Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Görevde yükselme, vekalet
Hüyüklü Belediye Başkanlığına 01.04.1987 tarihinde meslek lisesi mezunu ve fen memuru olarak gö-reve başladım. Şu anda 2 yıllık yüksek okul mezunuyum ve inşaat teknikeri bölümünden mezun oldum. İn-şaat teknikeri unvanlı teknik personelim. Belediyemizde norm kadro çalışması yapılmış ve 1 dereceli fen işleri müdürü kadrosu oluşturulmuştur. Şu anda 2-2'si derece kademe ile fen memuru kadrosunda çalışmak-tayım. 1- Boş olan 1 dereceli fen işleri müdürü kadrosuna vekaleten atanabilir ve vekaleten görev yapabilir miyim? Vekalet edebilir isem maaş ve tazminat haklarım nedir, ne olmalıdır? 2- Fen memuru unvanlı kadrodan inşaat teknikeri veya tekniker kadrosuna sınavsız atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 01.08.2006
Yapı ruhsatı yenilenmesi durumunda harç alınması, görevde yükselme
1- İnşaat ruhsat süresi olan beş yıllık süreyi doldurmuş ve hükümsüz kalmış olan ruhsat ile ilgili yeni-den ruhsatlandırılması aşamasında ruhsat harcı alınması gerekir mi? 2-Birinci derece belediye başkan yardımcısı kadrosuna atanabilmek için görevde yükselme yönetme-liğine göre sınava girilmesi gerekir mi, başkaca bir özel şart aranır mı?
- Soru Cevaplandı
- 25.07.2006
İller Bankasından alınan kredinin muhasebe kaydı
Belediyemiz tarafından iller bankasından kredi alınarak bir adet hizmet aracı otobüs aldık. Fakat İller Bankası otobüsü kendisi alarak bize gönderdi ve aldığımız kredi ve faizi her ay gelen hissemizden kesilmektedir. Biz parayı nakdi olarak almadığımız için bunun muhasebe kaydında çelişkiye düşülmüştür. Muhasebe kaydında ne gibi bir işlem yapmam gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 21.07.2006
Belediyenin başka kurumlara hibe malzeme vermesi
Mevcut olan PTT şubesi zarar ediyor denilerek kapatıldı, açtırmak istediğimizde online sistemi olma-dığından dolayı zarar etmektedir, bilgisayar donanımını alırsanız online tahsilata başlayacağından zarar et-meyip kar edebilir denildi. Biz de PTT şubesinin açık olduğu sürece kullanılmak üzere bilgisayar, yazıcı ve modem aldık. PTT şubesi açıldı. Şimdi ise hibe etmeniz gerekmektedir denilmekte; PTT şubesine kullanmak amacı ile almış olduğumuz bilgisayar yazıcı ve modemi hibe edebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 11.07.2006
Zam ve tazminatlar, norm kadro
1-Bilindiği gibi belediyelerle ilgili norm kadro çalışmaları tamamlanarak 2006/9809 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu kararla da belediyelerin kriter ve nüfus sayıları dikkate alınarak kadro kütükleri oluşturuldu. Bu kadro kütükleri dahilinde de kadroların belediye meclislerince oluşturulması istendi. Bizlerde belediyeler olarak Bakanlar Kurulunda istenenleri ekli cetvellerde belirtildiği şekli ile ihdas ederek meclislerinden geçirdik. Ben belediyem için ihdas edilen kadrolara zam ve tazminat cetvellerini düzenleyerek vilayete gönderdim. Eski Bakanlar Kurulu Kararı ile ihdas edilen kadrolara göre düzenleyerek göndermeniz gerekmektedir diyerek geri gönderdiler. Ona göre hazırlayarak göndermiş olduğum zam ve tazminat cetvellerimi onayarak belediyeme gönderdiler. Bende Sayıştay Başkanlığına gönderdim. Norm kadro çalışmaları ile ilgili olarak belediye meclisince ihdas edilen kadrolardan nasıl yararlanacağız? İhdas edilen kadroların derecelerine göre iş riski, temininde güçlük ve özel hizmet tazminatı puanlarından faydalanabilir miyiz? 2- Norm kadro çalışmaları ile ilgili 2006/9809 sayılı Bakanlar Kurulu Kararının geçici 1. maddesinde “Bu Esasların yürürlüğe girdiği tarih itibarı ile belediyeler için yardımcı hizmetler sınıfına dahil olarak ihdas edilmiş bulunan “itfaiye eri “kadrolar hiç bir işleme gerek kalmaksızın personeli ile birlikte genel idare hizmetler sınıfına geçirilmiş sayılır “hükmü amir olup Genel İdare Hizmetler Sınıfındaki memurların özel hizmet tazminat puanları derecelerine göre 48-49 olarak tespit edilmesi gerekiyor. Zam ve tazminat cetvelleri eski kadroya göre hazırlanıp tasdik edildiğine göre itfaiye eri kadrosundaki memurlar bu tazminattan yararlanabilirler mi? Yararlanırlarsa neye göre yararlanacak? Halen kadrolarına göre % 44-45 özel hizmet tazminatı puanından yararlanmaktadırlar.
- Soru Cevaplandı
- 04.07.2006
Ek ödeme
4 Temmuz 2006 da Resmi Gazetede yayımlanan Değişik Adlar Altında İlave Ödemesi Bulunmayan Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Kararın birinci maddesinin 1. fıkrasıyla kadro karşılığı istihdam edilen sözleşmeli personel......hariç her ay ek ödeme yapılır hükmü bulunmaktadır. Sormak istediğim; 5393 sayılı Belediye Kanunun 49. maddesinin 3. fıkrası uyarınca Belediyemizde boş bulunan fen memurluğu kadrosunda çalıştırılan sözleşmeli personelin bu ek ödemeden yararlanıp yararlanamayacağıdır. Bu personelle; Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünden alınan 31.10.2005 tarih ve 11493 sayılı yazının ekindeki(EK-1)Tam Zamanlı Sözleşme imzalanmıştır.
- Soru Cevaplandı
- 04.07.2006
Kır bekçisi sigorta borcu
Biz 1999 yılında belediye olduk muhtarlık döneminde kasabamızda kır bekçiliği yapan bir kişinin sigorta primleri ödenmemiş ve bu borç Belediyemize intikal ettirilmiştir. Bize 2.500,00 YTL lik bu borcun Belediyemizin İller Bankası hissesinden kesileceği bildirildi. Kır bekçilerinin sigorta edilemeyeceğine dair bir yargı kararının olduğu söylendi. Fakat biz bu karara ulaşamadık. Bu borcu ödemek zorunda mıyız? Eğer ödemeyeceksek ne yapmalıyız?
- Soru Cevaplandı
- 29.06.2006
Belediyeden yardım alınması
Belediye Başkanımızın isteği üzerine belediye encümeninin 12.04.2006 tarih ve 27 sayılı kararı neticesinde İstanbul Büyükşehir Belediyesine bağlı ilçe belediyesinden Belediyemizin muhtelif ihtiyaçları için (İçme suyu, yol, kanalizasyon, hizmet aracı için) 5393 sayılı Belediye Kanununun 75. maddesinin (a) bendi gereğince 200.000.YTL nakdi yardım istenmesine karar verilmiştir. Karar neticesinde Belediye Başkanımıza Belediye Encümenimizce her türlü yazışma ve anlaşma için tam yetki verilmiştir. Şayet ilçe belediyesinden nakdi yardım gönderilir ise ileride yönetim değişmesi halinde ilçe belediyesinden gönderilen nakdi yardım geri istenir mi? Geri istenmesi halinde Belediye Başkanı ben bu parayı ödemem veya ödeyemem dediğinde bu para encümende bulunan seçilmiş ve memur üyelerden tahsil edilir mi? Biz memur üyeler için maddi ve yasal yönden sorun yaratır mı?
- Soru Cevaplandı
- 26.06.2006
Umuma açık işyerlerinde işlenen suçlar
5259 sayılı Yasayla 2559 sayılı Yasada değişikliğe gidilmiş ve 6. maddeye aykırılıklarda belediye encümeni tarafından cezai işlem uygulanacağı ifade edilmiştir. Ancak zaman zaman umuma açık yerlerde meydana gelen olaylarda yaralama, darp, adam öldürme gibi olaylar yaşanmakta ve tanzim edilen raporlar belediyemize gereği için gönderilmektedir. Bu durumda encümence ne gibi işlem yapılmalıdır. 6. maddede yer alan suçlar bellidir. Ayrıca 6. maddenin (d) bendinde yer alan mevzuat hükümlerine aykırılıktan ne anlaşılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 20.06.2006
Genel sekreterin encümen toplantısına katılması ve ödeneği
İl encümen toplantılarına katılan genel sekreterin encümenin memur üyesi olup olmadığı ve encümen başkanı olan Vali beyin katılmadığı toplantılara başkanlık etmesi durumunda genel sekreterin ve Vali beyin alacağı aylık ödeneğin ne şekilde olacağı konusunda tereddüdümüz hasıl olmuştur. Bu konuda açıklayıcı bir bilgi verebilirseniz sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 17.06.2006
Sözleşmeli personel ödeneğinin net belirlenmesi halinde vergi diliminin değişmesi durumu
5393 sayılı Belediye Kanunu'na istinaden sözleşmeli inşaat mühendisi çalıştırmaktayız. Bu personelle ilgili yapılan tip sözleşmede ilgiliye belediye meclisi kararı ile net bir ödenek verilecek, bu ödenekten Damga Vergisi kesilecek, bunun dışındaki tüm giderler kurum tarafından karşılanacaktır denilmektedir. Ancak, Gelir Vergisi dilimini aşması durumunda kesilecek fazla gelir vergisi net ödenekten düşülecek mi? Yoksa kurum tarafından mı karşılanacak?
- Soru Cevaplandı
- 16.06.2006
Personel giderinin % 30 u aşması, veteriner hekimin muayenehane açması
Belediyemiz 2004 yılı kesin hesabına göre personel giderleri gelir kesin hesabının % 46’ sı, 2005 yılı kesin hesabına göre personel giderleri kesin hesabın % 38’ i olarak kesinleşmiştir. Belediye Başkanımız 01.11.2005 tarihinde meclis üyelerinden bir başkan yardımcısı görevlendirmiştir. 5393 sayılı Kanunun 49. maddesinde “personel giderleri bir yıl önceki kesin hesabın % 30’ unu aşması sonucunda aşan kısım belediye başkanından tahsil edilir” hükmü bulunmaktadır. Bu durumda sorum; 1 - Mali hizmetler birim yetkilisi 5018 sayılı Yasa gereğince, ödeme evraklarında ön mali kontrol yapmaktadır, bu kontrol sırasında başkan yardımcısına yapılan ödeme 5393 sayılı Yasanın 49. maddesinde belirtilen personel giderlerinin % 30’luk kısmının aşılması gibi bir sonuç doğurmaktadır. Bu durumda, mali hizmetler birim yetkilisinin ön mali kontrolden dolayı bir sorumluluğu var mıdır? 2 - Belediyemiz veteriner hekimin özel muayene hanesi var. Veteriner hekimimizin muayenesi olduğu için maaşında yan ödeme vermemekteyiz. Ancak veteriner hekimimiz muayenesi olduğu için mesaisini günlük iki saat eksik çalışmaktadır öğleyin saat 11 (bir saat önce), akşam saat 16 da (bir saat önce) mesaisinden ayrılmaktadır. Bu durum yasal mıdır? Yasal olması halinde günlük mesaisine eksik gelmesinden dolayı özel hizmet tazminatında bir miktar eksik ödeme gibi bir durum söz konusu mudur? Birinci sorumda olduğu gibi bu ödemelerden dolayı ön mali kontrol yapan mali hizmetler yetkilisine bir sorumluluk doğar mı?
- Soru Cevaplandı
- 16.06.2006