Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Umuma açık yerler ve içkili yerler için verilen işyeri açma ve çalışma ruhsatlarında kazanılmış haklar ve bunun sona ermesi
Umuma Açık Yerler ve İçkili Yerler ile Resmi veya Özel Eğitim Kurumları Arasındaki Uzaklıkların Belirlenmesine Dair Yönetmeliğin 9. maddesinde: “Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce ruhsat verilen umuma açık yerler ile içkili yerlerin devredilmesi hâlinde kazanılmış hakları sona erer. Ancak umuma açık yerler ile içkili yerlere ait ruhsat sahiplerinin iş yerini; eşlerine, çocuklarına veya yasal mirasçılarına devri hâlinde işletme hakkı korunur. Hakkın kullanılmasından sonra kazanılmış hakları sona erer” denilmektedir. Ayrıca,”umuma açık yerler ve içkili yerler ile öğretim kurumlarının, işyeri faaliyet konusunun değiştirilmesi veya ceza alarak sürekli kapanması durumunda kazanılmış hakları sona erer” denilmektedir. Aynı Yönetmeliğin 8. maddesinde ise “Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce faaliyette bulunmak üzere ruhsat verilen umuma açık yerler ile içkili yerlerin ve öğretim kurumlarının kazanılmış hakları saklıdır” denilmektedir. Yönetmelikte geçen süre kavramına bakıldığında “kanunun yürürlüğe girdiği tarih öncesi ve sonrası” diye bir hak ayrımına gidildiği, kazanılmış hakkın sona ermesi hususunda net olarak algılanması gerekenin ne olduğu anlaşılamamaktadır. Kazanılmış hakkın kaybedilmesi hususunda anlatılmak istenen önceden verilmiş olup, bu kanuna göre çelişki arz eden yerler mi kast edilmektedir? Yoksa bu kanun yürürlüğe girdikten sonra devir edilen ve aynı zamanda bu kanun hükümlerine çelişki arz eden yerlerin devri halinde 2. kere veya 3. üncü 4. kere devir edilemeyeceğini mi kast etmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 24.01.2011
İşçiye şeflik görevi verilmesi
Tekirdağ Belediye Başkanlığı mali hizmetler müdürlüğüne bağlı olarak başkanımızın görevlendirmesi ile gelir tahakkuk ve takip birimi amirliği görevini yapmaktayım. (Asli kadrom teknisyendir.) Bana bağlı birimimde 5 şeflik vardır. Bunlardan bir tanesi su tahakkuk şefimiz daimi işçi kadrosunda olup başkanımızın görevlendirmesi ile 3 yıldan fazla uzun bir süredir su tahakkuk şefliği görevini fiili olarak yapmaktadır. Su tahakkuk şefliğimizde şeflik görevini yapacak kadrolu (657) memurlar da bulunmaktadır. Bu bağlamda; işçi kadrosunda bulunan arkadaşımızın şeflik görevlendirmesi ile su tahakkuk ve tahsilat kayıtlarına, faturalara, tutanaklara (aslıdır gibi) vb. evraklara imza atma yetkisi var mıdır? Attığı imzadan sorumlu mudur? Burada birim amiri olarak şefimin attığı imzadan sorumlu olur muyum?
- Soru Cevaplandı
- 22.01.2011
Büro hizmetlerinde sözleşmeli personel istihdamı
Saruhanlı Belediyesi emlak servisinde taşeron şirket vasıtasıyla çalışmaktayım. 31.12.2010 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 2010/1169 Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda Değişiklik Yapılmasına Dair Esaslar Hakkındaki Kararın ekindeki 4 sayılı cetvel A- Sözleşmeli personel pozisyon unvanları ile asgari nitelikleri gösterir cetvelde yer alan büro personeli olarak belirtilen pozisyon ile belediye sözleşme yapabilir mi? Büro personeli pozisyonu belediyeler için de geçerli midir?
- Soru Cevaplandı
- 22.01.2011
Belediye sınırları dışına yolcu taşınması
İlçemizden ilimize yolcu taşıyan (otobüs terminalinden) otobüs firmaları hakkında, yüksek ücret aldıkları gerekçesiyle, vatandaşlarımızdan belediyemize şikâyetler gelmektedir. Belediye olarak, 70 km. mesafedeki ilimize biz de yolcu taşıyabilir miyiz? Taşıyabilirsek nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2011
Sözleşmeli tekniker
657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre tam zamanlı teknisyen olarak belediyede sözleşmeli personel olarak çalışmaktayım. Mezun olduğum bölümün devamı niteliğinde açık öğretim ön lisans bölümünden mezun olduğum zaman teknisyenlik vasfım ve sözleşmem tekniker olarak yenilenebilir mi? Yenilenmez ise öğrenim bilgilerindeki değişiklikten dolayı mevcut sözleşmemde bir sorun olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 21.01.2011
Binalarda enerji kimlik belgesi
Selam; Binalarda enerji performansı yönetmeliği hakkında 3 sorum var. 1-Enerji kimlik belgesi sahip olmayan konutların kiralama ve satış işlemi de yapılamayacağına dair yönetmelik var mı? 2-Eski binalar iskanları verile bilir mi ? EKB olmadan! 3- EKB olmadan yapı ruhsatı ve yapı kullanma verilirse bu konuyu kim denetleyecek ? İyi çalışmlar Cevaplar için teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2011
Özel kalem müdürünün başkan yardımcılığına atanması
İstisnai memurluk olan özel kalem müdürlüğüne atanan 4 yıllık üniversite mezununun belediye başkan yardımcılığına atanabilme şartları nedir? Bu kişinin dört yıl hizmeti bulunmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 19.01.2011
Taşıt alımları
Mali yıl bütçesine ödenek konulmuş ve (T) Cetvelinde belirtilmiş araç alımları için yıl içerisinde alım sırasında (237 sayılı Taşıt kanununun 10. maddesi 2. paragrafına istinaden) ayrıca yeniden meclis kararı alınması gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 17.01.2011
İkinci el oto galerileri, hafta tatili ruhsatı ve harcı
1-İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün 19.11.2008 tarihli ve 2008/71 sayılı Genelgesine istinaden ilimizde faaliyette bulunan 11 adet ikinci el oto galerisi işyeri mülkiyeti Belediyemize ait yerleşim alanı dışındaki dükkanlara 2009 yılında taşındı. Ancak zaman içerisinde ikinci el oto satışı yapan işyeri sahiplerinden sanayi sitesi içerisinde işyeri açma talebinde bulunanlar mevcut. İkinci el oto satışı ile ilgili sanayi sitesi içindeki işyerlerine işyeri açma ruhsatı vermek mümkün müdür? 2- 394 sayılı Hafta Tatili Kanununa istinaden tatil günlerinde ve pazar günleri çalışmak isteyen işyerlerine müracaatları üzerine belediye meclisi tarafından belirlenen harçları yatırdıktan sonra Hafta Tatili Ruhsatı düzenlenerek verilmektedir. Ancak bu yıl Ankara Kahveciler Federasyonunun Danıştay’dan 394 sayılı Kanundan muaf oldukları ve özellikle Kahvehanelerin hafta tatili ruhsatı alma zorunluluğunun ortadan kalktığı yönünde yazılı olmasa da sözlü söylemler tarafımıza iletilmektedir. Konu ile ilgili Başkanlığımıza gelen resmi yazı bulunmadığından müracaat sahiplerine ruhsat vermeye devam ediyoruz. Konu ile ilgili son durum hakkında bilgi verebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 16.01.2011
Tüketim madde ve malzemeleri üzerinden KDV hesabı
Kurumumuz faaliyetlerinde kullanılmak üzere ya da tüketilmek üzere alınan tüketim malzemelerinin izlenmesi için 150 İlk Madde ve Malzeme Hesabı kullanılmaktadır. Taşınır İşlem Fişinde 150 Hesabı çalıştırılırken Yönetmelikte söylendiği gibi maliyet bedelleri üzerinden (KDV dahil) işlemi gerçekleştirilmektedir. Fakat ödeme emri düzenlenirken 191 İndirilecek KDV hesabı çalıştırıldığı zaman ödeme emri belgesi ile Taşınır İşlem Fişi ile arasında KDV tutarı kadar fark çıkmaktadır. Bu da Taşınır Yönetim Hesabı tutarları ile mizan arasında fark çıkarmaktadır. Taşınır İşlem Fişinde 2. düzey toplamı (150, 253, 254 ve 255) KDV dahil mi, hariç mi olması gerekir? a) KDV Dahil ise, 191 İndirilecek KDV Hesabı nasıl çalıştırılacak (Örnek 1) b) KDV Hariç ise, 191 İndirilecek KDV Hesabı çalıştırılmayacaksa (her türlü gider indirime tabi olmadığı için) KDV tutarı kadar oran hangi hesaba kaydedilecek (Örnek 2) Kdv İndirimi Yapılacak Kayıt (kdv 180 TL) (Örnek 1) : 830 – 1180 (b) 150 – 1180 (b) 191 – ? (b) Kdv İndirimi Yapılmayacak Kayıt (Örnek 2) : 830 – 1180 (b) 150 – 1000 (b) ? - 180 (b)
- Soru Cevaplandı
- 15.01.2011
Belediye sınırlarını aşan taşıma işi ve kiraya verilmesi
Beldemizde halen faaliyet göstermekte olan bir adet motorlu taşıyıcılar kooperatifi bulunmaktadır. Belediye olarak halk minibüsü adı altında bir şirket işletmesi kurmak istiyoruz. Bu şirketin kurulması durumunda beldemiz halkı rahatlayacak; çünkü beldemiz halkı her türlü günlük ihtiyaçlarını karşılamak için ilçe ve çevre merkezlere gidip gelmekte, bu da maddi açıdan büyük yük olmaktadır. Mevcut kooperatif araçları belli bir fiyat tarifesi üzerinden yolcu taşıdıkları için mütemadiyen halkımıza büyük külfet getirmektedir. Belediye olarak halk minibüsü kurup güzergâh belirlemesi yapıp aracı olan vatandaşlarımıza kiraya verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 14.01.2011
Taşınmaz satışı
Belediyemize ait 3 blok ve toplam 24 daireli brüt 80 m2 olan konutlarımızı %25 peşin olmak üzere 84 ay vadeli bir şekilde satmak istiyoruz. Bu satış mevzuatlar çerçevesinde mümkün müdür? Yapacağımız bu satışı nasıl gerçekleştireceğiz?
- Soru Cevaplandı
- 14.01.2011