Müteferrik
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Fırın şikayetleri
Şehrimizde bulunan birkaç fırından devamlı baca şikayeti gelmektedir. Ancak, kontrol ettiğimizde sulu bacalar çalışır durumda hem de temiz olduğu görülmüştür. Fakat şikayet devam etmektedir. Bu konuda ne yapabiliriz (Sulu baca çalışsa da ilk yakışta kurum atıyor)
- Soru Cevaplandı
- 2010-08-19
Uzman erbaşın memuriyete atanması
15.06.2009 tarihinde edremit belediyesinde 9/2 kademe derecesinde göreve başladım.Daha önce tsk da uzman erbaş olarak görev yaptım ve ayrılırken 7/2 kademe derecesinden ayrıldım.daha sonra bir çok mahkeme kararı ve dpb dan almış oldugum görüş belgeleriyle tekrar 7/2 kademe derecesinde düzeltme yapıldı.Göreve başlangıç tarihim 1 yıl geçmesine ragmen kademe derecemde yükselme (7/3)olmadı sebeb olarak 4 yıl bekleme yaptıktan sonra yükselme olacagı söylendi.İşin dogrusu nedir memurlar her yıl 1 derece ,her 3 yıl da 1 kademe yükselmesi almazmı?yardımlarınız için teşekkürler
- Soru Cevaplandı
- 2010-08-12
Gerçekleştirme görevlisi
Belediyede kadrolu işçi olarak çalışmaktayım. Ödemelerde ve ihale onay belgesinde gerçekleştirme görevlisi olarak görev verilir mi, görev alırsam bunun sorumluluğu nedir ?
- Soru Cevaplandı
- 2010-06-28
Evcil hayvan beslenmesi
İlçemizde bir sitenin içinde yaklaşık 25 adet evcil köpek var. Köpeklerin veterinerlikten alınmış aşı karneleri mevcut yalnız sıcakların gelmesi ile çevrede aşırı bir koku ve gürültü oluşturduğundan çevre sakinleri şikayette bulunuyor. Bu durumda nasıl bir yol izleyelim yardımcı olur musunuz?
- Soru Cevaplandı
- 2007-05-24
Norm kadro
Norm kadro ilke ve standartlarına ilişkin esaslar 22 Nisan 2006 tarihli ve 26147 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlandı. Belediyemiz D4 grubuna girdiğinden 20 adet memur, 14 adet sürekli işçi kadrosu verildi. Buna göre meclis kararıyla belediyemize verilmiş olan kadroları norma uygun hale getirdik. 22 Şubat 2007 tarihli ve 26442 Resmi Gazete’ de yayımlanan Yönetmeliğe göre belediyemize 38 adet memur, 19 adet sürekli işçi kadrosu verilmiştir. Önceki norm kadro Bakanlar Kurulunun 2007/11781 Kararı ile iptal edilmiştir. Bu durumda daha önce Belediyemize verilmiş olan 20 adet memur, 14 adet sürekli işçi kadrosunu mecliste norma uygun hale getirdiğimizden, yeni norm kadroya göre artmış olan memur ve sürekli işçi kadrolarını daha önce belediyemize verilmiş olan kadrolara ilave olarak mı mecliste görüşeceğiz? Yoksa önceden görüşmüş olduğumuz norm kadrolara ait meclis kararlarını yok sayarak tamamını mı yeniden mecliste görüşmemiz gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 2007-05-21
Sözleşmeli statüye geçme
1978 doğumluyum. Endüstri meslek lisesi yapı bölümü mezunuyum. 2001 yılından bu güne kadar 6 aydan fazla olarak büroda sürekli inşaat teknisyeni olarak çalışmaktayım. Belediyemizde norm kadroya göre teknisyen kadrosu boş. Fen işlerinde tek olarak ben çalışmaktayım. 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesi uyarınca teknik bölümlere girmekteyim. Yeni çıkan geçici işçilerin kadroya alınması ile ilgili olarak sözleşmeli memur çalışabilmem için ne yapmam gerekli? Gereken evraklar nelerdir ve nasıl bir yol izlemeliyim?
- Soru Cevaplandı
- 2007-05-07
Personel gideri
1- Biz nüfusu 2226 olan bir belediyeyiz. Personel almak istiyoruz, fakat 2006 yılı bütçe gelirimiz yeniden değerleme oranı ile birlikte 705.887,00 oluyor. Şimdi biz personel giderimizi 2006 yılında gerçekleşen kesin hesaptaki personel giderine göre mi? Yoksa, 2007 yılında personel alacağımız için personel alma tarihimiz itibari ile mi değerlendireceğiz? Yani personel alımına karar verildiği 2007 Nisan ve Mayıs ayı sonunda gerçekleşen değer üzerinden mi oranlanacak? Gelirimizi 2006 yılı kesin hesabına göre, personel giderimizi de 2007 Nisan veya Mayıs ayı sonu gerçekleşmesine göre mi değerlendireceğiz ? 2- Personel gideri brütmü, yoksa sadece ele geçen olarak mı hesaplanır? Başkan, meclis ve encümen üyelerine ödenenler de dahil edilecek mi? Edilecekse brütümü yoksa netimi alınacak? 3- 2006 yılında meclisin yol genişletmek için almış olduğu kamulaştırma kararına istinaden kamulaştırma yapacağız. Fakat kurulan komisyonun teklifini beğenmediler. Uzlaşma komisyonu da devreye girdi, yine Belediye ile kamulaştırılacak yerlerin sahipleri anlaşamadılar. Benim sormak istediğim, meclis üyeleri kamulaştırıp bedellerini hesaplarına yatıralım demektedirler, bu uygulama doğru olur mu? 2007 yılında yayınlanan Başbakanlık Tasarruf Genelgesine göre kamulaştırma (yol genişletmek için) yapabilir miyiz? Meclis üyeleri bedellerini hesaplarına yatıralım, yolu hemen genişletelim demektedirler. Şayet yerlerin sahipleri mahkemeye giderlerse ne gibi bir yol izlememiz gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 2007-04-30
Kurumlar vergisi mükellefiyeti
Belediyemiz Ula-Muğla arasında toplu taşım hizmeti vermektedir. Bu hizmetten dolayı vergi dairesince kurumlar vergisine tabii olmamız gerektiği bildirildi. Kurumlar vergisi mükellefiyetini sürdürebilmemiz için bütçe içi işletme kurmamız gerektiğini düşünmekteyiz. Bütçe içi işletme kurulması yönünde meclis kararı alınarak İçişleri Bakanlığına izin almak üzere göndermiş durumundayız. Bu aşamadan sonra bütçe içi işletmenin belediyemiz bünyesinde ne şekilde yürütülebileceği, bütçe ve muhasebe işlemlerinin ne şekilde yapılacağı konularında açıklayıcı bilgi verilmesini saygılarımla arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2007-04-17
İdari para cezası tutanağı ve itiraz, itfaiye birliği
1-2559 sayılı Polis Vazife ve Selahiyat Kanununun değişik 6. maddesinde belirtilen suçları işleyen işyeri sahibine belediye encümenince idari para cezası verilir hükmü yer almaktadır. Ancak, suç tespiti asayiş kontrolü yapan polis tarafından yapılmakta düzenlenen tutanak mülki amir tarafından gereği yapılmak üzere belediyeye gönderilmektedir. a)Encümen ceza kararının dayanağı polis tutanağı olur mu? b)İşyeri sahibinin bu tutanağa itiraz hakkı nasıl olacak? 2- Belediyemiz ilçe belediyesi olup, ilçemize bağlı 4 belediye ile birlikte itfaiye birliği kurduk ve başarılı bir şekilde çalışıyoruz. 21.10.2006 tarih ve 26326 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin kapsam başlıklı 2. maddesinde, “Bu Yönetmelik belediye itfaiye teşkilatını kapsar” denilmektedir. Mahalli idare birliği olan birliğimizin bu Yönetmelik kapsamına dahil olup, olamayacağının bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2007-04-05
Görevde yükselme ve vekalet
Ben Balcılar Belediye Başkanlığında 17.02.1992 tarihinde trafik memuru olarak göreve başladım. 15.11.2003 tarihinde boşalan ambar memurluğu kadrosuna naklen atandım. 09.06.2004 tarihinde Açık Öğretim Fakültesi 2 yıllık mahalli idareler bölümünü derece ile bitirdim. Halen aynı kurumda 4/3 derecede ambar memuru olarak çalışmaktayım. Belediyemizde yeni norm kadroya göre 4 adet müdürlük bulunmaktadır. Mevcut yazı işleri müdürümüz emekli olunca yerine asaleten atanabilirliyim? Halen yürürlükte bulunan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin geçici 1. maddesinde ihtiyaç duyulan hallerde Yönetmelik kapsamında bulunan personelden 18.04.1999 tarihinde görevde bulunanlar için bu Yönetmelikte ön görülen öğrenim düzeyinin bir alt öğrenim görenlerin dört yıl öğrenim görmüş kabul edileceği hükme bağlanmıştır. Ben bu maddeden faydalanabilirliyim?
- Soru Cevaplandı
- 2007-04-05
Posta dağıtıcılarının muafiyeti
4736 sayılı Kanunun 1. maddesinde "... ticari indirimler hariç herhangi bir kişi veya kuruma ücretsiz veya indirimli tarife uygulanamaz" denilmektedir. Ancak 2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü bünyesinde görev yapan postacı ve dağıtıcılar muaf tutulmuştur. Bu bilgiler ışığında, belediyemiz ulaşım hizmetlerini özelleştirdiği için özel halk otobüslerinden posta dağıtıcıları ücretsiz faydalanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2007-03-29
2007/3 Nolu Tasarruf Tedbirleri Genelgesi
Belediyemizin mülkiyetine ait arsada ek hizmet binası ile spor kompleksi yapmayı düşünüyoruz. Yapacağımız inşaatlarla ilgili yapım işlerinin; 18 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Tasarruf Tedbirlerine ait 2007/3 nolu Genelge kapsamında olup olmadığının tarafımıza bildirilmesini arz derim.
- Soru Cevaplandı
- 2007-02-15