İtfaiye fazla çalışma ücreti

Kontder Kullanıcısı -

Ben belediyede başkatip olarak görev yapmakta iken 01.04.2004 tarihinde belediye başkanının oluru ile itfaiye amiri kadrosuna atandım ve ayrıca itfaiye amiri olarak görevlendirildim. Anılan tarihten bu yana itfaiye amiri olarak fiilen bu görevi yürütmekteyim. 24.09.2007 tarihinde belediye başkanının oluru ile 2 itfaiye eri 1 şoför ve birde kadrolu işçi şoför görevlendirildi. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personeli haftanın 7 günü, işçi kadrosundaki şoförü haftanın 5 iş günü çalıştırıyoruz. Çalışan memurlara Bakanlar Kurulunun ve belediye meclisinin belirlediği karara uygun olarak fazla çalışma ücreti ödeniyor. Ayrıca 2 itfaiye personelimiz fen memurluğu emrinde, 1 itfaiye erimizde yazı işleri müdürlüğü emrinde görev yapmaktadır. Fiilen bu görevi yapanlara fazla çalışma ücreti ödeniyor. Filen çalışmayanlara fazla çalışma ücreti ödenir mi? Bana itfaiye amiri olarak atandığım ve görevlendirildiğim 01.04.2004 ila 24.09.2007 tarihleri arasında fazla çalışma ücreti ödenmedi. Ben günün 24 saati görevliyim. Ayrıca 2004, 2005, 2006 ve 2007 yılları arası bakanlar kurulu kararı ve belediye meclisinin almış olduğu kararlarda belirtilen, filen bu görevleri yapanlara ödenmesi gereken fazla çalışma ücreti maktuen bana ödenmedi. Bu fazla çalışma ücretini alabilir miyim? Eğer alabilirsem nasıl bir işlem yapmalıyım?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Belediye başkan vekili ödeneğinden yapılacak kesinti

Kontder Kullanıcısı -

1) Belediye başkan vekili görevli olduğu günler için ödenek almaktadır. Aldığı ödenekten gelir vergisi ve damga vergisi kesilmektedir. Ancak görevli kişi aldığı ödenekten emekli kesintisi yapılmasını istiyor? Bu durum mümkün mü? Kişi zaten emeklidir. 2) Belediye başkan vekil ödeneği hafta sonları için ödenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

İcra takibi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye encümeninden çıkan cezayı ilgili vatandaşa usule uygun olarak tebliğ ediyoruz. Ancak, vatandaş yatırmıyor bunun üzerine biz yasal süresi geçtikten sonra bu vatandaşı ödeme emri ve tebliğ alındısına istinaden icraya veriyoruz. Hâkim ilgili şahıs hakkında yasaların öngördüğü şekilde karar veriyor, fakat vatandaş ilgili mahkemeye mal beyanında bulunuyor. Mahkemeden evraklar, karar ve vatandaşın mal bildirimi ile birlikte bize geri geliyor. Biz kurum olarak bundan sonra vatandaşın mal bildirimine istinaden nasıl bir yol izlememiz gerekiyor yaptırımımızı nasıl kullanabiliriz bizi bu konuda aydınlatırsanız memnun kalırız.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Doğrudan temin yöntemi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize ait Jeotermal İşletmesine 2008 yılında alınması gereken kuru gıda, et ve meşrubat, mali sıkıntı nedeni ile yıllık ihale edilememektedir. Alacağımız olan malzemeleri işin önem ve aciliyeti nedeni ile encümen veya meclis kararı doğrultusunda doğrudan temin yoluyla ihtiyaca göre alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Okul servis araçları

Kontder Kullanıcısı -

28.08.2007 tarih ve 26627 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Ulaştırma Bakanlığı Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 3. maddesinde okul servis araçlarının kalkış noktasıyla varış noktası arasında kalan güzergah izin belgesi ve özel izin belgesinin trafik denetleme şube veya bürolarınca verileceği belirtilmiştir. 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin (p) bendinde ise “her türlü servis ve toplu taşıma araçlarının sayılarını ücret tarifelerini zaman ve güzergahlarını belirleme yetkisi belediyelere verilmiştir.” denmektedir. Buna göre öğrenci servislerine güzergah izin belgesini kim verecek?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Mesaiye geç gelinmesi

Kontder Kullanıcısı -

Mesaiye gelen personeller 3-5 dakika geç geliyorlar, bazıları 8-10 km uzaktan geliyor. Bunlarla ilgili bir hüküm var mı? Bir de öteki Devlet dairelerinde konuştuğumuz arkadaşlar memurun işe 5 dakika geç gelme hakkı var diyorlar.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Trampa yapılması

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz adına tapuda kayıtlı bulunan 25 m2. lik çift katlı betonarme bina, yine belediyemiz adına tapu kaydı bulunan cami avlumuz bitişiğinde vatandaşa ait 60.m2. büyüklüğünde yığma tek katlı ahşap bina ile takas işlemi yapmak istiyoruz. Bu işlem için belediye adına kayıtlı 215.m2.lik bina diğer binadan farklı fiyata değer düşüncesindeyim. Meclis bu konuda takas işlemi için onay verdi. Bu takas işlemi için belediyece bina takdir değer komisyonu kurulacak mı, kurulursa takdir komisyonunun takdir etmiş olduğu değer üzerinden mi takas işlemi yapılacak? Takdir komisyonu kararı ile değer tespiti yaparak fiyat farkı oluşursa belediye parseli bedeli farklı çıkarsa şahıs belediye adına yatırmak zorunda kalacak mı? Bu parseli ihale ile mi satış yapacağız, yoksa takdir komisyon kararı alarak encümen kararı ile kesinleştirip satış ve takas işlemi yapacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Zabıta memurlarının görevleri

Kontder Kullanıcısı -

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre belediyelerin ve zabıta memurlarının görevleri nelerdir? Belediye ve zabıta memurlarının idari yaptırım uygulama yetkisi var mıdır? Tüketici Hakem Heyetlerinin görevleri nelerdir? Bu Kanuna göre idari yaptırım nasıl ve kim tarafından uygulanır? İlçemizin turizm yöresi olması nedeniyle turistler ve lokanta işletmecileri arasında fiyat sorunları yaşanmaktadır. Lokanta işletmecilerinin yüksek hesap çıkarmaları üzerine turistler belediyemize müracaat ederek şikayette bulunmaktadır. Bu durumda belediye olarak nasıl bir işlem yapmamız gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

İhale işlemleri

Kontder Kullanıcısı -

Personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımları ihalesinde, ihale konusu işte çalıştırılacak toplam personel sayısı, ödenecek ücret ile ilave olarak verilecek yemek, yol gibi maliyetlerde eklenerek işçilik maliyeti hesaplanıp, ödenecek rakamlar idari şartnamede belirtilmektedir. Ayrıca yaklaşık maliyet hesabında dikkate alınan iş kazaları ile meslek hastalıkları prim oranı da idari şartnamede belirtilmektedir. Aylık istihkak ödemelerine eklenen ücret bordrosunda çalışan personelin bir kısmının hastalık sebebiyle raporlu olması nedeniyle eksik ücret tahakkuk ettirildiği görülmektedir. Eksik tahakkuk ettirilen bu ücretlerin taşeron firmaya ödenen aylık hak edişlerden eksik ödenen ücret kadar kesinti yapılıp yapılmayacağı veya hak edişin tamamı ödeneceği konusunda bizi aydınlatmanızı saygı ile arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

İşyerlerinin denetimi

Kontder Kullanıcısı -

İlçemiz dahilinde bulunan özel dershaneler, sürücü kursları, özel hastaneler ve polikliniklerde işyeri açma ve çalışma ruhsatı ile hafta tatili ruhsatı yönünden denetleme yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

Muhasebe yetkilisinin tazminat hakkı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz iş ve işlemleri şu anda zabıta kadrosunda bulunan ben ve muhasebe kadrosunda bulunan diğer memur arkadaş tarafından yürütülmektedir. Kadro derecemiz 6/1 dir ve lise mezunuyuz. Zabıta kadrosunda bulunan ben Yazı İşleri Müdürlüğü, Tahsildar, Evlendirme Memurluğu gibi memurlukları vekaleten yürütmekteyim. İşgal ettiğim kadro olan zabıta fazla çalışma ücreti almamaktayım, vekalet ettiğim Yazı İşleri Müdürlüğü tazminatlarından faydalanabilir miyim? Muhasebe kadrosunda bulunan arkadaşımız Mali Hizmetler Müdürlüğünü vekaleten yürütmekte olup, Muhasebe Yetkilisi sınavına katılarak başarılı olmuştur. Vekalet ettiği Mali Hizmetler Müdürlüğünün tazminatlarından faydalanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008

İşyeri açma ve çalışma ruhsatlarının iptali

Kontder Kullanıcısı -

Yıl içerisinde üç defa farklı fiillerden dolayı cezai işleme maruz kalmış olan umuma açık istirahat ve eğlence yerinin ruhsatı iptal edilebilir mi? Yıl içerisinde üç kere uygulanan cezai işlemlerin aynı fiillerden mi olması gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2008