4735 sayılı Kanun uygulaması

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu uyarınca açık ihale usulü ile ihalesi yapılan, park ve bahçelerin bakımı, temizlik hizmetlerinin yürütülmesinde çalıştırılacak işçi ve şoför personel, belediye içinde halkla ilişkiler biriminde ve danışmanlık hizmetlerinde yönlendirici olarak kurum içinde çalıştırılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.01.2011

Denetim Komisyonunun görev ve yetkileri

Belediye Denetim Komisyonunun görev ve yetkisi nedir, nelere dikkat etmeli, tereddüt ettiği konuları kimlerden sormalı?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.01.2011

Seminerlerde geçici görev harcırahı durumu

Memuriyet mahalli dışında 18 gün süren bir eğitim seminerine görevlendirilip, yolda geçirdiği iki gün dikkate alınarak 50 TL gündelik ve gidiş, dönüş yol masraflarım için 80 TL olmak üzere toplam 130 TL harcırah hazırlanmıştır. Diğer 16 gün için yeme, içme ve konaklama kurumca karşılandığı için herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Fakat İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü çıkışlı 24.01.2008 tarihli “Eğitim Semineri” konulu Genelgede "...Konaklama ücretinin eğitim ücretine dâhil olması halinde personele ulaşım giderleri ve 1/3 oranında harcırah ödenecektir..." denilmektedir. İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü çıkışlı 24.01.2008 tarihli “Eğitim Semineri” konulu Genelgesinin yürürlükte olup olmadığı ve verilmesi gereken harcırahın miktarı konusunda bilgi almak istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

İtfaiye teşkilatında görevlendirilen personele giyim yardımı yapılması

Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmeliğin 6. maddesinde “Resmî elbise (üniforma) giymek zorunda olanlar ilgili kurum ve kuruluşun özel yönetmeliklerinde belirtilen usul ve esaslara tâbidirler.”, 2. maddesinde “Bu Yönetmelik, genel ve katma bütçeli kurumlar, mahallî idareler, döner sermayeli kuruluşlar ve kamu iktisadî teşebbüsleri ile bunların iştirakleri ve müesseselerinde çalışan her sınıf ve derecedeki memurlar, sözleşmeli ve geçici görevle çalışan personel ile işçilerin kılık ve kıyafetlerinin düzenlenmesine ilişkin esasları kapsar.” denilmektedir ve 5. maddesinde de, 2 nci maddede sözü edilen personelin kılık ve kıyafette uyacakları hususlar belirtilmiştir. Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 35. maddesinde ise “ İtfaiye personeli resmi kıyafet giymekle yükümlüdür. Personelin resmi kıyafet giderleri; yazlık, kışlık, harici elbise ve kişisel koruyucu teçhizat da dahil olmak üzere ihtiyaca ve günün şartlarına göre 657 sayılı Kanunun 211 inci maddesi esas alınarak belediye tarafından karşılanır. Yazlık ve kışlık elbise her yıl, tören elbisesi ise iki yılda bir verilir. İtfaiye personelinin kıyafeti ve rütbe işaretleri, ekte yer alan Örnek-6’da gösterilmiştir.” denilmektedir. GİH sınıfındaki V.H.K.İ. unvanındaki memurun farklı bir görevlendirmesi olmaksızın Belediye itfaiye teşkilatında çalıştırılması halinde üniforma mı yoksa takım elbise mi giymesi gerektiği konusunda bilgi almak istiyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Ruhsatsız işyerine yapılacak işlem

Belediyemiz mücavir alan sınırında bulunan bir köyde Jandarma tarafından işyeri açma ve çalıştırma ruhsatı olmadığından dolayı kahvehaneye tutanak düzenlenmiş olup işyeri ve işleticisi hakkında gerekli işlemin yapılması konusunda belediyeye yazı gönderilmiştir. Belediye encümeni olarak ilgili yere 1608 sayılı Kanuna göre mi yoksa 2559 sayılı Kanuna göre mi işlem yapmamız gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Belediyelerin tahsilat denetimi

Sayın Hocam biz nüfusu 5.000 altındaki belediyeyiz 1-2004 den beri tahsilat denetimimiz yapılmamaktadır.Bizim tahsilat denetimimiz kim tarafından yapılacak ve komisyon kimlerden kurulacak ? 2- Tahsilat makbuzlarında ve karbonlu otobüs biletlerinin ikinci nüshalarının saklama süreleri ne kadar ?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Sözleşmeli personel

Belediyemizde tam zamanlı sözleşmeli teknik personelin 31.12.2010 tarihinde sözleşmesi sona erdi. Biz bu arkadaşın çıkışını yaptık. 05.01.2011 tarihinde alınan meclis kararı ile ücreti belirlendi ve arkadaşımızı 07.01.2011 tarihinde tekrar göreve başlattık; 1- Biz bu arkadaşa meclisin aldığı karar üzerine yılbaşında memurlara verilen zammı verebilir miyiz? 2- Biz bu arkadaşı hiç çıkartmadan yılbaşındaki meclis kararı ile ücretini belirleyip devam ettirebilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Sözleşmeli Personel İstihdamı

5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 49. maddesine göre tam zamanlı sözleşmeli çalışan bir mühendis KPSS ile 4b sözleşmeli kadro veya 399 sayılı KHK’ye göre sözleşmeli kadroya atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2011

Evrak dağıtıcısı personelin hak ve yetkileri

Yazı işleri müdürlüğüne, yeni memurlardan, dağıtıcı kadrosunda personel görevlendirilmiştir Dağıtıcı kadrosunda görevlendirilen personel, idaremiz adına tüm evrakları ilgili müdürlüklere dağıtmakla görevlendirmiş ise, 6245 sayılı Kanunun 49 uncu maddesi uyarınca kendisine yurtiçi gündeliklerin 3/1 tazminat olarak ödenir mi? Ayrıca, Müdürlüğümüze posta dağıtım amacıyla araç tahsis edilmiş olup, dağıtıcı personel il içinde kurumlara dağıtım yapıyor. Bunun için kendisine görev formu vermem gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.01.2011

İş makinesi satışında KDV oranı

Belediyemize ait 1994 model lastikli kazıcı yükleyici iş makinesinin encümen kararı ile pazarlıkla satışını yapacağız. İhale bedeline esas olmak üzere uygulayacak olduğumuz KDV oranı kaçtır?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.01.2011

İmar para cezası

İlçemizde bulunan kaçak yapıya 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 32. maddesine göre işlem yapılmış ve bunun akabinde belediye encümeni tarafından 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesine göre para cezası kesilmiştir. Ancak 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesinde para cezası kesilecek kişilerin yapı müteahhidi ve yapı sahibi olduğu belirtilmektedir. Bu yüzden 3194 sayılı İmar Kanunu’nun 42. maddesi uygulanırken para cezası tapu sahibine mi kesilecek yoksa kaçak inşaatı yapan şahsa mı kesilecek. Kısacası bu kanunda anılan yapı sahibinden ne anlaşılması gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.01.2011

Baz istasyonlarından Haberleşme vergisi ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı alınması

İlçemizde kurulu 3 adet baz istasyonu var, bu baz istasyonlarına ait elektrik tüketim vergisi hesaplarımıza yatırılmaktadır. Bu baz istasyonları haberleşme vergisine de tabi midirler ve bizden çalışma ruhsatı alacaklar mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.01.2011