Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Şirket ortaklığının değişmesi durumunda sözleşme hükümlerinin uygulanması
Belediyemize ait eski depoyu 2009 yılının Ekim ayında, Yap-İşlet-Devret Modeli ile 15 yıllığına bir şirkete kiraya verdik. Ancak şu anda ilgili şirket ortaklarından birinin ayrılması sonucu şirkete başka ortak alındığını ve şirket adının değişmesi sebebiyle bundan sonraki işlemlerin yeni şirket adına yapılmasını talep etmektedir. Bu durumda bizim ne yapmamız gerekir meclis veya encümen kararı ile yüklenimlerin yeni şirkete yapılması sağlanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 03.06.2011
Sözleşmeli personel çalıştırılması
Belediyemiz bünyesinde kadrolu işçi olarak görev ifa eden yapı öğretmeni, 5620 sayılı Kanun gereği geçici işçi iken kadrolu işçi pozisyonuna alınmıştır. Bu personelimiz her ne kadar teknik hizmetler sınıfında olduğunu söylese de 5620 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte kendisine uygun sözleşmeli personel pozisyonu bulunmadığından kadrolu işçi statüsüne geçirilmiştir. Oysa 657 DMK' nun 36/2 maddesinde yapı öğretmenlerinin, öğretmenlik dışında görev aldıkları zaman yüksek tekniker/tekniker/fen memuru olarak görev yapabilir ibaresi gereğince kurumumuzca kadrolu işçi olan personelimiz, sözleşmeli personel pozisyonuna alınabilir mi? Alınırsa nasıl bir yol izlenmelidir?
- Soru Cevaplandı
- 31.05.2011
Özelleştirme programındaki kuruluşlara ait arsa ve arazilerde imar planı yapımı
İmar Kanunu ek madde 3, özelleştirme programında olan kurumlara ait gayrimenkullerin imar planlarını özelleştirme idaresi yapar veya yaptırır demektedir. Özelleştirme programı kapsamında olan bir gayrimenkul ile ilgili belediye olarak imar planı yaptık ve 18 uygulaması yaparak başka bir yerdeki gayrimenkulü verdik. Özelleştirme İdaresi İmar Kanunu ek madde 3 e dayanarak iptalini istemiş. Ancak gayrimenkulün kaydında özelleştirme programında olduğuna dair hiçbir şey yok. Ancak, özelleştirme idaresinden önceden görüş alınmadığından işlem eksik kalmıştır. Bu eksikliği iptal yoluna gitmeden nasıl çözebilir? Özelleştirme idaresi verilen yerin daha kıymetli olması sebebi ile değer olarak uygun görmüştür. Ancak işlemdeki eksikliğin giderilmesi gerekmektedir. İlk sorun imar planı ikinci sorun ise imar uygulamasının özelleştirme idaresince değil de belediyemiz tarafından yapılmasıdır.
- Soru Cevaplandı
- 30.05.2011
Zabıta müdürünün su ve kanalizasyon müdürlüğüne atanması
Belediyemiz zabıta memuru kadrosunda bulunan Zabıta Müdürlüğüne asaleten atamasını yaptığımız 4 yıllık üniversite mezunu arkadaşımızı asaleten su ve kanalizasyon müdürü olarak atamak istiyoruz. Bu konuda mevzuat yönünden bir sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 25.05.2011
İmar Kanunu uygulamaları
Kaçak ve imara aykırı olan bir yapıyı tespit ettiğimizden sonraki işlem sırasının ne olması gerektiğini, ayrıca mühürlenen bir inşaatın mühüre aldırış etmeden inşaata devam etmesi sonrasında mevzuata göre hangi yetkilerimiz olduğunu ve yapılacak işlemin nasıl olacağını öğrenmek istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2011
Elektrik dağıtım şirketlerinin işyeri açma ve çalışma ruhsatı alması
Yapılan özelleştirmelerle birlikte elektrik dağıtım şirketleri belediyelerden işyeri açma ve çalışma ruhsatı almak zorunda mı?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2011
Kadro unvanı
15.10.1993 tarihinde Uzunpınar Belediyesinde memur olarak göreve başladım. Şoförlük muavinlik gibi dış hizmetlerde çalıştım. Belediye Kanunu ve Devlet Memurları Kanununu incelememiştim. 2000 yılının Şubat ayında yazı işleri müdürünün istifa etmesinin ardından o günün Belediye Başkanı, Yazı İşleri Müdürlüğü kadrosuna benim atamamı yaptı. Çünkü önceleri böyle oluyordu ve tahsil de aranmıyordu. Bende zaman içersinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununu, Belediye Kanununu ve 2/2/2000 tarihli ve 23952 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliği okudum, öğrendim. Norm kadroya göre, Grup D 1, Nüfus 1930, İktisat Fakültesi mezunuyum. Fakat herhangi bir değişikliğe gitmeden o tarihten bu yana Yazı İşleri Müdürü olarak görevime devam ettirildim. Atamanın yanlış olduğunu öğrendim ama epey zaman geçti. Şu anda geriye dönülmesi mi gerekir, geriye dönülecek ise hangi kadroya kendimin atanmasını istemeliyim?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2011
Yapı kullanma izin belgesinin gerekliliği
Binamız 2008 yılında yapılmış ve inşaat ruhsatı alınmıştır. Bir kanuna göre 2008-2009 yılından önce yapılan inşaat ruhsatı alınan binalarda yapı kullanma izni aranmaz. Doğru mudur?
- Soru Cevaplandı
- 24.05.2011
Usulsüzlük cezasının yapılandırılması
Mesken sahibi tarafından emlak vergisi bildirimi yapılmadığından 31.12.2010 tarihinden önce 213 sayılı VUK’na göre, usulsüzlük cezası verilmiştir. Bu ceza 6111 sayılı Kanun kapsamında yer alıyor mu, terkin edilmesi gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.05.2011
Belge eksikliği nedeniyle geçici işyeri açma çalışma ruhsatı verilmesi
Akaryakıt ve LPG işyeri açma ve çalıştırma ruhsatını almak için belediyemize müracaat eden bir vatandaş dosyadaki akaryakıt sözleşmesi ve TSE belgesi eksik olduğu için bu işyerine belgeleri tamamlayana kadar geçici işyeri açma ve çalışma ruhsatı verebilir miyiz? Veya noterden onaylı taahhütname alsak olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 20.05.2011
Geçici iş görmezlik raporu ücretinin bordrodan kesilmesi
Belediyemiz bünyesinde çalışan daimi işçilere kamu ve anlaşmalı özel hastanelerce geçici iş göremezlik raporu verilmektedir. Bu raporların ücretleri işçiler tarafından SGK'dan tahsil edilmekte ve belediyemiz tarafından herhangi bir kesinti yapılmadan maaşları tam olarak ödenmektedir. İş göremezlik rapor ücretlerinin tahsili, belediyelerce yapılacak iş ve işlemler hakkında bilgilerinize ihtiyaç duyulmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 20.05.2011
Unlu mamuller üretimi yapacak işyerine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İşletmecisi aynı olan ikinci ve üçüncü katında kafeterya ve restaurant olarak işyeri ve açma çalışma ruhsatı bulunan üç katlı bir işyerinin zemin katına aynı işletmeciye simit, poğaça, pasta, börek ve benzeri unlu mamuller üretim yeri olarak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 10. maddesine göre 3. sınıf GSM ruhsatı verebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 18.05.2011