Görevde yükselme ve unvan değişikliği

Dalyan belediyesinde 15.06.1993 tarihinden beri tahsildar olarak görev yapmaktayım. Kurumumuza ait 3 adet şef kadrosu boş bulunmaktadır. Şef kadrosuna atanabilmem için nasıl bir yol izlenmesi gerekmektedir. Ayrıca endüstri meslek lisesi elektrik bölümü mezunuyum. Kurumumuzun tekniker kadrosu teknisyen kadrosuna dönüştürülerek ata-mam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Norm kadro

Yeni çıkan Zabıta Yönetmeliği çıkmadan önce bir zabıta memurunu başkanlık ataması ile komiser mua-vini olarak atamıştır. Yeni çıkan yönetmelikte ise ile komiser muavini kadrosu olmadığı için bunların durumları nasıl olacak ve komiserlik kadroları ne kadar sağlam açıkla mısınız?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Organize sanayi bölgesi katkı payının muhasebe kaydı

İlçemizde Kaymakamlık önderliğinde üç ortaklı (kaymakamlık, belediye, ticaret odası) kuruluş ana sözleşmesi imzalanarak Organize Sanayi Bölgesi (OSB) kuruldu. Belediyemizden doğal olarak OSB’ nin bütçesine katkı payı iste-nilmektedir. Belediyemizce yapılacak katkı payını (240, 241 no’ lu hesaplar gibi mi? Yoksa daha değişik mi?) hangi hesaplarda takip etmemiz (muhasebeleştirmemiz) gereklidir? Bir örnekle cevaplamanızı arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Yeni kurulan birim bütçeleri

Belediyemizin müdürlük sayısı 15 iken meclis kararı ile 18 müdürlüğe çıkarılmış bulunmaktadır. Yeni oluşan müdürlüklere personel giderleri dahil aktarma yapmak suretiyle kurulup gider çıkışları yapılabilir mi? Bu aktarmaları yedek ödenekten mi yoksa var oldukları müdürlüklerden mi yapacağız? Yada bu kurulan müdürlükleri 2008 bütçesi hazırlanırken mi dikkate almamız gerekir? Başka izleyeceğimiz yöntem ne olabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Sürekli işçinin belediye meclis üyeliği

Belediyemiz bünyesinde 01.04.2006 tarihinde geçici işçi olarak çalışmaya başlayan ve halen geçici işçi olarak çalışan, 5620 sayılı Kanun uyarınca sürekli işçi kadrosuna geçmeye hak kazanan bir işçinin, sürekli işçi kadrosunda çalışırken belediyemizde asil meclis üyesi olarak görev yapması uygun mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Zabıta ve itfaiye amirliğine vekalet

Başkanlık makamının talebi üzerine kaymakamlık onayını takiben beldemiz ilköğretim öğretmenleri ta-rafından görevde yükselme eğitimi verildikten sonra belediyemiz zabıta hizmetlerinde görev alan zabıta memuru-nun zabıta komiserliğine ve itfaiye erinin de itfaiye çavuşluğuna başkanlık onayıyla atamaları yapılmıştır. Kuru-mumuz zabıta ve itfaiye birimlerinde itfaiye amiri ve zabıta amiri önceden olmadığından bu görev şimdilik bu il-gili personel tarafından yürütülmekte olup kendilerine yapılan maaş ve tazminat ödemelerinde herhangi bir farklı ödemenin yapılıp yapılamayacağı, yapılacak olursa ne gibi bir ödeme olabileceği ve halen almakta oldukları mak-tu ücret üzerinde herhangi bir farklılık var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

BELDES ihale usulü

İlçe Kaymakamımız ilçe belediyesinin BELDES dahilindeki harcamalarını kontrol edilmesi görevi ver-miştir. 01.03.2007 tarih ve 2007/6 sayılı Yüksek Planlama Kurulu kararında harcamaların belediyenin tabi olduğu mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılır denilmektedir. 1- Belediyeler BELDES projesi dahilindeki mal ve hizmet alımları ihale işlemlerini 4734 sayılı Kanuna göre mi? Yapacak? Yoksa 2886 sayılı Kanunda belirtilen emanet usulü (pür emanet) mal ve hizmet alımlarını emanet komisyonu tarafından mı alınacak? 2- Bu projede çalıştırılan belediye işçilerinin ücretleri bu ödenekten ödenir mi? 3- Bu proje de kullanılan araçların akar yakıt giderleri emanet usulü ile alınıp, ödenir mi? 4- İçme suyu boruları emanet komisyonu tarafından alınıp ödenir mi? Yukarıda izah ettiğimiz konularda tereddüde düşülmektedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Hafta tatili ruhsatı

394 sayılı Hafta Tatili Kanununun 8. maddesinde "ruhsatnameler bir sene için muteberdir" denilmektedir. Bundan takvim yılını mı? yada ruhsat verildikten sonraki geçen bir yılı mı anlamamız gerekir. 6 aylık hafta sonu çalış-ması olan bir işletmeden ruhsat harcının yarısı mı alınmalıdır.

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Mesken olan bir yerin işyerine çevrilmesi

Mesken olan bir yer binadaki tüm maliklerin (oybirliği) muvafakatı ile işyerine çevirme işlemlerini biraz izah edebilir misiniz? Şöyleki burasının zemin, 1. veya daha üst katlar olmasının önemi var mı? Muvafakattan sonra imar müdürlüğünce yapılacak iş nedir? Yani plan-proje tadilatı gerekir mi, tapuda ve mesken ruhsatında o yerin vasfı işyerine çevrilecek midir? Vasfı değiştirilmeden (mesken olarak kalmaya devam ederek) sırf muvafa-kat ile işyeri olarak çalışma ve ruhsatlandırma imkanı var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.09.2007

Yap-işlet modeliyle yaptırılacak inşaatların proje ve ruhsatları

belediyemize ait yap-işlet modeliyle verilen yere yapılacak olan inşaatların proje ve ruhsatları nasıl ve kimin adına kesilecek ? çalışmalarınızda başarılar diler Saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.12.2005

Yapı ruhsatının yenilenmesi

2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanununu'nun 65, 77, 84 ve Ek 6 ıncı maddelerinde belirlenen maktu harç tarifelerinin, belediye grupları itibarıyla tespit edilmesi hakkında karar karar sayısı 2005 / 8730 olup, 07.05.2005 tarih 25808 sayılı resmi Gazete yayınlanmış olup, yayınlanan harçlar listesinde ise; inşaat ruhsatı yenileme harçları bulunmamaktadır.İnşaat ruhsatı alan kişilerin 5 yıl süre içerisinde inşaatının yapımı tamamlamamış ve yarım kalan, yapı kullanma izni almayan inşaatların tamamlanması için inşaat ruhsatı yenileme harçlarını neye göre alınacağını bildirilmesi hususunda, saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.12.2005

İmar planında yola isabet eden binaların yıkılması

1998 yılında turizm bölgesi ilan edilmiş olup imar ıslah çalısması yapılmıştır lakın belediyenın kuruluşundan daha onceleri kadımden bu yana yapılmış ruhsatları bulunmayan ve imar planında kamuya ait yola denk gelen mevcut binalar bulunmaktadır. bu binalar için herhengi bir kamulastırma yapılmayıp yoldanda kurtarılmamıştır,belediyemiz encumenı bu mevcut yola gelen binaların yıkılmasını istemektedir ,mevcut binaların yıkılıp yolun acılması için nasıl bir yol izlenmelidir ve hangi maddelere dayanarak bu binaların bir kısmı vatandaşların kendi arzularıyla yıkmak isteyip bir kısmınında itirazı söz konusu olabilir.yanlış bir uygulama yapmamamız için bu konuda yardımcı olmanızı bekliyorum ,teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 23.12.2005