Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Norm kadro
Norm kadroya ilişkin olarak 7 adet işçi çalıştırmamız gerekmektedir, bu işçilere yıl sonu nedeni ile çıkış verilecek mi? Eskiden valilik vizesi ile adam/ay esasına dayalı çalışan işçiler yeni uygulama ile belediye meclis kararı ile adam/ay miktarı belirlenerek çalışacak olup Belediyemizde şu an itibariyle en eski işçimiz 2003 yılında işe başlamış bulunmaktadır. Bu işçilere bu yıl sonu nedeni ile çıkış verilecek mi, çıkış verildiği takdirde geçici işçilere verilecek olan kadro haklarında bir hak kaybı olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 2006-12-25
Norm kadro
9 yıldır zabıta memuruyum. 5 yıllık SSK hizmetimi de birleştirdim. 4 yıllık üniversite mezunuyum. Norm kadroya göre herhangi bir birime müdür olarak atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2006-12-10
Norm kadro
Belediyemizin norm kadrosunda benim bulunduğum V.H.K.İ. 3. derece ve ben 4 yıllık işletme fakültesi mezunuyum. Şu an 3/3 deyim. Norm kadroya göre bir dahaki ilerlemem de ben 2. derecenin 1. kademesine ilerleyebilecek miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2006-12-05
Norm kadro
Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar Hakkındaki Bakanlar Kuru-lu Kararının yürütmesi Danıştay tarafından durduruldu mu? Durduruldu ise yaptığımız işlemler ne olacak?
- Soru Cevaplandı
- 2006-12-05
İtfaiye kadrolarına açıktan yapılacak atamalar
Çok değerli hocam, öncelikle biz belediyecilere böyle imkanlar sunduğunuz için çok teşekkür ederim. Benim sorum Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 15. maddesinde belirtilen itfaiye erliğine atanma şartları ile ilgili. Bu yönetmelik yayımlanıncaya kadar atamalar merkezden (osym) yapılıyordu. fakat bu yönetmeliği okuduğumuz zaman 15. maddede apaçık itfaiye erliğine atama işinin belediyelere devredildiğini anlıyoruz. Fakat genede bu konuda çekicelerim var. ACABA BENİM ANLADIĞIM VE YORUMLARIM DOĞRUMU. ÇÜNKÜ BÜTÜN BELEDİYELER BU KONUDA BİRBİRİNE SORMA GEREĞİ HİSSEDİYOR. BU SORUMU CEVAPLARSANIZ ÇOK MEMNUN OLURUM. SAYGILARIMLA.......
- Soru Cevaplandı
- 2006-11-22
Norm kadro
Kurum çalışanlarından bir memurumuz şef kadrosun da idi. Kendisi 4 yıllık AÖF nin bir bölümünden mezun oldu. Norm kadro geldikten sonra şef kadrosu olmadığından dolayı norm kadroyla gelen diğer müdürlüklerden İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü kadrosuna meclis kararıyla geçirildi. yükselme sınavına girmeden kendisini müdür kadrosuna geçirebilmesi doğru mudur? Değilse ne yapılması gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2006-11-21
Norm kadro
Norm kadro uygulamasına göre fazla olan geçici işçilerin bir kısmını çıkartmamız gerekiyor? Bu çıkartmamız gereken işçileri işe alınış sırasına göre mi çıkaracağız? Yoksa başkanın takdirine göre mi?
- Soru Cevaplandı
- 2006-11-07
Norm kadro
Belediyemizde 96 adet kadro olup, 31 çalışan memur bulunmaktadır. Çalışmakta olan personelimize ait sınıf-unvan-bakanlık onaylı derece–maaş almakta olduğu derece ve öğrenim durumları ekli listede göste-rilmiştir. Norm kadroda Belediyemize 10 adet idari personel kadrosu ayrılmıştır. Mevcutta çalışan idari perso-nel 3 şef, 1 trafik şefi, 1 muhasebeci yardımcısı, 12 memur, (memur-şoför-tahsildar) toplamda 17 dir. Yeni çıkan norm kadro kararında belediyelerde çalışan personelin E4 de bulunan 1 sayılı kütükteki unvan ve dere-celere göre uyarlamalarının yapılarak çalıştırılması istenilmektedir. Norm kadroda şef, muhasebeci yardım-cısı gibi kadrolara yer verilmediğinden ve 1 ve 2 dereceden maaş alan personel bulunduğundan norm kadro-ya geçişte sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu nedenlerle, 1-Personelimizin kazanılmış hak kaybına uğramadan norm kadroya nasıl uyarlama yapabiliriz? 2- Şef kadrosunda bulunan ve 1 inci dereceden maaş alan personelimizin durumu ne olacaktır? 3- Normal memur kadrosu kadro kütüğünde 5-11 derece arası verilmiştir. Yüksekokul mezunu 2 nci dereceden maaş alan memurun durumu ne olacaktır? 4- Zabıta memuru norm kadroda 5-11 derece arası verilmiştir.1 inci dereceden maaş alan yüksekokul mezunu zabıta memurunun durumu ne olacaktır? 5-Norm kadroda belediyemize verilen 10 adet idari personel kadrosuna halihazırda çalışmakta olan 17 idari personelin yerleştirilmesini ne şekilde yapabiliriz?
- Soru Cevaplandı
- 2006-08-04
Belediye zabıta memurunun görevlendirilmesi
Görevin aksamaması, kamuda hizmetin sürekliliği açısından, kamu yararı gözetilerek 657 Devlet Memurları Kanununun 86 ncı maddesine ve Anayasanın 128 inci maddesine istinaden zabıta memurunu kadrosuna dokunmadan ve hiçbir hakkı kaybolmadan itfaiye erliğine vekâleten görevlendirilmesinde sakınca var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 2009-06-30
5747 sayılı Kanunun uygulanmasında personelin kazanılmış hakkı
Kayseri İli Melikgazi İlçesi Gesi İlk Kademe Belediyesinde 657 sayılı Kanuna tabi, 1/4 derece/kademede Harita Mühendisi olarak görev yapmakta iken yasal şarlara haiz ve norm kadroya uygun olarak Belediye Başkan Yardımcılığına atandım. Gerekli prosedürleri de (Meclis kararı, onay vs) tamamladıktan sonra yaklaşık 2 yıl Başkan Yardımcısı olarak görev yaptım. 5747 sayılı Kanun ile mahalleye dönüşen ve 29 Mart 2009 Mahalli İdareler Seçimleri ile de tüzel kişiliği sona eren Gesi Belediyesi kapandı ve personelimizle birlikte Melikgazi İlçe Belediyesine dahil olduk. Tarafıma resmi yazı ile "Harita Mühendisi olarak Fen İşleri Müdürlüğünde görevlendirildiniz" şeklinde bir yazı verildi. Yazıyı itirazi kayıtla tebellüğ ettim. Halen Fen İşleri Müdürlüğünde Mühendis olarak görev yapıyorum, maaşımda ve özlük haklarımda herhangi bir değişiklik olmadı ancak, maaş bordromda kadromun "uzman" olduğu yazılı. Yapılan uygulamadan dolayı herhangi bir hak kaybımın olup olmadığının şayet varsa haklarımın tarafıma bildirilmesi hususunu müsaadelerinize arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2009-06-17
İşçiyi memur kadrosuna atamak
Belediyemizde norm kadro gereği 32 adet memur kadrosu ve 16 adet işçi kadrosu bulunmaktadır. Bu memur kadrolarından 2 adedi doludur. Dolu olan tekniker kadrosundaki personel emeklilik dilekçesi verdi ve ayrılıyor. Belediyemizde 1 adet dolu kadro kalıyor. Personel giderimiz %40 aştığı için memur alımı yapamıyoruz. Ancak kadrolu işçi olarak belediyemizde 5 yıldır büroda görev yapan iki adet yetişmiş elemanımız mevcuttur. (Bu kişiler KPSS sınavını kazanmışlar) Bu yetişmiş elemanlarımız zaten belediyemizden maaş almaktadırlar. Bu elemanlarımızı, personel giderlerimiz de herhangi bir artışa neden olmayacakları için memur kadrosuna atayabilir miyiz? Memur kadrosuna atayabilirsek hangi yolu izlememiz gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 2009-06-16
Norm kadro değişikliği
31.05.2009 tarihinde 27244 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan norm kadro nüfusu düşen her belediyeyi ilgilendirmiyor doğru mu anlamışız? Yani nüfusa göre şu anda D-4 grubundayız ama önceden D-6 ya göre norm kadro yapıldı. Ne yapmamız gerekiyor?
- Soru Cevaplandı
- 2009-06-03