Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Faaliyet raporu oylaması
5393 sayılı Belediye Kanununun 26 ve 56. maddeleri gereğince belediye başkanının faaliyet raporu oylamasında 9 meclis üyesi 8 red, 1 kabul oy kullanılmıştır. Faaliyet raporu red edilmiştir. Belediye baş-kanı için sonuç ne olur?
- Soru Cevaplandı
- 08.04.2013
Tapu tahsis belgeli yapı
Tapu tahsisli bir yapımız mevcut, bina malikleri olarak eski olan binamızı 6306 nolu kentsel dönüşüm yasasından faydalanarak yenilemek istiyoruz. İlgili belediye birimleri tapu tahsis belgesi olan binaya yapı ruhsatı verilemeyeceğini beyan ediyor. İlgili dönüşüm yasası bizi kapsıyor mu? Tapu tahsis belgesi ile sahip olduğumuz bu yapının imar açısından başkaca bir engeli olmadığı halde tapu tahsis belgesi ile yapı ruhsatı almamıza ve 6306 sayılı Yasadan faydalanarak binamızı yenilememize bir engel var mıdır? Nasıl bir yol izlemeliyiz? Bakanlık ile anlaşmalı finans kurumu tapu tahsis belgeli olmasının bir engel olmadığını söylemesine rağmen belediye imar sorumlusu tapu tahsis belgeli yapıya yapı ruhsatı veremeyiz demektedir. Nasıl bir yol izlemeliyiz, haklarımız nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 07.04.2013
Umuma açık eğlence yerinde canlı müzik
Faaliyet konusu kahvehane, cafe, kafeterya gibi umuma açık istirahat ve eğlence yeri ruhsatlı işyerlerine canlı müzik izni verilebilir mi? Verilirse ne gibi prosedür uygulanması gerekir. İvedilikle cevap vermenizi arz ederim. Çünkü ilimiz de bu tarz bir sıkıntı bulunmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 06.04.2013
Memurken 5510 sayılı Kanunun yürürlüğünden sonra Belediye Başkanı seçilip tekrar memurlu-ğa atananın, özlük hakları ve emeklilikte kazanacağı tazminatlar
Gazipaşa Belediye Başkanlığında 2/2 dereceli şef kadrosunda memur olarak görev yapmakta iken, istifa ederek 29 Mart 2009 yerel seçimlerinde İlçeye bağlı Kâhyalar Belediye Başkanlığına seçildim. Ancak bazı nedenlerden dolayı belediye başkanlığı görevinden Nisan 2012'de istifa ederek tekrar Gazipaşa Belediye Başkanlığındaki memuriyet görevine geri döndüm ve halen memur olarak çalışmaktayım. 1-Memuriyete tekrar başlarken yine 2/2 dereceden başlatıldım. Belediye Başkanlığında geçen sürenin kademe derece ilerlemesinde sayılıp sayılmayacağı? 2-Asaleten belediye başkanlığı yapmış olmam nedeniyle özlük haklarımda (ek gösterge, maaş vb.) kazanılmış hak olarak herhangi bir farklılık olup olmayacağı,? 3-Belediye başkanlığı yapmış olmanın emekli olduktan sonra maaşımda (makam tazminatı gibi) bir avantajının olup olmadığı?
- Soru Cevaplandı
- 26.09.2012
Şefin müdürlüğe atanması
1999 yılı yüksekokul diploması olan şef kadrosundaki memur müdür kadrosuna atanabilir mi? Görev yılı 18, 5 yıllık Şef.
- Soru Cevaplandı
- 25.09.2012
Konutlarda komşuların oluşturduğu gürültüde 5326 sayılı Kanunun uygulanabilirliği
Apartman/site ve konutlardaki ev faaliyetleri ve komşuların oluşturduğu gürültü (Konut içerisinde kişilerin kendi davranış ve alışkanlıklarından kaynaklanan, kapı, pencere kapatma, yürüme, konuşma, temizlik yapma, televizyon seyretme, radyo ve müzik dinleme, evcil hayvan besleme vb.) konularında Müdürlüğümüze gelen şikâyetlerde, denetim ve kontrole giden Belediye Zabıtası zaman zaman gürül-tüye rastlamamakta ve hakkında şikâyette bulunulan kişilere konu aktarıldığında iddiaları kabul etme-mektedirler. Şikâyetçilerin yazılı beyanları üzerine ilgililer hakkında Kabahatler Kanununun 36. maddesi uygulanabilir mi? Ayrıca, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun Ek-1. maddesinde, uyuşmazlıkların çözüm yerinin mahkeme olduğu yolundaki düzenleme göz önüne alındığında, söz konusu site ve apartmanlar-daki gürültü şikâyetleri konusunda Belediye zabıtasının 5326 sayılı Kanunun 36/1. maddesini uygula-ması hukuka aykırılık teşkil eder mi?
- Soru Cevaplandı
- 24.09.2012
Orijinal yedek parça temini
Belediyemize ait araç ve iş makineleri için ihtiyaç olan yedek parça ve malzemelerin orijinal olarak temin edilmesinde izlenecek yol nedir? Açık ihale yöntemi ile almak istesek malzemeler orijinal parça olacak şartı koyabilir miyiz ya da ithalatçı firmanın tek olması hasebi ile ihalesiz alım yapılabilir mi? Orijinal olmayan bazı parçaların özellikle iş makinelerinde performansı düşürdüğü gözlemlendiğinden böyle bir sorun ortaya çıkmıştır. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
- Soru Cevaplandı
- 24.09.2012
Zabıta memurunun muhasebe yetkilisi mutemetliği görevi
Belediye Gelirleri Kanununun 52 ve 57. maddesine göre, pazar ve panayırlara kurulan yerlerin işga-liye ücretleri belediyelerin yetkili kılacakları memur veya kişilerce makbuz karşılığında tahsil edileceği belirtilmiştir. 2464 sayılı Kanunun 57. maddesinde belirtilen “memur ve kişilerce” ibaresinde bir açıklık bulunmamaktadır. Bu ibareye göre zabıta memuru bu işgaliye ücretini tahsil edebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.09.2012
Önceki yıllardan devrede gelen nakit fazlalıkları karşılık gösterilerek bütçeye ek ödenek verilmesi
Bütçenin düzenlenmesi ve görüşülmesi sırasında düşünülmeyen ve bütçede tertibi açılmayan, ancak yapılmasında zorunluluk bulunan harcamalar için ek ödenek çıkarılması gerekmektedir. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 37/3. maddesinde, "Ek ödenek verilmesi için yeni bir gelir veya finansman kaynağının bulunması zorunludur" denilmektedir. Yönetmeliğin 19. maddesinde ise, "Bütçe denkliğinin sağlanmasında bütçe gelirleri esas alınır. Gelirlerin giderleri karşılamaması halinde aradaki fark, ilk olarak gider bütçesinde öngörülen tertiplerden indirim yapılması ya da yeni gelir kaynakları bulunması suretiyle giderilmeye çalışılır. Buna rağmen denklik sağlanamamış ise, borçlanma yoluna gidilerek veya varsa önceki yıldan nakit devri yoluyla bütçe denkliği sağlanır." denilmektedir. Borçlanma düşünmüyoruz, ilave gelir de öngörülmüyor. Önceki yıldan yaklaşık 7.000.000,00 TL lik nakit devrimiz bulunmakta. Öğrenmek istediğim, ek ödenek karşılığında “önceki yıldan nakit devri” ile bütçe denkliğinin sağlanmasında izlenecek yol ve kullanılacak finansman kodu nedir?
- Soru Cevaplandı
- 21.09.2012
İtfaiye çavuşluğuna atanma
Belediyemizde itfaiye çavuşu kadrosu açıldı, çavuş olduğumda maaşım yükselir mi? Bana ne gibi katkısı olur.
- Soru Cevaplandı
- 05.01.2012
Zabıta memurluğundan zabıta komiserliğine atanma
Ben zabıta memuru olarak çalışmaktayım 2002-2009 yılları arasında K.K.Komutanlığında uzman erbaş olarak çalıştım 2009 Haziran ayında belediyede zabıta memuru olarak göreve başladım. Zabıta komiseri olabilme şansım var mı? Şu an vekil olarak bir yıldır zabıta komiseri olarak çalışmaktayım. Sınav açılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.01.2012
Emekli Sandığı kesenek cetveli ve bordroları
Önceleri, emekli kesenekleri icmal bordrosu, şahıs kesenek cetveli gibi belgeleri yılsonlarında Emekli Sandığına gönderirdik. Elektronik ortamda bildirge verince bu evrakları yollamaz olduk. Yollamamız gerekli midir?
- Soru Cevaplandı
- 27.12.2011