Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Kır düğün salonu için işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi
İşyeri Açma ve Çalışma Yönetmeliğinin 5/c maddesinde düğün salonları özel yapı şekli gerektiren iş yerleri arasında sayılmıştır. Ancak kır düğün bahçesi olarak imar planında ticari ya da turizm alanı olarak belirlenen arsalarda kır düğün bahçesi faaliyet konulu iş yeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenebilir mi? yapı kullanma izin belgesinin düğün salonu olması gerekli midir? Çay bahçelerinde ve lokantalarda düğün sonrası yemeği verilebilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 05.08.2016
Tam zamanlı sözleşmeli bayan personelin 657 sayılı Kanuna göre doğumdan sonra aylıksız izin kullanabilmesi
Büyükşehir belediyesinde sözleşmeli memur olarak görev yapan bayan memur 657 sayılı Kanuna göre doğumdan sonra aylıksız izin kullanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.08.2016
Hakediş ödemelerinde öncelik
İdaremiz olarak şoförlü araç kiralaması ihalesi yaptık ve halen iş devam etmektedir ancak yüklenicinin SGK ve vergi dairesine borçları var ve bizden alacağı hakediş tutarı SGK, vergi borcu ve çalıştırmış olduğu şoförlerin alacaklarına yetmemektedir, yapacağım ödemede hangisine öncelik vermeliyim. Sosyal güvenlik kurumu, vergi dairesi ödemesi mi yoksa işçilerin alacakları mı?
- Soru Cevaplandı
- 02.08.2016
Araç kira sözleşmesinde damga vergisi
Araç kira sözleşmesi üzerinden alınan sözleşmeye ait damga vergisi oranı binde 9,48 mi yoksa binde 1,89 mu?
- Soru Cevaplandı
- 29.07.2016
Sözleşmeli Personel çalıştırılmasında belediye meclisinin yetkisi
Bütçe koşulları sözleşmeli personel alımına uygun olduğunda, Belediye Meclisinin yetkisi ücret belirlemek mi? Çalıştırılmasına izin vermek mi? Sözleşmeyi yapan da başkan, fesh eden de başkan olduğuna göre, belediye meclisinin bu konudaki yetkisi nedir.
- Soru Cevaplandı
- 28.07.2016
Belediye sınırları içerisinde tarlada silaj paketleme yeri açılması
Belediye sınırları içerisinde tapuda tarla olarak gözüken yere silaj paketleme yeri açmak isteniyor, ne yapılmalıdır?
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2016
Özel yapı şeklini gerektirmeyen işyerleri
İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğinin 5/c maddesi kapsamında özel yapı olması halinde yapı kullanma belgesinin bulunması şarttır. Özel yapı şeklini gerektirmeyen işyerleri için yapı kullanma izni bulunmasına gerek yoktur. İşyerimiz özel yapı şeklini gerektiren yapı olmamasına ve 1981 yılında bitirilmiş olması ve kanıtlamamıza ve İçişleri Bakanlığının yapı kullanma gerekmediği ve işyeri ruhsatı düzenlenmesini belirtilmesine rağmen ilgili idare işyeri açma ve çalışma ruhsatı vermiyor. Gerekçeleri ise; belediye meclisi kararı ile yapı kullanma izni bulunmayan yapılar için geçici süre belgesi düzenlediklerini belirtmişlerdir. İlgili idare yapı kullanma belgesi olmadan işyeri açma izni düzenleneceğine dair bakanlık görüşü değil de mahkeme kararı istemektedirler.
- Soru Cevaplandı
- 27.07.2016
Memur kadrosuna geçen zabıta memurunun görevde yükselmesi
2007 yılında zabıta memuru olarak atandım. 8 yıl zabıta memuru kadrosunda çalıştım. Ocak 2016 tarihinde talebim doğrultusunda memur kadrosuna geçtim. Görevde yükselme sınavına girebilmem için memur kadrosunda 2 yıl beklemem şart mı? Sonuçta her iki görevde de genel idare hizmet sınıfına dâhil.
- Soru Cevaplandı
- 26.07.2016
Çevre Temizlik Vergisi
Boş bulunan depo mahiyetindeki yerler, Çevre Temizlik Vergisine tabi midir?
- Soru Cevaplandı
- 29.11.2018
Personel Giderleri Oranı
İlçemizin nüfusu 32000’dir. 2018 yılında çıkan yasa gereğince hizmet alımında çalıştırdığımız personelleri yüzde yüzü belediyenin olmak üzere personel limited şirketi kurarak çalışan taşeron perso-nelleri belediye şirketi bünyesine geçirdik. “5393 Sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesine göre yeni personel ve sözleşmeli personel alımı için nüfusa göre personel gider oranımız % 30 geçemez” denilmektedir. 1- 2019 yılında alacağımız memur ve sözleşmeli personel için personel gider oranına belediye şirket elamanlarının giderlerini dâhil edecek miyiz? 2- Bu oran hem kadrolu memur hem de sözleşmeli personel alımı için geçerli midir? 3- Belediye şirketine alacağımız personeller için ise personel gider oranın kaç olması gerekmektedir?
- Soru Cevaplandı
- 22.11.2018
Yapı Kayıt Belgesi ile işyeri GSM ruhsatı verilmesi
Tapu kayıtlarında şeftali bahçesi olarak geçtiği ancak söz konusu işletmenin 15.08.2018 tarihinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nden almış olduğu Yapı Kayıt Belgesinde ise ticari olarak nitelendirdiği ve bu belge ile işyeri açma ve çalışma ruhsatı başvurusunda bulunmuştur. Bu sebeple ilgili işletmenin söz konusu Yapı Kayıt Belgesi ile belirtilen parselde muhtelif taşıma kasaları, muhtelif taşıma arabaları ve muhtelif raf faaliyet konusunda bulunmak istediği ancak bahse konu yerin tarım arazisi ol-ması nedeniyle yerin plan notlarında herhangi bir sakınca olup olmadığı ve tapuda cins değişikliği yapmasının gerekli midir?
- Soru Cevaplandı
- 14.11.2018
Belediyelerin işyeri açma ruhsatı düzenlemeyeceği işyeri ve işyeri açma ve çalışma ruhsatından muaf olan işyerleri
İşyeri açma ve çalışma ruhsatından muaf işyerleri hangileridir?
- Soru Cevaplandı
- 09.11.2018