Çevre Temizlik Vergisi

a- Belediyemizce alınmakta olan Çevre Temizlik Vergisi ilgili olarak, mücavir alanı içinde bulunan her türlü işyeri, depo vb. gibi hiç bir şekilde kullanılmayan binalar, Çevre Temizlik Vergisine tabi midir? b- 3000 nüfuslu yeşil, beyaz ve kırmızı (orman, mermer ve bakır) ın buluştuğu şirin ilçemiz olan Kavaklıdere sanayi bölgemizde işyeri sahiplerimiz kendi atıklarını kendileri temizledikleri için Çevre Temizlik Vergisini ödemek istemediklerini belirtiyorlar. Belediye olarak anılan işyerlerinden de Çevre Temizlik Vergisi alabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.12.2011

Müdürlük kadrosuna atanma

Belediyede Muhasebe servisinde üç yıldır ayniyat saymanı olarak görev yapmaktayım. İki yıllık yüksek okul mezunuyum. 1991 yılından beri aynı kurumda görev yapmaktayım. Mali Hizmetler Müdürü 2012 yılı Ocak ayında emekli olacaktır. Şu an 1. derecenin 1. ci kademesindeyim. Belediye başkanı tarafından mali hizmetler müdürlüğü kadrosuna atamam yapılabilir mi? Belediyemizde tahsil durumu ve derece itibariyle, bu şartlarda başka personel bulunmamaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 23.12.2011

İşçilerin yıllık ücretli izin kullanımı

a- 4857 sayılı İş Kanunu’nun 54 üncü maddesi uyarınca işçilerin yıllık ücretli izinlerinin işçiler tarafından emeklilik sonrası izin parası almak amacıyla (işveren zoru olmadan) kullanmamaları durumunda emeklilik neticesinde almayı talep ettikleri izin paraları görevi yerine getirmemekten ötürü görev zararı olarak ilgili personellere ve başkana zimmet çıkarılır mı? b-Bu durumda personelin üzerine düşen sorumluluk ve yapması gereken tavsiyeniz ne olabilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.12.2011

Emlak Vergisinde, vergi değeri

İhale yolu ile satılan bir gayrimenkulün emlak bildirimi nasıl alınmalıdır? Bir cadde üzerindeki normal değeri varsayalım 50.000 TL, ihale ile satıldığında ise 100.000 TL' ye satılmış olsa, buna göre emlak bildirimi normal değeri olan 50.000 TL üzerinden mi alınacak yoksa ihale değeri üzerinden mi? Ayrıca tapuya emlak değeri verilirken hangi değerin dikkate alınması gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.12.2011

Yapı kullanma izninde dubleks konut olan yere, pansiyon faaliyeti için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Yapı ruhsatında 789 m2 yüzölçümü olan “Dubleks Konut” geçen bir yer için pansiyon ruhsatı talep edilmektedir. Bu haliyle ruhsat verilebilir ise yapı kullanmasını yine dubleks konut olarak alacaktır. Bu doğrultuda dubleks konut olarak geçen bir yere pansiyon ruhsatı verip veremeyeceğimiz konusunda bilgilerinize ihtiyaç duymaktayız.

  • Soru Cevaplandı
  • 22.12.2011

Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerine işyeri kapatma cezası verilebilir mi?

Umuma açık yerlerin açılış ve kapanış saatlerini belediye encümeni belirlemiştir. İçkili kafeterya adı altında bir iş yeri açılış-kapanış saatlerine riayet etmemekten dolayı jandarma tarafından değişik tarihlerde bir yıl içerisinde dört defa tutanak tutulmuş ve hepsine 2559 sayılı Kanunun 6. maddesi gereği para cezası verilmiştir. Bu iş yerine Belediye Encümeni veya Mülki Amir tarafından kapatma veya ruhsat iptali gibi bir ceza verilemiyor mu? Yoksa hep 2559 sayılı Kanun hükümlerine göre mi, para cezası verilecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.12.2011

İşçi yıllık izin kullanma zamanı

25.02.2003 yılından bu yana işçi olarak çalışmaktayım. 2011 yılı için kullanmam gereken 20 günlük yasal izin hakkımı hangi tarihler arasında almaya hak kazanıyorum? Ayrıca yıllık izin hakkımı bir sonraki yıla devredebiliyor muyum?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.12.2011

Hizmet alımı ile temizlik işlerinin yaptırılması işinde çalışan personel, %40 personel gideri oranına dahil edilir mi

Belediyelerde, 2011 yılında 6111 sayılı Kanun uyarınca, ihtiyaç fazlası işçiler tespit edilmiş ve kamu kurumlarına nakli gerçekleşmiştir. Bu çalışmada belediyeler ihtiyaç fazlası işçi tespiti yapmış ancak hizmet alımı ile temizlik işleri gibi hizmet işlerini hizmet alımı ihalesi ile ihale etmektedir. Bu da bir nevi personel istihdamıdır. Yani ihtiyaç fazlası tespit ederken bir yandan da hizmet alımı ile personel istihdamı ediyor bu doğru mudur? Şöyle ki 5 işçi ihtiyaç fazlası gösterilmiş ama 6 işçi ile temizlik işi ile personel çalışmakta iş böyle olunca bu hizmet alımının da personel gideri oranına denk alınması gerekmez mi? Yani belediyenin personel gideri oranı % 40’ı geçiyorsa personel istihdam edilen hizmet alımının yapılması doğru olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 20.12.2011

Yıllara sari yapım işi için meclis kararı gerekir mi?

2012 ve 2013 yılı herhangi bir yapım işi için ihaleye çıkacağımızı varsayalım. İhaleye yıllara sari olarak çıkıyoruz. Fakat işin % 60 lık kısmı 2012 Yılı bütçesinden %40 da 2013 Yılı bütçesinden karşılanmış olsa. Söz konusu ihale için meclis kararı almamıza gerek var mı yok mu? Bu konuda bilgilendirirseniz memnun oluruz.

  • Soru Cevaplandı
  • 20.12.2011

İnternet salonlarına playstation, langırt oynatmak için izin verilmesi, tali faaliyet olarak işyeri açma ruhsatı verilip verilemeyeceği

1- İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatında internet kafe olarak faaliyet gösteren işyeri playstation ve langırt oyunları oynatmak istemektedir. Kendilerine böyle bir izin verilebilir mi? Veya ayrı bir ruhsat düzenlenebilir mi? 2- İşyeri açma ve çalıştırma ruhsatında internet cafe olarak faaliyet gösteren bir işletme izinsiz olarak langırt veya playstation oyunlarını işyerine koyduğu takdirde ne gibi bir işlem yapılır. Aynı işyeri ruhsatı ile farklı oda bölmesinde bilardo oynatabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.12.2011

Akıl hastaları ve uyuşturucu bağımlıları konusunda zabıtanın yetkileri

İlçemiz sınırlarında vasileri tarafından tedavisinin yapılması istenilen akıl hastaları ve uyuşturucu madde bağımlılarının hastaneye sevki işlemlerinde zabıtanın bir görevi var mıdır? Genellikle saldırgan oldukları belirtilen bu hastaların sevkinde zabıta olarak bir yaptırım uygulayamamakta ve yanımızda polis olmadan da bu hastaların sevkinde çok büyük sorunlarla karşılaşılmaktadır. Bu hususta, 5393 sayılı Belediye Kanununda bize verilmiş bir görev var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 14.12.2011

Üniversiteye verilmek üzere gayrimenkul temini

Mülkiyeti belediyemize ait olan arsa üzerinde kurulu bulunan üst yapılar (tesis ve müştemilat) belediye şirketine, kuruluş döneminde ayni sermaye olarak belediye tarafından verilmiştir. Belediyemiz bu yeri (tesisi) fizik tedavi merkezi yapmak üzere üniversiteye vermek istemektedir. Bu tesis şirket uhdesinde olup, bu tesisi şirketten ne şekilde alabiliriz. (Kamulaştırmayla mı, yoksa satın almayla mı) Tesislerin bedelleri ne şekilde belirlenecektir?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.12.2011