Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Apart daire olarak kiraya verilen yerlerin işyeri açma ve çalışma ruhsatına tabi olup olmadığı
Öğrencilerin kaldığı apart daire olarak kiraya verilmiş bir bina şikayet edilmekte, buranın ruhsata tabi olup olmadığı ve zabıtaca burada ne gibi bir sorumluluğumuz bulunduğu hakkında bilgi rica ediyo-rum.
- Soru Cevaplandı
- 05.12.2013
Zabıta memurluğuna vekâlet
Düzce Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde memur (görevlendirme) olarak çalışmakta iken 16 Eylül 2012 tarihinde görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavında başarılı olarak 06.11.2012 tarihinde Düzce Belediyesi Zabıta Müdürlüğü Şef kadrosuna atamam yapıldı. Zabıta mesaisi alabilmem için tek-rar zabıta müdürlüğüne zabıta memuru vekili şeklinde görevlendirilmem mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 06.06.2013
Sit alanındaki yapıların onarımı
İlçemiz sınırları içinde Kayseri Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu tarafından kentsel arkeolojik sit alanı olarak belirlenmiş bölgede bulunan tescilsiz tarihi ev ve konaklarla ilgili olarak, taşınmazların malikleri tarafından basit onarım yapılmak istenmektedir. Kültür Ve Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu'nun 661 sayılı ilke kararında, sit alanlarında, tescilli taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarına bitişik parsellerde ve koruma alanlarında yer alan yürürlükteki yasal mevzuata göre kullanma izin belgesi bu-lunmayan tescilsiz ve kaçak yapılarda bakım ve basit onarım izni verilmez denmektedir. Ancak, söz ko-nusu ilke kararının uygulanma sırasında yapı kullanma izin belgesinin olmadığı anlaşıldığından uygula-malara izin verilmemektedir. Söz konusu sit alanının içinde bulunan taşınmazlar 1974 yılında tapulama neticesinde tapuya tescil olmuştur. Bu tarihten önce tapuda, kadastroda, belediye imar, emlak, elekt-rik ve su abonelik kayıtlarında ve mal müdürlüğünde herhangi bir kayıt yoktur. Koruma amaçlı imar planları yapılmış olan bu bölgede yapılar eski ve sit alanı içerisinde bulunduğundan dolayı teknik kontroller yapılsa dahi ruhsatlandırma işlemi yapılamamaktadır. 6785 sayılı İmar Kanunun yürürlüğe girdiği 17 Ocak 1957 tarihinden önce yapıldığının belgelenmesi halinde, 661 sayılı ilke kararı kapsamında uygulama yapılacağından, biz belediye olarak bu alanın 1957 yılından önce yapıldığını nasıl belgeleyebiliriz veya koruma kurulunun bu onarım uygulamalarına izin verebilmesi için nasıl bir yol izleriz?
- Soru Cevaplandı
- 06.06.2013
Prefabrik konteynır için yapı ruhsatı verilmesi
Belediye imar planına tabi 2 kat müsaadeli bir arsa üzerine tek katlı 30 m2 prefabrik konteynır için ruhsat almak için belediyeye müracaat ettik. Tüm proje ve belgeleri tamamlayıp verdiğimiz halde biz-den tüm projelerin 2 kata göre olması ve harita ve zemin etüdünün olması gerektiği bildirdi. Acaba, tek katlı prefabrik konteynır için zemin etüdü ve harita zorunlu mudur? Statik proje 2 katlı çizildi, bu yeterli olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 05.06.2013
Kamulaştırma İşlemleri
Belediye olarak acil olarak bir kamulaştırma yapmamız gerekiyor. Kamulaştırılacak alan imarlı par-seller ve sahibi ölmüş mirasçılarından 4 kişiye intikal etmiştir. Bunlardan 3 tanesi anlaşma yoluyla kamulaştırılmasında herhangi bir sorun bulunmamaktadır. Ancak mirasçılarından bir tanesi küçükken Almanya'ya gitmiş ve Türkiye ile irtibatı tamamen kesilmiştir. Bu nedenle Almanya'da yaşadığı iddia edilen 4. mirasçıya tebliğ yapılamayacaktır. O zamanda mahkeme yolu açılacaktır. Mirasçılarda mahkeme uzun sürer düşüncesiyle razı olmuyorlar. Bunun başka bir yolu var mı? Yardımcı olursanız memnun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 05.06.2013
Kıymet Takdir ve Uzlaşma Komisyonları
Belediye Encümeninde seçilen iki adet alt komisyonumuz bulunmaktadır. (Kıymet Takdir ve Uz-laşma Komisyonları) 1- Söz konusu komisyonları Encümen seçebilir mi? Seçerse kimlerden oluşması gerekir? 2- Bu komisyonlara ödeme yapılabilir mi? Yapılacaksa neye göre ve neye istinaden yapılması ge-rekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 05.06.2013
İlbank aracılığıyla kanalizasyon yapım işi muhasebeleştirmeleri
Belediyemiz meclis kararıyla iller bankasından borçlanma yolu ile kanalizasyon yapım için başvuru yapmıştır. İller Bankasınca yaptırılacak kanalizasyon yapım işinin %50’si hibe yoluyla karşılanacaktır. Kanalizasyon ihalesi yapılmış olup; 1.517.000.-TL bedelle sözleşmesi yapılmıştır. 1. hakediş KDV dâhil 284.766,20.-TL olup; (43.438,91.-Tl si KDV dir.) İller Bankası ekstresine istinaden 1. hakediş kredi bor-cu: 142.383,10.-TL dir. 2013-300-Banka kredi; 2.508,89.- 400.-Banka Kredileri H. 139.874,21.-TL olmak üzere toplam: 142.383,10.-TL olarak tahakkuku yapılmıştır. 1. hakedişe göre kesinti ise: anapara: 308,16 TL ve faiz 1.377,70.-TL dir. Yapılan hakedişlere göre nasıl muhasebe kaydı yapılacaktır. Yatırım tamamlandığında nasıl muhasebeleştirilecektir. Özetle kanalizasyon yapım işiyle ilgili bu bilgiler ışığın-da da yapılacak muhasebe kayıtlarını tarafımıza örneklerle açıklayabilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 05.06.2013
Kapanacak belediyelerin taşınır ve taşınmazlarının satışı
Kapanacak olan belediyelerimizin birinden, bedeli karşılığında asfalt yağlama makinesi almak isti-yoruz. İzlenecek yol nedir?
- Soru Cevaplandı
- 05.06.2013
Şebeke suları haricinde su kullanılması
Havuz sularında kullanılan şebeke sularının haricinde dışarıdan havuz içinde kullanılmak suretiyle getirilen sular nedir? Veya şebeke suları haricinde su kullanılabilir mi veya herhangi bir yasak var mı? Konu hakkında kanun, yönetmelik, tüzük var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 04.06.2013
İtfaiye erinin geçici görevlendirilmesi
2008 yılında itfaiye eri olarak göreve başladım. Geçici görevlendirmelerle, kurum içinde sürekli farklı birimlerde görevlendirildim. Kimi zaman 1 yıl, kimi zaman süre belirtilmeden yapılan görevlendirilmelerim 5 yıldan buyana devam etmektedir. Geçici görevlendirme usulü hakkında bilgi almak istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 03.06.2013
Yabancı ülke belediyesi ile ortak proje yürütülmesi ve bütçe ilişkisi
Belediye olarak AB Sınır Ötesi İşbirliği Kapsamında Bulgaristan'ın Bolyarovo Belediyesi İle birlikte ortak bir proje yürütüyoruz. Projenin bütçesi ve banka hesapları belediye bütçesinden ayrı olarak takip ediliyor. Önümüzdeki günlerde proje ile alakalı bir aktivite var ama projenin banka hesabına aktarılması gereken ilk %20 lik pay aktarılmadığından dolayı proje hesabında bakiye sıfır. Belediye Bütçesinden geri almak kaydıyla proje hesabına para aktarabilir miyiz? Aktarabilirsek muhasebe kaydı nasıl olacak?
- Soru Cevaplandı
- 31.05.2013
Köylerin köy yerleşik alan sınırı ve civarının tespiti
İdaremizce ilimizde bulunan ve il özel idarenin kapsamında kalan köylerin köy yerleşik alan sınırı ve civarının tespiti işi yapılacaktır. Bu işin onayı kim tarafından oluyor İl Meclisi mi ya da il encümeni tara-fından mı, askı süresi var mı?
- Soru Cevaplandı
- 31.05.2013