Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İşyeri açma ruhsatı verilmesine ilişkin mevzuat
İki yıldır Çorum Belediyesinde çalışıyorum. Birkaç ay evvel işyeri açma ruhsatlarının verildiği birimde çalışmaya başladım. Konu; Kanunlar, Yönetmeliklerle o kadar iç içe ki, nereden nasıl faydalanabileceğim konusunda kafam çok karıştı. İşyerlerine ruhsat verilmesi noktasında, hangi tür iş yerine nasıl ve ne şekilde ruhsat verilebileceği konusunda bizlere yol göstermesi bakımından faydalanabileceğimiz kaynaklar öz olarak nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 20.09.2010
Tutanak iptali
5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre düzenlenen (çoğunlukla izinsiz afiş ve işgal) idari yaptırım karar tutanağı iptal edilebilir mi? Edilir ise hangi hallerde, kim tarafından ve ne şekilde iptal edilir?
- Soru Cevaplandı
- 17.09.2010
Başkan yardımcısı kadrosuna atanma
Belediyemizde 5 inci dereceli kadroda zabıta memuru olarak çalışmakta olan personelimiz lise mezunu olup, 1990 yılında ilimiz sınırları içindeki bir belediyede göreve başlamış, ancak henüz 16 günlük aday memur iken 5 nci dereceli zabıta müdürü kadrosuna ataması yapılmış, 01.10.1991 yılında da asaleti tasdik olmuştur. 18.02.1992 tarihinde 657 sayılı Yasanın 94/2 maddesine istinaden görevine son verilmiştir. Aynı personel 14.03.1997 yılında ilimiz sınırları içinde başka bir belediyede göreve başlamış, 27.07.2005 tarihinde belediyemize naklen gelmiş ve halen 5 nci dereceli zabıta memuru kadrosunda çalışmaktadır. Bahsi geçen personelimizin usulsüz olarak atandığı zabıta müdürü kadrosu kazanılmış hakkı sayılabilir mi? Eğer sayılmaz ise başkan yardımcılığına ataması yapılıp zabıta müdürü olarak atanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 16.09.2010
İşyeri tadilatları ve harçlar
1000 m2 lik bir işyeri, tadilatla önce 900 m2, daha sonra 850 m2’ye düşerek tadilat işlemleri yapılmıştır. Düşüş olduğundan dolayı harç tahakkuku söz konusu değildir. Fakat aynı yerdeki işyeri son m2 üzerinden artışa uğramıştır. Yani ilk olarak 1000 m2 daha sonra 900 m2,daha sonra da 850 m2 olarak tadilatlara uğramış olup son olarak da 880 m2 ye tadilat için başvuru yapılmıştır. Şimdi son ruhsata göre işlem yapılacak olursa m2 artışından dolayı harç tahakkuku yapılacaktır. Fakat sorun ilk baştaki m2 baz alınırsa hala düşüş görülmektedir. Nasıl bir işlem uygulanmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 15.09.2010
Memuriyet görevleri
2002 yılında KPSS sonucunda belediyeye fen memuru olarak atandım. Fen memurluğunun yanında resmi görevlendirme yazısı ile muhasebeye de bakıyorum. (Muhasebe Yetkilisi Sertifikam var) Ama bu iki görevin dışında belediyenin tüm kadrolarının görevlerini yapıyorum. Artık, asıl görevim ve 2 nci görevimin haricinde iş yapmak istemiyorum. Diğerlerini yapmadığımda herhangi bir sorumluluk olur mu? Ayrıca kasabada kiralık konut bulunmadığı için il merkezinde kalmamın bir mahsuru var mı? Kasabadaki tüm memurlar (Öğretmen, okul müdürü, müdür yrd, ebe ve tarım danışmanı) saat 15’de son servisle gidiyorlar bende bu servisle gidip gelebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 14.09.2010
Emlak Vergisi
İlçemiz mücavir alan dışında olup emlak beyanı yönünden belediyemize bağlı olan köy sınırları içerinde bulunan 2 adet mermer fabrikası, 1 adet otel, 1 adet akaryakıt istasyonu bulunmaktadır. Biz bu işyerlerinden emlak vergisi tahakkuk ettirip vergi alabilir miyiz? Yasal yönü var mıdır? Eğer varsa hangi Yasaya göre ne şekilde alabiliriz? (Not: GSM ruhsatlarını belediyemizden almamaktadırlar.)
- Soru Cevaplandı
- 13.09.2010
Ek Ödeme
Trabzon İli Beşikdüzü Belediye Başkanlığında 24 yıllık şef unvanlı ön lisans mezunu 1/4 derecesinde istihdam edilen memur iken 1 dereceli yazı işleri müdürlüğü kadrosuna vekâleten atandım. 12.01.2010 tarih ve 27460 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Bakanlar Kurulu Kararının geçici birinci maddesinde yer alan ve müdürlere ödenen % 100 oranındaki ek ödemenin asaleten görevli olanların dışında vekâleten görev yapanlara ödenip ödenmeyeceği hususu tereddüt konusu olduğundan bahse konu ek ödemeden yararlanıp yararlanamayacağımın bildirilmesini istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 13.09.2010
Çevre kirliliğinin tespiti ve yapılacak işlem
3 üncü sınıf gayrisıhhi müessese sınıfındaki ‘Kömür Lavuarı’ kömür yıkama tesisi olan mahallede, mahalle sakinleri tarafından çevre kirliliğine sebebiyet veriyor diye imza toplayıp, dilekçe verdiler. Fakat belediyemizde üniversite mezunu çevreci olmadığından, çevre birimi oluşturulmadığı için herhangi işlem yapılamamaktadır. Nasıl bir işlem yapabiliriz. İzleyeceğimiz yol nedir?
- Soru Cevaplandı
- 08.09.2010
Ek Ödeme
Trabzon İli Beşikdüzü İlçe Belediye Başkanlığında, 24 yıllık şef unvanlı ön lisans mezunu 1/4 derecesinde istihdam ettirilen memur iken, 1 inci dereceli Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosuna vekaleten atandım. 12.01.2010 tarih ve 27460 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Bakanlar Kurulu Kararının geçici 1 inci maddesinde belirtilen %100 oranındaki ek ödemenin asaleten görevli olanların dışında, vekaleten görev yapanlara ödenip ödenemeyeceği hususu tereddüt konusu olduğundan, bahse konu ek ödemeden yararlanıp yararlanamayacağımın bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 08.09.2010
Yazı işleri müdürlüğüne vekalet
Koyunlu Belediyesinde 1991 yılında itibaren Devlet memuru olarak Başkatip kadrosunda göreve başladım, 2008 yılında yüksek okul diploması aldım. (Büro yönetimi ve Sekreterlik bölümü) 2008 yılında intibakım yapıldıktan sonra 3 ncü derecenin 1 nci kademesine yükseltildim, şu anda ise; 3 ncü derecenin 3 ncü kademesinden maaş almaktayım. 2009 yılında norm kadro ilke ve standartlar çerçevesinde başkatiplik kadrosu olmadığı için şef kadrosuna atandım. 14.02.2010 tarihinde belediyemizde bulunan Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosu boş olması nedeniyle bu görevi vekaleten yürütmeye devam ettim. 2 nci derece ve boş bulunan yazı işleri ve mali hizmetler müdürlüğü kadroları 06.08.2010 tarihinde meclis kararıyla 1 inci dereceye çekildi. Bu işlem doğru mu? Ayrıca vekalet ettiğim yazı işleri kadrosuna ait zam ve tazminatları alabilir miyim? 4 yıllık fakülte mezunu şartı var mı? Eğer alamayacaksam bunun sebebi nedir?
- Soru Cevaplandı
- 07.09.2010
Kuaför salonuna işyeri açma ruhsatı verilmesi
Tapu kaydında mesken olarak görünen bağımsız bölümlerde kuaför salonu açılması durumunda nasıl bir yol izlenmelidir? İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 5 inci maddesinin (b) bendinde kuaför salonu ile ilgili herhangi bir ibare bulunmamaktadır. Bu durumda, işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesinde sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 06.09.2010
Çalıştırılacak sözleşmeli personel oranı
Merhabalar... 2010 yılı ocak ayından geçerli olmak üzere belemizin boş bulunan teknisyen kadrosuna bakanlıktan izin alınarak sözleşme imzaladım.Belediyelere sözleşmeli personel çalıştırımlasıyla ilgili,çalıştırılacak sözleşmeli personel"memur norm kadro toplamının yüzde onunu geçemez" diye bir ibare varmı?araştırdım ama net bir sonuç alamadım.Ulaştığım bilgi ise belediyeye bağlı bir kuruluşta çalıştırılacak sözleşmeli personel sayısı memur norm kadrosunun yüzde onunu geçemez diye.Bu konuda sizden bir bilgi alabilirmiyim.Teşekkürler.
- Soru Cevaplandı
- 05.09.2010