Vekâlet aylığı

2009 da belediyeye zabıta olarak işe başladım başladıktan bir ay sonra personel yetersizliğinden dolayı vekâleten Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna atandım halen vekaleten bu kadroya bakıyorum (3,5 yıl etti) vekalet ücreti alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 09.07.2012

İşçinin zabıta görevi yapması

Belediye işçisi zabıta görevini yürütülmesi için görevlendirilebilir mi? Zabıta olarak görevlendirilen işçilerin ceza kesme yetkimiz var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 08.07.2012

Başkatibin yazı işleri müdürlüğüne atanması

1995 yılı Ticaret Lisesi Mezunuyum. 12.12.1997 yılında Başkâtip kadrosunda 12/2 derece ile göreve başladım. 2007 yılında norm kadro gereğince Başkatip kadrosu bulunmadığından ve karşılığı Yazı işleri Müdürlüğü olup benimde lise mezunu olmamdan dolayı kadrom boşta kaldı. 2008 de 4 yıllık kamu yö-netimine başladım ve 2012 de mezun oldum. Şimdi yazı işleri müdürlüğü kadrosuna geçebilir miyim? Ne yapmam gerekiyor. Görevde yükselmeye müdürlük için girmem gerekiyor. Başkâtip şef ile aynı gu-rupta değil mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.07.2012

Tevhit

Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliğinin 19. maddesinin 4. fıkrasında; “Ayrık yapı nizamına tabi olup, imar planı ile farklı yükseklik veya kullanım kararları getirilmiş imar parselleri tevhid edilemez.” Hükmü bulunmaktadır. Onaylı planımızda bitişik nizama tabi olup, imar adasında ada ayrımı yapılarak farklı kullanım kararı getirilen (ticaret/konut), farklı yapı yükseklikleri (12.50m./9.50m.) bulunan 2 parselinin tevhidinin yapılıp, yapılamayacağı hususunda tereddütte düşülmüştür. Şayet; görüşünüz tevhid yapıla-bileceği şeklinde olursa yeni oluşacak parselin kullanım kararı üst karar olan ticaret şeklinde ve yapı yüksekliği yine üst karar olan 12.50 m şeklinde mi uygulanacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 06.07.2012

Belediye Zabıtasının eczaneleri denetim yetkisi

Belediye Zabıtasının eczaneleri denetim yetkisi var mı? Konuyla ilgili bilgilendirirseniz sevinirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 05.07.2012

Evlendirme memurunun harcırahı

Aslı kadrom zabıta memuru. Başkanlık Oluru ile vekaleten evlendirme memurluğu görevini yürütmekteyim. Nikah Me-muruna Belediye Nikah Salonu dışında yani 17.00 mesai dışında Düğün Salonlarında kıyılan nikahlardan Harcırah Kanununa göre gündelik olarak harcırah ödenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.07.2012

İşyeri Ruhsatlarının Kontrolü

Sıhhi ve 3. sınıf gayrisıhhi, işyeri açma ve çalıştırma ruhsatları kontrolleri yapılmak üzere hangi ku-rumlara gönderilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.07.2012

İlçe müdürü

1- 27.03.2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan; Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yük-selme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelikte 20.02.2012 tarihli ve 2012/2876 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla gerçekleştirilen “ilçe müdürü kadrolarının” kapsam dışına çıkarılmasına ilişkin değişikliğe binaen, İlçe Özel İdare Müdürü kadrosunun görevde yükselme sınavı kapsamında olup olmadığı ve bu kadroya atanma şartlarını taşıyan personelin görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi tutulmalarına gerek kalıp kalmadığı konusunda bilgi verir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.07.2012

2004 yılından önce yapılmış yapılar

Bilindiği üzere 12.10.2004 yılından önce yapılan yapılara af getirilmiş. Bu yapılara ise kapı numarası ve-rilmesinde ise 2004 yılından önce yapıldığını ispatlanması gerekir. Köy ihtiyar meclisi kararı gelirse yapının 2004 yılından önce yapıldığına dair ve bu belgeye istinaden işlem yapılarsa, bu işlemlerde herhangi bir hu-kuksuzluk var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.07.2012

Mesul müdür görevlendirilmesi

Bugüne kadarki uygulamalarımızda mes'ul müdür görevlendirmelerinde işyeri sahibinden, görevlendirdiği kişi için noter-den yapılmış mes'ul müdür sözleşmesinin ardından Belediyemizce de ayrı bir belge düzenleyerek bu belgeyi de ayrıca kolluğa gönderilmekteydi. Umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsat iptallerine ilişkin hükümler 2559 sayılı Yasanın 8. maddesinde sayılmış iken İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte mes'ul müdürlükle ilgili olumsuzlukların da ruhsat iptali gerektirdiği anlaşılmaktadır. Burada bizim tereddüde düştüğümüz konular şunlardır: 1-Mesul müdürlükle ilgili tespit edilen olumsuzluklarda verilen ilave 15 gün sonunda işyerinin ruhsatı belediye başkanlı-ğınca resen ya da encümen kararı ile iptal edilebilecek midir? Mülki amirden olur ya da görüş alınacak mıdır? 2-İşyeri sahiplerinin mes'ul müdürle ilgili yazılı bir beyanı yeterli olacak mıdır? İşyeri sahibinden noterden yaptıracağı sözleşme istenmesinde herhangi bir sakınca var mıdır? 3-İşyeri sahibinin belediyemize bildirdiği mes'ul müdür adına belediyemizce ayrıca bir "Mes'ul Müdür Belgesi" düzenle-memiz gerekmekte midir? 4-Kolluk işyeri için görevlendirilen mes'ul müdüre ait belgeyi talep ettiğinde hangi belgeyi göndermemiz gerekir?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.07.2012

Ön lisans mezununun müdürlüğe atanması

Gaziler Belediyesinde 31.08.1992 tarihinden itibaren muhasip kadrosunda görev yapmaktayım. Şu anki kadro derecem 4/2 dir. 04.06.2012 tarihinde Açıköğretim Fakültesi iki yıllık yüksekokuldan mezun oldum. Buna göre Belediyemizde boş bulunan mali hizmetler müdürlüğü kadrosuna atamam yapılabilir mi? Atamam uygun olursa ne gibi yol izlemem gerekir. Ayrıca kadro derecem ne olur.

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2012

Sözleşmeli kadın personelin doğum izni

Sözleşmeli kadın personelin doğum izni ücretli mi yoksa ücretsiz mi olarak verilecek?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.07.2012