Kadrolu işçinin memurluğa atanması durumunda personel gideri

Belediyemizde uzman çavuşluktan kendi isteği ile ayrılan bir arkadaşımız kadrolu işçi olarak çalışmaktadır. Belediyemizin norm kadro mevcudu 14 memur ve 8 adet işçiden oluşmaktadır. Memurlarda 1 adet muhasebe müdürü ve 2 adet zabıta memuru kadrosu dolu olup, 11 adet memur kadrosu boştur. Belediyemizin acilen memur ihtiyacı olduğundan biz bu arkadaşı belediye başkanının oluru ile atamak istiyoruz. Fakat personel gideri tutmadığından atama yapamıyoruz. Bu arkadaş bizde zaten kadrolu işçi olarak çalıştığından atama yaparsak personel giderine ikinci bir yük getirmeyeceğinden atama yapabilir miyiz?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-03-28

İstifa eden zabıta memurunun tekrar işe alınması

Belediyemizde 1992–1994 yılları arasında Zabıta Memuru olarak görev yapmakta olan personeli 1994 yılı seçimleri sonrası yeni seçilen Belediye Başkanı bu personeli GİH sınıfından YH sınıfındaki Bekçi kadrosuna atamasını yaptı. Zabıta Memuru olarak çalışmakta olan personel arkadaşımızda 14.06.1994 tarihinde kendi isteği ile istifa etti. Şimdi bu personel arkadaşımız tekrar Belediyemizde Zabıta Memuru olarak çalışma talebinde bulunmaktadır. İşe alınması konusunda izlenecek yol nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-02-18

İşçilerin kurum değiştirmeleri veya kurumlar arası nakilleri

1998 yılında belediyede geçici işçi olarak çalışmaya başladım. Şu anda kadrolu daimi işçi olarak çalışıyorum. Eş durumundan başka bir belediyeye veya kamu kurumuna naklen daimi işçi olarak nakil olabilir miyim?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-01-23

Teknik personel

Ben Elmalı Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğünde 6 yıldır tekniker olarak görev yapmaktayım. Sözleşmeli işçi olarak çalışıyorum. Norm kadroya göre verilen sözleşmeli memur statüsüne geçmeyi kabul etmedim. Belediyemiz Fen İşleri Müdürlüğünde görevli memur olan inşaat mühendisi emekli oldu. Şu anda belediyemizde fen işlerine bakabilecek, imar çapı ve ruhsat verebilecek teknik memur personel bulunmamaktadır. Teknik personel olarak benim görevlendirilmem doğru olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2009-01-16

Norm kadro

1- Belediye başkan yardımcılığına atanan memuru hangi kanun ve maddesine göre atama yapmamız gerekir. Norm kadroda ki atama usullerine uygun olarak memurumuz lise mezunu şu anda yazı işleri müdür vekilliği yapmaktadır. 2- Memur olan personelimizi V.H.K.İ kadrosuna atamamız mümkün mü ? Memurumuz 4 yıllık iktisat ve 160 saatlik bilgisayar işletmeni mezunudur.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-11-02

Norm kadro

İl özel idarelerin yeniden yapılanma kapsamında il özel İdarelerine verilen norm kadroların düzenlenmesinde teknik altyapı çalışmalarında dolu kadroların iptal ve ihdas işlemlerinde dolu kadroyu işgal eden memurun kazanılmış hak aylık derecelerine göre kaç derece üst derecede kadro ihdas edilebilir.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-10-31

Norm kadro

Mardin İl Özel İdaresi bünyesinde ilçe özel idare müdürü olarak görev yapmaktayım. Ancak Valilik onayı ile bütçe müdürlüğüne vekaleten atandım. İl Özel İdareleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına İlişkin Esaslar çerçevesinde ilimizde bütçe müdürlüğü ihdas edilmedi ve merkez de bana görev verilmedi. Bu durumda esas kadrom olan ilçe özel idare müdürü kadrosu gereğince ilçeye göndermeleri gerekmiyor mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-10-27

Norm kadro

1993 yılından beri Ergani Belediyesinde çeşitli kadrolarda görev yaptım. Son beş yıldır da itfaiye on-başısı olarak görev yapmaktayım. Şu an 4 yıllık iktisat fakültesi kamu yönetimi bölümünü bitirdim ve 3 derecenin 1 kademesindeyim. Bilindiği gibi yürürlüğe giren norm kadro uygulamasıyla birlikte belediyeye ih-das edilen zabıta, imar ve şehircilik müdürlükleri için idareye görevde yükselmeye tabi tutularak atamamın yapılmasını arz ettim. Ancak belediye mecliste bu kadroları ihdas etmeyip atama yapmayacağını ve donduracağını söylemektedir. Bu konu için ne yapmam gerektiğini gerekir ve bu kadroları boş bırakıp dondurma yetkisinin olup olmadığını açıklarsanız çok memnun olacağım saygılarımla.

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-10-10

Norm kadro

Belediyemizde 2006 yılı Şubat ayında belirsiz süreli iş sözleşmesi ile işe başlattığımız bir geçici işçi personelimiz bulunmaktadır. Belediye ve Bağlı.......... Norm Kadro İlke ve Standartlarına ilişkin Esaslar' ın uygulamasında karşılaşılan tereddütlerin giderilmesi konusunda İçişleri Bakanlığının 7.8.2006 tarih 7432 sa-yılı yazısının 3. maddesinde ".....31.12.2006 tarihini geçmeyecek şekilde iş sözleşmesi yapılmış olan-lar........... iş akitleri fesh edilecektir." ....... denilmektedir. Biz 2006 yılı içinde aldığımız işçi ile 2006 yılı so-nuna kadar değil de belirsiz süreli iş sözleşmesi yaptığımıza göre 2007 yılında bu işçimizi çalıştırmamızda sakınca olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-10-06

Personel alımı

1994 yılından bu yana belediyede işçi statüsünde fen işlerinde inşaat teknikeri olarak çalışmaktayım, norm kadro sistemine göre kadro almam için kamu personel sınavına girip sınav kazanmış olmam şartı aranır mı? Yoksa sınava girmeden boş olan kadroya belediye başkanı tarafından atamam yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-08-10

Norm kadro, harcama yetkilisi

Norm kadro çalışmaları sonucu 06.10.2006 tarihli meclis kararı ile bazı müdürlükler kapatıldı. Yeni müdürlükler oluşturuldu. Kapanış tarihinden sonra kapanan ve oluşan yeni müdürlüklerin harcamaları nerelerden yapılacak ve harcama yetkilileri kimler olacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-10-09

Norm kadro

İlçe nüfusumuz 3281 olup, norm kadro gruplarından D-4 grubunda yer almaktadır. Belediyemizce henüz norm kadro çalışması yapılmamıştır. Yapımı tamamlanmakta olan huzurevimiz bulunmakta ve 2007 yılı başından itibaren faaliyete geçirilmesi planlanmıştır. Huzurevi için bütçe içi işletme kurulup işletilmesine dair Bakanlık oluru alınmıştır. 2005 yılı bütçe gelirlerinin personel giderlerine oranı ise % 40'ı aşmaktadır. Bu durumda belediyemiz huzurevinin açılıp işletilmesinde gerekli olan idari, sağlık ve diğer personeli çalıştırabilmemiz için ne gibi bir yol izlememiz gerekmektedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 2006-07-11