Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Tüzel kişiliği sona eren bir belediyenin 2014 emlak vergisi tahakkuku
Tüzel kişiliği sona eren bir belediyeyiz. 2014 emlak vergisi tahakkuk ettirilecek mi?
- Soru Cevaplandı
- 18.04.2014
Numarataj belgesi
Yapı kullanma izin belgesinde (mimari projede) tek bağımsız bölümden oluşan otel, motel, pansiyon tarzı yerlerin içerisinde veya altındaki dükkanlara açılış ruhsatı verilebilmesi için Zabıta Müdürlüğü tarafından numarataj belgesi talep edilmektedir. Tereddütte olduğum konu şu ki; tek bağımsız bölüm olduğu için, yapı kullanma izin belgesinde de otel olması nedeniyle, buralara numarataj belgesi verilmesi kanunen sıkıntı yaratır mı? Bir de, örneğin; yapı kullanma izin belgesinde 15000 m² olan bir otelde 100 m² bir dükkân açılmak istenmekte, bu durumda numarataj harcını kullanım alanına göre kesmek doğru olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 18.04.2014
Mevcut S plakası ile öğrencileri taşıyan minibüslerin yolcu taşımacılığı yapması
ilçemizde köy-merkez arasında okullara S plakası ile öğrenci taşıyan minibüsler bulunmaktadır. Bu öğrenci servis işletmecileri öğrencileri taşıdıktan sonra köylerde bulunan vatandaşları taşımak istemek-tedirler. Köylerden şehir merkezine ve tersine yolcu taşımacılığı yapılabilmesi için hangi tür plaka ve yetki belgesi alması gerekmektedir. İlçe trafik komisyonundan alınacak bir kararla mevcut S plakası ile öğrencileri taşıyan minibüsler yolcu taşımacılığı da yapabilirler mi? Belediye sınırları dışındaki köylerde yolcu taşımacılığı yapılması için nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 16.04.2014
Belediye encümen gündeminin meclis üyelerine duyurulması
Belediye encümen toplantılarının gündemi ve alınan kararları nasıl öğrenebilirim. Alınan kararlar gizli midir? Bununla ilgili yasal düzenleme var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 16.04.2014
Meclis üyesi akaryakıt alımı ihalesine katılabilir mi?
İlçemiz mücavir alanı içerisinde iki adet akaryakıt istasyonu bulunmaktadır. Her iki akaryakıt istasyonu sahibi de belediyemizde meclis üyesidir. 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yapacağımız akaryakıt alımı ihalesine katılabilirler mi? İlçemizde başka akaryakıt istasyonu bulunmadığından katılsa-lar suç olur mu? İhale iptal olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
Memurların mali ve sosyal hakları
Hatay 2014 yılı mahalli seçimlerinden sonra büyükşehir oldu. Büyükşehire bağlı Payas ilçe Beledi-yesi olarak zabıta memurlarının fazla çalışma ücretlerinin büyükşehir ilçe belediyesinde fazla çalışma ücreti alanlara uygun olarak yeniden belirleyip, belirleyemeyeceğimiz hakkında bilgi istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
Tütün mamulü satış yerlerinde mesafe şartı
Sadece tütün mamulü satacak iş yerleri için okul-cami gibi yerlere 100 metre şartı aranmalı mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
Lunapark için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
Mülkiyeti belediyeye ait olan ve belediye imar yönetmeliğine uygun alanda şahıs tarafından açıl-mak istenilen lunapark için istenecek belgeler nelerdir?
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
İmza Yetki Yönergesi hazırlanması
Belediye Başkanı tarafından İmza Yetkileri Yönergesi hazırlanıp ve Belediye Başkanınca imzalandığında meclis kararı gerekir mi? Böyle bir yönerge imzalandıktan sonra Belediye Başkan yardımcısı ve diğer birim amirlerine ayrıca görev, yetki ve sorumlulukları ile ilgili tebliğ yapılmalı mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
Hazineye ait gayrimenkulün belediye tarafından kiraya verilmesi
Mülkiyeti Hazine’ye ait şehir içindeki belli bir noktada kamyonet durağı işletmeciliği yapılan yerden Belediye olarak kira alıyorduk. Ancak, Hazine mükelleflere kira ödeme tahakkuk listesi göndermiştir. Durak işletmecisi iki kuruma da kira ödeyip ödemeyeceklerini sormaktadırlar? Nasıl bir uygulama yap-malıyız? a-Kira alabilir miyiz? b- Kira ücreti olmaz ise farklı bir ücret uygulayabilir miyiz? (Örneğin işyeri açma ruhsatı almış ve be-lediye bu şahıslara hizmet götürmektedir.) c- Kiracı durumunda olan bu şahıslar sadece Hazine’ye mi kira ödemelidir? d- Veya biz bu yerleri Hazine’den kiralayıp mı bunlara kira ücreti tahakkuk ettireceğiz?
- Soru Cevaplandı
- 15.04.2014
Belediye başkan yardımcılığı
Nüfusu 15000 olan ilçede belediye meclis üyelerinin içinden biri başkan yardımcılığına atanmıştır. Bunun yanında belediye personelinden bir başka personel de başkan yardımcılığına getirilmiştir. Yani iki başkan yardımcısı oldu, bu karar doğru mudur? Turan Turgay HATİNOĞLU, Belediye Meclisi Üyesi, Arhavi Belediyesi/ARTVİN
- Soru Cevaplandı
- 14.04.2014
Toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlanma
13.04.1950 tarihinde doğdum. Toplu ulaşım araçlarından ücretsiz yararlanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 14.04.2014