Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Sözleşmeli personelin kurumlar arası nakli
Belediyemizde, 5393 sayılı Belediye Kanununun 49’ncu maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli çalışan personelin çocuğunun hastalığı nedeniyle görev yaptığı yerde tedavisinin mümkün olmadığına ilişkin sağlık kurulu raporunu kuruma ibraz etmesi halinde, çocuğunun tedavi gördüğü ildeki hangi kuruma nakil yapabilir? Belediye veya il özel idaresinde boş kadro olması halinde iki kurumun onayı ile işlem gerçekleşebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 03.01.2012
Emlak Vergisinde mücavir alan uygulaması
Belediyemize bağlı mücavir alan içerisinde 3 adet köy bulunmaktadır. Bu köylerden tapu kadastro geçmiş olup her mükellefin tapusu bulunmaktadır. Bu şahıslardan arsa, arazi ve binalarından emlak vergisi alabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 02.01.2012
Zabıta ve İtfaiye personeli sınavı
21/10/2006 tarihli ve 26326 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliği’nin ‘’Yazılı ve Sözlü Sınav’’ başlıklı 16 ncı Maddesinin (2.), (3.), (4.), (5.), (6.), (7.), (8.) ve (9.) fıkralarının yürütülmesinin Danıştay Onikinci Dairesinin 21/09/2011 tarihli Kararı ile durdurulmuştur.Buna mütakiben daha öncede zabıta yönetmeliği durdurulmuştur.Belediyelerin İtfaiye ve Zabıta Kadrosunda istihdam yapabilmesi icin hangi süreci izlemek veya beklemek zorundadır ?
- Soru Cevaplandı
- 30.12.2011
İhale işlemleri
Teknik ve idari şartnameyi imzalamakla yükümlü gerçekleştirme görevlisi mi, yoksa harcama yetkilisi midir? Kanuni dayanakları ile birlikte cevaplandırabilirseniz çok teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 29.12.2011
Sözleşmeli personele ilave ödeme
Belediyemizce SODES kapsamında topograf yetiştirme kursu için proje hazırlayıp SODES'e sunduk ve projemiz onaylandı. Bu projenin temel faaliyetlerinden bir tanesi kursiyerlere ders vermek için eğitimci görevlendirilmesi gerekmektedir. Bu nedenle belediyemizde tam zamanlı sözleşmeli olarak çalışmakta olan harita mühendisi ve harita teknikeri bu projede öğrencilere cumartesi ve pazar günleri ders vereceklerdir. Bu personellere proje kapsamında eğitimci ücreti ödenebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 28.12.2011
İşyeri açma ve çalışma ruhsatı
Rezidans mekanlarının 1 haftalık veya 15 günlük sürelerle konaklayanlara kiraya verilmek suretiyle kullanılması durumunda, bu şekilde hizmet veren ve kullanılan rezidanslara belediyelerce işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenebilecekse; özel yapı şeklini gerektiren işyerleri kapsamında mı? Yoksa di-ğer sıhhi müesseseler kapsamında mı değerlendirilecektir.
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2014
6111 sayılı Kanun
6111 sayılı Kanuna göre belediyeler norm kadro fazlası işçi naklettiğinde 5 yıl süreyle nakil sonrası oluşan işçi sayısında artış yapılamayacak denilmektedir. Nakil sonrası işçi sayısı azaldığı takdirde, daimi işçi alımı yapılabilir mi? Örneğin nakil sonrası oluşan işçi sayımız 100 ise bu sayı ölüm, istifa, emeklilik vb. nedenlerden dolayı 90'a inmiş ise bu işçilerin yerine 100 sayısını geçmemek üzere 10 adet daimi işçi alımı yapılabilir mi? İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 10.08.2011 tarih ve B.05.0.MAH.0.08.01.00/20876 sayılı genelgesinin (g) bendinde "İşçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamayacaktır. Bu süre işçinin devredildiği tarih ile başlar." denilmektedir.
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2014
Geçiş yolu izin belgesi harcı
2918 sayılı Kanunun 17. maddesinde belirtilen yerler için tahakkuk ve tahsilat nasıl olmalıdır? Bu yönetmeliklere göre tahakkuk yapılır mı? Son ödeme tarihi var mı? Ödemeyenler için ne yapılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2014
Belediye itfaiye, zabıta müdürlüğü ve başkan yardımcılığına atanma
1998 yılında belediye bünyesinde memuriyete başladım. 16 yıllık devlet memuruyum. iki yıllık yüksek okul mezunuyum. Halen sağlık teknikerliği kadrosunda görev yapmaktayım. Görevde yükselme sınavına girmeden, itfaiye veya zabıta müdürlüğüne asaleten atanmam da engel var mıdır? Boş bulunan memur belediye başkan yardımcısı kadrosuna atanmam da engel var mı? Ayrıca Belediye Başkan Yardımcılığına atandıktan 6 ay sonra müdürlüğe atanma durumunda 6 ay Belediye Başkan Yardımcılığı kadrosunda kalma zorunluluğunun yasal dayanağı var mı? Yoksa 1- 2 ay kalıp atansak olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2014
Sadece temel betonu dökülmüş imalatın yapı ruhsatına tabiliği
Yapı sahibi inşaatın temelini atmış, ancak başka hiçbir imalat yapmamıştır. Kazı da bulunmayan bu yere sadece temel betonu dökmüştür. Bu imalat yapı ruhsatına tabi midir?
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2014
Meclis üyesinin sözleşmeli olarak çalışması
Kurumumuzda meclis üyesi, sözleşmeli olarak kurumumuzda çalışmak istiyor. İstifa etikten sonra ne kadar zaman geçmesi gerekli?
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2014
Emlak vergisinde istisna
511 metrekare arsa üzerinde 120 metrekare tek meskeni bulunan ve hiç bir geliri bulunmayan ev hanımı emlak vergisinden muaf olabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2014