Kadro değişikliği-görevde yükselme

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde görevli 3.derecenin 3. kademesinde bilgisayar işletmeni kadrosunda bulunan 2 yıllık üniversite mezunu personelin 657 sayılı Kanuna tabi olarak 15 yıl 3 ay 15 gün yazı işleri müdürlüğünde hizmeti bulunmakta, SSK’ya ait hizmeti askerlik hizmeti olmak üzere toplam 18 yıl 18 gün hizmeti bulunmaktadır. 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine istinaden yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre belediye meclisinin 09.03.2007 tarih ve 26 sayılı kararı ile yapılan dolu kadro değişiklik cetvelinde 3. dereceli bilgisayar işletmeni kadrosu iptal edilerek G.İ. H sınıfında 1. dereceli yazı işleri müdürü kadrosuna görevde yükselme sınavına katılmadan ihdas edildiğinden 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesi gereğince 1. dereceli yazı işleri müdürlüğü kadrosuna atamasının yapılıp yapılamayacağı hususunu bildirmenizi istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.11.2008

Sözleşmeli personelin muvazzaf askerlik sonrası göreve dönmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyelerde 5393 sayılı Kanunun 49. maddesi uyarınca tam zamanlı sözleşmeli personel olarak çalışan personellerin (Ocak ayında sözleşme imzalanmış ancak personel askere gitmiş ise) askerlik sonrası dönüşlerinde tekrar görevlerine dönmeleri nasıl olacak? Ne gibi bir işleme tabi tutulacak?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.11.2008

Akaryakıt ve LPG istasyonları

Kontder Kullanıcısı -

Akaryakıt ve LPG istasyonlarına ruhsat verirken bu işletmelerin belli bir metre alanları olması zorunluluğu var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.11.2008

Görevde yükselmede öğrenim durumu

Kontder Kullanıcısı -

Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik in geçici 3. maddesinin 1. fıkrası, “Bu Yönetmelik kapsamına giren unvanları, ilgili mevzuatları uyarınca kazananların hakları saklıdır. Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği 18.04.1999 tarihinde görevde bulunan ve aynı tarih itibariyle iki yıllık yüksek öğrenimi bitirmiş olanlar, diğer koşullara sahip oldukları takdirde, 5 inci maddenin uygulanması bakımından dört yıllık yüksek öğrenim görmüş kabul edilirler. “ şeklinde düzenlenmiştir. Yönetmeliğin 16.maddesine göre 1987 yılında Serinhisar Belediyesinde göreve başladım, yine Yönetmeliğin geçici maddenin 1. fıkrasına göre Şef kadrosuna atamam yapıldı. Görevde yükselme sınavında müdürlük kadrosu için (1998–1999 öğretim yılında 30 Haziran 1999 tarihinde ön lisans diplomasını almaya hak kazandım.) diğer koşullara sahip olduğum takdirde, 5 inci maddenin uygulanması bakımından dört yıllık yüksek öğrenim görmüş kabul edilebilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.11.2008

Muhasebe yetkilisi atanması

Kontder Kullanıcısı -

1- 1993 yılında işe başladım. 2001 yılına kadar asil olarak başka bir belediyede Hesap İşleri Müdürü olarak görev yaptım. 2001 den sonra Edirne Belediyesine nakil olarak geldim ve Şef kadrosuna atandım. Maliye Bakanlığının açmış olduğu Muhasebe Yetkilisi Sınavını kazandım; ama sınavı kazanmış olduğum halde Muhasebe Yetkilisi olarak atanmadım ve başka bir birime (Muhasebe dışında) 12/02/2008 tarihinde görevlendirildim. Muhasebe yetkililiği sertifikası olmayan birinin bu görevi yürütmesi uygun mudur? 2- İki yıllık Mahalli İdareler Yüksekokulu mezunuyum; daha sonra atamam yapılırsa geçici 5. maddeye göre mi, yoksa 62. maddeye göre mi gerekli şartları taşımam gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2008

Sözleşmeli personele ek ödeme

Kontder Kullanıcısı -

16.08.2008 tarih ve 26969 Mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararının 2008/14012 sayılı kararı ile ek ödeme adı altında verilen ek ödeme kararında Belediyeler, İl Özel İdareleri ve Mahalli İdare Birliklerinde ekli (II) sayılı cetvelde belirtilen mevzuat hükümlerine göre istihdam edilen sözleşmeli personele, sözleşmeli olarak çalıştırılmasına esas alınan kadro unvanı için "375 sayılı KHK’nin ek 3. maddesi uyarınca yapılacak ek ödemeye ilişkin karar" ile tespit edilen tutarda, sözleşme ücreti ile ilişkilendirilmeksizin her ay ek ödeme yapılır maddesi gereğince, idaremizde 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine dayanılarak sözleşmeli olarak çalıştırmakta olduğumuz çeşitli unvanlardan Mühendis, Tekniker, Teknisyen, Arkeolog, Avukat...vb. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesine göre çalıştırılan bu personellere ek ödeme yapmaktayız. Ancak Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün 22.10.2008 tarih ve 16352 sayılı Genelgesinin 4. maddesinde "375 sayılı KHK’nin ek 3. maddesi ve buna dayanılarak yürürlüğe konulan 2008/14012 sayılı BKK ile ödenmesi öngörülen ek ödemeden, 375 sayılı KHK’nın ek 3. maddesi ile diğer ilgili mevzuattaki düzenlemeler gereğince, E- Kadro Karşılığı sözleşmeli personeller ek ödemeden hiç bir suretle yararlandırılmayacaktır." ibaresine göre kurumumuzda çalışan sözleşmeli personellere Maliye Bakanlığının bu genelgesine göre ek ödeme yapıp yapmayacağımız konusunda çelişkiye düşmüş bulunmaktayım. Bu konudaki görüş ve düşüncelerinizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2008

Harcama pusulası

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemize ait mezarlığın temizliğini harcama pusulası düzenleyerek, bir kişi çalıştırarak ve hizmet satın alması yolu ile yaptırabilir miyiz ve bu ödemenin bir limiti olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2008

Görevde yükselme ve unvan değişikliği ile ilgili yönetmelik

Kontder Kullanıcısı -

Mahalli idareleri kapsayan görevde yükselme ve unvan değişikliği ile ilgili yönetmelik taslağı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün web sayfasında 6 ay kadar yayımlanmış kısa bir süre önce de ilgili web sayfasından kaldırılmıştır. Ancak bugüne kadar söz konusu yönetmelik taslağı, taslak olmaktan çıkarılarak yönetmelik halini alamamıştır. Bu konuda Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün çalışmaları hakkında bilginiz var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.11.2008

İşyeri açma ruhsatının devri

Kontder Kullanıcısı -

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin “İşletmecinin değişmesi ve işyerin nakli” başlıklı 8 inci maddesinde, “Ruhsatta belirtilen faaliyet konusu ve adresi değişmemesi kaydıyla işyerinin devredilmesi halinde, devir alan kişinin başvurusu üzerine dosyadaki bilgi ve belgeler esas alınmak sureti ile yeni işletmeci adına tekrar ruhsat düzenlenir” denilmektedir. Bu konuda, ruhsat devredilen kişinin sıhhi ve umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ruhsatı verilirken ustalık belgesi istenilecek mi, ayrıca yeniden ruhsat harcı alınacak mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.11.2008

Belediyelerin kira alacaklarının bankaya yatırmaları

Kontder Kullanıcısı -

268 nolu Gelir Vergisi Genel tebliğine göre belediyemiz kiracıları da kira bedellerini bankaya mı yatıracaklar. Bu konu hakkında bilgi verilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.11.2008

İller Bankası kredisi ile yaptırılan işin muhasebeleştirilmesi

Kontder Kullanıcısı -

Belediye meclisimiz tarafından 2008/05 ayı meclis toplantısında İller Bankası’ndan iş karşılığı kredi talebinde bulunulmuş ve istenilen kredi belediye başkanlığımız adına onaylanmıştır. Alınan kredi şartlarına göre işin yapılması ile ilgili tüm mali ve teknik sorumluluk belediyemize aittir. İller Bankasının sadece izleme görevi vardır. Yapılacak olan iş için yüklenicinin hakediş tutarının %75 İller Bankası’ndan temin edilecek kredi ile geri kalan %25 lik kısmı ise belediye bütçesinden karşılanacaktır. İller Bankası’nın ödeyeceği meblağ belediye hesabına girmeden doğrudan müteahhide yapılacaktır. Geri kalan miktar belediye bütçesinden ödenecektir. Bu işle ilgili hangi hesapların çalışması gerektiğini bir örnek ile açıklarsanız çok memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 04.11.2008

İşyeri açma

Kontder Kullanıcısı -

1- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 10. maddesinde birden fazla faaliyet konusu bulunan işyerlerinde adresi ve işleticisi aynı olan ve birden fazla faaliyet konusu bulunan işyerlerinde ,ana faaliyet dalı esas alınarak tek ruhsat düzenlenir.Tali faaliyet konuları ruhsatta ayrıca belirtilir denilmektedir.Yönetmeliğin bu maddesine istinaden bu tür işletmelerde ana faaliyet ve tali faaliyet konuları hangi kriterlere göre belirlenmelidir? 2- İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsat Yönetmeliğine göre pastaneler 3. Sınıf GSM statüsünde değerlendirilmektedir. Ancak imalat ve satış yeri aynı adreste ise, satış yapılan ve pastane ürünlerinin tüketildiği yerlerin kafeterya olarak mı? Ya da hangi statüde değerlendirilmesi uygundur?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.11.2008