Sözleşmeli personelin ihale komisyonlarında görev alıp alamayacakları

5393 sayılı Belediyeler Kanununa bağlı tam zamanlı olarak çalışan teknik personelim. Zaman zaman belediye bünyesinde olan ihalelerde asil komisyon üyesi olarak görevlendiriliyorum. Benim sözleşmeli personel olarak bu şekilde görevlendirilmem doğru mudur?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.07.2010

İşyeri ruhsatlarında sorumluluk, içkili lokanta ruhsatı, işyeri ruhsatı

Sıhhi ve GSM ruhsatlarına geçici süre belgesi ve toplamda 2 ayı bulan süre verilemeyeceğini cevaplarınızdan okuyoruz. Yasal olmayan bu işlemleri yürüten memurun bunda bir sorumluluğu var mıdır? Mesken olan tek katlı müstakil binayı işyerine dönüştürmeden içkili lokanta ruhsatı verilir mi? Apartmanlarda mesken olan daireler iş yerine dönüştürülmeden avukat, muhasebeci, doktor vs. mesleklere işyeri ruhsatı verilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.07.2010

Para cezaları

3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesine göre kesilen para cezalarında peşin ödemelerde indirim uygulanır mı? İndirime konu süre kaç gündür?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.07.2010

Vergi alacağının takasının, bütçe içi işletmenin muhasebesinin kurum dışından birine tutturulmasının mümkün olup olamayacağı

1- Emlak vergi borcu bulunan bir mükellefin sahip olduğu daire veya arsa ile vergi borcu mahsup edilebilir mi? Kısacası, vergi borcuna karşılık daire takas etmemiz, bu şekilde uzlaşma yapmamız mümkün mü? 2- Belediyeye bağlı iktisadi işletmenin muhasebesini dışarıdan bir muhasebeci ile yürütmek ve ödeme yapmak mümkün mü?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.07.2010

Sözleşmeli personelin müdürlük görevi yapması

Kırıkkale Belediyesi ile toplam 8 belediyenin kurmuş olduğu Yeşilvadi Su Birliğinde 41 işçi ve 3 sözleşmeli memur(4/b) görev almaktadır. Müdürlük görevini ve diğer yönetim görevlerini sözleşmeli memurlara yaptırmaktadırlar. Yönetim görevleri sözleşmeli personele yaptırılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.07.2010

Tekniker kadrosuna, teknik öğretmenin atanması

25.03.2009 tarihinde il özel idarede tekniker olarak göreve başladım. Daha sonra Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik Öğretmenliği bölümünü bitirdim ve diplomamı 25.03.2010 tarihinde Kurumuma verdim. Henüz asaletimiz onaylanmadığı için işlem yapılamayacağı söylendi. 9/2 derecedeyim. Özel Hizmet Tazminatını % 93 olarak alıyorum. Halen asaletimiz onaylanmamıştır. Bu doğrultuda sorularım şunlardır; 1-Yapılan uygulama doğru mu? 2-İntibakımın nasıl yapılması gerekir? 3-Derece, kademe Özel Hizmet Tazminatı ve ek gösterge oranlarım ne olmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.07.2010

Derneklerin ve diğer özel hukuk tüzel kişilerinin düzenlediği eğitim seminerleri için Bakanlık izni alınması gerektiği

Derneklerin düzenlemiş olduğu seminerlere 21/02/2007 tarih ve 2007/26 sayılı Genelge ile 15 gün önceden haber vermek koşulu ile İçişleri Bakanlığından izin alması gerektiği belirtilmiş olup, 24/01/2008 tarih ve 2478/50000 sayılı yazı İle eğitim semineri konusunda 2007/26 sayılı Genelgenin uygulaması hakkındaki yazıda, Mahalli İdare Birliklerinin kamu tüzel kişiliğe haiz olmasından dolayı Bakanlıktan izin almalarına gerek olmadığı belirtilmiştir. Çeşitli derneklerin yurt içinde ya da yurtdışında seminer düzenlemesi Bakanlıktan izin aldıklarına dair resmi yazı sorulmalı mıdır? Böyle bir resmi yazı mevcut değilse, bununla ilgili ödemelerden kim sorumludur? Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurtdışı statüsüne mi girer?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.07.2010

Mahalli idare birlikleri tarafından düzenlenen seminerlerin ücretlerinin ödenmesinde Damga Vergisi kesilmesi

Belediye ile belediye birlikleri arasındaki seminer ücretleri ödemesinde Damga Vergisi kesilecek mi? Bir de, belediye birlikleri resmi daire statüsünde mi? Eğer resmi daireyse kanun maddeleriyle açıklarsanız çok memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 11.07.2010

Yapı Kullanma Ruhsatı

Belediyemize 22.06.2004 tarihinde yapı kullanma ruhsatı almak için müracaata bulunulmuş, belediye tarafından gerekli işlemler yapıldıktan sonra vergi dairesinden vergi ilişiği kesilmesi için harç yatırılmaya yollanmış. Vergi Dairesine para yatırdıktan sonra makbuzlar belediyeye getirilmediği için işlemler yarım kalmıştır. Şu anda ilgili yapı sahibi Yapı Kullanma İzin Belgesi almak için tekrar belediyeye müracaat etmiştir. Bu durumda vatandaşa nasıl işlem yapılması gerekiyor ki Yapı Kullanma İzin Belgesi verilebilsin?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2010

Belediyelerin yetkisi ve meclis kararının iptali

Belediyemiz meclisince; Mayıs ve Haziran aylarında, 5393 sayılı Belediye Kanununun 75.maddesine göre, belde belediyesine karşılıksız asfalt yardımı ve belde ilköğretim okuluna bedelsiz kilitli parke yardımı yapılması oy birliğiyle kabul edilmiştir. Temmuz ayı meclis toplantısında ise bu yardımların karşılıksız yapılamayacağı hakkında meclis üyesi tarafından önerge verilerek yardımlar iptal edilmiştir. Kesinleşmiş karar iptal edilebilir mi? Belde belediyesine ve okuluna karşılıksız yardım yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2010

Sözleşmeli Personel atanması, ücreti, yetkisi

Ön lisans mezunu olan bir kişi, belediyeye sözleşmeli personel olarak alınıp, idari kısımda çalıştırılması mümkün müdür? Ücret olarak Maliye Bakanlığınca belirlenen kısmı aşmayacak ve asgari ücretten yüksek bir oran arasındaki meblağ meclis kararı ile verilebilir mi? Sözleşmeli personelin idari kısımda çalışması itibari ile imza atma yetkisi var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2010

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı

Kahvehane olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı olan işyerinde Emniyet Müdürlüğü personeli rutin denetimleri esnasında üç adet bilardo masası bulundurduğundan dolayı tutanak tanzim ederek gerekli yasal işlemin yapılması için belediyemize bildirmiştir. Ancak bu konuda Tekirdağ Belediyesinin Mahalli İdareler Müdürlüğünden bu konuda almış oldukları cevapta bilardo masası bulundurulmasında herhangi bir sakıncasının bulunmadığı belirtilmiş ise de, mevzuatta açık bir hüküm bulunmadığından konuyla ilgili tereddüdümüzün giderilmesini arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2010