Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Plan tadilatı, yıllara sari iş
1- 1/1000 ölçekli uygulama imar planında pazaryeri alanı olarak görünen yere kapalı pazaryeri ve düğün salonu yapabilmek için plan tadilatı ile sosyal tesis alanına çevrilmesi gerekir mi? 2- Kapalı pazaryeri ve düğün salonu yapım işini bölebilir miyiz? Yani kaba inşaatı ayrı ince inşaatı ayrı olarak ihale edebilir miyiz? 4734 sayılı Kanunun 5 inci maddesine göre yapım işleri bölünmez diyor ama paramız şimdilik kaba inşaata yettiğinden Aydın Bayındırlık Müdürlüğü başkanımıza yapılabilir demiş ve bu yüzden kafamızda soru işaretleri oluştu. 3- Bu iş yıllara sari iş olacağından meclis kararı ve program yapmamız gerekir mi? 4- 01.06.2008 tarihli Aydın Belediyesinin meclis kararı ile 5393 sayılı Kanunun 11 inci maddesi uyarınca Belediyemizi kendi sınırlarına bağlama kararı alıp bakanlığa göndermiş durumda iken biz bu işle ilgili olarak bakanlık ve ilgili belediyeye yazı ile görüş almamız gerekir mi? Şu anda biz büyük yatırım yapabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 21.08.2008
İtfaiye kadrosunda olmayan personelin fazla çalışma ücreti
Belediyemizde GİH sınıfı 657 sayılı Kanuna tabi, makam şoförü olarak çalışmaktayım. Görevim icabı haftanın veya ayın birkaç gününü şehir dışında geçiriyorum. Bunun yanında ek olarak Belediyemizde İtfaiye Amiri olarak görevlendirildim. Şehir dışına çıkıyor olmam fazla mesai ücreti almamı engeller mi? Bu ücreti alabilmem mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 21.08.2008
Müdürlük kadrosunda bulunan mühendisin ek ödemeden yararlanması
Erenler Belediyesinde 15.06.1968 yılında inşaat mühendisi olarak göreve başladım. 2007 yılından beri imar ve şehircilik müdürlüğünü asaleten, fen işleri müdürlüğünü vekaleten yürütmekteyim. Her iki birimde memur olarak teknik eleman bir tane benim. İmar müdürlüğünde görevlendirildikten sonra genel idari hizmetler sınıfına tabi olduğumdan 16.08.2008 tarih 26969 Mükerrer sayılı RG'de yayımlanan iyileştirmelerden mühendislerin yararlandırılacağı oranda yararlanamayacağım söylenmektedir. Bu işlem doğru mudur?
- Soru Cevaplandı
- 20.08.2008
Evrakların arşivde bekleme süresi
Arşivde bulundurulan evrakların bekleme süresi kaçyıldır bu yık sonunda ne yapılmalıdır
- Soru Cevaplandı
- 19.08.2008
4734 sayılı Kanunun (22/d) maddesi
4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 22/d maddesine göre ihale limiti 10.195 YTL’dir. Beldemizde yollara parke taşı döşeme işi 3 teklif usulü ile yaptırılmaktadır. Bu şekilde yapıldığı için 10.195 YTL’yi geçmemektedir.Bir sokak normalde 30.000 YTL fatura çıkması gerekirken 1.kısım,2.kısım,3.kısım şeklinde hakediş düzenlenerek ayrı ayrı limiti geçmemek üzere 3 adet fatura kesiliyor.Bu şekilde yapılan işlemlerden dolayı muhasebe yetkilisi olarak sorumlu tutulabilir miyim. Muhasebe Yetkilisi olarak Harcama Yetkilisine limiti geçtiğimizi bildirmek zorunda mıyım, yoksa kendi bilmesi mi gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 19.08.2008
Maliye veznesine yatırılmak üzere yapılan tahsilatın muhasebeleştirilmesi
19 Temmuz 2008 Tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan “Tahsilat Genel Tebliği Seri: A Sıra No: 3” sayılı tebliğ gereği belediyelerce 2.000,00-YTL ve üzeri yapılan ödemelerden vergi borcu olmadığına ilişkin yazı alması gerektiği anlaşılmış olup, vergi borcu olan mükelleflerden kesilen tutarlar hangi hesapta takip edilmesi gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 18.08.2008
Norm kadro
23.03.2008 tarihinde kanunlaşan 5747 sayılı Büyükşehir Belediyesi Sınırları İçerisinde İlçe Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkındaki Kanununun 2. maddesi 7. fıkrasına istinaden belediyemiz Samsun Büyükşehir Belediyesi sınırlarından çıkarak ilk kademe statüsünü yitirerek belde belediyesi olmuştur. Belediyemiz tasnif cetveline göre C-2 Grubunda yer almakta iken şu anda D-2 statüsünde belde belediyesi statüsünü kazanmıştır. Beldemiz 4476 nüfusa sahip olup, belediyemize D-2 Grubuna göre kadrolarınızı yeniden oluşturun diye bir resmi yazı veya genelge gelmemiştir. Biz belediye olarak yeni haliyle kadrolarımızı yeni cetvele göre (D-2) gereken değişikleri yapıp uygulayacak mıyız? Yoksa resmi bir yazı mı bekleyeceğiz?
- Soru Cevaplandı
- 16.08.2008
Veraset ve İntikal Vergisine ilişkin beyannameler
Vatandaşlar Maliye’ye veraset ve intikal beyannamesi verirlerken bizden de murislerinden kalan taşınmazlar için emlak beyannamesi talep etmektedirler. Örneğin; vatandaş 1996 yılında vefat etmiş, Malmüdürlüğü o yıla ait beyan istemektedir. 2008 yılı değerlerine göre mi doldurup beyan vermemiz gerekli midir? Yoksa ölen kişinin ölüm tarihindeki değerlerine göre mi beyan vermeliyiz? Uygulama nasıl olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2008
Borcu yok sorgulaması
29 Haziran 2008 tarihli 26921 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Tahsilat Genel Tebliğinde; 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamına göre kurumların bu Kanun kapsamında hak sahiplerine yapılacak ödemeler sırasında vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belge arama zorunluluğu getirilmiştir. Belediyemizde 01/08/2008 tarihinden itibaren tebliğe uygun olarak ilgili vergi dairelerinden faksla hak sahiplerinin vadesi geçmiş borçlarını sorgulamakta olup; Yerel gazetelerde yayınlanan ihale ilan bedellerinin ödenmesinin bu uygulamaya tabi olup olmayacağı hususunda belediyemizce tereddüde düşülmüştür. İhalelerle ilgili ilan metinleri Valiliğimize gönderilmekte, Valiliğimiz de bu ilan metinlerini yayınlamaları için yerel gazetelere göndermektedir. Denizli’de bulunan yerel gazetelerde yayınlanan ve fatura edilerek ödenmesi için belediyemize gönderilen ihale ilan bedellerinin ödenmesi esnasında vadesi geçmiş borç sorgulamasının yapılıp yapılmayacağı hususunda görüşlerinizin bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2008
Görevde yükselme
Belediyemizde ambar memuru kadrosunda emlak servisinde görev yapmakta iken gelir ile ilgili olarak çalıştığından, 2004 yılında belediyemize yeni gelen gelir şefi kadrosuna atanan bir memurumuz vekaleten gelir şefi kadrosunda 4 yıldır çalışmaktadır. Memurumuzun vekilliğini kaldırarak gelir şefi kadrosuna atamasını yapabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2008
Teminat mektubunun gelir kaydı
Gençlik Spor Genel Müdürlüğüne ait ödenek, İlçe kapalı spor salonu yapımı işinde kullanılmak üzere İl Özel İdaresine aktarılmıştır. İl Özel İdaresi Harcama Yetkilisince onay verilerek, iş ihale edilmiştir. Sözleşme İl Özel İdare İhale Yetkilisince imzalanmıştır. Sözleşmede; “İdare” olarak “Gençlik Spor İl Müdürlüğü” ibaresi yer almaktadır. Yüklenici sözleşme hükümlerine uymadığından iş % 15 seviyesinde iken sözleşme feshedilerek iş tasfiye edilmiş, yüklenici hakkında da yasaklama kararı verilmiştir. Yükleniciye ait teminat mektubu Gençlik Spor Müdürlüğünce muhafaza edildiğinden bu Müdürlük tarafından nakde çevrilerek kendi hesaplarına kaydedilmiştir. Yükleniciye ait teminatın İl Özel İdaresi hesaplarına mı, yoksa Gençlik Spor Müdürlüğü hesaplarına mı alınacağı hususunda tereddüt hasıl olmuştur. Bu iş için İl Özel İdaresi kaynaklarından herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Sözleşmede “İdare” olarak anılan İl Müdürlüğünün isminin geçmesi ve kaynağın Özel İdare Bütçesinden olmaması gibi sebeplerle teminatın Gençlik Spor İl Müdürlüğü hesaplarına alınması gerektiği yönünde anılan Kurum Genel Müdürlüğünün Hukuk Müşavirliğince görüş verilmiştir. Bu konudaki görüş ve yönlendireceğiniz mevzuat hükmünün bildirilmesi hususundaki yardımlarınız için teşekkürlerimi sunuyorum.
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2008
Mera Kanununa göre bazı belediyenin sorumlulukları
1- 4342 sayılı Mera Kanununun 19 uncu maddesinde; “Muhtarlar ve belediye başkanları, mera, yaylak ve kışlaklara tecavüz olduğu takdirde durumu derhal Bakanlık il veya ilçe müdürlüğüne, il ve ilçe müdürlükleri de valilik veya kaymakamlığa bildirmekle yükümlüdürler” hükmü bulunmaktadır. Söz konusu alanlara yapılan tecavüzler tutanakla bildirildiğinde, alanların tahliye işlemlerinin, kaymakamlık veya valilik makamlarından herhangi bir yetkili olmadan, belediyemizce yapılması istenmektedir. Belediyemizde söz konusu tahliye işlemelerinin Tarım İlçe Müdürlükleri veya Kaymakamlıkça konuya vakıf olan kişilerce yapılması ve orada yaşayan halkın bilgilendirilmesi istemekte ve tahliye işlemlerinde bu nedenle aksaklıklar meydana gelmektedir. Mera Kanununda tahliye işlemleri için belediyelere herhangi bir hüküm getirilmediğinden, Kaymakamlık Makamının tahliye istemi işlemini yapmadığımız takdirde yasal boyutu nedir, Kaymakamlık Makamının tahliye yazısını emir olarak mı algılamamız gerekir? 2- 4342 sayılı Mera Kanununun 20’ nci maddesinde inşaat yasakları belirtilmiş, söz konusu alanlara yapılan kaçak yapılarla ilgili belediyemizce 775 sayılı Gecekondu Kanununun 18’nci maddesine göre olay yeri tutanağı düzenlenmektedir. 775 sayılı Kanunun 18’nci maddesine göre Devlet hazine yerlerinde yapılan aykırı yapılar iskân edilsin veya edilmesin derhal yıktırılır hükmünden dolayı yıkım işlemi yapılmadan yapı sahibine tebliğ yapılma zorunluluğu var mıdır? Ayrıca, Türk Ceza Kanununun 184 üncü maddesi gereği Savcılığa suç bildirisini hangi makamın yapması gerekir? Yıkım masrafları haricinde maddi ceza uygulanabilir mi? 3- Tapu kaydı olmadığından dolayı turizm bölgesi içerisinde kalan lakin vasfı mera olan arazilerde ahşap yapı ruhsatı verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2008