Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Köy tüzel kişiliğine yardım
Rize Merkez Belediyesi dâhil toplam 9 ilçe ve belde belediyesinin kurmuş olduğu içme suyu birliğiyiz. İçme suyu kaynağımızın bulunduğu köyün tüzel kişiliğine kamu yararı gözetilerek, ayni ya da nakdi yar-dım yapmamız mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 27.06.2014
Hükümet binaları yakınında içkili yer bölgesi tespiti
Genel Yönetim kapsamındaki sağlık, hastane, kütüphane, orman, tarım, jandarma, emniyet müdürlükleri gibi kamu idareleri hükümet konakları dışında kamu hizmeti verdiğinden, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 30. maddesinde belirtilen hükümet binaları kapsamında değerlendirilip değerlendirilmeyeceği ve turizm bölgelerinde içkili yerlerin bu kurumlara kaç metre mesafede olması ge-rektiğinin bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 27.06.2014
Kutlama için yapılan giderler bütçeden ödenebilir mi?
ORMANLI Belediyesi - ORMANLI
Belediye başkanlarının beldeye asmış olduğu, ...bayramınız kutlu olsun, …hayırlı kandiller, öğrenci-lerimize ve öğretmenlerimize yeni eğitim yılında başarılar, gibi pankart ve afişlerin belediye bütçesin-den ödenip ödenmeyeceği hususunda bilgi verebilir misiniz?
- Soru Cevaplandı
- 26.06.2014
- ORMANLI
Yıllık personel giderleri hesabında sözleşmeli personel dahil edilir mi?
Belediyenin yıllık toplam personel giderleri hesabında, Sözleşmeli personel giderleri de bu oran hesaplanırken dikkate alınacak mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 26.06.2014
Teknikerin şef kadrosuna atanması
Tekniker kadrosunda çalışan personel şef kadrolarının aynı düzeyde kabul edilip sınavsız şef kadrosuna ataması yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 26.06.2014
Düğün salonunun canlı müzik ruhsatı da alması
Merhaba belediyeden düğün salonu için işyeri açma ve çalışma ruhsatı alan bir işyeri ayrıca canlı müzik ruhsatı da alması gerekiyor mu?
- Soru Cevaplandı
- 25.06.2014
Lahmacun fırınının pide ekmeği üretmesi
Merhaba lahmacun pişirim fırını açma ruhsatı ile ruhsat hilafı yaparak pide ekmeği üreten iş yerine kaç defa ceza tutanağı tanzim edilirse ruhsatı iptal olur?
- Soru Cevaplandı
- 25.06.2014
Taşınmazın kiraya verilmesi
Mülkiyeti belediyemize ait olan hizmet binasının bir bölümü (zemin katta yer alan 140m2 lik alan) Aile Sağlığı Merkezi olarak 10 yıllığına kiraya verilebilir mi? Verilebilmesi durumunda hangi mevzuata göre verilebileceği konusunda bilgi verilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 25.06.2014
Lise mezununun belediye başkan yardımcısı olması
Belediyede şef kadrosundan maaş almaktayım. 2002 yılından beri de mali hizmetler müdürlüğüne vekâlet etmekteyim. Lise mezunuyum. Benim sorum belediye başkan yardımcısı olabilir miyim? Eğer olabiliyorsam başkan mı atayacak yoksa meclis kararı mı gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 24.06.2014
Belediye Başkanlarının harcırahı
Belediye başkanlarının harcırahları arasında yemek ve konaklama giderleri var mı? Geçici görevde bulunduğu süre içinde yaptığı hangi masraflar belediye başkanı harcırahına eklenebilir?
- Soru Cevaplandı
- 23.06.2014
Avukatlık hizmet alımı
Belediyemiz de boş avukat kadrosu bulunmaktadır 4734 sayılı kanunun 22 maddesi (h) bendi göre gerekli şartlar oluşmamıştır, 4353 sayılı kanunun 22 ve 36 maddeleri de göz önünde bulundurulur ise doğrudan temin ile dışarıdan hizmet alımı ile avukat çalıştırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.06.2014
6360 sayılı Kanunla devredilen işçilerin ücretleri
6360 sayılı Kanunla Büyükşehir Belediyesine devredildik, devir öncesi toplu sözleşmemiz olmadığından 2012 yılı eylül ayı ödenen ücret kanun gereği işçilere ödenecek denilmekte 2012 yılının 9. ayındaki hizmet akdi geçerliymiş. Hizmet akdimiz yapılmamıştı. 2012 yılı ocak ayında ki ücrete ocak ayından itibaren encümen kararı ile bütün işçilere devletin memuruna verdiği artış oranı üzerinden ücretlerin artırılması kararı verildi ve devire kadar artışlarla birlikte ücretleri aldık. Bu yönetim kararı hizmet sözleşmesi yerine geçmez mi? Biz 2014 yılında 2012 yılı eylül ücreti mi almaya devam edeceğiz? Yoksa yanlış uygulama mı yapılıyor. Lütfen hak kaybı olmaması için biz açıklama yapar mısınız?
- Soru Cevaplandı
- 23.06.2014