Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Kabahatler Kanunu
Kabahatler Kanununa göre verilen cezalara uygulanacak gecikme zammı konusuyla ilgili bilgi verir misiniz? Kabahatler Kanuna göre mahkemelerce de ceza verildiğinden zabıta ve mahkemelerce verilen ceza ayırımına göre uygulanacak gecikme zammı konusunda beni aydınlatırsanız sevinirim. (Kanaatimce 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre mahkeme karar verirse gecikme zammı yarısı oranında, zabıta ceza verirse gecikme zammı uygulanmaz.)
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2007
Tam zamanlı sözleşmeli personel
5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin 3 üncü fıkrasına göre belediyemizde tam zamanlı olarak boş olan 5 inci derecedeki fen memuru kadrosunda çalışan inşaat mühendisiyim. 1) Verilecek olan ücret belirlenirken sözleşmeli personele ilişkin unvan bazında ücret tavanları tablosundan fen memuru mu yoksa inşaat mühendisi mi dikkate alınır? 2) Belediyemizde ki yazışmalarda boş olan memur kadrosu için sadece 'fen memuru' ibaresi var, fakat söz konusu tabloda fen memuru değil 'fen memuru (mes. tek. öğr.) (3/1)' ibaresi bulunmakta. Bu durumda hangi unvana göre maaş belirlenir? 3) Bakanlar Kurulunun 2006/10603 sayılı kararındaki sözleşmeli personele ek ödemenin dışında alabileceğim maksimum maaş nedir? 4) Sözleşmenin belediyemiz tarafından sebepsiz yere yenilenmemesi halinde tazminat hakkım var mı? 5) Bakanlar Kurulu kararı ile yapılan ek ödeme 2007 yılı içinde devam edecek mi ? Ederse meblağ ne olacak? 6) 2007 yılı için ücret tavanları ne zaman belirlenir? 7) Memur maaşlarına verilen zamlar tekrar bir encümen veya meclis kararına gerek duyulmaksızın bizim maaşlarımıza da aynı oran veya miktarda yansıtılır mı?
- Soru Cevaplandı
- 11.01.2007
Merkezi Harcama Belgeleri Yönetmeliği ve Otopark Yönetmeliği
1-Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Hakkında Genel Tebliğ (Sayı: 2006-1)'in 13.3 maddesinde "Anılan Yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar, satın alınan taşınır mallar için ilgisine göre bu Tebliğ ekinde yer alan Ek-2 veya Ek-3 düzenlenerek ödeme belgesi ekine bağlanacaktır." denilmektedir bu kapsamda Ayniyat Teslim Alma Makbuzu Yerine Ek-2 Olan Taşınır İşlem Fişi belediyeler tarafından da kullanılacak mı? Yoksa Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği yürürlüğe girene kadar ayniyat teslim alma makbuzu eklenilmeye devam mı edilecek? 2-Belediye otopark hesabında biriken paranın nerelerde ve nasıl harcanacağı hususlarının cevaplanmasını arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 08.12.2006
İtfaiye personeli alımı, kadro ihdas iptali
1- Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde belediyemizde memur norm kadro kütükleri oluşturulmuş, bunun sonucunda belediyemizde 3 itfaiye eri kadrosu mevcut olup, bu kadrolar münhal durumdadır. Münhal bulunan bu itfaiye eri kadrolarına açıktan atama yapılabilmesi için Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 16. maddesi hükmü gereğince başlangıçtan itibaren sonuç aşamasına kadar nasıl bir prosedür izlenecektir? 2- Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 16. maddesinin 2. fıkrasında “ Bu sınava giren adaylardan itfaiye eri olarak atanmak isteyenler, belediyenin kadro sayısı ile aranan nitelikleri belirterek açtığı ve ilan ettiği itfaiye eri sınavına başvururlar.” Denilmektedir. Bu fıkrada geçen ilan lafzını nasıl yorumlamamız gerekmek-tedir. Bu ilanın nasıl ve nerelerde yapılması gerekmektedir? 3- 5393 sayılı Belediye Kanununun 51. maddesine dayanılarak İçişleri Bakanlığınca hazırlanacak Zabıta Yönetmeliği ne zaman yayımlanacaktır? 4- Belediyemizde norm kadro ile ilgili esaslar çerçevesinde memur kadro kütüğü oluşturularak 3. derece 1 adet hesap işleri müdürlüğü kadrosu ihdas edilmiştir. Bu kadro halen dolu olu, Hesap İşleri Müdürü-nün müktesebi 2. derecenin 5. kademesidir. Tahsil durumu ise lise mezunudur. Norm kadro ile ilgili esaslar-daki (l) sayılı kütükte hesap işleri müdürlüğü kadrosu 11070 unvan kodu ile gösterilmiş, en üst 1 ve en alt 4. derece verilmiştir. Bu durum göz önüne alınarak, müktesebi 2. derecenin 5. kademesi olan ve lise mezunu olan Hesap İşleri Müdürünün 3. derece kadrosu meclis kararı ile iptal edilip, 2. derece hesap işleri müdürü kadrosu ihdas edebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 06.12.2006
Memurlara yapılan maaş zammı işçilere uygulanabilir mi
Belediyemiz ile Belediye-İş Sendikası arasında imzalanan sözleşmenin 2. yıl için ücret zammı ile ilgi-li maddesinde sözleşme süresince memurlara getirilen her türlü ücret artışları ve seyyanen ödenen tüm ücret-ler işçilere de aynen uygulanır denmekte. Sözleşmenin süresi de 14.01.2007 tarihinde sona ermektedir.Yeni sözleşme 15.01.2007 tarihinden itibaren yürürlüğe girecektir. 2007 yılı memur maaş zamları 01.01.2007 ta-rihinden itibaren geçerli olduğu takdirde nasıl bir uygulama yapmamız gerekir. Ayrıca memurlara 2006 yılı 1. altı ayı enflasyon farkı olarak 01.07.2006 tarihinden itibaren verilen zam gibi, 2006 yılı 2. altı ayı için 01.01.2007 tarihinden itibaren verilebilecek bir zam işçilere de uygulanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 21.11.2006
Yetki belgesi
Belediyemiz adına ruhsatlı 1983-2003-2006 model 3 adet şehirlerarası otobüs vardır. 3 otobüsle halkımıza düğün, nişan, cenazelerde, okul gezilerinde kiraya vermek, takımların deplasman maçlarına otobüs tahsis etmek görevlerimiz arasındadır. Buna göre karayolları yetki belgesi almamız gerekiyor mu? Gerekiyor ise hangi yetki belgesini almamız gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 16.11.2006
Spor kulüplerinin halı saha işletmesinde izlenecek yöntem
Beldemizde mülkiyeti şahsa ait arazide, işletmesi spor kulübüne ait halı sahaya ruhsat verebilmemiz için istenecek belgeler ve izlenecek yöntem nedir.?
- Soru Cevaplandı
- 14.11.2006
Arazi tazminatı, su gelirleri tahsilinde fatura, izinsiz maaştan kesinti
1-Belediyemiz fen işleri servisinde mühendis ve tekniker kadrolarında çalışmakta olan personel şehir merkezinde belediye tarafından yapılmakta olan kaçak yapıların takibi, kilit taşı döşemesi işlerinin kontrolü, kanalizasyon işlerinin kontrolü ruhsatı kesilen binaların aplikasyon su basman ve demir vizelerinin yapılması, çocuk park ve bahçelerinin yapılması, revizyon imar planı için kadastral durumların arazide uyum kontrollerinin yapılması vb... gibi işleri yaptıklarından dolayı zam ve tazminatları belirleyen mezkur kararnamenin ll sayılı cetvelin (E) teknik hizmetler bölümünün 6. fıkrası gereğince arazi tazminatı verilip verilemeyeceği, 2-Mal müdürlüğü resmi dairelerin su tüketimleri için Belediyemizden fatura istemektedir. Biz ise tahsilat makbuzu verebileceğimizi söyledik. Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre tahsilat makbuzu fatura yerine geçer mi? Ayrıca fatura kesilebilir mi? 3-Belediyemizin gayrimenkullerinde kiracı olarak oturan ve kira bedelini zamanında ödemeyen personelin maaşından, hesap işleri müdürü olarak belediye başkanı talimat vermeden kesinti yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 10.11.2006
Fen memurluğu, görevde yükselme
1- Görevde yükselme sınavlarına katılacak birimler içerisinde fen memurluğu bulunmamaktadır. Bu konuda daha önce yazan arkadaşlara şöyle cevaplar verilmişti. Görevde yükselme ve unvan değişikliği sı-navları içerisindeki sınıflarda fen memurluğu bulunmadığı için, belediye başkanlarının atama yapabilecekleri yazılmıştı. Bende aynı kapsama girmiyor muyum? 2- Hizmet borçlanmalarımı ve askerliğimi şu anda saydırdım ve derecem 8 kademem 3 oldu. Fen memurluğunun derecesi 6 ve inşaat teknikeri diplomasına sahibim. Bu şartlarda da mı vekâlet ücreti alamam?
- Soru Cevaplandı
- 04.08.2006
Tedavi yardımı, muhasebeci adına çek düzenlenmesi, norm kadro
1- Belediyemiz çalışanlarından bazılarının anne ve babası Emekli Sandığından 65 yaş ihtiyarlık maaşı almaktadır. Bu nedenle bu memurların anne ve babası tedavi yardımından yararlanabilir mi? 2- Belediyemizin belde belediyesi olması nedeni ile personel sayımız çok az. Bazen bankadan gelecek para ve diğer işler için personel bulmakta sıkıntı çekiyoruz. Bu nedenle muhasebeci olarak kendi adıma çek düzenleyebilir miyim? Şimdiye kadar bildiğim düzenleyemeyeceğimdir. 3- Belediyelerde norm kadro uygulanmasına başlanılmıştır. Belde belediyelerinde hesap işleri ve yazı işleri müdürlüğü kadroları verilmiştir. Belediyemizde ben ve başkatip 17 yıldır bu hizmetleri yürütüyoruz. Yüksek okul mezunuyuz. 2003 yılı Aralık ayında hesap işleri ve yazı işleri müdürlükleri için görevde yük-selme eğitimine katıldık. Akabinde Danıştay’ ın görevde yükselme yönetmeliğinin bazı maddelerini iptal etmesi nedeniyle sınava alınmadık. Öğrenmek istediğimiz belediye meclisinde hesap işleri ve yazı işleri müdürlüğü kadroları ihdas etti-ğimizde ve bu kadrolara belediye başkanının vekalet etme yazısı ile vekalet ettiğimizde bu kadroların özel hizmet tazminatı ve diğer haklarından yararlanabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 12.09.2006
Norm kadro, vekalet, tazminat oranı
1- Belediyemizde muhasebeci kadrosunda 1995 yılından beri görev yapıyorum. 12 yıl hizmetim var. Son 3 yıl sicil not ortalamam 100, 4. derecenin 3. kademesinden maaş alıyorum. Ek göstergem 800. Bu bilgi-ler ışığında norm kadro ile ihdas edilen 1. derecedeki hesap işleri müdürlüğü kadrosuna vekaleten atamam yapıldı. Şimdi ben 1. dereceli hesap işleri müdürlüğü kadrosunun zam ve tazminatlarından yararlanabilir mi-yim? Ayrıca, ek göstergeyi kendi müktesebim olan 4. dereceli kadrodan mı alacağım? Yoksa işgal ettiğim 1. derece hesap işleri müdürlüğü kadrosundan mı alacağım? 2- Belediyemizde başkatip kadrosunda çalışan memurun müktesebi 7. derecenin 2. kademesidir. Norm kadro ile 4. derece başkatip kadrosu ihdas edilmiştir. Bu başkatibin tazminat oranı % kaç olacaktır. Başkatibin 12 yıl hizmeti var ve son üç yıl sicil ortalaması 95 dir.
- Soru Cevaplandı
- 22.09.2006
Özel sektör ve belediyede geçen sürenin teknik hizmetler sınıfında değerlendirilip değerlendirilmeyeceği
Ben Gelibolu Belediye Başkanlığı bünyesinde Teknik Hizmetler Sınıfında 4/2 derece ve kademesinde İçmesuyu Tesisler Müdürü olarak (mühendis- su ürünleri mühendisi) kadrosunda çalışmaktayım. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36 ncı maddesinin ortak hükümler bölümünün (C) bendinin 1 inci fıkrası gereğince aşağıda yazılı çalışma sürelerimin çalışma dereceme sayılıp sayılmayacağı, sayılırsa ne kadarının sayılacağı ve 1998 yılında belediye meclisince kabul edilen İçmesuyu Tesisler Müdürlüğü Yönergesi ile içme suyu tesisler müdürü olarak çalışmakta olduğum müdürlük unvanından Ekim 2006 meclisinde kabul edilen norm kadro cetveline göre (D-9) su ve kanalizasyon müdürü olarak atamam yapılacak bu müdürlük için kazanılmış haktan yararlanabilir miyim yoksa görevde yükselme sınavına girmem gerekir mi? ... Konserve San. A.Ş. özel sektör (dondurulmuş gıda ve balık konserve bölümünde) 01.07.1992 -30.09.1992 tarihleri arasında 90 gün, 400 gün, Gelibolu Belediyesinde resmi kurum (içmesuyu arıtma tesisinde geçici işçi statüsünde tesis sorumlusu olarak işletme ve laboratuvarda ) 14.02.1995 - 14.01.1998 tarihleri arasında 990 gün.
- Soru Cevaplandı
- 25.10.2006