Hurda malzemeler

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize ait hurdalar bulunmakta, hurdaların MKE kurumuna verilmesi gerektiği konusunda genelge var. Bu hususta takip edilecek yol nedir ve hangi hurdaların Hurdasan'a verileceği, yani lastik ve benzerlerini de kapsayıp kapsamadığı hususunda görüşlerinizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 24.05.2006

Sulama birliklerinin tip tüzüğü

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli İdare Birlikleri Kanunu 5355 – 5455 sayılı yasalarla yürürlüğe girmiş ve mahalli idare birliklerine durumlarını 5355 sayılı Kanun hükümlerine uydurmaları için 10/6/2006 tarihine kadar süre tanınmıştır. Burada sormak istediğim soru; 1-Yerel Bilgi veb sayfasında Sulama Birlikleri Örnek Tüzüğünün “Madde 44- Birlik, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Sayıştay Kanunu’na tâbidir. (Üyeleri arasında belediye olan birlikler bu hükmü koyacaklardır”) “Madde 33- Birlik teşkilâtı; Birlik Müdürü, yazı işleri, malî işler ve teknik işler birimlerinden oluşur. Birlik Müdürü: Birliğin sorumluluğundaki sulama tesislerinin teknik gereklilikler ve çiftçi talepleri göz önüne alınarak rasyonel bir şekilde işletilmesini, Teknik İşler ve Malî İşler birimlerinin çalışma programlarının hazırlanmasını, birimler arasındaki koordinasyonu, bu Tüzükle kendisine verilen görevlerin ve Birlik Başkanın bir yönerge ile devredeceği diğer işlerin yapılmasını sağlar. Birlik Müdürünün Ziraat Mühendisi olması zorunludur” denilmektedir. 2-5455 sayılı Kanunun 4. maddesi ile 5355 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin mevcut birinci fıkrasındaki “denetim” kelimesi çıkarıldığından; a)Sayıştay denetiminden birliklerin çıkarılması nedeniyle tüzük maddesinden bu hüküm çıkarılması gerekli değil midir? b)Birlik tüzüğünün 19 uncu maddesinde birlik meclisinin görevleri sayılırken “Birlik başkanına ödenecek aylık brüt ödeneği belirlemek” olarak geçmiştir. Halbuki yasalaşan Kanunda birlik başkanlarına ödenek konusu getirilmemiş bunun yerine meclis ve encümen için toplantı ödeneği konmuştur. Burada sormak istediğim soru birlik başkanlarına tüzüğe madde konulması nedeniyle toplantı ödeneği ile birlikte başkanlık ödeneği ödeyecek miyiz.? Katıldığımız seminerlerde ödenmeyeceği konusunda görüş belirtilmesine rağmen sizlerin verdiğiniz cevaplarda ödenmesi konusunda yorum getirmektesiniz. Bu konuda ki çelişkilerimizi nasıl gidereceğiz. c) Görevde yükselme yönetmeliğinde kimlerin nasıl görevde yükseleceğini belirtmesine rağmen tüzük maddesine birlik müdürünün (Birlik sekreteri) ziraat mühendisi olması zorunluluğu getirilmesi yanlış değil midir? Bu hükmün tüzüğe taşınması yasal mıdır? Benim kadrom Birlik Sekreterliği kadrosunda olup işletme mezunuyum. d)Sulama birliklerinde yıl sonu itibarıyla devirlerimiz muhasebeleştirildikten sonra sabıka tahsilatlarımızı işlerken 102 1.000,00 121 1.000,00 800 1.000,00 805 1.000,00 olarak işliyoruz. Burada sormak istediğim soru yapılan devir tahakkukunda mükellefin sulama yapmadığı bir arazinin tahakkukundan veya dönüm fazlalığından kurum tarafından yapılan yanlışlıktan kaynaklanıyor ve tahakkuk düşülmesi gerekiyorsa bu işlemin muhasebe işlemi nasıl yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.04.2006

Harcama yetkilisi ve harcama yetkilisinin ihale komisyonunda üye olup olamayacağı

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde müdür kadrosu bulunmayıp, muhasebe memurluğu, başkatiplik, zabıta memurluğu, itfaiye amirliği ve fen memurluğu gibi birimler olup, bütçemizde bu şekilde birimler halinde yapılmıştır. Her birimin ayrı amiri bulunmaktadır. 1-Bu durumda harcama yetkilisi Belediye Başkanı mı yoksa birim amirleri mi olacaktır? 2-Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi (mali hizmetler birim yetkilisi) ihalelerde komisyon üyesi ve komisyon başkanı olarak görev alabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.04.2006

Görevde yükselme, limme

Kontder Kullanıcısı -

13.01.1988 yılında Cami İmam Hatibi olarak göreve başladım. 1998 yılında Kayseri Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Müdürlüğüne itfaiye eri olarak yatay geçiş yaptım. 1999 yılında Açık Öğretim Fakültesi 4 yıllık işletme bölümünü bitirdim. Kayseri İtfaiye Müdürlüğünde görevlendirme ile itfaiye müdür yardımcılığı, itfaiye zabıta amirliği yaptım. Şu anda itfaiye araştırma planlama koordinasyon amiriyim. 3 derece 1 kademedeyim. Fakat hizmet çizelgemde itfaiye eri olarak gözükmekteyim. İtfaiye Yönetmeliğinde yüksek öğrenim görenler çavuş olarak göreve alınırlar ve yükselme süreleri 2 yıldır. (R.G.28.6.1995-22327) Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığının açmış olduğu Limme bilgisayar sertifikam, Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğü özel bilgisayar programcı sertifikam bulunmaktadır. 1-Bu saymış olduğum durumlar göz önüne alınarak şu anda itfaiye müdürü, müdür yardımcılığı veya amir kadrosuna atanabilir miyim? 2- İtfaiye müdürlüğü için görevde yükselme sınavı açıldı girebilir miyim? Şimdiye kadar ne müdürlük nede yardımcı ve hiçbir amirlik için sınav açılmadı ve on başı kadrosu hariç hiçbir kadro yoktur. 3- Aynı belediye başkanlığında herhangi bir birimde yükselme sınavına girmeden müdürlük, müdür yardımcılığı veya her hangi bir şefliğe atanabilir miyim? 4- Herhangi bir birimde memur kadrosuna atanıp itfaiyede çalışarak mesaimi alabilir miyim? 5- Limme bilgisayar, özel bilgisayar program sertifikamın olması bana herhangi bir menfaat sağlar mı kademe derece ilerlemesi gibi.

  • Soru Cevaplandı
  • 19.04.2006

Karar yazma görevi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye başkanlığında tahsildar olarak görev yapmaktayım. Belediyemize ait hal ve pazarlama dükkanları var bunların kararını ben yazıyorum karar yazmak başkatibin mi yoksa, belediye başkatibinin görevi midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.04.2006

Tasarrufa teşvik hesabında biriken nema ve ana paranın alınması

Kontder Kullanıcısı -

İşçi tasarruf fonunda bulunan birikimlerimizi nasıl almamız gerekiyor? İş mahkemesine mi yoksa, Sosyal Sigorta Kurumuna mı müracaat etmemiz gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.04.2006

Başka bir belediyenin işlerine yardımcı olan personele yapılacak ödeme

Kontder Kullanıcısı -

Çevremizdeki bazı belde belediyelerin halen 9-10 yıllık belediye olmalarına rağmen memur personeli bulunmamakta ve belediyemizden görevli memurlar 9-10 senedir bu belediyelerin işlerini görevli memur olarak yürütmektedirler. Bu görevli memurlara yaptıkları çalışmalar karşılığında bu belediyelerce harcırah haricinde bir ödeme yapılabilir mi? 2-Bu belediyelerde memur personel olmadığından dolayı yapacakları ihalelerde görev yapmak üzere bizim gibi ilçe belediyelerinden ihale komisyonuna 3 memur görevlendirilmesini istiyorlar. Bu ihale komisyonda görevli memura nasıl bir ücret ödemesi yapılabilir? (harcırah mı başka bir ödememi.)

  • Soru Cevaplandı
  • 05.04.2006

İhale yetkilisi, harcama yetkilisi, ihale komisyonu oluşturulması, KDV hesapları

Kontder Kullanıcısı -

5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 2005/133 sayılı genelge gereği 01.01.2006 tarihinden itibaren belediyelerde Analitik Bütçe ve Tahakkuk Esaslı Muhasebe sistemine geçilmiş bulunmaktadır. Söz konusu Kanun ve Yönetmelik gereği yapılan ihale işlemlerinde ve muhasebe kayıtlarının işlenmesi ve sarf evraklarının oluşturulması sırasında bazı tereddütlere düşülmüştür. 1) 4734 sayılı İhale Kanununda ihale yetkilisi ve ihale komisyonu tanımı yapılmıştır. Bu tanıma göre 5018 sayılı Kanunda ihale yetkilisi – harcama yetkilisi olan birim müdürleri olmakta ve ihale komisyonunda bu müdürler tarafından kurulması gerektiği halde; İstanbul’daki ilçe belediyelerinin çoğunda ihale yetkilisinin üst yönetici gibi düşünüldüğü ve bu şekilde evraklar düzenlendiği üst komisyon eliyle ihale komisyonları kurulduğu görülmektedir. Bu sebeple; a) İhale yetkilisi harcama yetkilisi mi yoksa üst yönetici mi olacaktır. b) İhale komisyonu harcama yetkilisi tarafından mı yoksa üst yönetici tarafından mı kurulacaktır. c) Gerek açık ihale usulü gerekse 22/d ile ilgili mal, hizmet ve yapım işlerinde ihale süreci sırasında üst yönetici veya yetki verdiği başkan yardımcısına hangi evrakların imzalatılması gerekir. (5018 sayılı Kanuna göre bu imzaların harcama yetkilisi ve görevlileri tarafından atılması gerekiyor, ancak gerek belediyemizde gerekse diğer belediyelerde üst yöneticinin veya yardımcısının imzası olmasa belediyelerde bir karar ortamı olmaz mı denilmektedir?) d) Belediyemizin yaptığı bakım, tamir ihalelerinde sözleşmelere üst yönetici veya başkan yardımcısı mı yoksa birim harcama yetkilisi mi imza atar? 2-Kamu İhale Kanununun 22. maddesine göre yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde harcama yetkilisi üst yöneticiden onay alacak mıdır.? Fiyat araştırma komisyonunu harcama yetkilisi mi yoksa üst yönetici mi görevlendirecektir? 3- 5018 sayılı Kanunda gelirlerin tahsil edilmesinin muhasebe yetkilisince yürütüleceği belirtildiğinden, gelirler müdürlüğü ve gelir müdürü bulunan belediyelerde nasıl bir düzenleme yapılacaktır? 4-Belediye Bütçe ve Muhasebe Usulü Yönetmeliğine göre işlenen 43-Mahsup Edilebilir Ödenen KDV Hesabı ile 44-Mahsup Edilebilir Ödenecek KDV Karşılığı Hesabı’nın Tahakkuk Esaslı Muhasebe Sistemine göre hesap planında; 43- Mahsup Edilebilir Ödenecek KDV Karşılığı olarak 191-İndirilecek KDV Hesabı gösterilmiş ancak 44-Mahsup Edilebilir Ödenecek KDV Hesabı’nın karşılığı olmadığından günlük evraklarımızın (KDV’ li örnek verilmesi) işlenmesi esasından dengesizliği olmaktadır. Bu sebeple yeni sisteme göre ne şekilde işlenmesi gerekir? 5- 1000.-YTL’ lik kırtasiye alımı yaptık. Fatura kesilirken 100.-YTL KDV eklendi toplam 1.100.-YTL gider faturasının muhasebe kaydını nasıl yapacağız? 6-2006 yılı faaliyet raporunun ne şekilde hazırlanması gerekir? (5018 sayılı Kanuna göre yapılması stratejik planın hazırlanması mümkün değil) 7-İç denetçiler 31.12.2007 tarihine kadar atanacaklarından, üst yönetici tarafından iç denetçilerin 2006 yılında gönderilmesi gerekir mi? 8- İhale komisyonu kurulurken harcama yetkilisi olan müdürün ihale komisyonuna girmesi gerekir mi veya ihale komisyonuna kendisini dahil etmeyebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.04.2006

5393 sayılı Kanunun 49.maddesi ve norm kadroya göre personel istihdamı, meclis üyesi başkan yardımcısının başkan vekilliği, belediye meclis üyesinin yurtdışı gezisi

Kontder Kullanıcısı -

1- Belediyenin yıllık toplam personel gideri kesinleşen gelirinin % 30’unu geçerse yeni işçi alımında oluşacak kamu zararı belediye başkanından alınır der. Devreden belediyeden ötürü bizim şu an % 72 si personel gideri bu devre bitene kadar bu oran % 30’a düşmez ise ve biz de alım yaparsak yine sorumlu olur muyuz? 2- Belediye başkan yardımcısı (meclis üyesi) vekillik görevi alabilir mi? 3- Başkanın yurtdışı gezisine katılmamızda (1475 sayılı Kanunu tabi TEİAŞ’ta teknisyenim) özel bir durumumuz var mı ne yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.04.2006

Denge tazminatı, görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

1- Denge tazminatından geçici köy korucuları da yararlanabilirler mi? 2- Mahalli İdareler Görevde Yükselme Yönetmeliği gereğince görevde yükselme için belediyesine ve özel idaresine başvuran kişinin bu kurumunda sınava tabi tutulması gerekir mi? Tabi tutulduktan sonra ayrıca genel sınava da tabi tutulacak mı? Valiliğin konuyla ilgili yapacağı işlem nedir? Eğitim, sınav vs. Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün bu hususta Türkiye geneli genelgesi mi beklenmelidir? İki yıl önce Genel Müdürlüğün talimatı ile yapılan görevde yükselme eğitimleri sonucu hala kişiler Türkiye geneli sınava alınmamışlardır. Yoksa artık Genel Müdürlüğün ve Valiliğin personele eğitim ve Türkiye geneli sınav yaptırma yetkileri kalktı mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.03.2006

Birlik başkanı, meclis ve encümen üyelerinin oturum ücretleri

Kontder Kullanıcısı -

Sulama birlikleri tüzüğünde birlik başkanı, meclis üyeleri ve encümen üyelerine verilecek toplantı oturum ücretleriyle ilgili olarak; 1)- Birliğin memur üyelerinde oturum ücretleri belediyelerde olduğu gibi mi (seçilmiş üyelerin yarısı kadar ) ödenecek, yoksa tam mı? 2)- Birlik Tüzüğünde; başkan, meclis ve encümen üyelerine (...gösterge x maaş katsayısı) sonucu çıkan rakam tutarında oturum ücreti ödenir denilse de, yine aynı tüzükte birlik meclisince belirlenen ve onaylanan tutarlar kadar ödenir denilmektedir. Oturum ücretleri tüm üyeler için "Dönem Başı Toplantısı" nda mı, yoksa "Dönem Sonu Toplantısında" mı belirlenir?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.03.2006

Bağ bahçe sulama ve su arklarının temizlik işinin yaptırılması

Kontder Kullanıcısı -

İlçemizde bulunan bağ bahçe sulama ve su arklarının temizliği işleri şimdiye kadar belediyemiz personeli tarafından yürütülmekte iken, aynı işin 4734 sayılı Kanun gereği hizmet alımı yoluyla yaptırılması yeni belediye Kanununa göre mümkün müdür?1580 sayılı Kanunda bununla ilgili hüküm (15.madde 26-27. bentler ) olmasına rağmen yeni Belediye Kanununda açık bir hüküm bulunmamaktadır. Ayrıca 4081 sayılı Çiftçi Mallarının Korunması Hakkındaki Kanuna göre(madde 1 ve 7/3 su arklarının tamiratı işleri koruma ve ihtiyar meclisinin görevleri arasındadır. Verilen bilgiler ışığında konuyu değerlendirirseniz sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.03.2006