Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İmar para cezalarına karşı dava açılması
Belediye Encümeninin aldığı kararlara karşı, 1608 sayılı Kanun kapsamında olanlara 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 27. maddesine göre kararın tebliğinden itibaren 15 gün içerisinde Sulh Ceza Mahkemelerine başvurulacağı açıktır. 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesine göre alınan encümen kararlarına karşı dava nerelere açılır, dava açma süresi kaç gündür?
- Soru Cevaplandı
- 05.11.2010
Şef kadrosuna atamanın yapılıp yapılması, intibak
1-Bu sene 19 Eylül 2010 da açılan görevde yükselme sınavına girdim. Sınavdan 73,33 puan aldım. Yalnız kurumumuzda 4 kişilik uzmanlık kadrosu vardı. Yanlış soruların doğru değerlendirilmesiyle benim gerimde olan arkadaşım benim önüme geçti. Bu arada benim puanımda artış olmadı. Puan sıralamasına göre 5. sıraya düştüm. Bu nedenle sınavda başarılı olmama rağmen uzman kadrosuna yerleşemedim. Bende boşta olan 4 kişilik şeflik kadrosu için, kurumuma dilekçe verdim. Bana gelen cevapta boş olan şeflik kadrosuna oturmamın yasal olarak mümkün olmadığı yönünde cevap geldi. Sınavı kazandığım için boş olan şeflik kadrosuna oturup oturmayacağım konusunda beni aydınlatırsanız sevinirim. Şu anki kadrom Bilgisayar İşletmeni kadrosundayım. 2- 07.02.1995 yılında memur oldum. Daha öncesinden yaklaşık 4 yıllık işçi olarak hizmetim var. Ayrıca 2005 yılında 4 yıllık işletme mezunu oldum. Liseyi bitirme yılım ise 1993 intibak yapılırken emsallerimi geçemeyeceğim konusunda bir şeyler söylendi. Şu an Maaş derecem 4/3, Emeklilik derecem ise 2/1. İntibakımın doğru yapılıp yapılmadı konusunda bilgi verilirse çok sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 03.11.2010
çevre kirliliği durumunda çevre denitim birimini kurmayan ve yetki devri almayan belediyenin zabıtasının yapması gerekenler.
Beldemizde kömür yıkama ve depolama işletmesi bulunmaktadır.fakatkömür yıkama tesisi olup,havuz bulunmamaktadır.buda dere yatagında bulunan sele karşı baraji şılam dolmaktadır.yapılan barajın hiç bir faydası olmamaktadır.belediyemizde yeterli treknik eleman bulunamadığından çevre birimi kurulamamıştır.biz zabıta olarak kanuni yönden ne yapmamız gerekir.
- Soru Cevaplandı
- 01.11.2010
Eski model hurda araçların Hurdasan A.Ş’ye verilmesi
Belediyemizde 1986 ve 1978 model kamyonlar ile 1984 model minibüsün 237 sayılı Taşıt Kanunu’nun 13. maddesi gereğince karayolları ve trafik görevlilerinin ve kurum yetkilisinin imzaları ile hurdaya çıkartılmasına karar verilmiştir. Belediyemizce 2886 sayılı Kanun gereğince serbest piyasaya hurdaya satmak istiyoruz. Hurdasan A.Ş. kurumuna verilmesi gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 01.11.2010
İlköğretim okuluna hibe edilen demirbaşın muhasebe kaydı
Demirbaşta kayıtlı olan bir projeksiyon cihazını İlköğretim okuluna hibe ettik. Kayıtlardan çıkışı yapacağım. Yönetmeliği incelediğim; “demirbaşlar hesabına alacak birikmiş amortisman ve yeniden değerlendirme farkları hesabına alacak. Kalan tutar 630 hesabına borç aynı zamanda 830 ve 835 hesaba kaydedilir diyor”. Benim anlayamadığım, projeksiyon cihazı alırken zaten 830 hesabına kayıt yaptık. Bu suretle, Bir malzemeyi iki kere bütçe gideri olarak işlemiş olmaz mıyız? Bu işlemin muhasebe kaydının (Hem alındığında demirbaşa kaydını, hem de hibe olarak devrindeki kaydını) gösterirseniz sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 28.10.2010
Zemin etüdü raporlarının onaylanması
Ben Büyükşehir Belediyesine bağlı merkez ilçesinde imar işleri müdürlüğünde jeoloji mühendisi olarak görev almaktayım. Yapı ruhsatları verilirken gerekli olan mimari statik vs. gibi projeler birimimiz bünyesinde incelenmektedir. Ancak proje ekleri içinde yer alan zemin etüt raporları Büyükşehir Belediyesi tarafından incelenmektedir. Her türlü yazışmalarımıza rağmen gereken inceleme iznini belediyemize vermemektedir. Neden olarak Büyükşehir Belediyesi Yönetmeliğini göstermektedir. Oysa yönetmelikte bu konu ile ilgili açık bir ibare olmayıp ilçe belediyelerinin yeterli teknik personele sahip olması durumunda zemin etüt raporlarını inceleyebileceğini vurgulamaktadır. Yine aynı yeterli teknik personele bir açılım getirmemekle birlikte birimimizde 3 inşaat mühendisi, 1 jeoloji mühendisi, 2 mimar, 1 harita mühendisi ve diğer teknik elemanlar bulunmaktadır. Bayındırlık Bakanlığının yönetmelikleri yapı ruhsatı alırken gerekli proje ve eklerinin kontrol ve yasal sorumluluğunu ruhsat kesen ilgili birime ait olduğunu vurgularken ve ayrıca Büyükşehir Belediyesi Yönetmeliğinde bağlayıcı bir etken bulunmazken biz ilçe belediyesi olarak zemin etüt raporlarını Büyükşehir belediyesinden izine tabi kalmadan bünyemizde onaylayabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 27.10.2010
Özel toplu taşıma araçlarının ücret tarifeleri
4736 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Ürettikleri Mal ve Hizmet Tarifeleri İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun' un 1’ inci maddesi “Genel bütçeye dahil daireler ile katma bütçeli idareler, bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlar, kanunla kurulan fonlar, kefalet sandıkları, sosyal güvenlik kuruluşları, genel ve katma bütçelerin transfer tertiplerinden yardım alan kuruluşlar, kamu iktisadi teşebbüsleri ve bağlı ortaklıkları ile müesseseleri, il özel idareleri ve belediyeler ile bunların kurdukları birlik, müessese ve işletmeler, özel bütçeli kuruluşlar, özelleştirme işlemleri tamamlanıncaya kadar, 24.11.1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanuna tâbi kuruluşlar ve özel hukuk hükümlerine tâbi, kamunun çoğunluk hissesine sahip olduğu kuruluşlar, kamu banka ve kuruluşları ile bunlara bağlı iş yerleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca üretilen mal ve hizmet bedellerinde işletmecilik gereği yapılması gereken ticarî indirimler hariç herhangi bir kişi veya kuruma ücretsiz veya indirimli tarife uygulanmaz. Belediyeler ile bunların kurdukları birlik, müessese ve işletmeler, toplu taşım hizmetlerinde malûl, yaşlı, öğrenci ve basın kimlik kartı sahiplerine indirim uygulamaya yetkilidirler. 24.2.1968 tarihli ve 1005 sayılı İstiklal Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Bağlanması Hakkında Kanun, 3.11.1980 tarihli ve 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ve 12.4.1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanununun ücretsiz veya indirimli tarife uygulanması ile ilgili hükümleri saklıdır. Bakanlar Kurulu birinci fıkra hükmünden muaf tutulacak kişi veya kurumları tespit etmeye yetkilidir. Bu Kanunun yayımı tarihinden önce üçüncü fıkrada belirtilen kanunlar dışında; kanun, kanun hükmünde kararname, tüzük, yönetmelik, genelge ve benzeri düzenleyici işlemler ile diğer idari işlemlerle tesis edilmiş bulunan ücretsiz veya indirimli tarife uygulamalarına 31.12.2001 tarihinden itibaren son verilir” şeklinde olup, bu konuda belediye meclislerinin ücret tarifesi kararları ve taşıma sözleşmesi hükümleri geçerlidir. Belediyemiz denetiminde, ancak özel şahıslara ait minibüslerde ücret tarifesini belediyemiz mi belirleyecek ayrıca ücretsiz yararlanacakları da tarif edecek miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 27.10.2010
2886 sayılı Yasada sözleşmenin devri
Mülkiyeti Belediyeye ait gayrimenkul 2886 sayılı Yasa hükümlerine göre tüzel kişiliği olan bir işletmeye 10 yıllığına kiraya verildi, sözleşme düzenlendi. Aradan 6 ay gibi bir zaman geçtikten sonra ilgili firma dilekçe ile müracaat ederek başka bir tüzel kişiliği olan işletmeye sözleşmeyi devretmek istediğini bildirmiştir. Sözleşmede sözleşmenin devrinde 2886 sayılı Yasa hükümleri uygulanır ibaresi mevcuttur. Sözleşmeyi devralacak yeni işletmenin ortaklarında birisi halen belediye meclis üyesi olarak belediyemizde görev yapmaktadır. Aynı kişi ihale tarihinde encümen üyesi aynı zamanda ihale komisyon üyesi olarak görev yapmıştır. Bu duruma göre ortaklarından birisi meclis üyesi olan Ltd. Şti. ne sözleşmenin devrinin yapılması mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 24.10.2010
Kredi ile alınan taşıt aracına ilişkin muhasebeleştirme işlemi
İller Bankasından borçlanarak 1.355.000,00 TL bedelle araç alındı. Ödemelerini aylık olarak bankaya yapıyoruz. Tahakkuk kaydını 254. Taşıtlar Hesabına borç 300, yıl içinde ödenecek borçlar, 400 gelecek senelerde ödenecek borçlar diye alacak kayıt edildi. Bütçe giderini sadece yıl içinde ödenecek miktar kadar ödenek koysak, gelecek yıllarda ödeyeceğimiz rakamı gelecek senelerin bütçelerine koysak uygun olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2010
Toplu iş sözleşmeleriyle işçi ücretleri belirlenmesi
Ben belediyede işçi olarak çalışmaktayım. Benim maaşım diğer işçi arkadaşlardan yüksekti. İşçiler olarak sendikaya üyeyiz; sendika ile belediye 31.03.2010 tarihinde toplu sözleşme imzaladılar. Şubat 2010 da yevmiyem 41,91 TL' idi, 01.04.2010 tarihinde geçerli olmak üzere sözleşme yürürlüğe girdi. Maaşları denkleştirmek için Toplu İş Sözleşmesi madde 32 (E) bendine işveren sosyal paket yardımı olarak her ay net 301,00 TL ödeme yapılır denmekte. Yine madde 33 de, taban ücret maddesinde sendika üyesi işçilerin 31.03.2010 tarihinde almış oldukları günlük yevmiyeleri 01.04.2010 tarihinden itibaren 38.85 TL'ye yükseltilir denmekte, ama benim almış olduğum maaşla ilgi olarak indirilmesi veya yevmiyenin indirilmesi hakkında bir karar bulunmamaktadır. 5-6 aydır benim maaşımı 38,85 TL'den ödüyorlar. Yevmiyelerim 41,91 TL’den mi, yoksa 38.85 TL’den mi ödenmesi gerekir? Kazanılmış hakkı geri alabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 21.10.2010
İşyeri Açma İzin Harcı
İlçemizde faaliyet gösteren bir akaryakıt istasyonu şahıstan şirkete dönüştüğünden belediyemize ruhsat değişikliği için müracaatta bulunmuştur. Şirket adına işyeri açma ve çalışma ruhsatı hazırlarken yeniden işyeri ruhsat harcı alınıp alınmayacağı konusunda tereddütlerimiz vardır. İşyeri açma ruhsat harcının yenilenip yenilenmeyeceği konusunda bizi aydınlatır mısınız?
- Soru Cevaplandı
- 19.10.2010
Kıdem tazminatı ödemeleri nedeniyle personel giderlerinin bütçe gelirlerine oranının aşılması
5393 sayılı Kanunun 49’ uncu maddesinde, belediyelerde personel gider oranının gerçekleşen bütçe gelirlerinin yüzde 40’nı (belde belediyeleri için) aşamaz kuralı vardır. 2011 yılında geçici işçi almayı düşünüyoruz. Gerçekleşen bütçe geliri olarak 2009 yılını, personel gideri içinde 2010 yılını baz alacağız sanırım. Sorum şu şekilde olacak; 2010 yılının personel giderini 01 kodlu gerçekleşen (yani kasadan çıkan) giderini mi baz almalıyız? Şöyle ki, emekli olmuş işçilerin alacağı olan kıdem tazminatını 2010 yılı hesaplarına emanete aldık ama ekonomik zorluklar nedeniyle ancak 2011 yılında ödeyeceğiz; ama bu ödeyeceğimiz tutar 2010 yılının 01 kodlu personel giderinde gözüküyor ve ödenmediği halde personel giderini şişiriyor. Biz personel giderini hesaplarken gerçekleşen gelirde olduğu gibi kasamızdan çıkan personel giderini mi hesaplayacağız?
- Soru Cevaplandı
- 18.10.2010