Norm kadro

Norm kadro uygulamasına göre fazla olan geçici işçilerin bir kısmını çıkartmamız gerekiyor? Bu çıkartmamız gereken işçileri işe alınış sırasına göre mi çıkaracağız? Yoksa başkanın takdirine göre mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-11-07

Norm kadro

Belediyemizde 96 adet kadro olup, 31 çalışan memur bulunmaktadır. Çalışmakta olan personelimize ait sınıf-unvan-bakanlık onaylı derece–maaş almakta olduğu derece ve öğrenim durumları ekli listede göste-rilmiştir. Norm kadroda Belediyemize 10 adet idari personel kadrosu ayrılmıştır. Mevcutta çalışan idari perso-nel 3 şef, 1 trafik şefi, 1 muhasebeci yardımcısı, 12 memur, (memur-şoför-tahsildar) toplamda 17 dir. Yeni çıkan norm kadro kararında belediyelerde çalışan personelin E4 de bulunan 1 sayılı kütükteki unvan ve dere-celere göre uyarlamalarının yapılarak çalıştırılması istenilmektedir. Norm kadroda şef, muhasebeci yardım-cısı gibi kadrolara yer verilmediğinden ve 1 ve 2 dereceden maaş alan personel bulunduğundan norm kadro-ya geçişte sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu nedenlerle, 1-Personelimizin kazanılmış hak kaybına uğramadan norm kadroya nasıl uyarlama yapabiliriz? 2- Şef kadrosunda bulunan ve 1 inci dereceden maaş alan personelimizin durumu ne olacaktır? 3- Normal memur kadrosu kadro kütüğünde 5-11 derece arası verilmiştir. Yüksekokul mezunu 2 nci dereceden maaş alan memurun durumu ne olacaktır? 4- Zabıta memuru norm kadroda 5-11 derece arası verilmiştir.1 inci dereceden maaş alan yüksekokul mezunu zabıta memurunun durumu ne olacaktır? 5-Norm kadroda belediyemize verilen 10 adet idari personel kadrosuna halihazırda çalışmakta olan 17 idari personelin yerleştirilmesini ne şekilde yapabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-08-04

Belediye zabıta memurunun görevlendirilmesi

Görevin aksamaması, kamuda hizmetin sürekliliği açısından, kamu yararı gözetilerek 657 Devlet Memurları Kanununun 86 ncı maddesine ve Anayasanın 128 inci maddesine istinaden zabıta memurunu kadrosuna dokunmadan ve hiçbir hakkı kaybolmadan itfaiye erliğine vekâleten görevlendirilmesinde sakınca var mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-06-30

5747 sayılı Kanunun uygulanmasında personelin kazanılmış hakkı

Kayseri İli Melikgazi İlçesi Gesi İlk Kademe Belediyesinde 657 sayılı Kanuna tabi, 1/4 derece/kademede Harita Mühendisi olarak görev yapmakta iken yasal şarlara haiz ve norm kadroya uygun olarak Belediye Başkan Yardımcılığına atandım. Gerekli prosedürleri de (Meclis kararı, onay vs) tamamladıktan sonra yaklaşık 2 yıl Başkan Yardımcısı olarak görev yaptım. 5747 sayılı Kanun ile mahalleye dönüşen ve 29 Mart 2009 Mahalli İdareler Seçimleri ile de tüzel kişiliği sona eren Gesi Belediyesi kapandı ve personelimizle birlikte Melikgazi İlçe Belediyesine dahil olduk. Tarafıma resmi yazı ile "Harita Mühendisi olarak Fen İşleri Müdürlüğünde görevlendirildiniz" şeklinde bir yazı verildi. Yazıyı itirazi kayıtla tebellüğ ettim. Halen Fen İşleri Müdürlüğünde Mühendis olarak görev yapıyorum, maaşımda ve özlük haklarımda herhangi bir değişiklik olmadı ancak, maaş bordromda kadromun "uzman" olduğu yazılı. Yapılan uygulamadan dolayı herhangi bir hak kaybımın olup olmadığının şayet varsa haklarımın tarafıma bildirilmesi hususunu müsaadelerinize arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-06-17

İşçiyi memur kadrosuna atamak

Belediyemizde norm kadro gereği 32 adet memur kadrosu ve 16 adet işçi kadrosu bulunmaktadır. Bu memur kadrolarından 2 adedi doludur. Dolu olan tekniker kadrosundaki personel emeklilik dilekçesi verdi ve ayrılıyor. Belediyemizde 1 adet dolu kadro kalıyor. Personel giderimiz %40 aştığı için memur alımı yapamıyoruz. Ancak kadrolu işçi olarak belediyemizde 5 yıldır büroda görev yapan iki adet yetişmiş elemanımız mevcuttur. (Bu kişiler KPSS sınavını kazanmışlar) Bu yetişmiş elemanlarımız zaten belediyemizden maaş almaktadırlar. Bu elemanlarımızı, personel giderlerimiz de herhangi bir artışa neden olmayacakları için memur kadrosuna atayabilir miyiz? Memur kadrosuna atayabilirsek hangi yolu izlememiz gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-06-16

Norm kadro değişikliği

31.05.2009 tarihinde 27244 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan norm kadro nüfusu düşen her belediyeyi ilgilendirmiyor doğru mu anlamışız? Yani nüfusa göre şu anda D-4 grubundayız ama önceden D-6 ya göre norm kadro yapıldı. Ne yapmamız gerekiyor?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-06-03

Memur belediye başkan yardımcısının özlük hakkı

belediye başkan yardımcısı denince sadece meclis üyelerinden atananların durumu açıklanmaktadır. Belediye başkan yardımcısı denince sadece meclis üyelerinden atananların durumu açıklanmaktadır. Ancak memur belediye başkan yardımcıları yok sayılıyor. 657 sayılı Kanun çerçevesinde çalışan memur belediye başkan yardımcılarının ücretleri, sosyal hakları nelerdir? Her konuda açıklamalar yapılırken gece gündüz-bayram-tatil demeden çalışmaları takip eden belediye başkan yardımcıları emeğinin karşılığını nasıl almalıdır. Herkes şüpheyle bakıp değerlendirmeler yapmaktadır. Bu konunun açıklığa kavuşmasını bekliyorum.

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-05-24

Elektrikçi istihdamı

Birliğimizin yeni faaliyete geçen pompa tesislerine D.S.İ. tarafından devredilmeden önce 1 diplomalı elektrikçi alınması şart koşulmaktadır. Birliğimize bir adet elektrikçiyi, 1-Daimi işçi olarak nasıl alabiliriz? 2-Sözleşmeli olarak işçi alabilir miyiz? 3-Geçici işçi olarak nasıl alabiliriz? Bizim sulama birliğine bu işçiyi hangi yoldan en kolay nasıl alırız?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-05-16

5747 sayılı Kanuna göre personel devri

5747 sayılı Kanuna göre ilimizde Konak Belediyesi bölünmüş olup bölünen kısım Karabağlar adını almış bulunmaktadır. Bu bölünmeden dolayı personel devriyle ilgili kurulan komisyonun ve kurumumuzun personel devrini kendi isteği dışında tek taraflı olarak yapma hakkı var mıdır? (Dilekçe veren personel olmasına rağmen bir kısmı gönderilmiş olup bir kısmı da gönderilmemiştir. Ancak çelişkili olan ise gitmek istemeyen personel gönderilmiştir. Dilekçe vermiş olup gönderilmeyenler bulunmaktadır. Kurumun bunu yapması doğrumudur?)

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-04-30

Yüklenicinin elemanlarının işe geliş-gidişlerinin kontrolü

Belediyemizde büro hizmeti yapan müteahhit elemanı olarak çalışan işçilerimiz var. Belediye personellerimiz (işçi - memur) devam defteri dediğimiz giriş - çıkış defterine imza atıyorlar. Acaba bu müteahhit elemanları da devam defterine imza atabilirler mi? Hukuken bir dayanağı var mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-04-29

Müstafi memurun yeniden memuriyete atanması

Belediyemizde yardımcı hizmetler sınıfında teknisyen yardımcısı iken 1994 yılında kendi isteği ile istifa eden memurumuz, belediyemizde boş bulunan aynı sınıftaki hizmetli memur kadrosuna yeniden atanmak için müracaat etmiştir. Müracaat eden kişinin, bakanlıktan açıktan atama izni almadan ve yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde "Başkanlık Onayı" ile yeniden hizmetli memur kadrosuna atanabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-04-21

Geçici işçinin vekâleti

Ben belediyede geçici işçi olarak çalışmaktayım. Belediyemizde VHKİ kadrosu boş bulunmakta. Benim hem ticaret meslek lisesi bilgisayar bölümü diplomam, hem de bilgisayar işletmen belgem var. Bildiğim kadarı ile boş kadroya vekâleten bakılabiliyor, acaba başkan izni ile boş bulunan VHKİ kadrosuna vekâleten bakabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-04-01