Belediye başkan yardımcılığından müdürlük kadrosuna atanma

Ön lisans mezunuyum. 2012 yılı ocak ayından bu yana belediye başkan yardımcılığı kadrosunda görev yapmaktayım. Belediye başkanı başkan yardımcılığı kadrosundan mali hizmetler müdürlüğü kadrosuna atamak istemektedir. Müdür kadrosuna geçtiğimde belediye başkan yardımcılığı kadrosunun özlük haklarından (ek gösterge, özel hizmet tazminatı, ek ödeme) yararlanabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 07.04.2014

Yapı kullanma izin belgesi

Müteahhit firma tarafından, proje müelliflerine proje hazırlattırılıp, yapı denetim firması ile de an-laştıktan sonra belediyemizden yapı ruhsatı alındı ve inşaata başlanarak tamamlanma aşamasına ge-lindi ve bu zaman içerisinde kat irtifakı ile dairelerin satışları gerçekleşti. Ancak müteahhit firma eko-nomik sıkıntıları neticesinde yapı kullanma izin belgesi alamadı ve bina ile ilgili işlemlerini ileri tarihlere erteledi, fakat kat irtifakı ile daire sahibi olan kat malikleri kendi başlarına eksik kalan imalat ve işlemle-ri kendi bütçeleri ile tamamlayarak yapı kullanma izin belgesi için belediyemize başvurdu ve neticede gerekli kontrollerden sonra belge hazırlanarak imzaya hazır hale getirildi. Ancak proje müellifi olan mimar proje hizmetinden dolayı maddi alacağı olduğunu beyan ederek yeni kat maliklerinden alacağını tahsil etmeden yapı kullanma izin belgesine imza atmayacağını beyan etmektedir. Kat malikleri mimar ile anlaşmalarını kendilerinin değil müteahhidin yaptığını ve mimarın alacağını müteahhit firmadan alması gerektiğini beyan ederek mimara yapı kullanma izin belgesine imza atması gerektiğini istemektedirler. Biz belediye olarak böyle bir durumda yapı kullanma izin belgesinde mimarın imza atacağı alana imzadan imtina etti ibaresi ile boş bırakarak yapı kullanma izin belgesini tamamlayabilir miyiz yada mimar imza atana kadar bekleyecek miyiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 07.04.2014

Geçici işçilerin kadro durumu

Belediyede çalışan geçici işçilerin sigortada girdi çıktı yapmadan yıl boyu çalıştırılmış olmaları bu işçilere yasal olarak kadro hakkı doğurur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 05.04.2014

Kapatılan belediye personeli

Tüzel kişiliği kaldırılan belediyemizdeki geçici personelin çıkışları verilmiş olup, bağlandığımız Of be-lediyesince girişleri yapılmamıştır. Bu işçilerin hakları nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.04.2014

Belediye ve mücavir alan sınırları içinde bulunan arsa parçalarının zirai faaliyette kullanılmaları

1993 yılında Nilüfer Belediyesi sınırları içerisinde imarı olmayan şeftali bahçesi olarak tapu kayıtla-rında geçen bir arsanın 89/1 hissesini (160 m2) satın aldım. 1998 yılında satın aldığım hisseli arsanın fotokopisini Nilüfer Belediyesine mektup kanalı ile arsamın olduğunu bildirdim. 1998-2011 yılına kadar tarafıma emlak vergisi ödemem hususunda hiç bir tebligat gelmedi. 2012 yılında Nilüfer Belediyesin-den 2012 yılında gecikme cezaları ile birlikte 2.777,00 TL parayı ödemem gerektiği konusunda ödeme emri geldi, istenen parayı 10 gün içerisinde ödedim. 2013 yılında Nilüfer Belediyesinin ilgili birimi ile görüştüm. Görevli arsamın bulunduğu bölgenin tarım arazisi olduğunu ve tarım arazilerinin emlak ver-gisine tabi olmadığını söyledi. Bende Nilüfer Belediyesine sehven adıma tahakkuk ettirilen ve ödemek zorunda kaldığım paramın Halk Bankasındaki hesabıma yatırılmasına dair dilekçe gönderdim. Gönder-diğim itiraz dilekçeme Nilüfer Belediyesince ret cevabı geldi. Bu hususta hakkımı nasıl arayabilirim?

  • Soru Cevaplandı
  • 04.04.2014

Belediye başkan yardımcılığı kadroları

2 yıllık yüksekokul mezunu, 21 yıllık Devlet memuruyum. 1/2 sinden maaş almaktayım. 15500 nü-fuslu bir ilçede belediye başkan yardımcısı kadrosu mevcut mudur? Mevcut ise atanmam mümkün müdür? Acele cevap verir iseniz çok memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 03.04.2014

İzinsiz yapılan kantar

Kasabamızda tarla vasfındaki imar planı dışında ve özel imar planı olmayan bir parsele, ilgili kişiler sabit kantar tesis etmişlerdir. Belediyemizden herhangi bir izin, ruhsat vesaire almamışlardır. Söz konu-su sabit kantar karayoluna cephesi olmayan ilgili kişilerin kendi taşınmazı içerisinde olup sadece kendi ürünlerini tartmaktadırlar. Ticari bir faaliyet yapmamaktadırlar. Bu yeri gören diğer vatandaşlardan bu kantar ile ilgili şikâyetler gelmektedir. Belediye olarak biz bu kantarı mühürleyebilir miyiz? Yapmamız gerekenler hakkında bizi bilgilendirir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 02.04.2014

Belediye başkan ödeneği

30.03.2014 tarihinde görev süresi biten belediye başkanına ödenen Nisan maaşının yarısı geri alınır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2014

Emlak Vergisi indiriminde süre

1-1998 yılında aldığı tek meskeninin emlak bildirimini 2013 yılında veren, 1997 yılında emekli olup tek meskeni bulunan bu mükellefin vergi cezaları nasıl kesilmeli? 2-Yine 2000 yılında aldığı tek meskeninin emlak bildirimini zamanında veren fakat 2013 yılına ka-dar emlak vergisini hiç ödemeyen, emeklilik bildirim formunu 2013 yılında veren bir mükellefin geriye dönük indirimleri nasıl uygulanır? 1 ve 2. sorularda bulunan düzeltme zaman aşımı yıllara göre nasıl uygulanır. Açıklayabilir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.04.2014

Kamu işçiliğinde geçen sürelerin görevde yükselme sınavında dikkate alınması

2005 yılında belediyede işçi statüsünde göreve başladım 2010 yılında özel kalem müdürlüğüne atandım. Belli bir süre özel kalemde çalıştıktan sonra belediyenin başka bir birime memur olarak gönderildim. Görevde yükselme sınavlarına girebilmem için memuriyette kıdem istenmekte. Düz lise me-zunu birisi için kamu işçiliğinde geçen süreler memuriyette görevde yükselme sınavına gereken süre için kabul edilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 31.03.2014

Belediye sayaç memurunun kıyafeti

Sayaç memuru su saatlerini okumaya çıktığı zaman (iki ayda bir) kılık kıyafeti nasıl olmalıdır. Takım elbise kravat şart mıdır? Bilindiği üzere çoğu saatler evlerin içinde, bazen de besihanelerde bulunmak-tadır. Bu konuda bizi aydınlatırsanız seviniriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.03.2014

İhale komisyonu üyesinin komisyon çalışmalarına katılmaması

Usulüne uygun olarak ve yeterli sayıda uzman personelden oluşturulan ihale komisyonunun asil üyelerinden herhangi birisinin ihaleye katılamaması durumunda, yerine yedeğinin katılması gerekti-ğini biliyoruz. Benim sormak istediğim şey, ihaleye katılamayan asil üyenin yerine yedek üyenin katılabilmesi için, asil üyenin izinli, raporlu vs. gibi resmi olarak görev başında bulunamadığını belgelemesi mi gereklidir? Yoksa resmi olarak bir izin, rapor vs. olmasa bile herhangi bir nedenden ötürü (ge-cikme, acil bir sağlık sorunu nedeniyle katılamama vs.) ihalede bulunmaması durumunda da yedek üye devreye girmeli midir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.03.2014