İntifa hakkı kurulmuş yerde yeniden sınırlı ayni hak kurulması

Belediyemiz 8000 m2 arsa üzerinde imar değişikliği yaparak atıl durumdaki petrol ofisi istasyonu ve müştemilatının güney kısmındaki 3000 m2 arsayı Akaryakıt + LPG tesisi yeri olarak değiştirmiştir. İmar değişikliği yapılan yer de intifa hakkı tesis edilmiş 8000 m2 alan içerisinde olduğundan yeni Akaryakıt + LPG istasyonu yerde de Petrol Ofisinin 2015 yılına kadar intifa hakkı bulunmaktadır. İmar değişikliğinden sonra ifraz işlemleri yapıldı, ancak tapuya tescil ettirilemedi. Petrol Ofisi A.Ş. nin izin ve muvafakati istenmektedir. Belediyemize de belde halkından ve isteklilerden söz konusu yere kendilerinin Akaryakıt +LPG istasyonu yapmak istediklerini ve bu yapım masraflarını tamamen kendilerinin karşılayarak 3000 m2 boş arsayı uzun süreli kiralamak istemektedirler. Belediyemiz söz konusu yerdeki sorunu ve intifa hakkı hususu ile kiralama konusunu Petrol Ofisi A.Ş. ne 16/06/2009 tarih ve 247 sayılı yazımızla bildirdik. Petrol Ofisi A.Ş. de bu yazımıza 05/10/2009 tarih ve bila sayılı yazı ile şartlı olarak yanıt vermiş, yazı belediyemize elden ulaştırılmış olup, bu yazıda; 1. Taşınmaz üzerindeki intifa hakkımızın devamı süresince ihaleyi alacak işleticinin Petrol Ofisi A.Ş. amblemi ve bayiliği altında çalışması zorunluluğunun bulunduğunun belirtilmesi, 2. İhaleyi alacak işleticinin Petrol Ofisi A.Ş. ile de bayilik sözleşmesi imzalaması gerekeceği için Petrol Ofisi A.Ş.ninde ihaleyi alacak işleticiye muvafakat etmesi gerektiği hususuna yer verilmesi, 3. İstasyonda Petrol Ofisi A.Ş. standartları doğrultusunda gerekli yatırımların ihaleyi alacak işletici tarafından yapılması, Kayıt ve şartıyla intifadan kaynaklanan tüm haklarımız saklı kalmak üzere istasyonu işletecek kişinin belirlenmesi amacıyla belediyece ihalenin yapılarak istasyonun kiraya verilmesine muvafakat ettiğimiz hususunu bilgilerinize arz ederiz demişlerdir. Belediye Başkanımız da bu yazıya dayanarak yukarıda anılan söz konusu yeri 29 yıllığına 2886 sayılı Yasanın 51/g maddesine göre sınırlı ayni hak tesis edilmek üzere hemen kiraya vermek istemektedir. Belediye çalışanları olarak bizler de tapuda intifa hakkı kurulu yerin tekrar sınırlı gayri ayni hak tesis edilmek üzere ihaleye çıkamayacağını, öncelikle intifa hakkının kaldırılması veya 2015 yılına kadar Petrol Ofisi A.Ş. ile kiracının anlaşması gerektiğini, Şartnamelere ve ilanlara Petrol Ofisi A.Ş. nin şartlarının konulamayacağını ve şartlar oluştuğunda ihalenin açık veya kapalı teklif usulüyle yapılacağını önermekteyiz, ancak başkan bunda belediyenin menfaati var diyerek yukarıda anlatıldığı gibi taliplisine ihale etmek istemektedir. Bu durum karşısında Mali Hizmetler Müdürü ve Yazı İşleri Müdürü olarak encümende olduğumuzdan ihale sürecine katılmak istemiyoruz. Katılırsak hukuki sorumluluğumuzun olup olmayacağı konusunda bize ve belediyemize yardımcı olmanızı arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.10.2009

Bina İnşaat Harcı

Bina İnşaat Harcı Hk. 230m² bodrum ortak alan, (2x115)=230m² zemin kat 2 daire, (2x155)=310m² 1. kat 2 daire, (2x205)=410m² 2. kat 2 daire olmak üzere toplam 6 daire 1180m² ye 1999 yılında bina inşaat harçlarını ödeyerek yapı ruhsatı alınan parsele yapı yapılmadığından 2009 yılında aynı kişi proje tadilatı yaparak yeniden yapı ruhsatı için başvurmuş ve ; 230m² bodrum kat ortak alan, 125m² zemin kat 1 daire, 105m² Zemin kat 1 DÜKKAN, (2x152m²) =304m² 1. kat 2 daire, (2x175) =350m² 1. kat 2 daire olmak üzere toplam 5 daire 1 dükkan 1.114m² proje getirdi. 1- Bina inşaat harcını nasıl almalıyız? Hesaplama ve mahsup işlemi nasıl olmalı? 2- Daire m²lerinde değişiklik olduğu (dilim atladığı) için bina inşaat harçalarını hesaplarken 1999 yılında yatırılanı mahsup edecekmiyiz, mahsup edeceksek günümüz rayicine göre mi mahsup edeceğiz. Örneğin 1999 yılında 151m² nin üstünde bir daire için bina inşaat harcı m²x0,20 TL 2009 yılında ise 3 TL dir. 1999 yılında 0,20 tl olarak ödenen harcı mahsup ederken yine 0,20 TL olarak mı alacağız yoksa günümüz rayici olarak 3 TL olarak mı? Yani önce yatırılan harcı güncelleyebilirmiyiz. 3- 1993 yılında Bina inşaat harcı muaf olan bir daire için alınan yapı ruhsatlı yerde yapılan tadilatdan sonra bina inşaat harcı alacakmıyız. Nasıl alacağız. ( Tadilt: m² de büyütme veya küçültme)

  • Soru Cevaplandı
  • 22.10.2009

Görevde Yükselme

1- 2009 yılında mahalli idareler görevde yükselme sınavına şef kadrosu için başvurdum. Bu sınavda başarılı olduğumda atanmam belediye başkanının inisiyatifinde midir? Şayet atanmam olmadığında hakkımı arayacak bir durum var mıdır? Kurumumuzda 3 adet şef kadrosu boş pozisyonun da olup benden başka kimse başvurmamıştır. 2- Görevde yükselme sınavını kazandığım takdirde bu kazanmış olduğum hak ne kadar geçerlidir? Kazanmış olduğum bu hakkın geçersiz olması için, bulunmuş olduğum kurumun yeniden görevde yükselme sınavı açması gerekli mi? Yoksa mahalli idarelerin görevde yükselme sınavını düzenlemesi yeterli olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.10.2009

Amirlik veya sorumluluk ücreti

On senedir belediyede araç ve iş makinesi kullanıyorum. Nisan ayının beşinden itibaren garaj amiri olarak atandım bana gelen resmi evrakta araçlardan ve personelden sorumluyum ve bu durumda amirlik veya sorumluluk parası alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.10.2009

Belediyeye katılma, belediyeye bağış

1) Belediyemiz 1999 yılında kurulmuş olup, ilk kuruluş nüfusu 2700 lerde iken her geçen gün nüfus kaybetmekte sırasıyla 2489, 2041 ve 2009 yılı başında açıklanan nüfus sayımız 1862’ dir. Belediye sınır komşumuz olan Terme Akçay Köyü halkının belediyemize katılma talepleri olmuş, Samsun Valiliğimizce gerekli işlemler tamamlanarak 13.09.2009 tarihinde plebisit yapılmış ve olumlu sonuçlanmıştır. Konu Valiliğimizce 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 8. maddesi gereği, belediye meclis toplantımızda görüşülmek üzere gönderilmiş, Belediye meclisimizin 02.10.2009 tarih ve 33 sayılı kararı ile söz konusu köy Akçay Mahallesi olarak kabul edilmiştir. 5393 sayılı Kanunun kararların uygulanması ve nüfus ile ilgili 12. maddesinde kararlar kesinleşme tarihini takip eden yılın Ocak ayının 1. günü yürürlüğe girer denilmektedir. Bu bilgiler ışığında Akçay’da açılmakta olan fabrika için işyeri açma ve çalışma ruhsatlarını şu anda belediyemizce verebilir miyiz? Kanalizasyon, su, yol ve her türlü alt yapı çalışmalarına başlamamız için yeni mali yılı beklememize gerek olur mu? Kanunlar ve mahalli idarelere ait görüşler oradaki muhtarlık hizmetinin mahalli idareler seçimlerine kadar devam etmesi yönünde, Ancak, Muhtar ve Köy İhtiyar Heyetinin topluca istifa etmesi durumunda mahalle bölümü yaparak (2 veya 3) muhtarlık seçimlerine gidilmesi mümkün müdür? 2) Beldemiz vatandaşlarından biri 2004 yılı Mayıs ayı içerisinde “tapulu olmayan 2-B arazisinden” 1000 m2 lik kısmını Belediye Başkanlığımıza mezbahane yapılması şartı ile bağışlamış olup, konu Belediye Meclis toplantısının 07.06.2004 tarih ve 12 sayılı kararı ile görüşülmüş ve şartlı bağışı kabul edilmiştir. Bu zamana kadar mezbahane yapılması amacı ile birtakım girişimlerde bulunulmuş ise de ilgili 2-B arazisi üzerinde herhangi bir çalışma, bina yapılamamış, arazi bağışlandığı şekli ile durmaktadır. Bilindiği üzere şartlı bağışlar 5393 sayılı Belediye Kanununun meclisin görev ve yetkileri ile ilgili 18. maddenin (g) bendinde, şartsız bağışlar, aynı kanunun belediye başkanının görev ve yetkileri ile ilgili (ı) bendinde açıklanmıştır. 2009 yılı Temmuz ayında yapılan mahalli idareler seçimleri neticesi belediye başkanı ve belediye meclis üyeleri değişmekle birlikte, Buna göre; 1-2004 yılında meclisce kabul edilen (taşınmaz üzerinde amacına uygun yapılaşma olmadığından) şartı, yeni bir meclis kararı ile ortadan kaldırarak “mezbaha yaptırılmak” üzere şartını, örneğin “belediye hizmet binası” yapmak üzere şeklinde değiştirebilir miyiz? 2-Bu durumda aynı mal sahibinin görüşü de bu istikamette ise yeniden muvafakati aranmalı mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.10.2009

Görevde yükselme

Bilindiği gibi 04.07.2009 tarih ve 27278 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Hakkındaki Yönetmeliğin Geçici 1. maddesi daha önce "18.04.1999 tarihi itibariyle görevde bulunanlardan iki yıllık yüksek öğrenim görmüş olanlar, dört yıllık yüksek öğrenim görmüş kabul edilirler," iken "18.04.1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibariyle iki yıllık yüksek öğrenim mezunu olanların, dört yıllık yüksek öğrenim görmüş kabul edilirler" şeklinde değiştirilmiştir. Sorum; 1- İki madde arasında ne fark vardır? 2- Ben 1992 yılında inşaat teknikeri olarak memuriyete başladım. 1998 yılında istifa ettim. 2005 yılında yeniden memuriyete döndüm. Bu durumda ben bu maddeden yararlanabiliyor muyum?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.10.2009

Yedek memurların göreve başlatılması

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48.maddesinin (A) fıkrasındaki şartlar ile 21.10.2006 tarih ve 26326 sayılı Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 15.maddesi hükümleri gereği ile 11.04.2007 tarih ve 26490 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik hükümleri doğrultusunda 19.09.2008 tarihinde yapılan sınavı kazanan 15 kişinin ataması yapılarak 26.09.2008 tarihinde göreve başlatılmışlardır. Göreve başlayan 2 aday memur (İtfaiye Eri) 23.03.2009 ve 25.09.2009 tarihlerinde istifa ederek görevlerinden ayrılmış olup, istifa eden 2 aday memurun (itfaiye eri) yerine, sınavı yedek olarak kazanan adayların atanıp atanamayacağı konusunda görüş bildirilmesini saygılarımla arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 16.10.2009

Para cezası

2559 sayılı Polis ve Vazife ve Selahiyat Kanununun 8 inci maddesinde belirtilen kati delil elde edilen işyerine belediye encümenimiz kapatma yerine belediyenin gelir elde etmesi için idari para cezası verebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.10.2009

Sözleşmeli personel

Yazıhan Sulama Birliğinde 5620 sayılı Kanun yürürlüğe girmeden önce geçici işçi statüsü ile çalışıyordum. 5620 sayılı Kanununun uygulanmasından sonra sözleşmeli personel olarak yaklaşık 2 yıldır çalışmaktayım. 5393 sayılı Belediye Kanunun 49 uncu maddesine göre sözleşmemiz yinelenmektedir. Bizim konumumuz 657 sayılı Kanununun 4/b den farklı mıdır yoksa özlük olarak aynımıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.10.2009

İşçi kadrosundaki personelin muhasebe yetkilisi görevi verilmesi

Ben 2002 yılında geçici işçi olarak işe alındım. Daha sonra çıkan Kanunla bizler daimi işçi statüsüne geçtik. Şu an belediye de muhasebe bölümünde işçi olarak çalışmaktayım; sorumluluk başka bir memur arkadaşımızda, bizzat ben işleri yürütmekteyim. 2009 yılında seçimlerden sonra belediye meclisinde görüşülerek tarafıma muhasebe yetkilisi ve mali hizmetler müdürlüğü görevi verilmiştir. Sorularım şöyle: Belediye meclisinin böyle bir yetkisi ve görevi var mıdır? İşçi kadrosundaki bir kamu görevlisine muhasebe yetkilisi ve mali hizmet müdürlüğü verilir mi? Şayet bu görev ve sorumluluklar verilirse maaşıma ek bir ücret verilir mi? Yapılan işlem yanlış ise, şahsen hukuki olarak hangi yola başvurmam gerekiyor? Muhasebe sertifikası olmadan muhasebe yetkilisi olunabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 15.10.2009

Muhasebe işlemleri

Birliğimizde, muhasebe iş ve işlemlerine bakmaktayım. Geçici işçi eliyle muhasebe işlemleri yürütülür mü? Yürütülmez ise kurumumuzda 5620 sayılı Kanun kapsamında 5393 sayılı Kanunun 49 uncu maddesine göre 657 sayılı Kanun 4 – b statüsünde çalışan Mühendis /Birlik Müdürü muhasebe işlemlerine görevlendirme ile bakabilir mi? Ya da bağlı bulunduğumuz Kaymakamlıktan memur görevlendirilmesi gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.10.2009

İşletme belgesi alınması

İşletme belgesi alınması zorunlu olan işyerlerinde işletmecilerin bu belgeyi almakta büyük zorluklar içerisine girdikleri görülmektedir. İlimizde bu belgeyi verecek birimin olmamasından dolayı müracaat Gaziantep iline yapılmaktadır. İşletmelerin bu belgeyi almak için müracaatları sonrası yetkililerin ödeneklerinin olmaması, yeterli müfettişlerinin olmadığı nedenleri ile işyerlerini kontrole gelemediklerinden bir çok işyeri bu belgeyi 5-6 ay gibi sürelerde alabilmektedir. Faaliyete hazır hale gelmiş bir işletmeye bu süre çok ağır gelmektedir. Ayrıca İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin amacı ruhsatlandırmanın hızlı bir şekilde yapılabilmesi için hazırlanmıştır. Diğer taraftan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İş Teftiş Kurulu Başkanlığının B.13.0.İTK .0.00.00.00/ 949– 487 sayılı yazılarında kurma izni ve işletme belgesi olmadan açılma izni verilmemesi hakkında yazıları bulunmaktadır. Bu bilgiler ışığında ruhsat işlemlerinde nasıl bir uygulama yapılması hakkında görüş ve değerlendirmelerinize ihtiyaç duyulmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 14.10.2009