Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Gürültü tespiti
etki devri yapılmayan ve elektronik cihazlar ile gürültü ölçme olanağı bulunmayan belediyeler için 5326 sayılı Kanunun 36/2 maddesinin uygulanması nasıl olmalıdır? Umuma açık istirahat eğlence yerlerinde gürültü ile ilgili şikâyetlerde işlem yapmak için gürültü ölçüm tespiti zorunlu mudur? Yoksa zabıta memuru konuya ilişkin şikâyet edilen gürültünün, hoşgörü ve tahammül sınırları içerisinde kalıp kalmadığını kanaatine göre mi değerlendirmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2010
Sözleşmeli personelin askerlik sonrası işe dönüşü
sayın hocam mrb;Ben oğuz belediyesinde 5620 sayılı yasa kapsamında 5393 sayılı kanunun 49.maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli personel olarak çalışmaktayım.bu kuruma 2005 yılında gecici işçi olarak işe girdim.Daha sonra 5620 sayılı yasa ile sözleşmeli personel olarak devam ettim.2011 yılı mart ayında askere giteceğem.asker dönüşü belediyeye işe yine başlaya bilirmiyim.İşe başlayamasam 6 yıllık çalışma tazminatımı alabilirmiyim (2 yılı gecici işçi, diğerleri sözleşmeli )bana bu konuda bilgi verirseniz sevinirim.saygılar
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2010
İlama bağlı tazminat ödemesi ve vekalet ücreti
Belediyeye karşı açılan bir tazminat dosyası kesinleşmiş olup, belli aralıklarla ödeme yapılması konusunda alacaklı ile anlaşılmıştır. Belirlenen bu anlaşma dahilinde, kısımlar halinde ödeme yapılmaktadır. Ancak yapılacak toplam ödeme içerisinde davayı yürüten alacaklının avukatına ait vekalet ücreti de bulunmaktadır. Bu vekalet alacağı kısmı için belediye olarak Gelir Vergisi Kanunu uyarınca stopaj kesintisi yapmamız gerekir mi? Ayrıca stopaj dışında vekalet alacağı için kesinti yapılması gereken herhangi kanuni bir kalem var mı, varsa bunlar hangileridir? Bu ilama dayalı borç ödenirken nasıl muhasebeleştirilecektir?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2010
Uzman erbaşın memuriyete atanması
15.06.2009 tarihinde edremit belediyesinde 9/2 kademe derecesinde göreve başladım.Daha önce tsk da uzman erbaş olarak görev yaptım ve ayrılırken 7/2 kademe derecesinden ayrıldım.daha sonra bir çok mahkeme kararı ve dpb dan almış oldugum görüş belgeleriyle tekrar 7/2 kademe derecesinde düzeltme yapıldı.Göreve başlangıç tarihim 1 yıl geçmesine ragmen kademe derecemde yükselme (7/3)olmadı sebeb olarak 4 yıl bekleme yaptıktan sonra yükselme olacagı söylendi.İşin dogrusu nedir memurlar her yıl 1 derece ,her 3 yıl da 1 kademe yükselmesi almazmı?yardımlarınız için teşekkürler
- Soru Cevaplandı
- 12.08.2010
Ziraat Bankası ve Halk Bankasına işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
Kamu ve özel bankalarının işyeri ruhsatlandırılması bölgemiz dahilinde bulunan bankaların tamamının ruhsatlandırılması ile ilgili 2009 yılı 11 ayında tebligat yaptık özel bankaların itirazları olmasına rağmen içtihat kararlarını örnek göstererek ruhsatlandırdık ancak T.C. Ziraat Bankasının 2 şubesi Ve Halk Bankasının bir şubesi 4603 sayılı T.C.Ziraat Bankası ve Halk Bankası A.Ş ve T.Emlak Bankası A.Şirketi (şu anda kapanan Banka) 4602 sayılı Kanunun 3. maddesinin 4. fıkrasında, 3572 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanunun 3. maddesinin Bankaları hakkında uygulanamayacağını belirtmişlerdir. İçtihat kararlarının kendilerini bağlamadığı ve haklarında yapılacak her hangi bir işlemde zarar davası açacaklarını beyan etmişlerdir. Bu konuda nasıl bir işlem yapılacaktır.
- Soru Cevaplandı
- 10.08.2010
Mahkeme kararı uyarınca ödenmesi gereken paralar
Belediyelerin uygulamalarından dolayı bazı kişi ve kurumlar, yargıya giderek, hak aramaları sonucunda, zaman zaman mahkeme kararıyla belediyeler kusurlu bulunup, tazmin ödemek durumunda kalabilmektedir. Belediyeye karşı açılan davalar ile belediyece açılan davaların, takibi, sonuçlandırılması işlemleri Hukuk işleri Müdürlüğünce yerine getirilip, bu aşamalardaki ödemeler yine Hukuk İşleri tarafından yapılmaktadır. Ancak sonuçlanan bir mahkeme kararında belediye kusurlu bulunup, para cezası veya tazmin ödemeye mahkûm edildiğinde, bu mahkeme kararı uyarınca ödenmesi gereken paralar, Hukuk İşleri Müdürlüğü bütçesinden mi, yoksa ki ilgili birimin bütçesinden mi ödenmesi gerekmektedir. Hukuk İşleri Müdürlüğünün çalışma usul ve esaslarıyla ilgili çıkarılan yönetmelikte, mahkeme sonucuna göre ödenecek ceza, tazmin gibi ödemelerin ilgili birimin bütçesinden ödeneceği belirtilmiş durumdadır. Bu hususu da göz önünde bulundurarak ödemelerin hangi birim bütçesinden yapılması gerektiği konusunda bizleri aydınlatmanızı istiyoruz.
- Soru Cevaplandı
- 10.08.2010
İmar sınırları dışında ruhsat
Belediyemiz imar sınırları dışında kalan yerlere yazlık ev , bağ evi , ahır ruhsatı verebilirmiyiz?
- Soru Cevaplandı
- 10.08.2010
Unvan Değişikliği
Belde belediyesinde bir yılı aşkın süredir itfaiye eri olarak görev yapmaktayım. Teknik Eğitim Fakültesi Yapı Öğretmenliği mezunuyum. Belediyede teknik idari hizmetli sınıfına geçişim mümkün mü? Mümkünse hangi unvanda görev yapabilirim.
- Soru Cevaplandı
- 09.08.2010
Aday memurun nakli
01.04.2010 tarihinde itfaiye eri alımı yaptık. Aldığımız itfaiye eri arkadaşlardan biri naklini Tokat merkeze aldırmak istiyor, yalnız Devlet Memurları Kanununun 54 ve 74. Maddeleri gereği 1 yıldan az 2 yıldan fazla olmamak kaydıyla asaletinin tasdik olması daha sonra naklini istemesi gerekiyor. Bu durumda bu arkadaş naklini bizim belediyemizden başka bir belediyeye aldırabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.08.2010
İhale ile satılan taşınmazlardan karar pulu kesintisi yapılacak mıdır?
(İhale ile satılan taşınmazlardan karar pulu kesintisi yapılacak mıdır?) Belediyemizin taşınmazları ihaleyle satıldı. Bunlardan Damga Vergisi 1 nolu Tebliğine istinaden iha-le karar pulu tahsil edilmesi gerekli midir?
- Soru Cevaplandı
- 03.08.2010
Maden Ruhsatları
1-İl Özel İdareleri 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 53. maddesi kapsamında bütçe içi işletme kurmadan kum ocağı işletmek, petrol istasyonu kurmak, vb. faaliyetlerde bulunabilir mi? Bulunabilir ise kum ocağı veya maden ruhsatını rödovans olarak başka bir şirkete verebilir mi? 2-5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 53. maddesi kapsamında bütçe içi işletme kurularak kum ocağı veya maden ruhsatını rödovans karşılığı başka bir firmaya işlettirilebilir mi? İşlettirilebilir ise rödovans işlemlerinde hangi yol izlemememiz gerekir? 3-Kum ocağı veya maden işletme ruhsatının İl Özel İdaresi adına düzenlenmesinde bütçe içi işletme kurulduktan sonra mı yoksa işletme ruhsatının alınmasına müteakip mi bütçe içi işletme için izin almamız gerekir? 4-Her türlü faaliyet için bütçe içi işletme için ayrı ayrı izin mi almamız gerekir yoksa bir defa genel olarak almak yeterli mi?
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2010
Bir mahallenin belediyeden ayrılması
2006 yılında Belediye Meclisi kararı ve İçişleri Bakanlığının onayı ile ilçemize mahalle olarak katılan mahallenin muhtarı, mahallelikten çıkmak isteğini iletmiştir. Belediye Meclisinin kararı ile mahalle olmaktan çıkarılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2010