Organize Sanayi bölgesindeki yapılar

Belediyemiz sınırları içerisinde Biga Organize Sanayi Bölgesi bulunmaktadır. B.O.S.B içerisinde ki yapılarla ilgili; inşaat durdurma zaptı, kaçak inşaata ait imar para cezaları, kaçak inşaatın yıkım kararı gibi konulardan belediye başkanlığımıza ve B.O.S.B yönetim kurulu başkanlığına düşen görev ve sorum-luluklar nelerdir? Yasal işlemler belediye başkanlığınca mı yoksa Biga Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanlığı tarafından mı yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.01.2013

Lise mezunu memurun 2 nci dereceye yükseltilmesi

Belediyemizde zabıta komiseri olarak çalışan personelimiz şu anda 3 üncü derecenin 6 ncı kademe-sinde bulunmakta olup, norm kadrodaki işgal ettiği kadro derecesi 3’tür. Aynı şekilde zabıta memuru olarak çalışan bir diğer personelimiz 3 üncü derecenin 5 inci kademesinde olup işgal ettiği kadro dere-cesi 3’tür. Bu iki personelimizde lise mezunudur. Bu iki personelimizin son 6 yıllık sicil notları 90 ve üze-ri olup herhangi bir disiplin cezası da almamışlardır. Bu iki personelimizi 657 sayılı Kanunun 243 sayılı KHK ile değişik 37 nci maddesine ve 6111 sayılı Yasa hükmüne göre 2 nci derecenin 3 üncü kademesine ve 2 nci derecenin 2 nci kademesine yükseltebilir miyiz? Ayrıca işgal ettikleri norm kadrodaki 3 derecelik kadroları meclis kararıyla 2 derecelik kadro haline getirecek miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.01.2013

Ekonomist Unvanı

İşletme bölümü mezunları belediyede “ekonomist” unvanı ile 4/B statüsünde çalışabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 10.01.2013

Lahmacun ve etli ekmek fırını

İlimizde, tapuda işyeri olarak tescillenen bağımsız bölümlerinde yaklaşık 1,2m x 1,2m ebatlarında taş fırın yaparak etli pide çeşitleri ve lahmacun gibi ürünleri kendi müşterilerine servis etmek suretiyle faaliyetini lokanta olarak beyan ederek Belediyemize işyeri açma başvurusunda bulunan vatandaşları-mız mevcuttur. Etli ekmek ve lahmacun tarzında kültürümüzde de devamlı olarak tükettiğimiz bu ye-meklerin İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin Ek-2 listesindeki ekmek, sade pide ve ekmek çeşitleri üreten yerlerin mevzuatına girmediği tarafımızdan gözlenmiştir ve mevzuata göre yo-rumlandığında metrekare ve kat yüksekliğine uyum şartlarında sıkıntı yaşanmaktadır. Bu sebepten bahse konu fırınlar hakkında teknik ve fenni meslek gruplarından alınacak raporlarla fırınların ana yapı-ya zarar vermeyecek tarzda konuşlandırıldığının anlaşılması halinde ve bir sakınca görülmediği raporla-narak bu tür yerlerde işyeri için uygunluk verilebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2013

Naklen memur tayininde harcırah ödemesi

Gökeyüp Belediyesinde çalışmakta iken kendi isteğimle Salihli Kaymakamlığında münhal bulunan V.H.K.İ kadrosuna geçiş yapmak için başvurdum. Başvurum onaylandı ve şu an ilişik kesme aşamasın-dayım. Bu tayin sürecinde yolluk alma imkânım var mıdır? Görev yaptığım yer atandığım yere 50 km mesafede olup adres kaydım atanmış olduğum yerde bulunmaktadır. Yolluk alma imkânım varsa he-saplaması nasıl olmalıdır.

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2013

İlkokul mezunu itfaiye amirliğine atanabilir mi?

Ben 1993 yılından bu yana Kaman Belediyesinde İtfaiye Çavuşu olarak çalışmaktayım. İlkokul me-zunuyum. Kurumum görevde yükselme eğitimi açarak beni itfaiye amirliğine atamak istedi. Okul du-rumum buna engel midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2013

Görevde Yükselme ve Terfi

15.02.1995 yılından bu yana 15 yıl mali hizmetler müdürlüğünde memur olarak çalıştım. Görevde yükselme sınavına girmeden 3 dereceli bilgisayar işletmeni kadrosundan yine 3 dereceli şef kadrosuna eş değer kadro olarak atanabilmem mümkün müdür?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.01.2013

Belediyeye ait limited şirketinin unvanının değiştirilmesi

Belediyemizin % 99 hissesine sahip olduğu limited şirketin unvanına ilave yapmamız durumunda, herhangi bir borçlandırıcı işlem doğurmamasına rağmen, belediye meclisi kararı şart mıdır? Yoksa Ticaret Kanununda belirtildiği üzere ortaklar kurulu kararı yeterli olacak mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2013

Naklen tayin

Mahalli İdare Birliğinde muhasebe yetkilisi olarak görev yapmaktayım. Üniversiteye tayin olmak is-tiyorum. Üniversiteden talep yazım geldi ama bu arada 6360 sayılı Kanun çıktı. Çıkan Büyükşehir Bele-diye Kanunu sonucunda kurumumuzun kapanıp kapanmayacağı henüz belli değil. Durum böyle iken muvafakatle tayin işlemim gerçekleşebilir mi? Benim yerime belediyeden (veya başka kurumdan) vekâleten muhasebecinin gelmesi, benim gitmeme muvafakat verecek olan idarecileri zor duruma dü-şürür mü?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2013

İtfaiye personeline fiili hizmet zammı

İtfaiye Amirliğinde personel yetersizliği nedeni ile resmi tatiller ve Cumartesi, Pazar dâhil 24 iş, 24 istirahat olarak fiilen çalışmaktayız. 1- 17.04.2008 tarihinde değişik olarak yayımlanan 5510 sayılı Kanunun 40. maddesinin 15. bendi uyarınca fiili hizmet süresi zammından nasıl yararlanabiliriz? 2- İlgili Kanun gereği ve 05/06/2009 tarih ve 2009/79 sayılı genelge istinaden fiilen çalışanlar olarak mı yoksa yangın söndürme işlerine katıldığımız saatlere istinaden mi fiili hizmet zammından bordroya dâhil edilmemiz gerekir? 3- İlgili Kanun ve Genelge yayınlanmasına istinaden bu tarihe kadar fiilen görev yaptığımıza göre fii-li hizmet zammından yararlandırılmamız için ne gibi bir işlem yapmalıyız?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.01.2013

Görevde yükselme

Görevde yükselme sınavı açıldığında, sınava başvurarak katılmaya hak kazanan; fakat sınavdan önce başka bir kuruma nakil olan bir memur, bu görevde yükselme sınavına yine de katılabilir mi? Eğer katılırsa ve yeterli puan alırsa, edindiği sertifika, nakil olduğu kurumda kullanılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.01.2013

Sulama Birliklerinde personel gideri oranı

Birlikte çalışan 20 personel 5620 sayılı Kanunla sürekli işçi kadrosuna geçirilmiştir. 6172 sayılı Su-lama Birlikleri Kanunu yayımlanmış Personel Giderlerinde sınırlandırma söz konusu olmuştur. Personel ile ilgili olarak ise sadece ‘‘Çalıştırılan personelin işvereni birliktir.’’ denilmektedir. 2012 yılı itibari ile sürekli işçi statüsünde çalışan 20 personel yılın on iki ayı çalışmaktadır. Personel giderlerimiz ise %70’leri bulmaktadır. 2013 yılı ve gelecek yıllarda yeni personel alımı yapılmadan 20 personel, yılın on iki ayı çalışmaya devam ederse personel giderleri bütçemizin %30’unu geçecektir. Bu açıklamalara göre; sürekli işçi kadromuz devam etmekte midir? Yeni personel alımı yapılmadığı sürece bütçenin %30’unu geçen personel giderleri Birlik Başkanından tahsil edilecek midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.01.2013