Belediye ihtisas komisyonlarının yazışma yetkisi

Belediyemizde yapılan bir projede, eksik işlem yapıldığı, yeterince denetiminin yapılmadığı yönünde iddialar olduğundan belediye meclis toplantısında bir önerge verilerek, belediye meclisinde bir komisyon kurulmasına karar verilmiştir. Komisyon yapılan projenin usulüne uygun yapılıp yapılmadığını araştıracak ve gerekli yerlerden teknik personel temini yoluna gidecektir. Kurulan komisyon ilgili kurumlarla yapılacak yazışmalarını belediye başkanlık makamından bağımsız olarak yazışmalar yapabilir mi? Yada ilgili kurumlarla yapılacak yazışmaları öncelikle belediye başkanlığı makamına yazıp, makam kanalı ile mi yapacaktır. Bu konu ile ilgili 5393 sayılı Belediye Kanununda ve Belediye Meclis Çalışma Yönetmenliğinde bir açıklama yoktur. Komisyon kurulma kararını belediyenin en yetkili birimi olan belediye meclisi aldığına göre bu veya buna benzer komisyonlar kurulduğunda, yazışmaları da başkanlık makamını devre dışı bırakarak yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.09.2008

Belediyenin görevleri

Biz 2095 nüfuslu bir belde belediyesiyiz. Belde halkımızın tamamına yakını tarıma dayalı faaliyet göstermektedir. Tarım arazileri ile kaplı olan beldemizin tarımsal sulama ihtiyacı belediyemizin de ortağı olduğu bölgemizdeki mevcut sulama birliği tarafından kanaletlerle karşılanmaktadır. Fakat sulama birliğinin faaliyet alanı dışında kalan sulama kanallarının üstünde bulunan ve coğrafi yapı olarak kanalet yapma imkanı bulunmayan yaklaşık 2000 dönüm araziyi sulamak amacıyla sulama borularıyla ve depolama sistemiyle Belediye olarak tarımsal amaçlı sulama projesi yaptırarak İller Bankasından sağlanacak krediyle yapabilir miyiz? DSİ ve sulama birliğinin bahsi geçen alanda şu an için herhangi bir çalışma yapma imkanı bulunmamaktadır. Ayrıca sulama birliği ile yapmış olduğumuz yazışma neticesinde (hizmet ve masrafları belediyemiz bütçesinden karşılanmak koşuluyla) ilgili proje için ihtiyacımız olan suyu vermeyi taahhüt etmişlerdir. Halkımızdan da bu konuda yoğun istekler gelmesine rağmen, 5393 sayılı Belediye Kanununun 14. ve 15. maddeleri de göz önünde bulundurularak belediyemizin görevleri arasında böyle bir hizmeti yapma imkanı var mıdır? Sulama yapılacak alan belediyemiz imar planı dışında olup, beldemiz mücavir alan sınırları içerisinde yer almaktadır. Belediye meclisi kararında da belirtilmek koşuluyla ilgili alana 4734 sayılı Kanuna göre yapacağımız ihaleler neticesinde yapılacak olan yatırımla ilgili harcamalarımız için tarafımıza herhangi bir zimmet çıkar mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.09.2008

Kadroların dondurulması

Norm kadro ilke ve standartlarına ilişkin esasların yürürlüğe konulması hakkındaki Bakanlar Kurulu Kararına göre belediye meclisimiz 06/10/2006 tarihli kararı ile belediyemizde dolu olan fen memuru kadrosunu mühendis ile değiştirmiştir. 22/02/2007 tarihinde norm kadro ilke ve standartlarının yeniden yayımlanması ile yeniden fen memuru kadrosu mühendis ile değiştirilmiştir. Ancak, norm kadro ilke ve standartlarında fen memuru karşılığı olmayan kadrolardan olması nedeniyle (önceki işlemler iptal edilmeden) 02/11/2007 tarihli meclis kararı ile fen memuru kadrosunun olduğu gibi korunmasına (dondurulmasına ) karar verilmiştir. Söz konusu işlem doğru mudur, hatalı ise düzeltme işlemi nasıl yapılır?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.09.2008

Sözleşmeli personele ek ödeme

Kadro karşılığı tam zamanlı sözleşmeli personele ek ödeme ile ilgili olacak. Programcı kadrosunda tavan ücret almaktayım. Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün 15.07.2008 tarih ve 9929 sayılı Genelgesinin (c) maddesinde ayrıntılı ve açıkça belirtildiği halde ek ödemeden faydalandırılmamaktayım. İlgili madde de ek ödemenin sözleşme ücretine dahil edilmeksizin ve ilişkilendirilmeksizin ödenmesi gerektiği belirtilmektedir. Yaklaşık 1 yıldır bu ödemeyi benimle birlikte kurumumuzdaki diğer sözleşmeli personel de almamaktadır. Sözleşmeli personele yapılacak ek ödemenin nasıl uygulanacağı ve mağduriyetimizin nasıl giderileceği hususunda cevaplarınızı bekler, saygılar sunarım.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.09.2008

Tüzel kişiliği ilk genel mahalli idareler seçimlerine kadar devam edecek belediyelerin bütçeleri

Beldemizin nüfusu adrese dayalı nüfus sayımında 2.000 in altında çıkmıştır. Bu yüzden 5747 sayılı Kanuna göre kapatılacaktır. Bütçe hazırlama dönemine yaklaştığımızdan 2009 Yılı bütçesini tam yıl mı, yoksa 3 aylık bir dönem için mi hazırlayacağız?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2008

Özel hastaneler ve sağlık kuruluşlarınca düzenlenen faturalar

Belediyemizin hiç bir özel hastane ve sağlık kuruluşu ile anlaşması yoktur. Özel hastanelerden ve sağlık kuruluşlarından personelimiz adına düzenlenen faturaların belediye bütçesinden ödemesi yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2008

Muhasebe yetkilisi sertifikasının işlerliği, geçerliliği

Ben Belediyemizin muhasebeci kadrosunda çalışmaktayım Maliye Bakanlığının açmış olduğu muhasebe yetkilisi eğitimine katıldım ve eğitim sonunda da yapmış olduğu sınavdan başarılı oldum ve şu an muhasebe yetkilisi sertifikasını aldım. Bu sertifikanın bize getirisi ne olacak maddi yönden maaşlarımıza etki edecek mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2008

İndirim hakkı doğuran Katma Değer Vergileri, İller Bankası payının muhasebeleştirilmesi

Birinci sorum, yapılan her harcamanın KDV sini indirilecek KDV hesabına almak doğru bir işlem midir? İkinci sorum ise İller Bankası payları 630 da takip ediyoruz ama bazı arkadaşlar bunun 240 lı hesaplarda takip edilmesi gerektiğini söylüyorlar, İller Bankası payının işleyişi hakkında bilgi verirseniz memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 06.09.2008

Yolluk ve konaklama masrafı

Dalyan Belediyesinde memur olarak çalışmaktayım. Yaklaşık 15 yıldan bu yana sedef hastasıyım ve rahatsızlığımdan dolayı hastaneden heyet raporu almış bulunmaktayım. Son çıkan genelge ile Sivas İli Kangal İlçesinde bulunan balıklı termal tesislerine Sağlık Bakanlığı tarafından hastaların sevki yapıldığını öğrendim. Tedavi amaçlı ve sevkli olarak oraya gitmiş olsam oradaki tedavi süresi boyunca (yaklaşık 21 gün ön görülen tedavi süresi) harcırah ve konaklama masraflarımı kurumumdan ödenip ödenemeyeceği konusunda bilgi almak istiyorum?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.09.2008

İşyeri açma ve çalışma ruhsatı

Ruhsatlı bir işyeri, işletmeci tarafından kapatılmak suretiyle faaliyetine son verdiği zaman; a) Faaliyetine son vermesine müteakip, işyeri açma ve çalışma ruhsatının geçerliliği sona erip iptal olur mu? b) Eğer ruhsat iptal olursa ruhsatın iptal olabilmesi için işyeri kapandıktan sonra geçmesi gereken belli bir sure var mı, varsa bu sure ne kadardır? c) İşletilmeyen işyerine ait, vergi levhası iptal edilmeyip bu işyerine ait vergilerinin, ödendiği idaremize ibraz edilirse önceden alınmış olan işyeri ruhsatının geçerliliği kazanılmış hak olur mu? d) Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin daha önce Jandarma tarafından verilen süreli ruhsatların, süresinin bitimine müteakip idaremize müracaat ederlerse nasıl bir işlem yapacağız? e) Sıhhi müesseselerin hangi hallerde ruhsatı iptal edilir? f) Kapasitesini artırmak suretiyle bir üst sınıfa geçen GSM'lerden hangi evraklar istenecek yeni ruhsat için nasıl bir yol takip edilecek? h) Ruhsatı çeşitli vesilelerle kaybolan, yırtılan, eskiyen ruhsat belgelerini yeniden tanzim ederken nasıl bir yol izleyeceğiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.09.2008

Zabıta amiri, zabıta komiseri veya zabıta komiser yardımcısı özel hizmet tazminatı oranı

Zabıta amiri, zabıta komiseri veya zabıta komiser yardımcısına özel hizmet tazminatı ne kadar ödenmeli oranı nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.09.2008

Sözleşmeli personele yemek yardımı

İl Özel İdareleri sözleşmeli olarak çalıştırdıkları personele yemek ücreti ödeyebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.09.2008