Borçlanma esas ve usulleri

SAYIN HOCALARIM: BELEDİYEMİZİN İÇME SUYU PROJESİ TAMAMLANDI.2004 YILI İTİBARI İLE İLLER BANKASI GN.MD.CE YATIRIM PROĞRAMINA ALINDI.İLLER BANKASI GN.MD.CE YAPILAN ŞİFAİ GÖRÜŞMELER NETİCESİNDE PROJEMİZ İÇİN 300 MİLYAR TL.SIFİNANSE EDİLEREK BORÇ KREDİSİ VERİLECEĞİ BELİRTİLDİ. BU AÇIKLAMALARDAN SONRA 5272 S.K.GÖRE BELEDİYEMİZİN 2004 YILI GELİRLERİNİN TOPLAMI 214 MİLYAR TL.SI OLUP,KANUNDA BELİRTİLEN BORÇLANMA İÇİN BİR ÖNCEKİ YIL GELİRLERİNİN % 10 MİKTARINI ÇOK AŞMAKATADIR.BELEDİYE MECLİSİMİZCE BORÇLANMAYA AİT İLLER BANKASI GENEL MD.NE BAKANLIKTAN BORÇLANMAYA AİT İZİN ALINMAMIŞTIR.YASAL OLARAK BU BORÇLANMAYI YAPABİLİRMİYİZ?BORÇLANMA YAPILAMAZ İSE BELEDİYE MUHASEBECİSİ OLARAK TARAFIMA HERHANGİ BİR HUKUKİ VE MALİ BİR SORUMLULUK OLUŞURMU?EĞER OLUŞUR İSE NASIL BİR YOL İZLEMEM GEREKLİDİR.GEREKLİ GÖRÜŞLERİNİZİ TARAFIMLA PAYLAŞMAK ÜMİDİ İLE SAYGILAR SUNAR BAŞARILARAINIZIN DEVAMINI DİLERİM.

  • Soru Cevaplandı
  • 17.06.2005

Akaryakıt istasyonlarının lisans belgesi alma zorunluluğu

Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün Yazılarıyla, EPDK'dan Lisans almayan Petrol istasyonlarının kapatılması yönünde talimat verilmiştir. Belediye olarak ne tür bir işlem yapmamız gerekir, bu yazıya istinaden lisanssız istasyonları kapatabilirmiyiz. yoksa Encümen Kararı aldıktan sonramı kapatmamız gerekir. Cevaplarsınız seviniriz. Saygılarımla

  • Soru Cevaplandı
  • 13.05.2005

91 nolu Tebliğe göre KDV mahsubu

A firması ile Belediye Otomasyon Programı için yıllık bakım anlaşması yaptık.Maliye Bakanlığının Katma Değer Vergisi Genel Tebliğinin ( Seri No:91 - 28.02.2004 tarihli Resmi Gazete) 3. maddesinde Tevkifat Uygulanancak İşlemler arasında sayıldığından 1/3 oranında K.D.V. Kurumumuzun karşılaması gerekmektedir.Kurumumuzun Maliye' ye (KDV ve Muhtasar) Borcu yoktur.KDV den alacağımız vardır.Anlaşma yaptığımız firma örneğin 2000 YTL olup 1/3 oranı 101,69 YTL dir.Bunu 2 Nolu KDV Beyannamesi ile Maliyeye bildirdiğimizde tekrar 1 nolu KDV Beyannamesinde mahsup etmemiz gerekiyor. Bir örnekle yapacağımız işlemler hakkında vereceğiniz bilgilerden dolayı şimdiden teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.04.2005

Üzerinde cami ve müftülük binaları bulunan belediyeye ait taşınmazların ilçe müftülüğüne tahsisi mümkün müdür?)

Sayın hocam, yardımlarınız için şimdiden teşekkür eder çalışmalarınızda başarılar diler saygılar sunarım. Soru 1- Mülkiyeti Belediyemize ait olan 2 adet arsa (üzerinde cami ve müftülük binaları ile kuran kursu bulunan) ilçe müftülüğünün talebi ile tapusunu devir almak isterler. 5018 sayılı Kamu Mali yönetimi kontrol kanununun 47. maddesi ve 5272 sayılı Bld. kanununun 18. maddesi gereğince ücretli veya ücretsiz tahsis yoluyla satış yapılabilirmi? Ücretsiz olursa Bld. meclisince ne yapmamız gerekir. Soru 2- Belediye meclisimiz 2004 yılında Çiftçi malları koruma meclisini 4081 sayılı kanuna göre 5 asil, 5 yedek üye ile seçti. Koruma başkanı olarak Belediye Meclis üyesi görev alıp alamayacağı hakkında bilg verirseniz mutlu olurum. Selamlar

  • Soru Cevaplandı
  • 31.03.2005

5272 sayılı Belediye Kanunu’na göre başkan vekiline verilecek ödenek nasıl hesaplanır?)

Başkan vekiline ödenen ödenek hesabı nasıl hesaplanır. (nüfusu 10.001'den 50.000'e kadar olan belediyelerde 70.000 )

  • Soru Cevaplandı
  • 17.03.2005

Belediye sınırları dışındaki bir tesise su hizmeti götürülebilir mi?

Belde sınırları dışındaki bir tesise belediye şebeke suyu verilerek abone yapılmasında yasal bir sakınca varmıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.03.2005

Belediyece SSK’ya gönderilen Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin Damga Vergisine tabi olup olmadığı.

T.C GEDİZ KAYMAKAMLIĞI Yeşilçay Belediye Başkanlığı SAYI :01/63 10/03/2005 KONU :Damga vergisi KONTDER Belediyemiz 1 4009 01 01 1000107 043 05 07 Sicil nolu İmar işyeri Aylık Prim ve Hizmet belgesi gönderdiğimizde damga vergisi tahakkuku yapılmaktadır Bilindiği üzere 488 Sayılı Damga vergisi kanununun 3.ncü maddesinde “Damga vergisinin mükellefi kağıtları imza edenlerdir dediği ve resmi dairelerle kişiler arasındaki işlemlere ait kağıtların damga vergisini kişiler öder” denilmektedir. 8 .inci maddesindeki “ Bu kanunda yazılı resmi daireden maksat,Genel ve katma Bütçeli Daire ve idarelere il özel ideleri, belediyeler ve Köylerdir. Bu daireler bağlı olup ayrı tüzel kişiliği bulunan iktisadi işletmeler Resmi daire sayılmaz” hükmüne yer verilmiştir. Aynı kanunun 9.uncu maddesinde” Bu kanuna ekli (2) sayılı tabloda yazılı kağıtlar Damga vergisinden müstesnadır.” Hükmü mevcuttur. Öte yandan anılan kanuna ekli (2) sayılı tablonun 1-A resmi daireler arasında kullanılan kağıtlar başlıklı bölümün (1) inci maddesinde resmi daireler arasındaki işlemleri kapsayan her türlü kağıtlarla bu dairelerin soruları üzerine kişiler tarafından yazılan cevaplar ve ekleri damga vergisinden istisna edilen kağıtlar arasında sayılmıştır. Yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde damga vergisi kanunun uygulanması açısından Resmi Daire statüsünde olan belediyemiz tarafından düzenlenen aylık Prim ve hizmet belgesinden Damga vergisi alınmaması gerekmektedir. Bunun için SSK sigorta kurumuna hitaben veya belediyemize hitaben bir cevabı yazı yasılması hususunu; Bilgi ve gereğini arz ederim. BİRCAN Başkatip

  • Soru Cevaplandı
  • 10.03.2005

Hurdaya çıkarılmış araçların elden çıkartılması

Hurdaya çıkarılmış bir arcın alım ve satışın dameclis kararı gerekiyormu? Gerekmiyorsa hangi belediye yasaları ile alım ve satış yapılabilir? Meclis kararı gerektirmeden yapılan alım ve satışların herhangi bir miktar limiti varmı?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.04.2005

Fenni mesulün yapı kullanma izin belgesini imzadan imtina etmesi

Belediyelerde düzenlenen tip yapı kullanma izin belgesi evrakında yapı denetimi bölümü 86 ncı hanede bulunan, fenni mesulün imza kısmına, fenni mesullerden herhangi biri sebep belirtmeden imza atmaya gelmediği takdirde yapılacak işlemler nelerdir?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.07.2007

İçkili yer bölgesi

Kasabamız yerleşik alanı İznik İlçesine 7 km uzaklıkta, İznik Orhangazi karayolu üzerinde de belediyemiz sınırları devam etmekte. Bir vatandaşımız 1986 yılında yerleşik alan dışı ancak belediyemiz sınırları içinde bulu-nan bu bölgede bir bina yapmış ve 1986 yılında lokanta olarak yapı kullanma iznini almıştır. 1- Söz konusu lokanta yıllardır kullanılmamakta, ancak şimdi kullanılmak istemekte. 1986 yılında kullan-ma izni alınmış ancak ilgili mevzuatlar gereği karayoluna 22 metre mesafede bulunan bu yapıya geçiş yolu izin belgesi karayolları görüşü doğrultusunda belediyemizden düzenlenmesi gerekmekte midir? 2- Söz konusu lokantanın içkili olması vatandaş tarafından talep edilmekte ancak belediyemizin içkili yer tespiti bulunmamakta, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğinin 30. maddesi (b) fıkrası uyarınca beledi-yemiz sınırlarında olan ancak yerleşik dışı alandaki bu işyerine otel, motel gibi konaklama yeri olmaması nedeniy-le karayolu mesafesi 200 metre olması gerektiğinden, Belediyemiz meclisi tarafından içkili yer bölgesi olarak tes-piti mümkün müdür? 3- İçkili yer izni verilmeyen yerlerde veya belediyenin izni haricinde ve turizm belgeliler dışında açıkta içki satılması mümkün müdür? İznik İlçesinin turistik olması bu hakkı içkisiz sıhhi ve umuma açık istirahat ve eğ-lence yeri işletmelerine verir mi? 4- 26.03.2001 tarih ve 0070 sayılı İçişleri Bakanlığı genelgesi hala geçerliliğini korumakta mıdır? Yeni Yönetmelikten sonra içkili yerlerle ilgili çıkmış genelgeler mevcut mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.07.2007

Açık içki satışı yapan işyerine uygulanacak ceza

İlçemizde tekel bayii olarak sigara ve bira satışı yapan işyeri Kolluk kuvveti tarafından açık içki satışı yaparken (içki içilirken) yakalanmış ve hazırlanan tutanak belediyemize gönderilmiştir.pek fazla gündemde olmayan konular hakkında biz küçük ilçeler sıkıntı yaşamaktayız. Bu konu Belediye encümeninde görüşülmelimidir. Bizleri bu konuda yapacağımız işlemler hakkında bilgilendirmenizi saygılanrımızla arz ve talep ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.06.2007

Mahkeme kararı ile dönen memurun özlük hakkı

Kurumumuzda Disiplin Kurulu kararıyla 05.09.2005 tarihinde işine son verilen temizlik hizmetlisi 657'ye tabi personelimiz, Erzurum Bölge İdare Mahkemesi'nin kararına istinaden, 28.06.2006 tarihinde tekrar işe iade edilmiştir. Söz konusu personel 05.09.2006-28.06.2008 tarihlerini kapsayan ücret ve diğer sosyal haklarını talep etmektedir. Personele ödeme yapabilir miyiz? Yoksa yargıya başvurması mı gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.06.2007