Bütçe ve Muhasebe
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Stratejik planın yenilenmesi, güncellenmesi
Belediyemizin 2020-2024 dönemini kapsayan stratejik planı 2019 yılında yapılmıştır. Stratejik plan gereği belediye hizmet binası yapım işi 2022 yılında planlanmıştır. Ancak, ilçemizde son zamanlarda yaşanan depremden dolayı mevcut ve çok eski olan hizmet binası hasar görmüştür. Bu nedenle bele-diye başkanı 2020 yılında hizmet binasını yapmak istiyor. Aralık 2019 da belediye başkanımız değişti (kayyım atandı). Stratejik plan yapılırken nüfusumuz 50.000 nin üstündeydi, 2020 yılında nüfusumuz 50.000 nin altına düştü, 48.800 oldu. 1- Nüfusumuz 50.000 nin altına düştüğü halde stratejik plana uymak zorunluluğumuz var mı? 2- Hizmet binasını 2020 yılında yapmak için stratejik planda ve performans programında değişiklik yapabilir miyiz? 3- Belediye başkanı değiştiği için stratejik planı yenileyebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2020-04-16
Harcama belgeleri kaç nüsha düzenlenecek
Muhasebe gider evraklarını ikişer suret hazırlıyoruz. Biri asıl diğeri suret. Bunun nedeni ise Sayış-tay denetimlerinde Sayıştay Başkanlığına göndermek için fakat bu üç seneyi yakın tüm muhasebe evraklarını kep adresi üzerinden mali yılbaşı mali yılsonu ve aylık olarak gönderiyoruz. Bu nedenle hala muhasebe gider evraklarını çift suret hazırlamamıza gerek var mı? Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2018-08-28
Taşeron işçisi iken belediye şirketine aktarılan işçilerin ücretlerinin ödeneceği bütçe tertibi
Belediyemiz taşeron işçilerinin belediye şirketine geçiş işlemi 375 sayılı KHK nin 24 üncü maddesi gereğince gerçekleşmiş olup, belediye şirketine yapılacak olan ödemeler 03.05 ekonomik koddan mı, yoksa 01.03 personel giderleri kodundan mı yapılacağı şirketin düzenlemiş olduğu faturadaki KDV, sözleşme gideri, şirket kârı, SGK gideri, personel gideri olarak mı işleme alınacağı konusunda bilgilerinize ihtiyacımız vardır, teşekkür ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2018-07-25
Belediye Şirketleri 5510 Sayılı Kanunun 81. maddesinin “ı” bendinde yer alan %5 prim desteğinden faydalanabilir mi?
KHK kapsamında 02.04.2018 tarihinde Belediye şirketlerinde geçici 24. madde kapsamında belediye şirketleri 5510 sayılı kanunun %5’lik indiriminden faydalanmakta mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2018-07-16
Hibe yoluyla bedelsiz olarak şirket devri
Ben belediye şirketinde çalışmaktayım. Önce şahıs tarafından kurulan şirket, daha sonra hibe yoluyla bedelsiz olarak belediyeye devredildi. Kuruluş sermayesi olan 20.000 TL’nin sadece 5.000 TL’sini ödemiştir. Belediye devraldığında 15.000 ödenmemiş sermayesi ile devraldı. Şimdi şirket sermayesini yükseltmek istiyoruz. Fakat ödenmemiş sermayesinden dolayı resmi işlemlere başlayamıyoruz. Belediye ise hibe yoluyla devraldığı gerekçesiyle 15.000 TL’yi ödemeyeceğini söylüyor. Ben bu konuda sizden yardım ve önerilerinizi istirham ediyorum. Şirket karar defterinde sadece sermaye tutarı 20.000 TL ve pay durumlarını gösterir yazı var. Ayrıca 15.000 ödenmemiş sermaye diye bir ibare yok. Bu yüzden de belediye kendileri tarafından ödenmemesi gerektiğini söylüyor.
- Soru Cevaplandı
- 2015-03-27
Birleşemeyecek görevler
Ben üniversitede Taşınır Kayıt Kontrol Yetkilisiyim. Bana ayrıca satın alma görevlisi görevi veriyorlar, kanunen uygun mudur?
- Soru Cevaplandı
- 2018-02-26
Muhasebe evrakları kaç suret düzenlenmeli
6360 sayılı Kanun gereği nüfusu azlığı nedeni ile kapanan belde belediyesinden Gürün İlçe belediyesine nakil oldum. Belde belediyesinde muhasebe gelir ve gider evraklarını tek suret olarak düzenli-yorduk. İlçe belediyesinde benden önce muhasebe evraklarını bir asıl ve bur suret olarak iki nüsha düzenleniyordu ve şimdide aynen devam ediliyor. Fakat aylık olarak muhasebe evraklarını belediyemize ait KEP adresi üzerinden Sayıştay Başkanlığına gönderiyoruz. Bunun üzerine muhasebe evraklarını hala daha bir asıl ve bir suret olarak düzenlememize gerek var mı?
- Soru Cevaplandı
- 2017-11-13
İş artışı durumunda yatırılacak vergi ve paylar
%20 lık iş artışlarında ilgili firmanın yatırması gerekenler nelerdir (artış miktarı kadar karar pulu, damga ve teminat, üçünü de yatırması gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2016-02-11
Muhasebecilerin sorumluluğu
Müdürlüğümüz 2014 yerel seçim sonrası muhasebe yetkilisinin görevden alınıp, yerine atandığımızda muhasebe biriminde emanete alınmayan alt evrakları hazırlanmamış 77 adet çıplak fatura bulundu (2013-2014 yılları ağırlıklı). Bu fatura sahipleri alacaklarını belediyemizden talep etmişler fakat mevzuat yönünden sakınca doğuracağından ödeme gerçekleştirilmemiştir. Daha sonra bir kısım alacaklı icra müdürlüğü kanalıyla ihtarname ve ödeme emri göndermiş bulunmakta ve alacaklarına karşılık e-haciz le hesaplarımıza bloke koymaktadırlar. Mahkeme kararı olmadan icra yazısı ile ödeme yapabilir miyiz? Şayet ödeme yaptığımızda ne gibi işlem yapmalıyız?
- Soru Cevaplandı
- 2015-08-14
İller Bankasından yapılan borçlanma ile içme suyu şebekesi yenilenmesinde KDV indirimi
İlçemizin içme suyu şebekesi, SUKAP projesi kapsamında % 50 İller Bankası hibeli, %50 si İller Bankası kredisi ile yapılacaktır. Belediyemiz mevzuat gereği, su hizmetleri için almış olduğu mal ve hizmet alımlarında ve yapım işlerinde ödediği KDV'ni indirim konusu yapabiliyor. İçme suyu şebekesinin değiştirilmesi ihalesi İller Bankası A.Ş. tarafından gerçekleştirildiğinden, hakedişler İller Bankası A.Ş. adına faturalandırılıyor. İhale bedelinin yarısının KDV dâhil kısmını belediyemiz ödeyeceği için, dolaylı olarak ödediğimiz KDV ni indirim konusu yapma hakkımız var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2015-08-14
Gerçekleştirme görevlisi belirlenmesi
Kurumumuzda 2015 yılı öncesinde harcama yetkilisi genel sekreter ve genel sekreter yardımcısı olmakla beraber gerçekleştirme görevlileri birim müdürleriydi. 2015 yılı içerisinde ve halende devam eden birim müdürlüklerine ayrılan bütçelerden sonra harcama yetkilisi birim müdürleri ve gerçekleştirme görevlisi de birimden bir memur olmuştur. Örneğin insan kaynakları birim müdürü harcama yetkilisi insan kaynaklarında memurda gerçekleştirme görevlisi olmuştur. Memur gerçekleştirme görevlisi olabilir mi? sorumluluğu ne derecededir.
- Soru Cevaplandı
- 2015-08-04
Amortismanlı taşıt aracı satışının muhasebeleştirilmesi
Kayıtlı değeri 8.000,00 TL olan kamyonet hizmet aracı peşin 5.750,00 TL + KDV (% 18) ile satılmış-tır. KDV si 1.035,00 TL'dir. Toplam satış bedeli 6.785,00.-TL dir. Birikmiş amortismanı 8.000,00 TL'dir. Aracın satışına ilişkin muhasebe kaydı nasıl olmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2015-06-10