Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Özel sektör ve belediyede geçen sürenin teknik hizmetler sınıfında değerlendirilip değerlendirilmeyeceği
Ben Gelibolu Belediye Başkanlığı bünyesinde Teknik Hizmetler Sınıfında 4/2 derece ve kademesinde İçmesuyu Tesisler Müdürü olarak (mühendis- su ürünleri mühendisi) kadrosunda çalışmaktayım. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin ortak hükümler bölümünün (C) bendinin 1 inci fıkrası gereğince aşağıda yazılı çalışma sürelerimin çalışma dereceme sayılıp sayılmayacağı, sayılırsa ne kadarının sayılacağı ve 1998 yılında belediye meclisince kabul edilen İçmesuyu Tesisler Müdürlüğü Yönergesi ile içme suyu tesisler müdürü olarak çalışmakta olduğum müdürlük unvanından Ekim 2006 meclisinde kabul edilen norm kadro cetveline göre (D-9) su ve kanalizasyon müdürü olarak atamam yapılacak bu müdürlük için kazanılmış haktan yararlanabilir miyim yoksa görevde yükselme sınavına girmem gerekir mi? ... Konserve San. A.Ş. özel sektör (dondurulmuş gıda ve balık konserve bölümünde) 01.07.1992 -30.09.1992 tarihleri arasında 90 gün, 400 gün, Gelibolu Belediyesinde resmi kurum (içmesuyu arıtma tesisinde geçici işçi statüsünde tesis sorumlusu olarak işletme ve laboratuvarda ) 14.02.1995 - 14.01.1998 tarihleri arasında 990 gün.
- Soru Cevaplandı
- 25.10.2006
Hastalık raporu
Zabıta memuru kadrosunda olan bir arkadaşımız 2002 yılı başında rahatsızlığı nedeniyle 36 ay heyet raporu sonrası 2005 yılının başında sağlıklıdır, çalışabilir raporu ile göreve başlamıştır. Sonraki yıllar için yılda 40 günlük rapor hakkını kullanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 11.10.2006
Emekliye Sevk
Kurumumuzda bir fiil 30 yıl hizmeti olan personelimizi (askerlik borçlanması hariç) 5434 sayılı T.C. Emekli Sandığı Kanununun 39’ uncu maddesinin (b) bendi gereği re’sen emekliye sevk edebilir miyiz, sevk edersek hukuki yönden sakıncası var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 10.10.2006
Trafik düzenleme yetkisi
İlçelerde (20.000 nüfuslu) trafik düzenleme yetkisi belediyelere mi, yoksa emniyet müdürlüklerine mi aittir? 5393 sayılı Kanunun 15 (p) maddesinde belirlenen kanunların belediyelere verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri somut olarak belirtebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 05.10.2006
Norm kadro, işyerlerinin açılış ve kapanış saatleri
Aşağıda arz etmiş olduğum sorularımın cevaplandırılmasını talep eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim. 1- (I) Sayılı kütükteki en üst dereceler memur unvanlarının en son yükselebileceği kadro dereceleri midir? Örneğin; (I) sayılı kütükteki 7555 unvan kodlu memur, 7785 unvan kodlu tahsildar, 7950 unvan kodlu şoför, 9915 unvan kodlu temizlik hizmetlisi, 9950 unvan kodlu zabıta memurunun eğitim seviyesi ve disiplin durumunun uygun olması halinde bu unvanlarda görev yapan personel 4., 3. ve daha üst derecelere yükseltilebilecek midir? Yoksa, kütükte belirtilen en üst dereceler, memur unvanlarının en son yükselebileceği derece midir ? 2-Belediyemizden ruhsat alan, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri dışındaki market, tuhafiye, manifatura, berber, kuaför, manav, kasap, mobilyacı, beyaz eşya bayii, fırın, eczane, büfe vb. işyerlerinin açılış ve kapanış saatlerini, 5393 sayılı Belediye Kanununun 34. maddesinin (h) fıkrası kapsamında değerlendirerek tespit etmek mümkün müdür? Değil ise, bu işyerlerinin açılış ve kapanış saatleri hangi yasa ve yasal düzenlemeye göre tespit edilecektir?
- Soru Cevaplandı
- 04.10.2006
Görevde yükselme ve norm kadro
Çaydeğirmeni Belediyesinde başkatip olarak görev yapmaktayım. 15/10/1994 tarihinde zabıta memuru olarak göreve başladım. Daha sonra başkatip kadrosuna atandım. 1 yıl 6 ay askerlik borçlanmamı ödedim. Mevcut durumda askerlik dahil 13 yıl 5 ay hizmetim bulunmaktadır. 2 yıllık halkla ilişkiler mezunuyum. Norm kadro çalışmaları sonucu başkatip kadroları norm kadro kütüğünde bulunmadığından donduruldu ve Belediyemize yazı işleri müdürü kadrosu tahsis edildi. Belediye Meclisimizin Ağustos ayı toplantısında norm kadro görüşülerek karara bağlandı ve yazı işleri müdürü kadrosu ihdas edildi. Mevcut durumda yazı işleri müdürü kadrosuna vekaleten bakmaktayım. 31/12/2005 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin 5. maddesinde hizmet grupları belirlenmiş olup, bu gruplar yönetim hizmetleri, hukuk hizmetleri, araştırma ve planlama, bilgi işlem, sağlık hizmetleri ve idari hizmetlerdir. Ayrıca unvan değişikliğine tabi kadrolar belirlenmiştir. Benim öğrenmek istediğim konu: 1- Yazı işleri müdürü kadrosuna atanmam için görevde yükselme sınavına katılıp başarılı olduktan sonra bu göreve asaleten atanabileceğim söylenmektedir. Yönetmeliğin ek madde-2’de başkatip ve yazı işleri müdürlüğü birbirlerinin alternatifi olarak belirtildiğine göre başkatip kadrosundan yazı işleri müdürü kadrosuna atanma görevde yükselme sayılır mı? Zaten birçok belediyede bulunan ve başkatip olarak görev yapan personel yazı işlerini yürütmektedir. Yönetmeliğin 19. maddesinin (b) fıkrasında “gruplar arası görevde yükselme niteliğindeki geçişler ve alt gruptan üst gruplara geçişler görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabidir” denilmektedir. Başkatip kadrosundan yazı işleri müdürlüğü kadrosuna atanmak hizmet grupları olan yönetim hizmetleri, hukuk hizmetleri, sağlık hizmetleri vs. arasında bir geçiş olarak görülmemektedir. Aynı fıkrada “Ancak, kurumda ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarında daha önce bulunulan görevler ile bu görevlerle aynı düzey görevlere, görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi tutulmadan atama yapılabilir.” hükmü uyarınca ek madde -2’de başkatip ve yazı işleri müdürlüğü birbirlerinin alternatifi olarak belirtildiğine göre ve başkatip olarak görev yapmam daha önce bulunulan görev olarak değerlendirilerek görevde yükselme sınavına katılmadan yazı işleri müdürü kadrosuna atanılması gerekmez mi? Benim yazı işleri müdürlüğü kadrosuna atanmam için Yönetmeliğin 14. (B) maddesi ve 15 (A-1) fıkrasındaki şartlarım mevcuttur. Yönetmeliğin 14. maddesinde sınava girip başarılı olmak gibi herhangi bir ibare bulunmamaktadır. Başkatip görevinden yazı işleri müdürü kadrosuna atanmak için sınava girilmesi Yönetmeliğin hiçbir maddesinde bulunmamaktadır. Örneğin 18. maddede belirlenen unvan değişikliği suretiyle yapılacak atamalarda a,b,c,d,e,f ve g bentlerinin hepsinde yapılan unvan değişikliği sınavında başarılı olmak ibaresi geçtiği halde yazı işleri müdürlüğü kadrosuna atanmada böyle bir ibare bulunmamaktadır. Yönetmeliğin 5. maddesinde hizmet grupları belirtilmiş ve görevde yükselme suretiyle atama yapılacak kadrolar aşağıdaki şekilde belirlenmiştir. (F) fıkrasında idari hizmetler grubu belirlenmiştir. (F) fıkrasının 2 nolu alt bendinde memur, şoför, sekreter vb. kadrolar yer almaktadır. Buna göre bu kadrolara atanacak memurların görevde yükselme sınavına katılması gerekirken KPSS sonucuna göre yapılan atamalar Yönetmelikle çelişmektedir. Çünkü görevde yükselme sınavına katılarak atama yapılması gerekirken direkt olarak atama yapılmaktadır. Olayın ikinci boyutu ise sekreter, şoför vs. görevde yükselme sınavına girip nereden nereye yükselecektir. 2- Belediyemizde fen memuru olarak görev yapan inşaat teknikleri 2 yıllık yüksekokul mezunu personelin tekniker kadrosu ihdas edilerek bu kadroya hiçbir sınava katılmadan atanabileceği belirtilmektedir. Görevde yükselme yönetmeliğinde ise unvan değişikliği sınavına tabi bir kadro olup sınava katılıp başarılı olduktan sonra bu kadroya atanabileceği belirtilmektedir. Fen memuru arkadaş norm kadro sonucu Belediye Meclisimizce oluşturulan tekniker kadrosuna unvan değişikliği sınavına katılmadan atanabilir mi? 3- 15/10/1994 tarihinde lise mezunu olarak 13/3 derece kademeden zabıta memuru kadrosuna atandım. 1995 yılında asaletim tasdik olduktan sonra askerlik hizmetinden 1 kademe aldım ve 6 ay kıdemli sayıldım. 28/04/1999 tarihinde başkatip kadrosuna atandım. 2001 yılında 6 yıllık sicilden 1 kademe aldım. 2005 yılında Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İktisat ve İdari Programlar Bölümü 2 yıllık halkla ilişkiler programını bitirdim. Mevcut durumda derece/ kademem ne olmalıdır. Ayrıca memuriyete başlamadan önce 1585 gün SSK primim bulunmaktadır. Emekli keseneğine esas derece kademem kaç olmalıdır.
- Soru Cevaplandı
- 04.10.2006
Tam zamanlı sözleşmeli personelin sosyal güvenlikle ilişkilendirilmesi
Belediyemizde 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre norm kadroya uygun olarak bir yıllık sözleşme yapmak sureti ile veteriner hekim çalıştırmaya başladık. Bu veteriner hekim için tam zamanlı sözleşme yapıldığından sözleşmeli personel sosyal güvenlik açısından Emekli Sandığına mı yoksa SSK’ ya mı tabi olacak, SSK olursa sözleşme gereği ücretini çalışacağı ayın başında peşin olarak alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.10.2006
Görevde yükselme ve norm kadro
Mardin İli Midyat İlçesi Yolbaşı Belde Belediyesinde 1997 yılından beri Başkatip kadrosunda görev yapmaktayım. Bakanlar Kurulunun 29.11.2005 tarih ve 2006/9809 sayılı Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar 22 Nisan 2006 tarih ve 26147 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Beldemizin nüfusu 5400 olup, bahse konu kararın ekinde yer alan (D) Grubu İlçe ve Belde Belediyeleri Norm Kadro Standartları Cetveli D3 sınıfına dahildir. Sözü edilen cetvelde başkatip kadrosuna yer verilmediği ve bu konu ile ilgili yönetmelik çıkarılmadığından doğrusunu söylemek gerekirse Bakanlar Kurulu Kararından net bilgi edinemedim. Bu konuda bilgisi olacağını tahmin ettiğimiz saygın insanlarla yaptığımız görüşmeler neticesinde: başkatip kadrosunda bulunan şartları müsait olanların belediye meclis kararıyla yazı işleri müdürlüğüne atanabilecekleri, olmayanların vekaleten yazı işleri müdürlüğüne bakacaklarını ve başkatip kadrosu dolu olduğu sürece de yazı işleri müdürlüğü kadrosu ihdas edilemeyeceğini söylemişlerdir. Midyat ilçemize bağlı belde belediyeleri aynı şekilde kadro ihdaslarını yaparken, Sayın Başkanımız (belediye meclis kararı ile ) şahsımı başkatip kadrosunda bırakarak, yazı işleri müdürü kadrosu ihdas ederek dışarıdan yazı işleri müdürü alacağını söylemektedir. Bunun mümkün olup, olmayacağının bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 04.10.2006
Kabahatlerde yaptırım kararının uygulanması, ihale iştirak bedeli
1- Bazı belediyelerde İdari Yaptırım Tutanağını müteakip, 5326 sayılı Yasanın 41/1 inci maddesi ge-reğince belediye encümenince para cezası verilmektedir. 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 33 üncü maddesinin, 2 inci fıkrasında mülkiyetin kamuya geçirilme-sine belediye encümeni karar verir denilmektedir. Bu hüküm dışında, Kanunda, açıkça gösterilen başka bir idari yaptırım kararında belediye encümeni bahsi geçmemektedir. 5326 sayılı Kabahatler Kanunun 22 inci maddesi hükümleri kapsamında, belediyelerde, idari yaptırım kararı verme yetkisi, (Zabıta memuru, belediye başkanı, belediye encümeni ) kime aittir? 2- 5326 sayılı Yasanın 17 inci maddesinin 3 üncü fıkrasında, idari para cezası, Devlet Hazinesine ö-denir denilmektedir. Uygulamada, mezkur Kanun hükümlerine göre verilen idari para cezaları Devlet Hazi-nesine yatırılması gerekirken, belediyeler bu cezaları kendileri alıp gelir kaydetmektedirler. Bu uygulamalar yasal mıdır? 3- 5326 sayılı Yasa hükümlerine göre tanzim edilen idari yaptırım tutanağının tanzimden sonra, idari yaptırım kararı kaç gün içinde verilecektir? 4- Bazı belediyelerin ihale ilanlarından 2886 sayılı Devlet ihale Kanunu kapsamında yaptıkları ihale-lerde geçici teminatın yanında iştirak teminatı adı altında teminat aldıkları anlaşılmaktadır. Yasada böyle bir hüküm bulunmakta mıdır? Bu teminat neye göre alınmaktadır? İştirak teminatı alınabiliyor ise bu oran kaç-tır?
- Soru Cevaplandı
- 02.09.2006
İş sonu ve arazi tazminatları
Kadro karşılığı olarak sözleşmeli olarak Safranbolu Belediyesinde çalışmaktayım. Sözleşmem idare tarafından tek taraflı olarak feshedildiği zaman tazminat hakkım doğar mı? Ayrıca biz sözleşmeli teknik personel arazi tazminatından yararlanabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 30.08.2006
Depozito bedelleri
Su abonelerinden abone olurken meclisçe belirlenen depozito tutarı almaktayız. Ancak belirli bir zaman sonra aboneliğini iptal ettirecek şahsa yatırdığı paranın bugünkü değerinden değil de yatırdığı sayısal değerinden ödeme yapılmaktadır. İlimizde BUSKİ diğer illerde doğan gaz da depozitonun güncellendiğini yani zamanında 0,50YKR yatırılan depozito bugün meclisçe 60,00YTL ise 0,50YKR yerine 60,00YTL ödeme yapılmaktadır. Bunu meclis kararı alıp güncellenerek ödemenin sakıncaları olabilir mi? Şu anda kimse yeni abone olmayıp eski abonelikleri başkalarının üzerinden devam ettirmektedir.
- Soru Cevaplandı
- 25.08.2006
Kaçak su kullanımı
Sayaçların ters bağlantı yapılarak kullanılması, kör tapa ile kapalı ve mühürlü iken açılarak kullanılması halinde, kullandığı su takriben tahakkuk ettirilerek belediye başkanı veya belediye encümenince ne kadar para cezası verilebilir? Mühür bozma, sayacın ters bağlanması ve kaçak su kullanımında Savcılığa suç duyurusunda bulunulur mu?
- Soru Cevaplandı
- 18.08.2006