Müştemilata yapı ruhsatı verilmesi

Üzerinde esas binası olmayan 2 kata müsaadeli bir TAKS:25 KAKS:50 olan ön bahçe mesafesi 5 yan bah-çe mesafesi 3 m olan 500 m2 miktarlı bir arsaya 8*7 ebatlarında müştemilat projesi çizdirilmiş ve bu proje-ye ruhsat talep edilmektedir. Bu durumda müştemilatlar için Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinin 53. maddesinde dar kenarı 4 m ve yerden yüksekliği 2,5 m yi geçemez ve parsel durumu müsaitse esas binadan önce yapılabilir denilmektedir. Buna göre parsel durumu müsaitse derken zaten arsa yaklaşık 23*22 ebatla-rındadır. Adı geçen bina için müştemilat ruhsatı verilebilir mi? müştemilat yapılabilmesi için gerekli şartlar nelerdir.

  • Soru Cevaplandı
  • 29.05.2012

Hizmeti alım ihalesinde KDV tevkifatı

Belediyemizde güvenlik hizmeti alım ihalesi(iş gücü) yapılmış, bu ihalenin hakediş faturalarında KDV tevkifatı kesilecek midir? Belediyelerin istisna tutulacağı KDV tevkifat uygulaması (genelleme) var mıdır? Bu konuyla ilgili vergi dairesiyle görüştüm net bir cevap alamadım sizden yardım istiyorum. İlgili tebliği okudum ama tam net bir şey çıkaramadım.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.05.2012

Arşiv Yönetmeliği

İl Özel İdarelerinin arşiv işlemleri "Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik" hükümlerine göre mi yürütmelidir? 3473 sayılı Kanunun 1. maddesine dayanılarak hazırlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik incelendiğinde; arşiv malzemesi, ayıklanacak imha edilecek evraklar ve süreleri belirlenmemiştir. Bu bağlamda; İl Özel İdarelerinin arşiv işlemleri ile ilgili bir yönerge ile bu durumu tespit mi etmeli? Bu şekilde yapılacak uygulama ile iller arasındaki yeknesaklık sağlanır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 25.05.2012

Kurumlara ait işyerlerine işyeri ruhsatı verilmesi

Kendine haiz kanunla kurulmuş bir kamu kurumunun ilçemizde bir tatil köyü var. Bu kurumun tatil köyü yaklaşık 40 yıldır bölgemizde faaliyet göstermektedir ancak ruhsatı bulunmamakta tatil köyünün içinde Otel, Lokanta, Restaurant, büfeler ve çay bahçesi bulunmaktadır.Bu kurumun tatil köyüne ruhsat vermezsek bu şekilde çalışmasına devam edebilir mi, kanunen bu-nun sakıncası var mı? Eğer ruhsat vermemiz gerekirse her birime ayrı mı yoksa hepsi için bir ruhsat ve-receğiz. Ruhsat için ceza vermemiz gerekirse 40 yıl için mi ceza keseceğiz, Ayrıca bizden KDV tebliğine göre bir yazı istemekteler ve bu yazıyı vergi dairesine verecekler. Lokanta da verilen hizmetin KDV’ sini %18 üzerinden kesiyorlar ve % 8 e çevirmek istiyorlar. Bunu yapabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.05.2012

Vekâlet, şef’in maaş göstergeleri

Fakülte mezunuyum. 07.08.1993 yılında (ilk defa sigorta olarak) belediyede işçi olarak işe başla-dım. 01.01.1998 yılında memuriyete giriş yaptım. 24.01.2010 yılında yapılan mahalli idareler personelinin görevde yükselme sınavını kazandım ve 05.03.2010 tarihinde şef kadrosuna atandım. 3/1 dereceden maaş almaktayım. 04.02.2011 tarihinde 1. derece yazı işleri müdürlüğü kadrosuna, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesi uyarınca vekâleten atandım ve halen bu görevimi yürüt-mekteyim. Maaşımın hesaplanması hususunda anlaşmazlık yaşanmakta olup, durumumla alakalı olarak, şu anki bulunduğum makam, kadro ve derece kadememe göre almam gereken maaşa esas ödemeler ve ek ödeme katsayı nedir.

  • Soru Cevaplandı
  • 24.05.2012

Emlak Vergisinde bina sınıflarının tespiti ve Emlak Vergisinde bina sınıfının vergi dönemi için belediyece değiştirilmesi

1) Yapı kullanma izin belgesi düzenleme tarihinden bu yana apartmanda hiçbir değişiklik olmadığına, yani binanın yapılış tarzı, işçiliği, çeşitli kısımlarında kullanılan malzemenin cinsi, kalitesi ve benzeri hususlarda hiçbir farklılık ve ilave bulunmadığına göre, 4-5 bilirkişi mühendisin imza ettiği yapı kullanma izin belgesinde yazılı olan inşaat sınıfına, dolayısıyla yapı kullanma izin belgesine Belediyece itibar edilmeyerek ayrı sınıf değerleri üzerinden yapılarak tarh ve tahakkuk ettirilebilirmi? 2) Belediyelerin, hiçbir teknik elemanın incelemesine, belirlemesine ve somut verilere dayalı belge düzenlenmeden em-lak vergi değerini yükseltmek amacıyla sınıf değiştirebilir mi? 3) Belediyeler, vergi değerini arttırmak amacıyla, teknik elemanlarca belirlenerek Yapı Kullanma İzin Belgesi’nde belirtilmiş olan yapı sınıfını, istedikleri zaman tekrar tespit ettirme arada bir sınıf yükseltme yetkisine sahip midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.05.2012

İşyeri Açma Harcında usulsüzlük cezası hangi kanun ve süreye göre uygulanabilir

İşyeri Açma Harcı alınırken usulsüzlükte zaman mevhumu nedir.Birinci derece usulsüzlük uygulanırken işyeri açılış tarihinden itibaren kaç gün geçerse vatandaşa birinci derece usulsüzlük uygularız.Örnegin vatandaş işyerini 01.01.2012 de açtı on gün sonra yada iki ay sonra geldi ben işyeri açma harcı ödemek istiyorum dedi bu durumda usulsüzlük cezasını hangi kanun ve süreye göre uygulamalıyız.

  • Soru Cevaplandı
  • 23.05.2012

Akaryakıt istasyonu işyeri ruhsatına araç yıkamanın tali faaliyet olarak eklenmesi

İlçemiz merkezinde ruhsatlı akaryakıt istasyonu bulunmaktadır. Bu akaryakıt istasyonuna market ve araç yıkama eklemek istenmektedir. Akaryakıt istasyonun ruhsatına market ve yıkama eklemek için özellikle araç yıkama için deşarj izin belgesi alması gerekiyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.05.2012

2981 sayılı Kanunun yürürlüğü, Tapu Tahsis Belgesi

Ben İstanbul Sarıyer Reşitpaşa’da ailemle birlikte Dedemin 1970 yılında yaptırmış olduğu gecekonduda ikamet etmekteyiz. Yaklaşık 40 yılı aşkındır, her türlü altyapı hizmeti Reşitpaşa Mahallesine getirilmiştir ve bizde 40 yıldır düzenli olarak vergilerimizi ödeyerek bu mahallede yaşamaktayız tapu tahsis belgelerimizle. Şimdi bu yeni çıkan Afet Kentsel Dönüşüm Yasası, 2981 sayılı Yasayı yürürlükten kaldırmış mıdır? Yani bizim tapu tahsis belgelerimiz artık bir hiç midir? Ben ve bizim gibi tapu tahsis belgeli insanların durumu bu afet yasası ile ne olacak? Bu 40 yıldır yaşadığımız yerler bize satılabilecek mi, tapularımıza kavuşabilecek miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.05.2012

Zabıta memuru muhasebe yetkililiği yapabilir mi?

Belediyemizde muhasebecimiz olmadığı için Zabıta memuru muhasebeci vekili olabilir mi? Maaşına ek ücret alabilir mi, encümen üyesi olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.05.2012

Özel yapı gerektiren işyerleri

634 Sayılı Kat Mülkiyeti kanunun yasak işler başlığı altında yer alan 24. maddesinde, “Anagayri-menkulün, kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde hastane, dis-panser, klinik, poliklinik, ecza laboratuvarı gibi müesseseler kurulamaz; kat maliklerinin buna aykırı sözleşmeleri hükümsüzdür; dispanser, klinik, poliklinik niteliğinde olmayan muayenehaneler bu hükmün dışındadır” denilmektedir. Kütükte mesken, iş veya ticaret yeri olarak gösterilen bağımsız bir bölümünde hastane, dispanser, klinik, poliklinik, ecza laboratuvarı gibi müesseseler kurulamayacaksa, bu işyerleri İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin özel yapı şeklini gerektiren işyeri sınıfına giren işyeri statüsünde mi değerlendirmeliyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.05.2012

Yazı işleri müdürlüğüne atanma

1986 yılında 19 Mayıs Üniversitesine bağlı Meslek Yüksek Okulu inşaat bölümünden tekniker unvanı ile mezun oldum. 15.06.1995 yılında belediyemizde teknik hizmetler sınıfında fen memuru olarak göreve başladım. 2010 yılında unvan değişikliği sınavına girdim. Sınavı kazandıktan sonra 08.11.2010 tarihinde tekniker kadrosuna atandım. Şu an derecem 1/4 ve buna göre maaş almaktayım. Belediye-mizde Yazı İşleri Müdürlüğü boş olup 01.01.2008 tarihinden itibaren vekâleten yürütmekteyim. Bu du-rumda 666 KHK’ye göre ek ödeme oranının 1 sayılı cetvelin, A-Aylıklarını 657 sayılı DMK'na göre alanlar kısmının 1-(g) bendindeki müdür için öngörülen % 170 oranında ek tazminattan faydalanabilir miyim? Ayrıca boş olan Yazı İşleri Müdürlüğüne atanabilmek için görevde yükselme sınavına katılabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 21.05.2012