Belediye Personeli
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Belediyece Kiralanan Taşınmazda Kira Artış Oranının Belirlenmesi
Türkan Göncü - SAFRANBOLU
Merhaba hocam; Mülkiyeti şahsa ait 15.000 m2 ve üzeri kapasiteli tarım arazisini, üzerinde tohumdan yazlık, kışlık çiçek bunun yanında kentimize özgü sebze üretimi yapmak üzere doğrudan temin 22 e maddesi kapsamında kiralayıp, her yıl sözleşme yenilemek suretiyle faaliyetlerimizi gerçekleştirmekteyiz. Söz konusu sözleşmede; Madde 5. Bir yıllık kullanım süresi bittikten sonra kiralamaya devam ettirilmesi halinde kira bedelinde artış yapılacak ise bu artış; Türkiye İstatistik Kurumunca artışın yapılacağı ayda yayımlanan Tüketici Fiyat Endeksinin 12 (on iki) aylık ortalamalara göre yüzde değişim oranını aşmayacaktır. hükmü yer almaktadır. Bu hüküm çerçevesinde 2024 yılı kira bedeline TÜFE oranında artış yaparak belirlenen kira bedeli üzerinden 2025 yılı için sözleşme yenilenmesi söz konusu fakat taşınmaz sahibi ekonomik şartlar göz önüne alındığında yeni kira bedelinin düşük olmasından dolayı Belediyemizden yeni belirlenen kira bedelin yaklaşık 2 katı kira bedeli talep etmektedir. Yeni sözleşme talep ettiği bedel üzerinden yapılabilir mi? Ayrıca şu ana kadar sözleşme 1 yıl süreli olarak yapılmaktaydı. Park ve Bahçeler Müdürlüğü 3 yıllık taşınmaz kiralama talebinde bulunarak şahısla 3 yıllık sözleşme yapabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-28
- SAFRANBOLU
İşçinin Meslek Kodunun Değiştirilmesi Hakkında.
GÜL ÖZER - SAFRANBOLU
696 sayılı KHK kapsamında Personel Limited Şirketine bağlı olarak Kurumumuzda görev yapmakta olan Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İşletme Bölümü Lisans mezunu personelin, bir üniversitenin sürekli eğitim merkezinden aldığı "Tehlikeli ve Çok Tehlikeli İşlerde Topoğrafya Hizmetleri"ne ilişkin 40 saatlik kurs bitirme belgesi uyarınca meslek kodunun topoğraf olarak değiştirilip/değiştirilemeyeceği hususunun tesis edilecek işlemlere yön vermek üzere bildirilmesini arz ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-17
- SAFRANBOLU
İtfaiye Biriminde Çalışan Personele Kıyafet ÜcretininNakdi Ödenip Ödenemeyeceği Hakkında.
İSMAİL TÜREL - SÜTÇÜLER
Kadrosu itfaiye eri fakat itfaiye telsiz biriminde nobet tutuyor bu personele itfaiye biriminde çalıştığı için kıyafet yerine kıyafet ucretinj nakdi yardım olarak verilebilir mi
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-17
- SÜTÇÜLER
vekalet ücreti
HASAN HÜSEYİN ÇAYLI - HAYRABOLU
Benim 12 yıllık memurluk hizmetim var. 2 yıl 10 ay uzman çavuşluk, 8 yıl 7 ay zabıta memuru ve son 4 ayımı da veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrolarında çalıştım lisans mezunuyum. Temizlik işleri Müdürlüğüne vekaleten atandım. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 68 maddesi B bendi Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı ile Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı hariç, sınıfların 1, 2, 3 ve 4 üncü derecelerindeki kadrolarına, derece yükselmesindeki süre kaydı aranmaksızın, atanmasındaki usule göre daha aşağıdaki derecelerden atama yapılabilir. (Değişik ikinci paragraf: 13/2/2011 - 6111/101 md.) Ancak, bu şekilde bir atamanın yapılabilmesi için ilgilinin; a) 1 inci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300 ve daha yukarıda olanlar için en az 12 yıl, b) 1 inci ve 2 nci dereceli kadrolardan ek göstergesi 5300’den az olanlar için en az 10 yıl, c) 3 üncü ve 4 üncü dereceli kadrolar için en az 8 yıl, hizmetinin bulunması ve yükseköğrenim görmüş olması şarttır. Dört yıldan az süreli yükseköğrenim görenler için bu sürelere iki yıl ilave edilir. Bu sürelerin hesabında; 8/6/1984 tarihli ve 217 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesi kapsamına dâhil kurumlarda fiilen çalışılan süreler ile Yasama Organı Üyeliğinde, belediye başkanlığında, belediye ve il genel meclisi üyeliğinde, kanunlarla kurulan fonlarda, muvazzaf askerlikte, okul devresi dâhil yedek astsubaylık ve yedek subaylıkta ve uluslararası kuruluşlarda geçen sürelerin tamamı ile yükseköğrenim gördükten sonra özel kurumlarda veya serbest olarak çalıştıkları sürenin; Başbakanlık ve bakanlıkların bağlı ve ilgili kuruluşlarının müsteşar ve müsteşar yardımcıları ile en üst yönetici konumundaki genel müdür ve başkan kadrolarına atanacaklar için tamamı, diğer kadrolara atanacaklar için altı yılı geçmemek üzere dörtte üçü dikkate alınır. hükmünü ihtiva etmekte olup, Askerlik hizmet süremde değerlendirildiği zaman toplam hizmet sürem 13 yıl olmaktadır.Bu bağlamda vekalet ücreti almamda herhangi bir sorun var mı?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-17
- HAYRABOLU
Müdür kadrosuna atanmak için gerekli şartlar nelerdir?
REMZİ BEDİRHANBEYOĞLU - YEŞİLHİSAR
Mali Hizmetler (Muhasebe) Müdürlüğü kadrosuna atanmak için gerekli şartları nelerdir. Teşekkürler hocam.
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-16
- YEŞİLHİSAR
Ek Göstergenin KHD’ne Göre Berlilenmesi Hakkında.
AYŞE KÖSE - AZDAVAY
Belediyemizde KHD 7/2 olan ve 6.dereceli mühendis kadrosunda bulunan personelimiz, 7.dereceli kadronun 1550 ek göstergesini mi, yoksa 6.dereceli kadronun 1750 ek göstergesini mi alır?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-15
- AZDAVAY
Memurun Yardımlaşma Derneğine Üye Olması Hakkında.
BARIŞ ÇAMLI - BAŞMAKÇI
Müdür ünvanlı memur ilçede kurulacak olan yardımlaşma derneğine kurucu üye olabilir mi ? Yönetim kurulunda yer alabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-14
- BAŞMAKÇI
Memurun Muvafakati Olmadan Geçici Görevlendirilmesi Hakkında.
MUSTAFA ERDEM YILMAZ - ÇAN
Belediye personelinin civar belediyeye görevlendirilmesi için personelin muvafakati gerekir mi ?Bunun ile ilgili bir mevzuat düzenlemesi var mıdır ?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-10
- ÇAN
SÜREKLİ İŞÇİNİN KIDEM TAZMİNATI HAK.
AZERKAN TÜRKELİ - MELEKLİ
KOLAY GELSİN ÜSTATLARIM. BELEDİYEMİZDE 25.11.2004 TARİHİNDE KADROLU İŞE GİREN BİR DAİMİ İŞÇİ ARKADAŞIMIZ 7000 GÜNÜ DOLDURMUŞ BULUNMAKTA OLUP SGK DAN GETİRMİŞ OLDUĞU YAZI İLE KIDEM TAZMİNATI ALARAK İŞTEN KENDİ İSTEĞİ İLE AYRILMAK İSTEMEKTEDİR. BU ŞAHIS BELEDİYEMİZDEN KIDEM TAZMİNATI ALABİLİR Mİ ?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-09
- MELEKLİ
HUZUR HAKKI ÜCRETİ ÖDENMESİ
MUSTAFA ERDEM YILMAZ - ÇAN
Belediyemizde meclis üyelerinin aynı zamanda encümen üyesi olarakta görev yapmaktadır. 631 sayılı Khk nın 12. maddesi kapsamında her iki görev için ayrı ayrı huzur hakkı ücreti ödenebilir mi. Belediye başkanı hem meclis üyesi hemde encümen üyesi olduğundan her iki görev için ayrı ayrı huzur hakkı ücreti ödenir mi?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-09
- ÇAN
Zabıta Personelinin Zabıta Hizmetleri Dışında ÇalıştırılmasıHakkında.
Yusuf Kırabalı -
Elmadağ Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde Zabıta Komiseri olarak görev yapmaktayım 30/05/20204 tarihinden itibaren Zabıta Müdürlüğüm tarafından belediyemiz mücavir alanı içinde olan mesire alanı ve parkta gorevlendirildim görevlendirmem yönetmeliğe aykırı olduğunu söylememe rağmen hala aynı sekilde görevlendirmem devam ediyor ne yapmam gerekiyor teşekkür ederim.
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-07
Müdürlüğe Atama İşlemleri Hakkında.
MESUT YAHNİCİ - ZARA
6/3 emekli keseneğine esas derecesi olan 9 ay belediye başkanlığı kadrosunda çalışan personelimiz 3. dereceli Mali Hizmetler Müdürlüğüne atanmıştır.Şimdi ise 10 yıllık hizmetini doldurduğundan dolayı 657 sayılı kanunun 68/B maddesi uyarınca meclis kararı ile 3. derece olan Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosu, 1. derece olarak değiştirilerek 1. dereceli Mali Hizmetler Müdürlüğü kadrosuna atanmasında sakınca var mıdır? Yok ise maaş hesabında 1. dereceli müdür kadrosu özlük haklarından mı yararlanır ?
- Soru Cevaplandı
- 2025-01-07
- ZARA