Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Çevre görevlisi
Belediyemizin içme suyu şebekesi ile ilgili olarak arsenik arıtma tesisi ve Kızılırmak üzerinde kurulu bulunan kum ocağı ve kilit parke taş işletme tesisi bulunmaktadır. Bu tesislerimizde çevre mühendisi veya çevre görevlisi bulundurma zorunluluğumuz bulunmaktadır. Norm Kadroda mühendis ve tekniker kadrolarımız boştur. 2011 yılına oranla personel giderimiz % 17 olup yeni personel alımına uygundur. 12 Kasım 2010 tarih ve 27757 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelik kapsamında 70 üzerinde puan alan ve çevre görevlisi olmaya hak kazanan biyoloji bölümü yüksek lisans mezunu birisini 5393 sayılı Belediye Kanununun 49. maddesine göre (çevre) meclis kararı ile tam zamanlı sözleşmeli perso-nel (mühendis veya tekniker) olarak çalıştırabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 14.06.2012
Sözleşmeli personelin statüsü
Belediyesinin sendika ile yaptığı sözleşmede "657 tabii memurlara verilir ibaresi" kullanılmış, söz-leşmeli personel hakkında bir açıklama veya bir eklenti bulunmamaktadır. Sormak istediğim konu Sözleşmeliler Devlet Memuru statüsünde midir?
- Soru Cevaplandı
- 14.06.2012
Diyanet Vakfı Lojmanlarının Emlak (Bina) vergisi Muafiyeti
Emlak Vergisi Konusunda, Diyanet Vakfı Lojmanlarının Emlak (Bina) vergisi Muafiyeti uygulanıp, uygulanamayacağı konusunda oluşan tereddütten dolayı bilgi ve görüşe ihtiyaç duyulmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 13.06.2012
Yapı ruhsatı ve yapı kullanma izninde ilişiksiz belgesinin istenmesi
Derginizin Nisan sayısında Recep Demir’in “Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzni” başlıklı makalesi üzerine, yapı kullanma izni verilmesi esnasında istenilmeyen belgelerden sosyal güvenlik müdürlüğünden ilişik kesme belgesi aranıp aranmayacağı hususunda tereddütlerimiz oluşmuştur. Konunun açıklanmasında fayda mütalaa edilmektedir.
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2012
İşyeri açılış ruhsatı almayan işyerleri hakkında yapılacak işlemler
Belediyelerin Denetim Birimlerindeki personel yetersizliği nedeniyle gerek yeni açılan herhangi bir işyerinin, gerekse yeni kapatılan herhangi bir işyerinin anında tespit edilip, ruhsatlandırılması ya da ruhsatının iptal edilmesi noktasında aksaklıkların yaşandığı bilinen bir gerçektir. Bu eksikliğin giderilmesi, işyerlerinin kayıt altına alınması ve denetlenmesi halkın ve çevrenin sağlığı ve güvenliğinin gereği olmakla birlikte, belediye gelirlerinin artırılması noktasında da kaçınılmaz bir gerekliliktir. Bu anlamda vatandaş herhangi bir işyeri açarken almak istediği en son şey ''İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı'' olmak-tadır. Vergi Mükellefi olması gerektiğini bilen ve bu konuda sıkıntı çıkarmayan esnaf, aslında olmazsa olmazların başında gelen İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatını almamakta özellikle ısrarcı olmakta ve zo-runlu olmazsa belediyeye gelmemektedir. Belediye olarak yönetmeliğimiz gereği kurum ve kuruluşlara bildirimde bulunduğumuz halde, örneğin bir meslek odası, bir vergi dairesi, kendilerine yapılan başvu-rularda İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğini dikkate almamakta ve bu anlamda bir bakıma belediyeler zarara uğramaktadır. Bu eksikliğin giderilmesi noktasında vergi dairesine yazı yazıp; bir defaya mahsus olmak üzere mücavir alan sınırları içerisindeki tüm vergi mükelleflerinin listesini, takip eden her ayın sonunda da, tıpkı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatları Yönetmeliğinin 7. maddesi gereği bizim yaptığımız bildirime benzer, açılışı ve kapanışı yapılan vergi mükellefiyetlerinin sadece isim, un-van ve adreslerinin Belediyemize gönderilmesini istediğimizde; 213 sayılı Vergi Usul Kanununun vergi mahremiyeti ile ilgili maddesi gereğince mümkün olmadığı gerekçesiyle talebimiz uygun görülmemiştir. Bu konuda ne yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2012
1957 yılından önce yapılan yapının iskan ruhsatı
2981 sayılı İmar ve Gecekondu Mevzuatına Aykırı Yapılara Uygulanacak Bazı İşlemler ve 6785 sayılı İmar Kanununun Değiştirilmesi Hakkında Kanunun; Geçici Madde 2’nin b bendinde “6785 sayılı İmar Kanunun ek madde 8 kapsamına giren alanlarda 10 Ocak 1975 tarihinden önce yapılmış yapıların yapı kullanma izni almış kabul edildiği” belirtilmektedir. bina 1957 yılında yapılmış ,tapu da 1961 yılındaki senetsiz tapu kaydı vardır. tapuda nitelik kaydında kargir Kuran kursu binası ve iki adet kargir dükkan olarak geçmektedir.Özel idarelerin yetki sahasında köyde bu bina 1975 yılından önce yapılmıştır.Bunlar bizden yapı kullanma izni alınmış sayıldığına dair yazı istiyorlar. Biz böyle bir yazı vermeden önce 1975 önce yapıldığının ispatı için resmi bir evrak istiyoruz.sadece senetsiz tapuları yeterli olurmu? Bu bağlamda elektrik, su aboneliği ya da kadastro kayıtları gibi evraklar istiyoruz. Yapının 10 Ocak 1975 önce yapıldığını tapu kaydı ile ispat ediyorlar.İskan belgesi verebilirmiyiz?
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2012
Belediyenin hacizli banka hesabı dışında açılacak başka bir hesap ile gelirlerinin tahsil edilmesi
Belediyemiz hesabına borcumuzdan dolayı haciz geldi. Bu haksız haciz işlemi için karşı dava açıldı, dava süresi içerisinde hesaba para yatırıyor (borcumuzdan fazla miktarda hesabımızda nakit mevcut) ödeme işlemi yapamıyoruz bu durum mağduriyete sebep vermektedir. Belediye hizmetlerinin devamlılığını sağlamak için belediye tahsilatlarını, iller bankası payları vb. gelirlerin yeni açılacak bir hesapta toplanması yasal açıdan mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 12.06.2012
Hisseli parsele birden fazla yapı yapılabilir mi?
1- Hisseli parsele hissedarların muvafakatnameleri alınmak suretiyle birden fazla yapı yapılabilir mi? Bu parselin imar parseli ya da kadastral parsel olması bir farklılık oluşturur mu? 2- Ruhsatsız yapı bulunan parselde bu ruhsatsız yapının ruhsatlandırılması amacıyla imar durumu veri-lebilir mi? 3- Ruhsatsız yapı bulunan parselde başka bir yapı için imar açısından bir sakınca yoksa imar durumu ve-rilebilir mi? 4- Bitişik nizam imar parselinde imar durumu verirken, imar planlarında taks oranı belirtilmediği halde ayrık nizamda belirtilen max % 40'lık oran sınırı bitişik nizamda da kullanılmalı mı? Bitişik nizam için de böy-le bir sınırlama söz konusu mudur? Cevaplarımı hangi kanun veya yönetmeliğin maddesine dâhil ise ayrıntılı olarak belirtirseniz çok mem-nun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 11.06.2012
Büfenin faaliyet konusu
İyi günler hocam. 1-Büfenin faaliyet konusu nedir?Faaliyet konusu büfe yazan bir işletmede açıkta tost,döner,ekmek arası köfte verebilir mi ? saygılar
- Soru Cevaplandı
- 07.06.2012
Dere Islahı)
İlçemiz içerisinden geçen dere ıslahı için DSİ tarafından ihale edildi. Islah çalışma alan içerisinde şa-hıslara ait araziler bulunmakta bu arazilerin kamulaştırılmasının Belediyemiz tarafından yapılmasını ta-lep ediyorlar. Kamulaştırmayı belediyemi yoksa DSİ 'mi yapacak?
- Soru Cevaplandı
- 07.06.2012
Su aboneliğinin başka bir adrese devri
Mevcut bir tapu üzerinde bulunan bir su abonesi, başka bir tapu üzerindeki eve veya işyerine taşınır mı?
- Soru Cevaplandı
- 07.06.2012
Belediye zabıtasının görevde yükselmesi
Zabıta personelinde unvan değişikliğine gitmek istiyoruz. Bunun için izlememiz gereken yol nedir, Zabıta yönetmeliğinde geçen kurumun hazırlaması gereken sınav nasıl olmalıdır.
- Soru Cevaplandı
- 06.06.2012