Belediye Personeli
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Mandıra Olarak Kullanılan Yapılarda Emlak Vergisi Uygulaması Hakkında
MİTHAT YILMAZ - ÖZBAĞ
Belde Belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde çok sayıda büyükbaş hayvan mandırası bulunmaktadır. Bunların kimisi şahıs, kimisi şirket adına kayıtlı olup, buralarda ticari faaliyet (besicilik) yapılmaktadır. Yapı Kullanma izin belgeleri mandıra olarak düzenlenmiştir. Tapu kütüğünde de çoğunluğu karkas depo, mandıra ve arsası olarak kayıtlıdır. Bu işletmeler Emlak Vergisi Kanununun 4-h maddesine göre daimi muaflıktan yararlanabilir mi? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-07
- ÖZBAĞ
Kamu İşçisi Alımı Nasıl Yapılır?
CARULLAH İNCEBACAK - ÖZBURUN
Hocam iyi Günler Kolay Gelsin. Belediyemizde ihtiyaç duyulan pozisyonlara kamu işçisi statüsünde kadrolu işçi alımı nasıl yapılmaktadır? Cevabınız için şimdiden teşekkürler...
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-06
- ÖZBURUN
BİNA GİRİŞLERİ
MEHMET ALİ ŞAHİN - TURHAL
Arazide kot farkı bulunmamasına rağmen(açığa çıkan bodrum olmadığı halde) tabii veya tesviye zemin kazılarak bodrum kattan binaya ana giriş verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-06
- TURHAL
Nakil Durumlarında Sürekli Görev Yolluğunun Ödenmesi Hakkında
GÜL ÖZER - SAFRANBOLU
Kamu Muhasebe Denetim ve Gözetim Kurumunda görev yapmakta iken 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 74. maddesi gereği naklen ataması yapılarak Kurumumuzdaki görevine başlayan personel, İdaremizden sürekli görev yolluğu talep etmektedir. Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün 15.09.2025 tarihli ve E-53773008-622.02-13542027 tarihli görüş yazısında "Naklen atanan bir personelin harcırahının ayrıldığı Kurumca ödenmesi gerektiği mütalaa edildiğinden" personele ayrıldığı kuruma başvuruda bulunması gerektiği bilgisi verilmiş ancak eski Kurumu 6245 sayılı Harcırah Kanununun 57. maddesinde yer alan "Harcırah hizmetin taallük ettiği Kurum bütçesinden ödenir" hükmü gereği ödemenin hizmetin yürütüldüğü Kurumca ödenmesi gerektiği gerekçesiyle bahse konu personelin talebini reddetmiştir. Söz konusu personel eski Kurumundan aldığı red yazısı ile birlikte İdaremize tekrar harcırah ödenmesi talebi ile başvuruda bulunduğundan, personele harcırah ödemesi yapabilir miyiz?
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-05
- SAFRANBOLU
Lokanta Faaliyet Konulu İşyerinde Sigara Satışı Amacıyla Çalışma Ruhsatı Düzenlenmesi Hakkında
Esra Türkkan - BORNOVA
İlçemiz sınırlarında Lokanta faaliyet konusu ile ruhsatlandırılan işyerinin bir bölümünde sigara satışı yapılmak istenmiş olup, sıhhi ruhsatlı işyerine sigara satışı yapılabilmesi için büfe ruhsatı düzenlenebilir mi??
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-05
- BORNOVA
Tarım Amaçlı Depo Olan Taşınmaza İmalathane Faaliyetine Uygun Çalışma Ruhsatı Verilmesi Hakkında
FAHRİYE YILDIZ - GEYVE
İlçemiz Yörükler Mahallesi Ankara Caddesi No:64 üzerinde bulunan , tapu kayıtlarında Hırka Mahallesi 108 ada 4 parsel İki Katlı Betonarme Tarımsal Amaçlı Depo ve Tarla niteliği taşıyan yerde Bülent Börekçilik İmalat Pazarlama Sanayi ve Dış Ticaret Anonim Şirketi adına Börek İmalatı yapılmak istenmektedir. Bahse konu Hırka Mahallesi 108 ada 4 parsel üzerinde bulunan ve tapu niteliği İki Katlı Betonarme Tarımsal Amaçlı Depo ve Tarla olan yere; Börek İmalatı faaliyet konulu işletme için İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı düzenlenip düzenlenemeyeceği hakkında bilgi talebimiz vardır.
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-04
- GEYVE
6306 SK Uyarınca Riskli Yapının Bulunduğu Parselle Risksiz Yapının Bulunduğu Parselin Tevhit Edildikten Sonra Harç ve Ücretlerdeki Muafiyetlerin Uygulanması Hakkında
MEHMET ALİ ŞAHİN - TURHAL
üzerlerinde 2'şer katlı meskenler bulunan 21/6 ve 21/7 ada parseller için, 21/7 ada/parsele 6306 sayılı kanun kapsamında yıkım ruhsatı düzenlenmiştir. Tevhit işlemi sonrası 21/36 ada parsel oluşmuştur.21/36 ada/ parsel için 20 bağımsız bölüm içeren ruhsat başvurusu bulunmaktadır. Bu süreçte dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir. Bina yapı kullanma izin belgesi aşamasına geldiği zaman , Tapu harçlarındaki muafiyet yeni yapılacak binadaki tüm bağımsız bölümleri kapsar mı? , dikkat etmemiz gerekenler nelerdir. Teşekkürler.
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-04
- TURHAL
halı sahalardan çıkan gürültü kirliliği
ÇAĞDAŞ ESİN HIŞIR - BORNOVA
halı sahalarda oluşan gürültü şikayetine kim bakar
- Soru Cevaplandı
- 2025-11-03
- BORNOVA
Belediyelerin İkinci El İş Makinası Satışlarının KDV\'ye Tabi Olup Olmadığı Hakkında
YUNUS YILDIZ - BAŞYAYLA
Belediyemize ait ihtiyaç fazlası 2016 model kazıcığ yükleyici beko loder iş manikanısı 2886 Sayılı yasa hükümleri gereği satışa çıkarılmıştır. İş makinası 2016 yılında alımında KDV istisnasından yararlanılarak kdv ödenmemiştir. Satış sırasında KDV tahsilatı yapılıp yapılmayacağı ve KDV oranı hakkında bilgi verebilirmisiniz. Kolay gelsin iyi çalışmalar
- Soru Cevaplandı
- 2025-10-30
- BAŞYAYLA
Tahsildarlık Yetkisinin Kaldırılması Hakkında
DUYGU YOLDAŞ - AZDAVAY
Belediyemizde ekonomist kadrosunda görev yapan bir memur, önceki dönemde Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde tahsildar olarak yetkilendirilmiş iken, daha sonra yapılan idari düzenleme ile Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne görevlendirilmiştir. İlgilinin yeni görev yeri itibarıyla artık tahsilat işlemleriyle fiilen ilgisi kalmamıştır. Ancak, geçmişte verilmiş olan tahsildarlık yetkisinin kaldırılmaması halinde, bu yetkinin hukuken geçerliliğini sürdürüp sürdürmeyeceği ve ilgilinin mali sorumluluğunun devam edip etmeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Bu kapsamda, aşağıdaki çerçevede görüşlerinize başvurulması uygun görülmüştür: 1. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 60. maddesi uyarınca, tahsil yetkisi mali hizmetler birimi tarafından yürütülmekte olup, tahsil yetkisinin verilmesi veya kaldırılması yetki devri kapsamında belediye başkanının onayına tabidir. 2. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 15, 358 ve 362. maddeleri gereği tahsil yetkisi, mali hizmetler birimi personeline verilir ve yetki devrinin kapsamı ile süresi yazılı olarak belirlenir. 3. Görev değişikliği sonucu personelin mali hizmetler biriminden ayrılmasıyla birlikte, tahsil yetkisinin mevzuat gereği kaldırılması gerektiği değerlendirilmektedir. 4. Aksi halde, yetkinin fiilen kullanılmadığı halde hukuken devam etmesi, yetki ve sorumluluk karmaşasına ve olası Sayıştay denetiminde kamu zararı tespitine yol açabilecektir. Bu itibarla; Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne görevlendirilen bir personelin, önceki dönemde verilmiş tahsildarlık yetkisinin mevzuat gereği kaldırılmasının zorunlu olup olmadığı, yoksa belediye başkanının takdirine bırakılıp bırakılamayacağı hususunda görüşlerinizi talep ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2025-10-28
- AZDAVAY
696 K.H.K.Çalışanlarının İmza Yetkisi Hakkında
Salih ÖZDAŞ - TURHAL
Belediye Başkanlığımızda personel şirketimiz üzerinden 696 K.H.K. kapsamında çalışan işçiler mevcuttur. Bu işçi personeller içerisinde mühendislik fakültelerinden mezun mühendis ve teknikerler bulunmaktadır. 696 K.H.K. kapsamında çalışan bu işçi personellere belediyemizin özellikle imar ve fen işleri gibi teknik birimlerinde teknik personel görevi verilebilir mi? Bu personeller teknik açıdan imar çapı, yapı (inşaat) ruhsatı, yapı tatil zaptı, yapım işlerinde kontrolörlük vb. iş ve işlemleri yapmaya yetkili mi? Düzenlenen belgelere teknik perssonel sıfatıyla imza atabilirler mi?
- Soru Cevaplandı
- 2025-10-27
- TURHAL
Seferberlik Tatbikatı ve Ferdi Seferberlik Eğitimleri Sırasında Memurun İzinli Sayılması Hakkında
Yalçın Osman DEĞİRMENCİ - YEŞİLHİSAR
Belediyemizde çalışmakta olan Zabıta Memuru personelimiz seferberlik tatbikatı eğitimine görevlendirildiğine ilişkin Askerlik Şubesi Başkanlığından yazı gelmiştir. Bu durumda ilgili personelin 657 S.K. 81. maddesi kapsamında izinli sayılacağı belirtilmiş olup, ilgili personelin hangi tür izin kullandırılacağına ilişkin açıkça bir hükme rastlanılamamıştır.(Yıllık izin, mazeret izni vb) Konuyla ilgili personelimizin mağduriyet yaşamaması adına tatbikat süresi boyunca hangi tür izin kullandırmamız gerektiği hususunda bilgi almak istiyoruz. İyi çalışmalar
- Soru Cevaplandı
- 2025-10-27
- YEŞİLHİSAR