Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İmar Uygulamaları
3194 sayılı İmar Kanunu’nun 28. maddesinin 10. paragrafına uygun olarak yapı kullanma izin belgesi verebilmemiz için nasıl bir uygulama takip etmemiz gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 18.10.2010
Yurt dışından hibe ambulans alınması, hizmet aracının satılması
1) Yurtdışından hibe yoluyla ambulans almak istiyoruz; ne gibi prosedür uygulamak gerekiyor? 2) Belediye başkanımızın kullandığı hizmet aracını (makam arabası) satarak, yenisini almak istiyoruz. Araç 2005 model ve çok masraflı bir araç. Bunun için ne yapmamız gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 15.10.2010
Aile cüzdanı satışında KDV
Belediyemiz tarafından, evlenecek kişilere satılan aile cüzdanlarından satış sırasında KDV tahsilatı yapılır mı?
- Soru Cevaplandı
- 13.10.2010
imar uygulamaları
Belediyemize yakın farklı bir beldede encümen kararı alınmış ve kamu yararından dolayı kaymakamlık makamından görüş istenmektedir. İmar planında belediye hizmet binası olarak ayrılan mevcut 3000m2 boş bir alan var iken; 1-Şahıslara ait 328 m2 lik alan kamu yararı gözetilerek hizmet binası yapımı için kamulaştırma yapılmak istenmektedir. Bu nedenle kamulaştırma yapılıp, yeni bir belediye hizmet binası yeri için plan değişikliği yapılabilir mi? 2-Yapılabilmesi için eski alanın iptal edilmesi gerekir mi? 3-Planda 2 ayrı noktada hizmet binası yeri olabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 13.10.2010
Görevde yükselme
19 Eylülde yapılan mahalli idareler görevde yükselme sınavına girdim ve sınavdan ortalama 81 olarak başarılı oldum. İdareye sınava girdiğim Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna atanmamla ilgili talep dilekçesi verdim. 2009 yılına kadar Mali Hizmetler Müdür Vekilliği ile Muhasebe Yetkililiği yaptım (Muhasebe yetkilisi sertifikası olan tek personelim). Sonrasında idarenin diğer birimlerinde çalıştım. Dilekçeme olumlu ya da olumsuz cevap verilmedi. Cevap almadan İdare Mahkemesine başvuru yapılır mı? Bir de Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğine göre şartları uymadığı için müdürlük sınavına giremeden başkan yardımcısı ve daha sonra da müdürlüğe atanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 12.10.2010
2006 yılından önceki yıllara ait ilave tediye, zaman aşımı süresi, geçici iş akdinin feshi
Belediyemizde geçici işçi statüsünde çalışan işçilerimize 6772 sayılı Kanunun 1. maddesi gereğince ödenmesi gereken ilave tediyeler kurumumuz tarafından 2006 yılına kadar ödenmemiştir. Söz konusu bu geçici işçilerimiz 5620 sayılı Kanun gereğince geçici durumdan sürekli işçi olarak kadroya geçmişlerdir. Kadroya geçtikten sonra işçi sendikasına müracaat ederek sendikalı işçi olarak Toplu Sözleşme hakkına da kavuştular. Bu şekilde çalışmakta olan tüm işçilerimize Toplu İş Sözleşmesi gereğince tüm hakları ödenmektedir. İşçilerimizden bir tanesi emeklilik hakkını doldurdu ve emekli oldu. Bu işçimize emeklilik sonrası Toplu İş Sözleşmesi gereğince kıdem tazminatı ve tüm yasal hakları kurumumuz tarafından ödendi. Ancak bu işçimiz 2006 yılından öncesi yıllara ait 6772 sayılı Kanunun belirlediği ölçüde ilave tediye ödenmesi için kurumumuza müracaatta bulunmuştur. Yukarıda yapmış olduğum açıklamalar doğrultusunda; 1- Bu işçimize 2006 yılından önceki yıllara ait ilave tediye ödememiz mümkün müdür ve bu alacak ödenmesi gerekirse zaman aşımı süresi nedir? 2- Zaman aşım süresi başlangıç tarihi hangi tarih olacaktır? 4- İşçilerimizin geçici işçi konumundan sürekli işçi konumuna geçiş tarihi geçici iş akdinin feshi sayılır mı?
- Soru Cevaplandı
- 12.10.2010
Mesafe ölçme yetkisi
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 34 üncü maddesi gereğince, belediye hudutları dahilinde açılacak umuma açık yerler ile açık alkollü içki satılan işyerlerin açılmasına izin verilirken mesafe ölçümü, yetkili idare olarak belediyemiz tarafından yapılmaktadır. Mezkûr Yönetmeliğin 4 üncü maddesine göre de yetkili idare Seben Belediyesidir. Umuma Açık Yerler ve İçkili Yerler ile Resmi veya Özel Öğretim Kurumları Arasındaki Uzaklıkların Belirlenmesine Dair Yönetmeliğin Uzaklığı Ölçme Yetkisi başlıklı 7 nci maddesinde, “Umuma Açık yerler ile içkili yerlerin açılmasına izin verilirken o yerin en az 100 metre civarında okul bulunup bulunmadığı ve özel eğitime muhtaç bireylerin devam ettikleri öğretim kurumları ile okulların dışındaki diğer özel öğretim kurumlarının aynı binada bulunup bulunmadığının tespiti, mahallî kolluk kuvvetince yapılır." denilmektedir. Mesafe ölçümü, mezkûr yönetmelikler gözönüne alınarak, yetkili idare belediye tarafından mı yoksa, mahallî kolluk kuvveti tarafından mı yapılacaktır?
- Soru Cevaplandı
- 11.10.2010
Belediye Kanunu
Belediyeler 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 69. maddesine göre mülkiyet edinebilir mi? İşlem akışı nasıl olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 09.10.2010
İçme suyunun kesilmesi
Geçen hafta bir turizm ilçesindeki yakınımı ziyarete gittiğimde içme suyu borcu ödenmedi diye yanlışlıkla da olsa su sayacının belediye görevlilerince sökülüp mühürlendiği olayına şahit oldum. Bu olay evden kimseye haber vermeden gerçekleştirilmişti. Mesai saatinden sonra yakınımla birlikte su görevlisini bulduk. Yakınım borcunu ödemiş fakat yanlışlıkla komşusu yerine yakınımın saati sökülerek mühürlenmiş. Sorumlu arkadaş yanlışlık olduğunu kabul ederek mağduriyeti ortadan kaldırdı. İçme suyu borcunu ödemeyenlerin sularının kesildiğini söyledi. Fakat ben sorumlu arkadaşa yaptıklarının yanlış olduğunu söyledim. Bizde belediyemizde içme suyu paralarını toplamakta güçlük çekiyoruz. İçme suyu borcunu ödemeyenlerin sularını kesmek yasal mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 06.10.2010
Fırınlara işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına ilişkin Yönetmelikte 25 Temmuz 2010 tarihinde yapılan değişikliğin ardından, 5. Maddeye eklenen " l " maddesinden dolayı nasıl işlem yapılacağı kararına varamamış durumdayız. 5. Maddenin " c " maddesi gereği (özel yapı şeklini gerektiren işyerlerinde Ekmek Fırını da bulunduğundan) Fırın olarak yapı kullanma izin belgesini almış olması gerekmekte idi. Ancak aynı maddeye eklenen " l " maddesinde; Büyükşehir Belediyesi ile nüfusu 100.000’i geçen belediye sınırları içinde açılacak ekmek fırınlarının bu amaca tahsisli ayrık nizamda müstakil binalarda açılmış olması (Ancak, alışveriş merkezleri içinde bulunan 1000 m2 ve üstü alana sahip hipermarket, süpermarket, grossmarket ve megamarket gibi adlarla açılan işyerleri bünyesinde yer alan fırınlarda ayrık nizamda müstakil bina şartı aranmaz) denmektedir. Bundan hareketle; Yönetmeliğin 5.maddesinin " c " maddesi ve " l " bendlerini dikkate almak suretiyle, bu zamana kadar yapı kullanma izin belgesi işlemlerini fırın olarak tamamlamış işyerleri Fırın olarak Ruhsatlandırılabilir mi? Yoksa " l " maddesinden dolayı iskan almış olsalar dahi bu şartları taşımak zorundalar mı?
- Soru Cevaplandı
- 05.10.2010
İmar Uygulamaları
775 sayılı Kanun’un 18. maddesine göre tutanak tutulan kaçak yapıya belediye encümenince para cezası verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.10.2010
Fen Memuruna muhasebe işlemlerinin yürütülmesi ve muhasebe yetkilisine vekalet görevi verilmesi
Fen Memuru olarak teknik hizmetler kadrosunda görev yapmaktayım. Öğrenmek istediğim hususlar şunlardır: Muhasebe yetkilimiz rahatsızlığı nedeniyle sık sık uzun süreli izin kullanmaktadır. Bu izin kullanma süreçlerinde, bilgisine sahip olmadığım muhasebe işlemlerinin yürütülmesi ve muhasebe yetkilisine vekalet görevinin tarafıma verilip verilemeyeceği, bu görevin hukuken tarafıma verilmesinin yasallığı nedir? Kanunen sorumluluğumun ne olacağını ve nasıl hareket etmem gerektiğini bildirirseniz çok sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 04.10.2010