Tüketim madde ve malzemeleri üzerinden KDV hesabı

Kurumumuz faaliyetlerinde kullanılmak üzere ya da tüketilmek üzere alınan tüketim malzemelerinin izlenmesi için 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabı kullanılmaktadır. Taşınır İşlem Fişinde 150 Hesabı çalıştırılırken Yönetmelikte söylendiği gibi maliyet bedelleri üzerinden (KDV dahil) işlemi gerçekleştirilmektedir. Fakat ödeme emri düzenlenirken 191 İndirilecek KDV hesabı çalıştırıldığı zaman ödeme emri belgesi ile Taşınır İşlem Fişi ile arasında KDV tutarı kadar fark çıkmaktadır. Bu da Taşınır Yönetim Hesabı tutarları ile mizan arasında fark çıkarmaktadır. Taşınır İşlem Fişinde 2. düzey toplamı (150, 253, 254 ve 255) KDV dahil mi, hariç mi olması gerekir? a) KDV Dahil ise, 191 İndirilecek KDV Hesabı nasıl çalıştırılacak (Örnek 1) b) KDV Hariç ise, 191 İndirilecek KDV Hesabı çalıştırılmayacaksa (her türlü gider indirime tabi olmadığı için) KDV tutarı kadar oran hangi hesaba kaydedilecek (Örnek 2) Kdv İndirimi Yapılacak Kayıt (kdv 180 TL) (Örnek 1) : 830 – 1180 (b) 150 – 1180 (b) 191 – ? (b) Kdv İndirimi Yapılmayacak Kayıt (Örnek 2) : 830 – 1180 (b) 150 – 1000 (b) ? - 180 (b)

  • Soru Cevaplandı
  • 15.01.2011

Belediye sınırlarını aşan taşıma işi ve kiraya verilmesi

Beldemizde halen faaliyet göstermekte olan bir adet motorlu taşıyıcılar kooperatifi bulunmaktadır. Belediye olarak halk minibüsü adı altında bir şirket işletmesi kurmak istiyoruz. Bu şirketin kurulması durumunda beldemiz halkı rahatlayacak; çünkü beldemiz halkı her türlü günlük ihtiyaçlarını karşılamak için ilçe ve çevre merkezlere gidip gelmekte, bu da maddi açıdan büyük yük olmaktadır. Mevcut kooperatif araçları belli bir fiyat tarifesi üzerinden yolcu taşıdıkları için mütemadiyen halkımıza büyük külfet getirmektedir. Belediye olarak halk minibüsü kurup güzergâh belirlemesi yapıp aracı olan vatandaşlarımıza kiraya verebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.01.2011

Taşınmaz satışı

Belediyemize ait 3 blok ve toplam 24 daireli brüt 80 m2 olan konutlarımızı %25 peşin olmak üzere 84 ay vadeli bir şekilde satmak istiyoruz. Bu satış mevzuatlar çerçevesinde mümkün müdür? Yapacağımız bu satışı nasıl gerçekleştireceğiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.01.2011

Sınav komisyonunda sözleşmeli personelin görev alması

Belediyemizce itfaiye eri alımı yapılması düşünülmektedir. Mevcut personel sayısının az ve eğitim durumlarının yetersiz olmasından dolayı 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 49. maddesine göre alınan ve halen görev yapmakta olan tam zamanlı sözleşmeli personellerine (inşaat mühendisi ve/veya teknikerlerin) itfaiye eri sınav komisyonunda görev verilip, verilemeyeceğinin bildirilmesini arz ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2011

Belediye meclis üyesinin düşürülmesi durumu

Belediyemizde bulunan meclis üyelerinden bir tanesi 2009 yılında yapılan meclis toplantılarının 5 tanesine gelmiş, 6 tanesine gelmemiştir. 6. gelmediği toplantı 12. ayda yapılan toplantıdır. Meclis üyemizin kendisine bu konuda yazılı herhangi bir uyarı belediyemiz tarafından yapılmamıştır. Meclis üyemiz Ocak ayı toplantısına katılmıştır. Bu konu 2011 yılı içerisinde herhangi bir toplantıda gündeme getirilebilir mi? Meclis üyesinin üyeliği sonraki aylarda düşürülebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2011

KDV alacağı ve mahsubu

Yüklü miktarda devreden KDV'miz mevcut. Biz bu KDV'yi herhangi bir şekilde geri alabilir veya borçlarımıza mahsup edebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 12.01.2011

Karayolu kenarında açılacak işyerlerinde geçiş yolu izin belgesi zorunluluğu

GSM ruhsatlarında karayolları geçiş izin belgesi alınması zorunlu mudur? Eğer, izin alınmadan işyeri açma ruhsatı verildi ise petrol ofisine ne yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 11.01.2011

Meclis toplantısı görüntülerinin meclis üyelerine verilmesi, meclis toplantılarının kapalı olarak yapılması, belediyede danışman çalıştırılması

1-5393 sayılı Belediye Kanununun 22 nci maddesi ile Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 10. ve 16. maddesinde belirtilen “Meclis görüşmeleri kâtip üyeler veya divanın sorumluluğundaki görevlilerce tutanağa geçirilir ve başkanlık divanı tarafından imzalanır. Toplantılar, meclisin kararıyla sesli veya görüntülü cihazlarla kaydedilir’’ denilmektedir. Tutanaklar daha sonra meclis üyelerine dağıtılmaktadır. Belediye meclisimizde bu maddeye istinaden meclis toplantı ve birleşimlerini görüntülü olarak kameraya almaktadır. Bu görüntülerin CD ortamındaki kayıtlarını meclis üyelerimiz talep etmektedirler. Görüntü çekimleriyle ilgili yasada madde olmadığından belediye başkanının oluru veya meclis üyelerinin salt çoğunluk kararıyla görüntüler meclis üyelerine verilebilir mi? Verilip/ verilmemesi ile ilgili ileriki sürelerde sıkıntılarla karşılaşılabilinir mi? 2- Belediye Kanununun 20. maddesi 5. fıkrasında bahsedilen “Meclis toplantıları açıktır. Meclis Başkanının veya üyelerinin herhangi birinin gerekçeli önerisi üzerine, toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla kapalı oturum yapılmasına karar verilebilir’’ denilmektedir. Bu maddeye göre meclisimiz halka açık toplantıdan kapalı toplantıya geçmiştir. İzlemeye gelen vatandaşlar dışarıya çıkartılmışlardır. Meclis üyeleri toplantının veya birleşimim bütün gündem maddelerinin hepsi için aynı gün kapalı oturum önergesi verebilirler mi? Bütün gündem maddeleri kapalı olarak görüşülür mü? 3- Belediyemizde uzman ve danışman bir personel bulunmadığından, Avrupa ve Dünya Bankaları hibe programlarından faydalanabilmek amacı ile proje üretmek, hazırlanan projelerin takibini yapmak, Ankara’daki Bakanlık ve Resmi kurumlardaki işlerimizi takip edebilecek, danışman çalıştırılmasını hizmet alımı yoluyla veya meclisten karar alma yoluyla danışman bir kişi ile sözleşme yaparak çalıştırabilir miyiz ve hizmet alım bedelini belediye bütçesinden ödeyebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.01.2011

Sözleşmeli personelin müdür kadrosunda görevlendirilmesi

Belediyede biyolog kadrosunda memurum. Derecem 3/2 ve norm kadroda aynı görevi yapan sözleşmeli bir memurun müdür olarak atanma hakkı var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.01.2011

Şirket yönetiminde yer alan görevlinin huzur ücreti alacağının zamanaşımı

Ben daha önce görev yaptığım belediyeden naklen atamayla bir başka belediyede göreve başladım. Bundan önce görev yaptığım belediyede % 99,98 lik hissesi belediyeye ait olan bir A.Ş. de belediye hisselerini temsil etmek üzere belediye meclisi kararı ile görevlendirilerek 10 yıl süreyle bu şirkette yönetim kurulu başkanı olarak görev yaptım. Görev yaptığım dönem içerisinde, şirket genel kurul kararıyla yönetim kurulu üyelerine aylık bağlanmasına karar verilmiştir. Ancak şirketin mali durumu iyi olmadığından, şimdiye kadar hiçbir ücret almadım. Bundan dolayı alacak hakkım olur mu? Olursa da geriye dönük olarak kaç yıl olur?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.01.2011

Müdür olarak görevlendirme halinde hukuki durum

Belediyemiz Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğünde Zabıta Memuru olarak görev yapmaktayım. Daha önce 1 adet geçici işçi arkadaşım (çevre mühendisi) başkanımız tarafından müdürlüğümüzde müdür yetkilisi olarak görevlendirilmiş idi. Ancak belediye başkanımız tarafından harcama yetkilisi olarak memur olduğum için ben görevlendirildim. Bu durumda kanunen müdür olarak mı görevlendirilmiş oldum? Eğer müdür olarak görevlendirilirsem kadromun değiştirilmesi mi gerekir? Kadro değiştirilmeden de müdürlük haklarından yararlanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2011

İtfaiye ve zabıta memurlarının başka unvanlı kadrolara atanması

Belediyede Zabıta Memuru ve İtfaiye Eri olarak çalışan memurların, unvan değişikliği sınavına girmeden Zabıta ve itfaiye dışında aynı hizmet sınıfı içerisinde direkt Başkan oluruyla atanabilecekleri kadrolar var mıdır? Varsa nelerdir? (İlköğretim ve Ortaöğretim Mezunları)

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2011