediyesinde Bekçi kadrosunda sekreter olarak görev yapmaktayım. MYO Pazarlama bölümü ve İşletme Fakültesinden mezun oldum. Bayan, bekçi kadrosunda görev yapabilir mi, kurumumuzda görevde yükselme sınavı yapılmamaktadır. G.İ.H sınıfına nasıl geçebilirim, norm kadro uygulamasında itfaiye eri sınıfında olanlar hiçbir sınava ve işleme tabi tutulmaksızın G.İ.H sınıfına geçirildi, benimde bu şekilde mağduriyetim giderilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 26.08.2009
İller Bankası ortaklık paylarının muhasebeleştirilmesi
Say2000i sistemine giriş yapmaktayız. Sistem koordinatörü olarak Defterdarlık İl Muhasebe Müdürleri görevlidirler. 240- Mali Kuruluşlara Yatırılan Sermayeler Hesabını çalıştırmamız gerektiği belirtilmiştir. 240- Mali Kuruluşlara Yatırılan Sermayeler Hesabının ancak bir sermaye ortaklığımız olduğunda çalışması gerektiğini söylediğimizde; İller Bankasınca kesilen ortaklık payının bu hesapta gösterilmesi gerektiği ısrarla söylenmiştir. Bizlerde İller Bankasınca belediyemizden kesilen ortaklık payını 240 no’lu hesaba borç yazarak çalıştırdık. Bu işlemin doğru olup olmadığını ve doğru ise bir örnekle ortaklık payının muhasebeleştirilmesini yapabilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 25.08.2009
Üzerinde intifa hakkı bulunan taşınmazın kiralanması
Belediyemize ait akaryakıt istasyonunun intifa hakkı 2000 yılından 2015 yılına kadar Petrol Ofisi AŞ'ne verilmiştir. 2003 yılından bu güne kadar da söz konusu istasyon çalışmaz durumda olup, herhangi bir faaliyet vermemektedir. Belediyemiz de bu istasyonun bulunduğu alanda imar planı değişikliği yaparak daha önce ticari alan olan yeri Akaryakıt + LPG İstasyonu şeklinde değiştirmiştir. Bu değişiklik sonucu gerekli imar ve ifraz çalışmaları yaptırılmış, bunun sonucunda istasyonumuzun bulunduğu alan üçe ayrılmıştır. Ayrılan ve üzerinde yapılı hiç bir şey bulunmayan aynı alanın güney kısmındaki boş arsayı istekliler tarafından yeni teknolojik gelişmelere uygun olarak akaryakıt istasyonu yapılmak üzere 5393 sayılı Yasa ve 2886 sayılı Yasa hükümleri gereğince üst kullanım veya sınırlı ayni hak tesis edilmek üzere kiraya vermek istiyoruz. Bu kiralama işlemlerine başlarken söz konusu petrol ofisi sahasının tapuya şerh konulmak suretiyle 2015 yılına kadar Petrol Ofisi AŞ'ne intifa hakkı verildiğinden, söz konusu şirketin uygunluk görüşü ve izin alınıp alınmayacağı, verilen intifa hakkının Petrol Ofisi AŞ'ne ne gibi haklar sağladığı, belediyemizin bu taşınmaz ve üzerinde kurulu istasyon üzerindeki hakları ve yetkileri, belediyemiz Petrol Ofisi AŞ'den izin alınmaksızın isteklilere kiraya verip veremeyeceği hususlarında belediyemizce tereddüde düşülmüştür.
- Soru Cevaplandı
- 25.08.2009
Memurun belediye şirketinde görev yapması
Belediyelerin ortağı bulunduğu şirketlerde belediyeyi temsilen şirketin yönetim ve denetim kurulunda görev yapmak üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 28 maddesine göre memurlar görev alabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 21.08.2009
Sözleşmesi fesh edilen personelden fazla paranın alınması
Sözleşmeli Personellerin maaşlarını peşin almasından dolayı sözleşmesi fesh edilen tam zamanlı sözleşmeli personelden fazla ödenen para nasıl alınmalıdır? SSK primlerinin e-bildirge ile gönderilmesinde peşin prim ödemesi gibi bir olanak varmıdır?
- Soru Cevaplandı
- 20.08.2009
Teknik Uygulama Sorumluluğu
Yapı sahibi ile fenni mesul arasında imzalanan (TUS) sözleşmesinin bir suretinin belediyelerce istenmesi gerekir mi? Yapı sahibinin fenni mesulü sadece şehri terk ettiğini, kendisine bir ihtarname gönderdiğini, bu yüzden de bir önceki fenni mesulü azledip yerine bir başka fenni mesulü atadığını beyan etmesi üzerine belediyenin bu doğrultuda bir işlem yapması uygun olur mu? Yani tek taraflı azil mümkün mü? Şayet mümkünse yenisinin atanmasında hangi prosedür izlenecektir?
- Soru Cevaplandı
- 20.08.2009
Yapı ruhsatının yenilenmesi
29.12.1999 tarihli 4 katlı inşaat ruhsatı bulunan bir inşaatın zemin+2 kat inşaatı yapılmıştır. 5 yıl süre içinde 2 katlık sigorta primi yatırılmış 1 ve 2 kat için oturma ruhsatı verilmiştir. Zemin kat için her hangi bir işlem yapılmamıştır. Zemin kat için sigorta işlemlerin olması için ruhsat yenilenmesi gerekmektedir. Ruhsat yenileme işlemi yapılırken 1999 tarihinde verilen inşaat ruhsatına istinaden evrak istemeden inşaat sahibinin talebi üzerine yenileme işlemi yapılabilir mi? Yapılamazsa hangi evrakların istenmesi mecburidir. Zemin kat, 1.kat ve 2. kat irtifakı yapılmıştır.
- Soru Cevaplandı
- 19.08.2009
Büyükşehir belediyesinin yetkileri
Büyükşehir belediyesi daha önceden alt kademe belediyesi iken belediyemiz sınırları içinde bazı caddelerden ilan reklam, eğlence vergisi ve hafta tatili ruhsatları gibi işlemleri meclis kararı ile yapmak suretiyle belediyemizi yetkisiz bırakmıştı. Şimdi Kepez Belediyesi ilçe konumuna dönüştü ilçe statüsüne geçtikten sonra büyükşehir belediyesinin bu tür yetkileri devam eder mi?
- Soru Cevaplandı
- 19.08.2009
Unvan değişikliği
Kimya bölümü lisans mezunuyum. Zabıta memuru kadrosunda GİH sınıfında 3 yıldır görev yapmaktayım. 657 Devlet Memurları Kanununun 71. maddesinde belirtilen “…genel idare hizmetleri sınıfından meslekleri ile ilgili sınıfa, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle atayabilirler.”hükmüne istinaden sınıf değişikliği yaparak teknik hizmetler sınıfına başkanlık oluru ile atanmam mümkün mü?
- Soru Cevaplandı
- 18.08.2009