Personel ödemelerinde öncelik

Belediyelerde maaş ödemelerinde memur veya kadrolu işçi maaşları önceliği var mıdır? Memur arkadaşlar önce bizim maaşımız ödenecek diyor? Kadrolu işçi de. Memur maaşı peşin kadrolu maaşı da çalışarak maaşını hak ediyor. İşçi ve memur maaşı aynı güne tekabül ediyor. Belediye başkanı önce memur maaşını ödeyeceğim, kalan para olursa işçi maaşını ödeyeceğim diyor. Kadrolu işçi sendikası da, gelen para belediyelerde dengelerin gözetilmesi mali hukukun bir gereğidir. Eşit şekilde işçi me-mur ayırımı yapmadan ödemeleri uygundur diyor? Bizi bu konuda aydınlatırsanız çok seviniriz.

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-06-09

Bankalardan alınan kredilerin geri ödemelerinde temerrüde düşülmesi

Bankalardan alınan kredilerin geri ödemelerinde, taksit ödemesinin vade tarihinden 1 gün sonra yapılması halinde temerrüde düşülmüş olunur mu? Bankaca 1 günlük %15 oranında temerrüt faizi mi alınması, yoksa sözleşmede yer alan akdi faiz oranı üzerinden gecikme faizi mi uygulanması gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-06-02

Bütçe içi işletme kuruluşu

Biz Başkale Belediyesi olarak bütçe içi işletme kurmak için Çevre ve Şehircilik Bakanlığından ge- rekli izinleri aldık. İşletmeyi faal hale getirmek için bundan sonra hangi işlemleri yapmamız gerekir, nasıl bir yol izlememiz lazım?

  • Soru Cevaplandı
  • 2020-02-19

YİKOB Muhasebe Yetkilileri “Muhasebe Yetkilisi görevine denk gelen Sayman" kadrosuna göre özel hizmet tazminatı ve mali sosyal haklarını alabilir mi?

5018 sayılı Kanunun ekli cetvelinde yer almayan bir kamu kurumunda şef kadrosunda olup Muhasebe Yetkilisi görevini yürütmekteyim, Ancak Muhasebe Yetkilisi Sertifikası için başvuruda bulundum görev yaptığım kamu kurumu 5018 sayılı Kanuna tabi olmadığı için kapsam dışı bırakıldı. Bu nedenle sertifikam yok, söz konusu 375 sayılı kanun kapsamındaki kanun hükmünde kararnamede belirtildiği gibi "Muhasebe Yetkilisi görevine denk gelen Sayman" kadrosuna göre Özel hizmet tazminatı ve mali sosyal haklarını alabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-03-29

Bütçe içi işletme gelir ve giderleri

2021 Yılında Belediyemiz sabun ve şampuan üretimi yapan küçük çaplı bir fabrika kurdu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığından bütçe içi işletme izni alındı. İşletmenin tüm gider evraklarını ben düzenleyip imzalıyorum. Ancak üretilen sabun ve şampuan marketlere de veriliyor. Gelir konusunda bilgim yok, yalnız tüm harcamaları benim birimim yapıyor. Gelir takibi konusunda sorumluluğumuz var mı? Yok-sa, mali hizmetler müdürümüz mü sorumlu olur?

  • Soru Cevaplandı
  • 2022-03-11

Plan-Bütçe Komisyonu çalışma süresi

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin "Bütçe kesin hesabının düzenlenmesi ve görüşülmesi" başlıklı 40. maddesinde "Kesin hesabın görüşülmesi ve kesinleşmesinde, bütçeye ilişkin hükümler uygulanır" hükmü yer almaktadır. Yine, Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 28. ve 29. maddelerinde "Meclisin bütçe görüşmesine rastlayan toplantı süresi plan ve bütçe komisyonu toplantı süresi de dâhil olmak üzere en çok yirmi gündür. Meclis bu süre içinde bütçeyi görüşüp karara bağlar" ve “Komisyon kendisine havale edilen bütçe tasarısını beş iş gününden fazla olmamak üzere meclisin belirleyeceği süre içinde inceleyerek görüşünü içeren bir rapor düzenler ve meclise sunar.” hükümleri yer almaktadır. Bu hükümlerden; meclisin ilk toplantıda havalesi ile birlikte, Plan ve Bütçe Komisyonu toplantısının en fazla 20 günlük süre içerisinde toplamda 5 kez toplanabileceği mi? Yoksa meclis toplantısını takip eden 5 iş günü içerisinde plan ve bütçe komisyonu çalışmalarının tamamlanması gerektiği mi anlaşılmalıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2017-05-22

Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri

Taşeron işçilere ait hakediş ödemeleri ile ilgili. Şöyle ki; işçinin çalıştığı birim, puantajı hazırlar şir-ket muhasibine iletir, şirket hakediş düzenleyerek birim amirine yani harcama yetkilisine ödeme ona-yı için geri gönderir. Onay sonrası ödeme gerçekleşir. Yapılmak istenen uygulama şudur ki; puantaj çalıştıran birimden çıksın, harcama yetkilisi tek kişi olsun. O da işçiyi çalıştıran değil yazı işleri birimi (müteahhitlik kalemine tüm birimlerin ilgili kalem ödeneği aktarılarak) üzerinden yapılması yönünde. Amaç; Bütçeleri bulunan bütün birimlerde ki bütçeyi tek birimde toplayıp, taşeron işçilere ait ödeme evraklarının birimlerde hazırlanıp, harcama yetkilisi görevini yazı işleri üzerinden yapılması. Ödenek birleştirmesi yapılabilir mi? Yapılırsa bu yazı işleri mi olur? Bu işlem yasal ve hukuki açı-dan doğru mudur? Herhangi tazmine esas konu olduğunda tazmin çalıştıran birim amirinden mi? Yok-sa harcama yetkilisinden mi alınır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2021-11-15

Muhasebe İşlem Fişi

Emanet hesabından yapılan ödemelerde oluşturulan muhasebe işlem fişinde muhasebe yetkilisi-nin imzası dışında harcama yetkilisi ve gerçekleştirme görevlisinin imzasının olması gerekli midir? (Emanete alma işlemi sırasında Harcama Yetkilisi ve Gerçekleştirme Görevlisinin imzası alınmaktadır.

  • Soru Cevaplandı
  • 2021-01-02

İşçinin muhasebe yetkilisi olma durumu

Mali hizmetler müdürlüğü muhasebe-bütçe servislerinde çalışan sürekli işçi statüsündeki personel, muhasebe yetkilisi veya muhasebe yetkilisi yardımcısı olabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-08-09

Araç kira sözleşmesinde damga vergisi

Araç kira sözleşmesi üzerinden alınan sözleşmeye ait damga vergisi oranı binde 9,48 mi yoksa binde 1,89 mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-07-29

(Kapanan/devrolan belediyenin borçları

6360 sayılı Kanun kapsamında kapanan ve belediyemize devrolan belde belediyelerinin zaman zaman emanet kayıtlarına almadıkları firma borçları ile karşılaşmaktayız. İlgili belediye ilgili dönemde tahakkuk esaslı muhasebe sistemine göre emanet kayıtlarına almadığı bu tutarlar için yapılacak iş ve işlemler nasıl olmalıdır? Faturaların 2014 ve öncesi olması bakımından değerlendirilmesi.

  • Soru Cevaplandı
  • 2016-07-26

Süreklilik arz eden alımlarının kesintiye uğratılmadan temini

Belediye Başkanlığımızın daha önce 4734 sayılı Kanunun 19. maddesi gereğince yapılan akaryakıt alım ihalesi sözleşmesi sona ermiş olup, yaptığımız yeni ihalede katılımcı olarak sadece 1 kişi katılmış-tır. Ancak verdiği teklif yaklaşık maliyetin üzerinde olduğundan yapılan ihale iptal edilmiştir. Kurum araçlarının akaryakıt ihtiyacını ikinci bir ihale yapılana kadar nasıl temin edebiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2018-11-07