Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Onaylı mimarı projesinde, asma katlı ticari dükkân+unlu mamuller imalat ve satış yeri olan yer-de ekmek fırını açılması
İlçe ana bulvarında alt katları tamamen ticari nitelikte dükkânlar olan caddede 2013 yılında inşaatına başlanılmış, 2014 yılı Nisan ayında genel iskânı alınan bina altında, brüt 422 m2, net 386 m2 ve yüksekliği 5,30 metre olan, üst katları konut olan bir bina altında dükkan sahibiyim. Onaylı mimarı pro-jede dükkân için asma katlı ticari dükkân+unlu mamuller imalat ve satış yeri yazmaktadır. Tapudaki bina apartman yönetim planında dükkânda ekmek fırını, pide fırını, simit fırını açılıp ruhsat alınmasında izin verilmiştir şeklindeki kat malikleri yönetim kararı tapuya aynen şerh verilmiştir. Dükkânda ekmek fırını ruhsatı almak istiyorum. Dükkânda inşaat yapılır iken 3 adet dükkâna özel ekmek fırın yönetmeli-ğine göre yapılmış özel bacalar vardır. Elmalı ilçesi 14.000 nüfuslu ilçedir. Antalya il merkezine 125 km uzaklıktadır. Elmalı ilçesinde belediye vardır, fakat şu anda 6360 sayılı Yasa ile Antalya Büyükşehir Belediyesine de bağlanmıştır. Dükkânda ekmek fırını açma ruhsatı alınması yeni imar yönetmeliğine göre mümkün müdür? Tapuda bulunan bina yönetim planındaki bina altındaki dükkânda ekmek fırını açıla-bilir maddesi ve izini karşısında kat maliklerinden tekrardan izin alınması gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 14.04.2014
Zorunlu Deprem Sigortası
Apartmanın sahibi olan vatandaş, 2009 yılında belediye sular idaresine abone oldu. 2 yıl sonra bu-radan başka bir daireye taşındı. Oturduğu daireyi ise kiraya verdi. Bu vatandaş da 2013 te kiracılıktan ayrıldı. Bina sahibi tekrar dondurmuş olduğu abonesinin yeniden kullanımı için belediyemize başvurdu. Bu durumda dondurulan abonesinin açılması için Deprem Sigortası yapılması gerekir mi? Bina sahibi vatandaş 08.10.2012 tarihinde deprem sigortası olmuştu. O dönemde daireye taşınan kiracı deprem sigortasını olmuş ve terk etmişti. Sigorta bitim tarihi 08.10.2013 olan vatandaş abonesini yaptırmak için tekrar Deprem sigortası yaptırmak zorunda mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 14.04.2014
Memuriyet intibakı
Kamu ve özelde geçen hizmet sürem 6,5 yıl. Yüksek lisans yaptım. 2013 te Cizre belediyesine me-mur olarak atandım. Daha önce aynı kurumda sözleşmeli olarak çalışıyordum. Bu hizmet sürem; 1. Kademe ve derecemi nasıl etkiler? 2. Özelde geçen hizmet sürem memuriyette geçmiş kabul edilir mi? 3. Yüksek lisans yapmış olmam görevde yükselmede ve müdürlüğe vekâlet etmede bana ne gibi avantajlar sağlar? (örneğin görevde yükselme sınavına girebilme şartı olan 8 yılı doldurmam şart mı, ya da vekâlet ücreti alabilir miyim?) 4. Bu şartlara sahip olan biri başkan yardımcısı olarak görevlendirilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 13.04.2014
Büyükşehir belediyelerinde itfaiye personelinin harcırah alması
Ankara Büyükşehir Belediyesinde görevli bir itfaiyeci Keçiören’de oturuyor, buradan Çubuk İlçesindeki itfaiyede görevlendiriliyor (Çubuk İlçesindeki itfaiyede Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı) veya Sincan’da oturan bir itfaiyeci Beypazarı İlçesindeki itfaiyede görevlendiriliyor. (Aynı şekilde Beypazarı İlçesindeki itfaiyede Ankara Büyükşehir Belediyesine bağlı bir birim) Keçiören’den Çubuk İlçesine veya Sincan’dan Beypazarı’na görevli giden itfaiyeci harcırah ve yol parası alır mı? Sincan Beypazarı arası 78 km., Keçiören ile Çubuk arası 42 km.
- Soru Cevaplandı
- 13.04.2014
Otogarlardaki işyerlerinin ruhsatlandırılması
Terminalde bulunan belediye dükkânları yetersiz geldiği için belediye meclisi terminalde bulunan şahız dükkânlarını belediye kiracı kiralayan üçlü protokol yaptığı halinde yazıhane olarak kullanabilir diye karar almıştır. Bende bu şahıs dükkânlarından birini tuttum şimdi belediye büyükşehir ilçe beledi-yesi olduğu için iş yeri açma ruhsatını hangi belediye tarafından verilecektir.
- Soru Cevaplandı
- 13.04.2014
Kadrolu işçi personele zabıta hizmetleri yaptırılabilir mi?
Zabıta personelinin yetersizliğinden dolayı Belediyemizde çalışan kadrolu işçi personele Belediye Başkanlığının görevlendirmesi ile zabıta hizmetleri yaptırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 12.04.2014
Sosyal denge zammı nedeniyle personel giderlerinin bütçe gelirlerine oranının aşılması
Belediye ile memurlarımız arasında yapılacak sosyal denge tazminatı sözleşmesi nedeni ile personel giderlerinin bütçe gelirlerine oranının hesaplanmasını güncel bir örnekle açıklayabilir misiniz? (Örneğin 2013 yılı baz alınarak 2014 yılında oran ne olur?) Bir de, sadece ekonomik kodu 1 olan personel gideri mi esas alınacak?
- Soru Cevaplandı
- 11.04.2014
Aday memurun başka bir belediyede özel kalem müdürlüğüne atanması
Aday memurum. Başka bir belediyenin özel kalem müdürlüğü kadrosuna atanmak istiyorum. Gide-ceğim belediye beni kabul ediyor. Ancak aday memur olduğum için tereddüt içerisindeyim. Gidebil-mem için çalıştığım belediyeden muvafakat almak zorunda mıyım?
- Soru Cevaplandı
- 10.04.2014
Engellilik raporunun değerlendirilmesi
Ben on yıldır belediyede yazı işleri, tahsilât, evlenme, vb. işlere bakıyorum. Daimi işçi statüsünde-yim. Belediyemiz kapandı benim sorum size şöyle olacak. Benim her iki ayağımda sakat yüzde otuzbeş raporum var ve raporda ayakta durmayı gerektirmeyen işlerde çalışır yazıyor. Belediyemiz kapandığı için Sivas İl Özel İdaresine girişlerimiz yapıldı. Beni ayakta çalıştırabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 10.04.2014
Belediye zabıta ve itfaiye personelinin özel hizmet tazminatı
Belediyemizde çalışmakta olan itfaiye çavuşu, itfaiye amiri ve itfaiye erinin özel hizmet tazminat oranları hakkında tereddüt hasıl olmuştur. Norm Kadro İlke ve Standartlarında, 2007 yapılan değişiklik-le itfaiye personeli genel idari hizmetler sınıfına alınmış olup, 2006 ‘daki Bakanlar Kurulu Kararı değişti-rilmemiştir. İlgililer geçmişe dönük fark istemektedir. Ödemenin yapılıp yapılamayacağı hususunda bil-gi verirseniz seviniriz.
- Soru Cevaplandı
- 10.04.2014
İzinsiz ağaç kesimi yapan kişi veya kişilere idari yaptırım uygulanması
Belediyemize ait park olarak ayrılan alanının içerisinde bulunan tahmini 50 yıllık meşe ağacının izinsiz ve bilgimiz dışında kesildiği tespit edilmiştir. Ağaç kesimi yapan kişi veya kişilere nasıl idari yaptı-rım uygulayabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 09.04.2014
Emlak Vergisi muafiyeti
1. Emekli olup emlak vergisinden muaf olan ve muafiyet şartlarını taşıyan mükellefin, arazisi/ arsa-sı bulunması muafiyeti ne açıdan etkiler. Örneğin bahsi geçen arazi/arsa boş nitelikli yâda fındık bahçe-si nitelikli olsun; muafiyet ikisinde de geçerli olmaya devam eder mi? Ya da mükellef bu arazinin boş olduğunu ispatlama yolunu seçerse, duruma göre ne yapılabilir? 2. Tapuda örneğin 2. grup eski eser şerhi bulunan bina emlak vergisinde de muafiyet şartını sağlar mı? Muafiyet koşulları var mı, varsa nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 09.04.2014