Şirkete sermaye artırımı aktarılmasında Damga Vergisi kesilip kesilmeyeceği

Belediye meclisi kararıyla, sermaye artırımı olarak şirketlere yapılan ödemelerden Damga Vergisi kesilecek mi, yoksa kesilmeyecek mi? Kesilmeyecekse hangi yasaya göre kesilmeyecek? Şirketler, Kanuna ekli 2 no’lu tabloya 2001 yılında eklenen maddeyle kesilmeyeceğini iddia etmektedirler. 1 no’lu tabloda da meclis kararlarından kesilmesi gerekmektedir. Hangisine göre işlem yapılması gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-07-20

Derneklerin ve diğer özel hukuk tüzel kişilerinin düzenlediği eğitim seminerleri için Bakanlık izni alınması gerektiği

Derneklerin düzenlemiş olduğu seminerlere 21/02/2007 tarih ve 2007/26 sayılı Genelge ile 15 gün önceden haber vermek koşulu ile İçişleri Bakanlığından izin alması gerektiği belirtilmiş olup, 24/01/2008 tarih ve 2478/50000 sayılı yazı İle eğitim semineri konusunda 2007/26 sayılı Genelgenin uygulaması hakkındaki yazıda, Mahalli İdare Birliklerinin kamu tüzel kişiliğe haiz olmasından dolayı Bakanlıktan izin almalarına gerek olmadığı belirtilmiştir. Çeşitli derneklerin yurt içinde ya da yurtdışında seminer düzenlemesi Bakanlıktan izin aldıklarına dair resmi yazı sorulmalı mıdır? Böyle bir resmi yazı mevcut değilse, bununla ilgili ödemelerden kim sorumludur? Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurtdışı statüsüne mi girer?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-07-14

Mahalli idare birlikleri tarafından düzenlenen seminerlerin ücretlerinin ödenmesinde Damga Vergisi kesilmesi

Belediye ile belediye birlikleri arasındaki seminer ücretleri ödemesinde Damga Vergisi kesilecek mi? Bir de, belediye birlikleri resmi daire statüsünde mi? Eğer resmi daireyse kanun maddeleriyle açıklarsanız çok memnun olurum.

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-07-11

Aday memurun görevi bırakması durumunda yapılması gereken işlemler

Aday memur olarak çalışan memurumuz görevi bıraktığında, görevi bırakma işleminde Emekli Sandığına bildirim ve daha ne gibi işlemler yapmamız gerekir? Bu işlemi ayrılma tarihinde mi, yoksa bu tarihten önce veya sonra yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-07-06

Borcu yoktur yazısı

06.06.2008 tarih ve 26898 (mükerrer) sayılı Resmi Gazete ile Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunda ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, 29.06.2008 tarih ve 26921 ile 19.07.2008 tarih ve 26941 sayılı Resmi Gazetelerde yayınlanan Tahsilat Genel Tebliğleri ile 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamına giren kurumların bu kanun kapsamındaki hak sahiplerine 2.000,00.-TL üzerinde yapacakları ödemeler sırasında ilgili kişilerin bağlı bulunduğu Vergi Dairesinden borcu yoktur yazısı temin edilmesi gerekmektedir. Ancak aynı kanunun 19 ve 21/f maddesine göre yapılan alımların çoğunun ödeme planları yapılan sözleşmeler ile taksitlendirilmektedir. Sözleşme öncesi alınan vergi borcu yoktur yazısı yeterli midir? Yoksa sözleşme tutarının taksit ödemelerinin her biri için ayrı ayrı vergi borcu yazısı istenmesi gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2010-07-05

Demirbaşların hurdaya ayrılması ve imhası

2008 yılı Ocak ayında, önceki yıllarda kullanılmakta olup Taşınır Mal Yönetmeliği gereği muhasebeye alınan demirbaşlardan kullanılamaz durumda olmaları nedeniyle imha edilecek olanlarının muhasebe kaydı nasıl olmalıdır. Hesap Borç Alacak 500 ............................. xx,xx 253 ................................................................xx,xx 255.................................................................xx,xx 1-Yukarıdaki şekilde girişi yapılan demirbaşlar imha (hurda değil) edilmek suretiyle kayıtlardan düşülmek istenirse nasıl düşülmelidir? Hesaplar nasıl çalışmalıdır? 2-Acaba bu demirbaşlara imha işlemine yönelik muhasebe kaydından önce yönetmelik gereği %100 amortisman ayrılıp sonra imha amaçlı düşüm yapılabilir mi? (Not: zorunlu olarak zaten 2008 yılı sonu %100 amortisman uygulaması yapılacaktır)

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-01-11

Bütçe içi aktarmalar ve muhasebeleştirilmesi

1- Belediyemiz belde belediyesidir. 03.02 tüketim mal ve malzeme alımından 06 sermaye giderleri yol yapımlarına ödenek aktarmasını başkanlık onayı ile yaptık. Muhasebeleştirme işlemi yapılması gerekiyor mu? 2- Yedek ödenekten 06 sermaye giderleri yol yapımına ödenek aktarmasını başkanlık onayı ile yaptık. Ancak görüştüğüm muhasebeci arkadaşlardan encümen kararı ile yapılacağını söyleyenler var. Yedek ödenekten aktarmalar encümen kararıyla mı, yoksa başkanlık oluru ile mi yapılacak? Aktarılan ödenekler fonksiyonel sınıflandırmanın 1. düzeyindedir. Aktarmaları muhasebeleştirir misiniz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-12-25

Su abonelerine depozite iade edilmesi

Su abonelerinden tahsil ettiğimiz depozitoların iadesinde her zaman makbuzun aslını istiyoruz. Su abonelerimizden biri Belediyemize, dairesini sattığından depozito iadesi talebi ile geldi. Fakat 2007 yılında abone olurken ödediği depozito makbuzunu kaybettiğini ve bulamadığını söyledi. Bu durumda nasıl işlem yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-11-14

Bütçe içi aktarmalar ve kısıtlamaları

Yılı içerisinde ihtiyaç duyulmayacağı tahmin edilerek (06.3.0) fonksiyonu kodunda bulunan ödeneğin bir kısmı İl Genel Meclisi kararı ile (05.2.0) fonksiyonu koduna aktarılmıştır. Zaman içerisinde yeni ihtiyaçların ortaya çıkması üzerine (06.3.0) fonksiyonu kodunda bulunan ödeneğin yetmeyeceği anlaşıldığından başka bir bütçe tertibinden (06.3.0) kodunda aktarma (ekleme) yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur. Ancak, aşağıda belirteceğim mevzuat hükümlerinden dolayı daha önce eksiltme yapılmak suretiyle başka tertibe ödeneği aktarılan (06.3.0) fonksiyon koduna, başka tertiplerden eksiltme yapılmak suretiyle aktarma yapılıp yapılamayacağı hususunda tereddüde düşülmüştür. 5018 sayılı KYMK'nın 21/3 maddesinde; ''... Personel giderleri tertiplerinden, aktarma yapılmış tertiplerden ve yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, diğer tertiplere aktarma yapılamaz...'' Yine Mahalli İdareler Bütçe Muhasebe Yönetmeliğinin 36 ncı maddesinde ''... Aktarma; bütçenin herhangi bir tertibinde bulunan ve o hesap döneminde kullanılmayacağı anlaşılan ödeneklerden alınarak, ödenek ihtiyacı olan diğer gider tertiplerine veya yeni tertip açılarak yapılan eklemedir, Ancak; a) Personel giderleri tertiplerinden, b) Aktarma yapılmış tertiplerden, c) Yedek ödenekten aktarma yapılmış tertiplerden, aktarma yapılamaz...'' denilmektedir. 1- ''Aktarma yapılmış tertip'' ten kasıt ekleme yapılan tertip olarak mı kabul edilecek? Yoksa eksiltme yapılan tertip de ''Aktarma yapılmış tertip'' olarak değerlendirilecek midir? Cevap evet ise; 2. sorumu sorulmamış kabul ediniz. 2- Gider Cetvelinde aynı bütçe tertibinde hem eklenen, hem eksilen ibarelerinin olmasında bir sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-11-13

Toplu iş sözleşmesi ile ücretlerin net belirlenmesi

Belediyemiz ile Belediye – İş sendikası arasında 11.12.2006 tarihinde imza altına alınan 15.10.2006 ve 14.10.2008 tarihleri arasında geçerli olan Toplu İş Sözleşmesinin 47. maddesinde ücret zammı bölümünde; a)İşçilerin 15/10/2006 tarihinden itibaren birinci yıl maaşları net 850,00 YTL olarak ödenir. Sözleşmenin ikinci yılında 14.10.2007 tarihinden itibaren ücretleri yıllık enflasyon oranında arttırılır denilmiştir. Bu sözleşmeye istinaden 15.07.2008 tarihine kadar ödenen işçi maaşlarında %15’lik Gelir Vergisi kesilmekteyken, net maaş ödemesi yapılıyordu, bu tarihte Gelir Vergisinde %20’lik kısma girildiğinden işçi maaşlarında düşüş olmuştur. Sözleşmede yıllık net maaş olarak tespit edilen miktardan Gelir Vergisi matrahına göre kesinti yapılır mı? Yoksa işçiye sözleşmedeki gibi net ücret mi verilir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-09-23

Belediye şirketine para aktarılması

Beldemiz sınırları içinde kaplıca suları bulunduğu için 19 Kasım 2002 yılında Doğanbey Jeotermal Turizm Seracılık Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi kurulmuş ve tescil ettirilmiştir. Sermaye Hükümleri maddesinde "Şirketin sermayesi 50.000,00-YTL olup, beheri 100,00-YTL itibari değerde nama yazılı 500 hisseye bölünmüş ve kurucu ortaklar tarafından belli oranlar dairesinde taahhüt edilmiştir. % 99,2 hisse ile sermaye katılımına izin verilmesi İçişleri Bakanlığının 15.08.2002 tarihli ve 46065 sayılı yazısı üzerine Bakanlar Kurulunca 26.08.2002 tarihinde kararlaştırılmıştır. Bu duruma göre belediye bütçesinden şirkete para aktarabilir miyiz? Yapabilirsek, bu tarihe kadar belediye bütçesinden yapılan şirket harcamalarını paydan düşebilir miyim? Şirket muhasebesini belediye mi tutmalı? Bunun için de ayrı bir bütçe yapmak gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-09-16

Personel avanslarından Damga Vergisi kesilmesi

Personele verilen avanslardan damga vergisi kesilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2008-09-16