İşyeri açma ve çalışma ruhsatları

Kontder Kullanıcısı -

Bilindiği gibi işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı verilirken işyerlerinde aranacak genel şartlar 5. madde (c) fıkrasında özel yapı şeklini gerektiren sinema, tiyatro, düğün salonu, otel, hamam ve sauna, ekmek fırını ile akaryakıt sıvılaştırılmış petrol gazı, sıvılaştırılmış doğal gaz istasyonu için yapı kullanım izin belgesi alınmış olması zorunluluğu getirilirken; Motel, pansiyon kahvehane, kıraathane, bar, içkili ve içkisiz lokantalar (c) bendinde yer almamaktadır. (c) fıkrası hariç diğer işyerlerinde yapı kullanım izin belgesi zorunluluğu bulunup bulunmadığı hususunda bizleri aydınlatırsanız çok teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar dilerim.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2008

Denetim Komisyonlarının huzur hakkı ücretleri

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun 25. maddesi gereğince 2008 Ocak ayı meclis toplantısında 2007 yılı gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi için denetim komisyonu oluşturulmuştur. Denetim komisyonu çalışmalarına ocak ayında başlayarak, mart sonunda tamamlamıştır. Bu süre içinde 25 toplantı yapmıştır. Denetim komisyonu üyelerine ne kadar huzur hakkı ödenecektir

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2008

Daire başkanlığına atanma

Kontder Kullanıcısı -

5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu kapsamında büyükşehirlerde norm kadro, daire başkanlığı statüsünde diğer illerde ise müdürlük şeklinde yapılanmaktadır. Ancak belediye ve özel idarelerin görevde yükselme yönetmeliğine bakıldığı zaman sınavla unvan değişikleri ile unvanlara ilişkin öğrenim durumları belirtilirken daire başkanlığı hakkında her hangi bir hüküm bulunmaktadır. Durum böyle iken öğrenim durumuna bakılmaksızın daire başkanlığına atama yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

Çevre kirliğine neden olanlara para cezası uygulaması

Kontder Kullanıcısı -

Bir işyerinin açılışını yaparken el ilanı dağıtıp çevreyi kirlettiği zaman 5326 sayılı yasaya göre mi? yoksa, 1608 sayılı yasaya göre mi işlem yapacağız. Ayrıca bir işyerinin yada konutun bacasından aşırı derecede duman isi çıkıyor böyle durumlarda ne gibi bir işlem yapacağız açıklayabilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

İhaleye tek isteklinin katılması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyece yapılan ihalelerde şartları uyan tek talipli katıldığında ihaleyi yapıp sonuçlandırabilir miyiz? Tek kişi katıldığında ihaleyi erteleyip tekrar ihale mi yapacağız bu konularda 4734 sayılı yasada açık bir hüküm bulunmadığından bizlerin bilgilendirilmesini arz eder saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

Zabıta fazla mesai

Kontder Kullanıcısı -

Zabıta memurları izinli ve raporluyken fazla mesai ücreti alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

Derdece ve kademe terfisi

Kontder Kullanıcısı -

Ben 13.03.1988 tarihinde Endüstri Meslek Lisesi mezunu 63.283.076 sicil nolu memur olarak Alaşehir Belediyesinde göreve başladım. Halende çalışmakta olup, 04.07.2007 tarihine kadar 4/3 derecede bulunmaktaydım. 04.07.2007 tarihinde Celal Bayar Üniversitesi-Alaşehir Meslek Yüksekokulundan mezun oldum. Geçici mezuniyet belgemi derece ilerlemesi için hesap işleri müdürlüğüne verdim 2 derece ilerlemem yapıldı 2/3 oldum fakat 90 ve üzeri sicil notu almış olmam itibariyle 2008 yılı içinde 1 kademe almam gerekmekte iken yani ½ olmam gerekiyorken kurumumca yeni çıkan norm kadroda 5 derecede ki norm kadroya (memur) mezuniyet belgesi ve sicil notu karşılığı alacağım derece olan 1 dereceye düşemeyeceğim 2. derecede kalacağım tarafıma bildirildi. Yapmış olduğum araştırmalarda 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu 36-37 maddelerinde ve 631 sayılı KHK ne göre 2 yıllık yüksek okul mezunu 1 dereceye düşer der, fakat hesap işleri müdürlüğümüzce gerekçe olarak norm kadrodaki bulunduğum derecenin (5 dereceli memur kadrosu) 3 altı 3 üstü derece olan 2 dereceye kadar inebileceği belirtilmektedir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile norm kadro yönetmeliği arasında çelişki ve yoruma göre uygulama yapılmakta olup 631 sayılı KHK de yeni düzenleme yapılmış olup 2 yıllık yüksek okul mezunları da 4 yıllık mezunların haklarına sahip ibaresi bulunmaktadır. Şubat 2008 maaş bordosunda 2/5 derecede işlem yapılmıştır. Hakkım olduğunu düşündüğüm 1 derece üzerinden kademe ilerlemesi gerçekleşemediğinden dolayı mağdur olmaktayım.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.04.2008

İşçinin diğer bir kuruma nakli

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde kadrolu işçi statüsünde çalışan bir personel başka bir belediyeye belediye başkanlarının olurları (muvafakati) ile ataması yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.04.2008

Harcırah ödemesi

Kontder Kullanıcısı -

Kurumumuzca eğitim, mesleki bilgi becerilerimizi geliştirmek için açılan seminerler ve kurslar için memuriyet mahalli dışına geçici görevli olarak görevlendirilip geçici görevli bulunduğumuz sürece iaşe ve konaklamamız kendi kurumumuzca karşılanırsa günlük yevmiyelerimiz verilir mi? verilmez mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.04.2008

Zam ve tazminat farkları

Kontder Kullanıcısı -

Sinop İli Güzelkent Belediye Başkanlığında 14 yıldır başkatip olarak görev yapmaktayım. İki yıllık yüksekokul mezunu olup, 2 dereceli başkatip kadrosunda görev yapmakta iken, Belediye Başkanınca 13.11.2007 tarihinde norm kadro dahilinde boş bulunan 1 inci dereceli Yazı Müdürlüğü kadrosuna vekaleten atandım. Yazı İşleri Müdürü kadrosunun Özel Hizmet Tazminatı farkını alıp alamayacağımın bildirilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008

Sözleşmeli personelin izni

Kontder Kullanıcısı -

Geçici işçilerin sürekli işçi kadrolarına veya sözleşmeli personel statüsüne geçirilmeleri ile ilgili 5620 sayılı Kanun gereğince, Belediyemizde geçici işçi olarak görev yapmakta olan teknik personellerin, İçişleri Bakanlığının 18.12.2007 tarih ve 900-929/30390 sayılı oluru ile sözleşmeli personel statüsüne Sosyal Sigortalar Kurumuna tabi olarak geçiş işlemi yapılmıştır. 5393 sayılı Kanununun 49. maddesi gereğince tam zamanlı olarak çalıştırılacak olan personelin sözleşmesinin 11. maddesinde " Fatsa Belediyesinde sözleşmeli olarak bir hizmet yılını doldurmuş olmak kaydıyla; 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2. maddesinde sayılan kurumlarda Sosyal Güvenlik Kurumlarına prim ödemek suretiyle geçen hizmet süreleri toplamı 10 yıla kadar olan sözleşmeli personele bir takvim yılı içerisinde yirmi gün, toplam hizmet süresi 10 yıldan fazla olanlara ise 30 gün ücretli yıllık izin verilir. Yılı içerisinde kullanılmayan izinler ertesi yıla devredilmez ve kullanılmayan izin süreleri için ayrıca ücret ödenmez." denilmektedir. Bu durumda Belediyemizde görev yapan sözleşmeli personellerin daha önce Belediyemizde geçici işçi olarak görev yaptıkları halde izin kullanabilmeleri için sözleşmeli olarak bir yıllarını doldurmaları gerekir mi? Ayrıca işçi iken kullanmadıkları izinleri kullanabilirler mi? Kullanamazlarsa bu izinlerin ücretini almaları mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008

İşçinin bir belediyeden başka bir belediyeye naklen geçmesi

Kontder Kullanıcısı -

Kadrolu işçi olarak çalışmakta iken evlilik nedeni ile başka bir belediyeye özlük haklarım korunarak geçebiliyor muyum? Geçebiliyorsam ne yapmam lazım?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.04.2008