Müteferrik
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Görevde yükselme ve vekalet
Ben Balcılar Belediye Başkanlığında 17.02.1992 tarihinde trafik memuru olarak göreve başladım. 15.11.2003 tarihinde boşalan ambar memurluğu kadrosuna naklen atandım. 09.06.2004 tarihinde Açık Öğretim Fakültesi 2 yıllık mahalli idareler bölümünü derece ile bitirdim. Halen aynı kurumda 4/3 derecede ambar memuru olarak çalışmaktayım. Belediyemizde yeni norm kadroya göre 4 adet müdürlük bulunmaktadır. Mevcut yazı işleri müdürümüz emekli olunca yerine asaleten atanabilirliyim? Halen yürürlükte bulunan İl Özel İdareleri, Belediyeler ve İl Özel İdareleri ve Belediyelerin Kurdukları Birlik, Müessese ve İşletmeler ile Bunlara Bağlı Döner Sermayeli Kuruluşlardaki Memurların Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmeliğin geçici 1. maddesinde ihtiyaç duyulan hallerde Yönetmelik kapsamında bulunan personelden 18.04.1999 tarihinde görevde bulunanlar için bu Yönetmelikte ön görülen öğrenim düzeyinin bir alt öğrenim görenlerin dört yıl öğrenim görmüş kabul edileceği hükme bağlanmıştır. Ben bu maddeden faydalanabilirliyim?
- Soru Cevaplandı
- 2007-04-05
Posta dağıtıcılarının muafiyeti
4736 sayılı Kanunun 1. maddesinde "... ticari indirimler hariç herhangi bir kişi veya kuruma ücretsiz veya indirimli tarife uygulanamaz" denilmektedir. Ancak 2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu Kararında T.C. Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü bünyesinde görev yapan postacı ve dağıtıcılar muaf tutulmuştur. Bu bilgiler ışığında, belediyemiz ulaşım hizmetlerini özelleştirdiği için özel halk otobüslerinden posta dağıtıcıları ücretsiz faydalanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2007-03-29
2007/3 Nolu Tasarruf Tedbirleri Genelgesi
Belediyemizin mülkiyetine ait arsada ek hizmet binası ile spor kompleksi yapmayı düşünüyoruz. Yapacağımız inşaatlarla ilgili yapım işlerinin; 18 Ocak 2007 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Tasarruf Tedbirlerine ait 2007/3 nolu Genelge kapsamında olup olmadığının tarafımıza bildirilmesini arz derim.
- Soru Cevaplandı
- 2007-02-15
Denetim ve faaliyet raporlarının mecliste görüşülmesi
Faaliyet raporu ve Denetim raporu Nisan meclisinde görüşülmektedir. 1-Bu meclisin tamamında meclise başkanlığı meclis başkan vekilimi yoksa sadece faaliyet raporunun görüşüldüğü maddede mi başkanlık yapar.? 2-Başkan vekili meclise başkanlık yapacaksa, Denetim Komisyonu raporunu kime verecek? 3-Belediye başkanlarına raporun verilmesi daima sıkıntı yaratmaktadır bu konuda açıklık getirilmesi ?
- Soru Cevaplandı
- 2007-02-13
İtfaiye personeline yemek yardımı, geçici işçi vizeleri
1-24 saat çalışıp 48 saat dinlenen itfaiye memurları yemek yardımından dinlendikleri 48 saat içinde, üç öğün yemek yardımı alarak faydalanabilirler mi? 2- Belediyede istihdam edilecek olan geçici işçilerin vizeleri belediye meclisince mi yoksa yine valilik makamınca mı belirlenecektir?
- Soru Cevaplandı
- 2007-01-07
Kafeteryaya işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin, “Tanımlar” başlıklı 4. maddesinin (g) bendinde, umuma açık istirahat ve eğlence yerleri tanımlanırken, genel olarak insanların dinlenerek vakit geçirdikleri yerler kastedilmektedir. Yaşanılmakta olan toplum kültüründe kafeteryalar, yukarıda belirtilen tanımın kapsamı içine girmesine rağmen, tanımın içerisinde meslek dalı olarak zikredilmemiş, tam tersine aynı Yönetmeliğin “Ek-1 (D) bölümünde kafeteryalar ayakta yemek yenilen yerler kapsamında değerlendirilmiştir. Ayrıca yukarıdaki Yönetmelik ile yürürlükten kaldırılmış olan Açılması İzne Bağlı Yerlere Uygulanacak İşlemler Hakkında Yönetmeliğin 42. maddesinde de kafeteryalar umuma açık istirahat ve eğlence yerleri olarak zikredilmekte idi. Yukarıda anlatılanlardan da anlaşılacağı gibi kafeteryalar hakkında çelişkili yorumlar hâsıl olmuştur. Netice olarak; netlik kazanma açısından “kafeteryaların hangi kapsamda değerlendirilmesi gerektiği hakkında görüş ve bilgilerinizi rica ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2007-02-02
Emlak vergisi, belediye başkanı huzur hakkı
1- Beldemiz turizm beldesi olması münasebetiyle çok fazla yabancı uyruklu kişilere mülk, dubleks ev ve villalar satılmakta ev sahipleri de bu evleri turizm sezonunda ülkelerinden insanlar göndererek ücret karşılığı konaklatmaktadırlar. Beldemizde bulunan diğer turizme yönelik işletmeler bu durumdan mağdur olmaktadırlar. Belediye olarak evini kendisi hariç ticari amaçla kullananlardan bina emlak vergilerini resen ticari olarak tespit edip tahakkuk edip tahsil edebilir miyiz? 2- Beldemizde yine turizm konaklama tesisi amaçlı apart evler yapılmakta belediyemizden apart ev olarak yapı kullanma izni belgelerini aldıkları için bina vergileri de konut olarak ödenmektedir. Belediyemiz apart ev yapıp ticaret yapan şahıslardan emlak vergilerini ticari bina şeklinde resen tahakkuk ettirerek tahsil edebilir mi? 3- Belediye Başkanına encümen ve meclis oturum ücreti ödeyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2007-02-01
İşyeri hekimi
ediyemizde 657 sayılı Kanuna tabi olarak tabip kadrosunda çalışan ve aynı zamanda işyeri hekimliği ücreti alan bir doktor bulunmaktadır. İzmir ili, 5258 sayılı Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında kanun ve yönetmelik esaslarına göre uygulamaya geçilen illerdendir. Halen belediyemizde 64 memur ve 121 SSK lı personel çalışmaktadır. Bu durumda ; 1- SSK gereğince işyeri hekimliği çalıştırma zorunluluğu ile 5258 sayılı Kanun çelişmektedir. Belediyemizin işyeri hekimi çalıştırma, sözleşmeyi yenileme ve yenilememe durumunda ortaya çıkacak yasal durum nedir? Sözleşmeyi yenilememe halinde yasal sorumluluğumuz ne olur? Sözleşmeyi yenileyerek işyeri hekimi ücreti ödeme durumunda sözleşme ücretleri aleyhimize döner mi? 2-Kurum personelinin aile hekimine gitmesi durumunda tabip kadrosunda çalışan doktorun görev ve yetki durumu nedir?
- Soru Cevaplandı
- 2007-01-25
İl encümeni başkan ödeneği
İl özel idaresi genel sekreterliğini vekaleten yürüten Vali Yardımcısının encümen toplantılarına başkanlık yaptığı zaman, vali yardımcılarına verilen ödeneğin haricinde Genel Sekreter sıfatıyla encümene başkanlık yaptığı için ayrı bir ödeme yapılabilir mi? Bu konudaki tereddütlerimizi giderirseniz memnun olurum.
- Soru Cevaplandı
- 2007-01-12
Servis araçlarından yararlanma
Kamu kurumları memurlarının işe geliş ve gidişlerinde servis sağlarlar mı veya ulaşım kartı, toplu taşım kartı vb. kartları verebilirler mi? Veya buna muadil parayı onların hesabına yatırabilirler mi, bunun mevzuatta yeri var mı?
- Soru Cevaplandı
- 2007-01-12
Damga vergisi, hibe, doğrudan temin ve önerge verilmesi
1-Maliye Bakanlığınca açıklanan 2007 yılı Damga Vergisi oranları ile ilgili belediye ve il özel idarelerine verilen beyannamelerden maktu olarak Damga Vergisi 10,50 YTL şeklinde uygulanacaktır denilmektedir. 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununda yer alan İlan Reklam Vergisi, Çevre Temizlik Vergisi ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu gereğince belediyelere verilen beyannameler için de Damga Vergisi yapıştırılması hususu aranmalımıdır? 2-Belediyemize şartsız hibe yapmak şartıyla şirket hissesi devrini kabul edebilir miyiz? Kabul edilmesi için meclis kararına gerek var mıdır? Neler yapmalıyız? 3-Doğrudan temin suretiyle yapılan alımlarda % 0,5 karar pulu kesintisi yapılmalımıdır? 4-Meclis üyesi tarafından meclis başkanlığına verilen önergeyi meclis başkanının gündeme alıp almama yetkisi var mı, almaması yasal mı, yasal değilse ne gibi işlem yapılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2007-01-11
Hukuk İşleri Müdürlüğünde, avukatlık vekalet ücreti dağıtımı
1993 yılından buyana, belediye başkanlığı bünyesinde tahsildar olarak görev yapmakta iken, 20.10.2006 tarihinde görevlendirme ile belediyeleri kapsayan norm kadro çalışmaları çerçevesinde oluşturulan Hukuk İşleri Müdürlüğüne memur olarak atandım. Hukuk İşleri Müdürlüğü kadrosu boş bulunduğundan belediye davaları vekalet ücret dağılımı çerçevesinde almam gereken %30'luk kısım ile ilgili olarak idare ile anlaşmazlığa düştüm. Konu ile ilgili olarak ne yapmam gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2007-01-11