Bütçe ve Muhasebe
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Muhasebe yetkilisi, işçinin encümen üyeliği
5620 sayılı Kanuna göre daimi işçi statüsüne geçen birine başkanlık oluru ile muhasebe yetkilisi görevi yaptırılabilir mi? Daha önce hiç muhasebe işini yapmayan birini görevlendirebilir mi? Daimi encümenliğe memur varken işçi görevlendirilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2008-03-14
Taşınır işlemi
Mülkiyeti belediyemize ait olan fakat işletmesini müstecirinin yaptığı turistik tesise kalorifer kazanı alındı. Tüm yazışmalarını fen işleri müdürlüğü yaptı. Bu kaloriferi fen işleri deposuna kayıt edip demirbaşa aldım. Demirbaş zimmet fişini fen işleri müdürlüğü harcama yetkilisine mi yoksa tesisin işletmecisi olan belediye personeli olmayan müstecire mi imzalatacağım.
- Soru Cevaplandı
- 2008-03-06
Bütçe emaneti
2007 yılına ait bir harcamanın, 2007 yılına ait olan faturasının bütçe emanetine alınmadan 2008 yılında ödemesi yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2008-03-05
Tanıtım gideri
Belediyemizin faaliyetlerini, etkinliklerini ve yıl içerisinde yapmış olduğumuz sosyal faydaları tanıtım ve bilgilendirmek amacıyla ulusal veya yerel gazetelerde yayınlatmak istiyoruz. Bu işlemi yaptığımızda doğal olarak belediyemize bir maliyeti olacaktır. Bu harcamayı yapabilir miyiz? Yaparsak hangi bütçe kaleminden uygulayabiliriz? Hangi belgeleri ödeme evrakına koymalıyız?
- Soru Cevaplandı
- 2008-03-05
Belediyeye ait şirkete borç verilmesi ve sermaye artırımı
%99’u belediyemize ait bir inşaat şirketi mevcuttur. 2004 Yılında şirkete 750.000 YTL borç verdik, bu para bu güne kadar hiç kayıtlara alınmadığı gibi tahsil de edilmedi. 2007 yılında şirket sermayesinin artırımına gidildi ve usulüne uygun sermaye artırımı yapıldı. Artırılan sermayenin 250.000 YTL lik kısmı çek ile şirkete ödendi; kalan 750.000 YTL nin ise daha önce şirkete verdiğimiz borca karşılık olarak sermaye artırımına mahsup edilmesi istenilmektedir. Ancak, bu parasal hareketler hiç kayıtlara alınmadığı için şu anda nasıl bir muhasebe kaydı yapacağımızı bilmiyoruz. Bu konuda aydınlatıcı bilgi verilmesini arz ederiz.
- Soru Cevaplandı
- 2008-02-05
Teminat mektubu muhasebe kaydı
İl özel idare müdürlüğü bir iş için bizden teminat mektubu istedi muhasebe kaydı nasıl olacak tereddüde düştüm. 910 teminat mektupları hesabına mı yoksa 330 alınan teminatlar depozito hesabına mı yapacağız?
- Soru Cevaplandı
- 2008-02-04
Stratejik planda yer alan projeler
1- Stratejik plan açısından: Stratejik planda yer alan projelerin iptali yada sonraki yıllara ertelenmesi durumunda karar mercii hangi organdır. 2-Bütçe açısından: Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36 maddesinin 5/ç bendine göre projeye bağlı yatırımlardan kasıt DPT den onaylı yatırım projeleri midir? Projeler DPT onaylı değil ise yatırım projesi kapsamına girer mi? 2007 mali yılında stratejik planda yer alan yatırım projesinin, içinde bulunulan yılda gerçekleşemeyeceği ve bir sonraki yıla ertelenmesi yada projenin iptali durumunda projeyle ilgili ödenekler başka projelere aktarılabilir mi? Aktarılabilir ise Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36 maddesi 2 bendi gereğince aktarma yapılması uygun mu dur?
- Soru Cevaplandı
- 2008-01-04
Temsil, tören ve ağırlama giderlerinin bütçedeki yeri
Belediyemizde temsil, ağırlama ve tören giderleri ile ilgili ödemeler başkanlık özel kalem bütçesinden ödenmektedir. Belediyemizin diğer birimlerine de bütçede ödenek konup, temsil ağırlama ve tören giderleri ödemeleri yapılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2010-06-10
İndirime tabi tutulabilecek KDV
1-Tahakkuk esaslı muhasebe sisteminde tahsil ettiğimiz KDV lere istinaden yapılan harcamalarda 191 no’lu hesap kullanılır (Örneğin: su, ulaştırma). Size sorum: yol yapımı, bina tesis yapımı, taşınmaz bakım-onarımı, taşıt alımı, kamyon, kepçe, iş makinelerinin bakımı, (makine teçhizat-taşıt bakım ve onarım) park, bahçe yapım ve onarımları, akaryakıt giderleri gibi mal alımlarımızda 191 no’lu hesabı kullanmayacak mıyız? 2- Özellikle 03 ekonomik koduyla başlayan kalemlerde 191 no’lu hesabı kullanmadığımız zaman 630 no’lu hesap çok artmayacak mı? Bu durum faaliyet sonuçları tablosunu olumsuz olarak etkilemeyecek mi? 3- KDV dahil gelen faturada KDV’ yi ayırmak gerekir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-28
Kesin hesabın onaylanması ve iç denetim tarafından yapılacak inceleme, KDV tevkifatı
1-Belediye meclis kararı ile 2008 yılı yönetim dönemi hesabında yer alan belediyemiz mal ve hizmet alım giderleri onaylanmamış olup, bu giderlerin iç denetim birimince denetiminin yapılması ve rapor hazırlanması istenmiştir. İç denetim birimi mali ve teknik konularla ilgili iki ayrı komisyon kurarak inceleme ve tespitler yapılmıştır. İnceleme neticesinde raporlar düzenlenerek başkanlık makamına sunulmuş ve raporun sonuç bölümünde ise, piyasa fiyat araştırmaları sonucunda fiyat ve ölçüm farkları tespit edilen ve fazla ödeme yapılan firmalar aleyhine yargı mercilerine başvurması ve fazla ödemelerin ilgililerden geri alınması hususları belirtilmiştir. Söz konusu iç denetim raporları içeriklerinde firmalara yapılan ödemeler bulunduğundan, mali hizmetler müdürlüğüne gereğinin yapılması için tevdi edilmiştir. Raporda adı geçen firmalara öncelikle fazla ödemelerin belediyeye iadesi konusunda uyarı yazıları gönderilmiştir. Ancak firmaların hiç birisi uzlaşmayı kabul etmemiştir. Raporda firmalar aleyhine dava açılması gerektiği belirtildiğinden, iç denetim biriminin hazırladığı raporun mali hizmetler müdürlüğü ve idaremiz açısından ne ölçüde bağlayıcı olduğu, iç denetim raporunu uygulamadığım takdirde sorumluluğum ne olur? İç denetim raporuna göre dava açmak zorunda mıyım? 2-Belediyemiz tarafından hizmet alımları yapılarak çeşitli firmalara ihale edilmiştir. Bu ihalelere ait düzenlenen hakediş tahakkuklarında yapılan KDV tevkifatı oranları yorumlanırken görüş ayrılığı yaşanmaktadır. Bu hizmet alımlarından; belediyemiz fen İşleri müdürlüğüne bağlı yol ünitesinde eleman çalıştırılması, belediyemiz meslek edindirme ünitelerinde eleman çalıştırılması (öğretmen, büro işçisi, hizmetli, şoför vs), belediyemiz atölye ünitesinde araç tamir, bakım ve onarımında eleman çalıştırılması, belediye hizmet binası ve bahçe temizliği ile taziye hizmetlerinde eleman çalıştırılması, belediyemiz park ve bahçeler müdürlüğü bünyesinde park ve bahçe temizliğinde eleman çalıştırılması, belediyemiz güvenlik hizmetlerinde eleman çalıştırılması, belediyemiz temizlik işleri müdürlüğü bünyesinde temizlik işlerinde eleman çalıştırılması ile ilgili olarak her hangi bir hataya sebebiyet vermemek amacıyla bu işlere karşılık gelen tevkifat kesintisi oranları hakkında ve ayrıca belediyelerin KDV mükellefi olup olmadığı konusunda bizleri aydınlatır mısınız?
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-07
Demirbaşlar Hesabı
Vergi Usul Kanununun 313. maddesi, 393 Sıra No.lu V.U.K Genel Tebliği ile 1.1.2010'dan itibaren 680.-TL aşmayan alet, edevat, mefruşat ve demirbaşlar amortismana tabi tutulmayarak doğrudan gider yazılabilir denilmektedir. Bu hükme göre 680 lirayı aşmayan demirbaş olabilecek bir malzeme satın aldığımızda bu malzemeyi demirbaşlar hesabına almadan direk gider olarak gösterebilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2010-05-06
Ödemelerde öncelik sırası
Geçmiş yıllara ve cari yıl içerisinde Bütçe Emanetinde (320) hesapta borçlarımız bulunmaktadır. Banka hesaplarımızda nakit bulunmakta iken SGK primleri de ödenmemektedir. Oysa ki personel ödemeleri, vergiler ödenmeden ödeme yapamayacağımızı bilmekteyim. Buna rağmen nakit durumumuza göre yeni mal ve hizmet alımı yapılmaktadır. İşçi ikramiyelerinden de ödenmeyen iki ikramiye mevcuttur. Emanet ödemeleri dururken, vergiler ödenmeden, SGK primleri ödenmeden, ödeme yapılmaması gerektiği halde yapılan diğer ödemeler nedeni ile doğacak kamu zararının muhasebe yetkilisi sorumluluğunda olduğunu bilmekteyim. Bu konuda yanılıyor isem doğrularını bilmem konusunda yardımlarınızı arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2010-04-30