Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
İtfaiye çavuşu veya itfaiye amiri kadrosuna atanma
18/12/2000 yılında DMS ile Ordu Belediyesi itfaiye müdürlüğünde şoför olarak göreve başladım. itfaiye müdürlüğü bünyesinde itfaiye çavuşu veya itfaiye amiri kadrosunda görevde yükselme sınavı açılmış olsa şoför kadrosunda olmam bu kadrolar için açılacak olan görevde yükselme sınavına girmemde engel teşkil eder mi? İtfaiye eri kadrosuna geçmem gerekir mi? gerekirse bunun için ne gibi şartlar gereklidir?
- Soru Cevaplandı
- 2009-12-07
Muhasebe yetkilisinin tahsilata bakması
Belediyenin tek memuru benim. Fen memuru olmama rağmen muhasebeye ve diğer işlere de bakıyorum. Tahsilata işçilerden birisi bakıyor, o olmadığı zamanlar tahsilat makbuzlarını kesebilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2009-11-25
İşçinin yıllık ücretli izin hakkı
4857 sayılı İş Kanununun ilgili maddelerinde işçilerin izinlerinin yandığı veya devam ettiğine dair herhangi bir madde bulunmamaktadır. Belediyemizde 4857 sayılı İş Kanununa tabi olarak 1993 yılında işe girmiş ve halen kadrolu işçi olarak çalışan bir işçi 1999 yılına kadar olan kanuni iznini kullanmış fakat 1999 yılından bugüne kadar izin verilmemiş veya kullanmamış (yaklaşık 10 yıllık iznini) kullanmadığı izin hakkı bulunup bulunmadığının bildirilmesini istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 2009-11-16
Ek ödeme
Yahyalı Belediyesinde 15.02.2007 - 31.12.2007 tarihleri arasında tam zamanlı sözleşmeli mühendis olarak çalışmaktayım. Belediye meclisinin belirlemiş olduğu şekliyle ücret almaktayım. Bakanlar Kurulunun 2007/11533 - 2007/12342 sayılı kararlarında belirtilen 82,50 YTL tutarındaki ek ödemeyi Meclis kararında belirtilen ücretin dışında alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2007-09-28
5620 sayılı Kanun
2000 yılından bu yana belediye fen işlerinde geçici isçi olarak çalışıyorum. İnşaat teknikeriyim. Daha önceki sorumda ben sözleşmelimi yoksa daimi işçi kadrosuna mı geçebilirim diye sormuştum. Sizden gelen cevap 5620 sayılı Kanunun 1 inci maddesinin son fıkrasında öngörülen süreler kadar istihdam süreniz mevcut olduğuna göre 5620 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin (c) bendi hükümlerine uygun olarak sözleşmeli personel statüsüne, durumunuza uygun boş kadro yoksa sürekli işçi kadrolarına geçirilebilirsiniz olmuştu. Durumuma uygun boş kadro olmasına rağmen beni daimi işçi kadrosuna geçirmek için büro işçisi diye gönderdiler. Sözleşmeli olursam sözleşmem gelecek yıl imzalanmazmış. Benim iyiliğim için yapılıyormuş. Ben bu durumda ne yapabilirim? Gerçektende sözleşmelilerin sözleşmeleri keyfiyetten imzalanmayabilir mi? Ya da bu konular için ayrı bir inceleme yapılacak mı belediyelerde?
- Soru Cevaplandı
- 2007-09-07
Açıktan vekil olarak atanan memurun görevinin sona ermesi halinde tazminat ödenip ödenemeyeceği
Ben Yuvacık Belediyesi fen işleri biriminde 2001 yılı itibariyle göreve başladım. 2002 yılı nisan ayı itibariyle de açıktan vekil olarak birim sorumlusu oldum. 15.01.2007 tarihinden bu güne kadar da sözleşmeli personel olarak yine aynı birimde görev yapmaktayım. Açıktan vekil olarak çalıştığım 5 yıl boyunca hiç bir tazminat hakkım olmadığını öğrendim. 5 yıllık tazminat hakkımı geri alabilmem mümkün mü? Mümkünse neler yapabileceğimi öğrenmek istiyorum.
- Soru Cevaplandı
- 2007-09-04
Vekalet ve vekalet aylığı
Kalealtı Sulama Birliğinde 3. derecede birlik müdürü kadrosundayım.Aynı zamanda 3. derecedeki muhasebeci kadrosuna da meclis kararı ve başkanlık oluru ile vekalet etmekteyim.Vekalet ücreti alabilirmiyim? Alabilirsem alacağım ücretin hesaplama şekli nasıl olmalıdır.
- Soru Cevaplandı
- 2007-09-03
Norm kadro
Kayseri İli Felahiye İlçesi Büyüktoraman Belediye Başkanlığında 1984 yılında işe başladım. Çalıştığım zaman içerisinde 2 yıllık yüksek okulu bitirdim. Girdiğim tarihten 2004 yılına kadar muhasebe servisinde çalıştım. Bu tarih itibariyle daktilograf kadrosunda, 1/4 derecesinde bulunuyorum ve 1. derece hesap işleri müdürlüğünü de üç yıldır vekaleten yürütüyorum. 1- 2006 yılındaki oluşturulan norm kadroya göre daktilograf kadrosu bulunmadığından, belediye meclisimiz norm fazlası olarak daktilograf kadrosunu 1. dereceye düşürdü ve şu anda 1. derecedir. Meclisimizce daktilograf kadrosunun norm fazlası olarak 1. dereceye düşürülmesinde herhangi bir sakınca var mıdır? Varsa ne yapmalıyız? 2- Belediyemizdeki 1. dereceli hesap işleri müdürü 2004 yılında yapılan bir soruşturma dolayısıyla görevinden alınmıştır. Şu anda üç yıldır vekaleten yürüttüğüm hesap işleri müdürlüğü kadrosuna görevde yükselme eğitimi ve sınavına tabi olmadan asaleten atanabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 2007-06-06
Belediyede şirketinde personel istihdamı
Belediyemize ait şirkete belediyemizden personel verip maaşını bordro karşılığı alabilir miyiz ayrıca şirket personelini bize verip personel maaşını bordro karşılığında alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2007-05-21
Görevde yükselme
28.06.2003 tarihinde Bursa' da yapılan görevde yükselme sınavını kazanarak 01.08.2003 tarihinde V.H.K.İ. kadrosuna atandım ve halen aynı görevdeyim. Şu an 4 yıllık işletme fakülte mezunuyum ve 3/3 derecedeyim. Yeni yayımlanan norm kadro esaslarına göre belediye meclisimiz norm kadroları belirlemektedir. D.5 grubunda bulunan belediyemize 6 adet 3. derece şef kadrosu verilmiştir. Bu şef kadrosuna atanmam mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 2007-05-10
Norm kadro
Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikle daha önce hesap işleri müdürü olan kadro mali hizmetler müdürü olarak değiştirilmiştir. belediyemizdeki hesap işleri müdürü kadrosu doludur. Kadro cetvellerimizi düzenlerken hesap işleri müdürü kadrosunu dondurmalı mıyız? Yoksa iptal edip mali hizmetler müdürü kadrosunu mu ihdas etmeliyiz? Daha doğrusu dolu kadrolarda unvan değişikliği yapabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2007-05-03
Norm kadro
Norm kadro standartlarına bağlı yönetmeliğe göre yapılacak işlemlere bağlı kalmak kaydıyla şuan belediyemizde 4 yıllık yüksek okulu mezunu bir arkadaşımızın kadro derecesi 2/3 dür. Ancak kadro kütüklerine göre memur kadroları 5 ila 11 derecede olduğundan bu arkadaşımıza ne gibi bir işlem yapmamız gerekir?
- Soru Cevaplandı
- 2007-04-19