Bütçe ve Muhasebe
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Plan-Bütçe Komisyonu çalışma süresi
Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin "Bütçe kesin hesabının düzenlenmesi ve görüşülmesi" başlıklı 40. maddesinde "Kesin hesabın görüşülmesi ve kesinleşmesinde, bütçeye ilişkin hükümler uygulanır" hükmü yer almaktadır. Yine, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 28. ve 29. maddelerinde "Meclisin bütçe görüşmesine rastlayan toplantı süresi plan ve bütçe komisyonu toplantı süresi de dâhil olmak üzere en çok yirmi gündür. Meclis bu süre içinde bütçeyi görüşüp karara bağlar" ve “Komisyon kendisine havale edilen bütçe tasarısını beş iş gününden fazla olmamak üzere meclisin belirleyeceği süre içinde inceleyerek görüşünü içeren bir rapor düzenler ve meclise sunar.” hükümleri yer almaktadır. Bu hükümlerden; meclisin ilk toplantıda havalesi ile birlikte, Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısının en fazla 20 günlük süre içerisinde toplamda 5 kez toplanabileceği mi? Yoksa meclis toplantısını takip eden 5 iş günü içerisinde plan ve bütçe komisyonu çalışmalarının tamamlanması gerektiği mi anlaşılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2017-05-22
Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri
Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri ile ilgili. Şöyle ki; işçinin çalıştığı birim, puantajı hazırlar şir-ket muhasibine iletir, şirket hakediş düzenleyerek birim amirine yani harcama yetkilisine ödeme ona-yı için geri gönderir. Onay sonrası ödeme gerçekleşir. Yapılmak istenen uygulama şudur ki; puantaj çalıştıran birimden çıksın, harcama yetkilisi tek kişi olsun. O da işçiyi çalıştıran değil yazı işleri birimi (müteahhitlik kalemine tüm birimlerin ilgili kalem ödeneği aktarılarak) üzerinden yapılması yönünde. Amaç; Bütçeleri bulunan bütün birimlerde ki bütçeyi tek birimde toplayıp, taşeron işçilere ait ödeme evraklarının birimlerde hazırlanıp, harcama yetkilisi görevini yazı işleri üzerinden yapılması. Ödenek birleştirmesi yapılabilir mi? Yapılırsa bu yazı işleri mi olur? Bu işlem yasal ve hukuki açı-dan doğru mudur? Herhangi tazmine esas konu olduğunda tazmin çalıştıran birim amirinden mi? Yok-sa harcama yetkilisinden mi alınır?
- Soru Cevaplandı
- 2021-11-15
Muhasebe İşlem Fişi
Emanet hesabından yapılan ödemelerde oluşturulan muhasebe işlem fişinde muhasebe yetkilisi-nin imzası dışında harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisinin imzasının olması gerekli midir? (Emanete alma işlemi sırasında Harcama Yetkilisi ve Gerçekleştirme Görevlisinin imzası alınmaktadır.
- Soru Cevaplandı
- 2021-01-02
İşçinin muhasebe yetkilisi olma durumu
Mali hizmetler müdürlüğü muhasebe-bütçe servislerinde çalışan sürekli işçi statüsündeki personel, muhasebe yetkilisi veya muhasebe yetkilisi yardımcısı olabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2016-08-09
Araç kira sözleşmesinde damga vergisi
Araç kira sözleşmesi üzerinden alınan sözleşmeye ait damga vergisi oranı binde 9,48 mi yoksa binde 1,89 mu?
- Soru Cevaplandı
- 2016-07-29
(Kapanan/devrolan belediyenin borçları
6360 sayılı Kanun kapsamında kapanan ve belediyemize devrolan belde belediyelerinin zaman zaman emanet kayıtlarına almadıkları firma borçları ile karşılaşmaktayız. İlgili belediye ilgili dönemde tahakkuk esaslı muhasebe sistemine göre emanet kayıtlarına almadığı bu tutarlar için yapılacak iş ve işlemler nasıl olmalıdır? Faturaların 2014 ve öncesi olması bakımından değerlendirilmesi.
- Soru Cevaplandı
- 2016-07-26
Süreklilik arz eden alımlarının kesintiye uğratılmadan temini
Belediye Başkanlığımızın daha önce 4734 sayılı Kanunun 19. maddesi gereğince yapılan akaryakıt alım ihalesi sözleşmesi sona ermiş olup, yaptığımız yeni ihalede katılımcı olarak sadece 1 kişi katılmış-tır. Ancak verdiği teklif yaklaşık maliyetin üzerinde olduğundan yapılan ihale iptal edilmiştir. Kurum araçlarının akaryakıt ihtiyacını ikinci bir ihale yapılana kadar nasıl temin edebiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 2018-11-07
Stratejik planın yenilenmesi, güncellenmesi
Belediyemizin 2020-2024 dönemini kapsayan stratejik planı 2019 yılında yapılmıştır. Stratejik plan gereği belediye hizmet binası yapım işi 2022 yılında planlanmıştır. Ancak, ilçemizde son zamanlarda yaşanan depremden dolayı mevcut ve çok eski olan hizmet binası hasar görmüştür. Bu nedenle bele-diye başkanı 2020 yılında hizmet binasını yapmak istiyor. Aralık 2019 da belediye başkanımız değişti (kayyım atandı). Stratejik plan yapılırken nüfusumuz 50.000 nin üstündeydi, 2020 yılında nüfusumuz 50.000 nin altına düştü, 48.800 oldu. 1- Nüfusumuz 50.000 nin altına düştüğü halde stratejik plana uymak zorunluluğumuz var mı? 2- Hizmet binasını 2020 yılında yapmak için stratejik planda ve performans programında değişiklik yapabilir miyiz? 3- Belediye başkanı değiştiği için stratejik planı yenileyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2020-04-16
Harcama belgeleri kaç nüsha düzenlenecek
Muhasebe gider evraklarını ikişer suret hazırlıyoruz. Biri asıl diğeri suret. Bunun nedeni ise Sayış-tay denetimlerinde Sayıştay Başkanlığına göndermek için fakat bu üç seneyi yakın tüm muhasebe evraklarını kep adresi üzerinden mali yılbaşı mali yılsonu ve aylık olarak gönderiyoruz. Bu nedenle hala muhasebe gider evraklarını çift suret hazırlamamıza gerek var mı? Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2018-08-28
Taşeron işçisi iken belediye şirketine aktarılan işçilerin ücretlerinin ödeneceği bütçe tertibi
Belediyemiz taşeron işçilerinin belediye şirketine geçiş işlemi 375 sayılı KHK nin 24 üncü maddesi gereğince gerçekleşmiş olup, belediye şirketine yapılacak olan ödemeler 03.05 ekonomik koddan mı, yoksa 01.03 personel giderleri kodundan mı yapılacağı şirketin düzenlemiş olduğu faturadaki KDV, sözleşme gideri, şirket kârı, SGK gideri, personel gideri olarak mı işleme alınacağı konusunda bilgilerinize ihtiyacımız vardır, teşekkür ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2018-07-25
Belediye Şirketleri 5510 Sayılı Kanunun 81. maddesinin “ı” bendinde yer alan %5 prim desteğinden faydalanabilir mi?
KHK kapsamında 02.04.2018 tarihinde Belediye şirketlerinde geçici 24. madde kapsamında belediye şirketleri 5510 sayılı kanunun %5’lik indiriminden faydalanmakta mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2018-07-16
Hibe yoluyla bedelsiz olarak şirket devri
Ben belediye şirketinde çalışmaktayım. Önce şahıs tarafından kurulan şirket, daha sonra hibe yoluyla bedelsiz olarak belediyeye devredildi. Kuruluş sermayesi olan 20.000 TL’nin sadece 5.000 TL’sini ödemiştir. Belediye devraldığında 15.000 ödenmemiş sermayesi ile devraldı. Şimdi şirket sermayesini yükseltmek istiyoruz. Fakat ödenmemiş sermayesinden dolayı resmi işlemlere başlayamıyoruz. Belediye ise hibe yoluyla devraldığı gerekçesiyle 15.000 TL’yi ödemeyeceğini söylüyor. Ben bu konuda sizden yardım ve önerilerinizi istirham ediyorum. Şirket karar defterinde sadece sermaye tutarı 20.000 TL ve pay durumlarını gösterir yazı var. Ayrıca 15.000 ödenmemiş sermaye diye bir ibare yok. Bu yüzden de belediye kendileri tarafından ödenmemesi gerektiğini söylüyor.
- Soru Cevaplandı
- 2015-03-27