SORU

DUYGU YOLDAŞ - AZDAVAY

Belediyemizde ekonomist kadrosunda görev yapan bir memur, önceki dönemde Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde tahsildar olarak yetkilendirilmiş iken, daha sonra yapılan idari düzenleme ile Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne görevlendirilmiştir. İlgilinin yeni görev yeri itibarıyla artık tahsilat işlemleriyle fiilen ilgisi kalmamıştır. Ancak, geçmişte verilmiş olan tahsildarlık yetkisinin kaldırılmaması halinde, bu yetkinin hukuken geçerliliğini sürdürüp sürdürmeyeceği ve ilgilinin mali sorumluluğunun devam edip etmeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Bu kapsamda, aşağıdaki çerçevede görüşlerinize başvurulması uygun görülmüştür: 1. 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 60. maddesi uyarınca, tahsil yetkisi mali hizmetler birimi tarafından yürütülmekte olup, tahsil yetkisinin verilmesi veya kaldırılması yetki devri kapsamında belediye başkanının onayına tabidir. 2. Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği’nin 15, 358 ve 362. maddeleri gereği tahsil yetkisi, mali hizmetler birimi personeline verilir ve yetki devrinin kapsamı ile süresi yazılı olarak belirlenir. 3. Görev değişikliği sonucu personelin mali hizmetler biriminden ayrılmasıyla birlikte, tahsil yetkisinin mevzuat gereği kaldırılması gerektiği değerlendirilmektedir. 4. Aksi halde, yetkinin fiilen kullanılmadığı halde hukuken devam etmesi, yetki ve sorumluluk karmaşasına ve olası Sayıştay denetiminde kamu zararı tespitine yol açabilecektir. Bu itibarla; Destek Hizmetleri Müdürlüğü’ne görevlendirilen bir personelin, önceki dönemde verilmiş tahsildarlık yetkisinin mevzuat gereği kaldırılmasının zorunlu olup olmadığı, yoksa belediye başkanının takdirine bırakılıp bırakılamayacağı hususunda görüşlerinizi talep ederim.

CEVAP

MUSTAFA BARGU - Mahalli İdareler Stajyer Kontrolörü