Soru & Cevap
Kategoriler
- Belediye Başkanları
- Belediye Encümeni
- Belediye Gelirleri
- Belediye Giderleri
- Belediye Meclisi
- Belediye Teşkilatı ve Personel İstihdamı
- Bütçe ve Muhasebe
- Emlak Vergisi
- Görevde Yükselme ve Terfi
- Harcırah Ödemeleri
- İhale İşlemleri
- İl Özel İdareleri
- İmar ve Gecekondu
- İş Mevzuatı ve işçilere yapılan ödemeler
- İşyeri Açma
- Mahalli İdare Birlikleri
- Memur Atama ve Nakil İşlemleri
- Memur Fazla Çalışma Ücretleri
- Memurların Mali Hakları ve Sosyal Yardımlar
- Müteferrik
- Tahakkuk ve Tahsilat İşlemleri
- Sözleşmeli Personel
- Belediye Personeli
Varislerin emlak vergisi mükellefiyeti, arazilerin arsa sayılması
Mükellef 1986 yılında gelip arsa beyanı vermiş ödemelerini düzenli yapmış 08/11/2015 tarihinde vefat etmiş 13/11/ 2015 tarihinde noterden veraset ilamı çıkmış o gün emlak vergisi 2. taksidi ödenmiş. mirasçısı 19/01/2017 tarihli el birliği tapusu çıkmış tapu da arazi yazıyor. Tapu 12.155.00 m2 oğul ve anneye 1/40 hisse düşmüş tapuda her ne kadar arazide yazsa taşınmaz ana yola cepheli imar sahası içinde değil ama karşısına yapılmış bir site var elektrik, su, temizlik ve ulaşımı gibi hizmetlerden faydalanıyor. Taşınmazın 2016 ve 2017 yılı vergileri ödenmemiş tapu intikallerde beyan değeri sormuyor varislerden oğlu 19/01/2017 tarihinde dilekçeyle veraset ilamı elbirliği tapusu annesinin ve kendinin kimlik bilgileri; 2016 yılı itibarı ile arazi emlak bildirim formu göndermiş bu belgelere dayanarak mükellefiyetinin 2016 yılından başlaması gerektiğini bildiriyor ama el birliği ile çıkan tapu tarihi 19/01/2017 beyan kabulünü hangi yıldan kabul edeceğiz vergilerini arazi mi yoksa eski beyana dayanarak arsa üzerinden mi işlem yapacağız tapu yeni çıktığı için anne ve oğulun mükellefiyeti 2017 tarihinden başlaması ve ödenmemiş babalarının vergilerini ödedikten sonra 2018 yılında kendi adlarına vergi ödemeleri gerekmez mi?
- Soru Cevaplandı
- 20.01.2017
Umuma açık istirahat ve eğlence yerinin devri
Geçmiş yıllarda İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 30. maddesine uygun olarak içkili yer bölgesi olarak tespit edilen ve halen içkili yer krokisi alanı içerisinde ve Belediyemizin mücavir alanı içerisinde bulunan o zamanki mevzi mevzuatlara uygun olarak işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmiş olan ve şu an itibari ile devlet karayoluna 200 metre mesafeden yakın mesafede bulunan 100 metre yakınında resmi ve özel eğitim kurumu, ibadethane bulunmayan içkili lokanta sınıfındaki işyerlerinin başka bir şahıslara sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğin 8. maddesi gereğince faaliyet konusu ve adresi değişmemesi kaydı ile devredilmesi mümkün müdür?
- Soru Cevaplandı
- 18.01.2017
Görevde yükselme sınavı şartları
Lisans öğrenimi görmekteyim, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavına başvurmam için önlisans yazısı almam yeterli olur mu?
- Soru Cevaplandı
- 13.01.2017
Şef Kadrosuna Atama
Lise mezunu 5. derece şef kadrosunu işgal eden 4/2 dereceden maaş alan, 20 yıllık memur 3. de-rece şef kadrosuna atanabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 04.09.2020
Ticari işyerinin pansiyon olarak ruhsatlandırılması
İskan belgesinde ticari işyeri olan bir yer, geçici konaklama yeri (pansiyon gibi) olarak ruhsatlandırılabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 02.09.2020
Taksitli taşınmaz satışı
2886 Sayılı Kanuna göre “Kat Karşılığı İnşaat Yapım Sözleşmesi” yüklenici ile imzalanmıştır. Bele-diyemize 40 adet mesken ve 1 adet işyeri verilecektir. Mesken ve İşyerlerinin satışını taksitli olarak yapmak istiyoruz. Hangi kanun hükümlerine göre satışı yapmamız gerekir.
- Soru Cevaplandı
- 28.08.2020
İşlevsiz kalan müdürlük
Belediyemize bağlı olarak 1973 yılında faaliyet göstermeye başlamış ve 2017 yılında yeni yerine taşınarak burada hizmet vermeye devam eden Huzurevi Müdürlüğümüz uhdesinde bulunan personel hariç tüm taşınır, taşınmaz ve sakinleri ile birlikte Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına devir edilecektir. Bu kapsamda; Huzurevi Müdürlüğümüz Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar Bakanlığına devir edil-dikten sonra, huzurevinde görevli müdür kadrosundaki personelimiz ve müdürlük kadrosu ile ilgili na-sıl bir işlem yapmamız gerekir? Norm kadroya göre açılan huzurevi müdürlüğü kadrosunun iptal edil-mesi gerekir mi? Belediyemizdeki norm kadroya göre oluşturulan diğer müdürlük kadroları hali hazır-da dolu olduğundan huzurevi müdürlüğünde müdür kadrosunda görev yapan personelimiz ile ilgili nasıl bir yol izlemeliyiz?
- Soru Cevaplandı
- 26.08.2020
Disiplin soruşturması işlemleri
Belediyemizde görev yapan bir adet tahsildar memuru, tahsil ettiği paralardan bir kısmı belediye hesaplarına intikal ettirmeyip zimmetinde tuttuğu, belediye denetimine gelen kontrolör tarafından tespit edildi. Teftiş raporuna da yazıldı. Bunun üzerine memur görevden alındı. Belediye başkanı tara-fından görevden uzaklaştırıldı. Belediyemiz bu işin disiplin yönünden incelenmesi için Sivaslı Kayma-kamlığından muhakkik tayini istedi. Onlar da Uşak Valiliğinden bir muhakkik tayini istedi. Böylelikle Uşak Defterdarlığından 1 adet hesap uzmanı görevlendirildi. Disiplin soruşturma dosyası tamamlandı ve il idare kurulu müdürlüğü tarafından, kaymakamlık aracılığı ile gizli olarak bize ulaştı. Bundan son-raki süreçte izlemem gereken yol hakkında bilgi verirseniz sevinirim.
- Soru Cevaplandı
- 19.08.2020
Pandemi dolayısıyla bazı işyerlerinin kapalı kalması
Pandemi sürecinde önlem kapsamında içkili işyerim kapatıldı ve halen kapalıdır. Yine genelge sonucu bazı içkili yerler açıldı. Benim ruhsatımda içkili yer yazmaktadır. Bu konuda benim başvurabileceğim kanun yolu var mıdır?
- Soru Cevaplandı
- 14.08.2020
Vekâlet ücreti
Vekâlet ücreti ) İlçe özel idare müdürlüğüne vekâleten bakmaktayım. Asıl kadrom veri hazırlama ve kontrol işlet-meni, 4 yıllık iktisat mezunu ve işletme yüksek lisans mezunuyum. Mezuniyetten sonra 1200 gün özel sektörde, 2550 günde kamuda hizmet sürem bulunmaktadır. Ayrıca daha önce belediyede 3 yıla yakın muhasebeci kadrosunda görevlendirme ile çalıştım. Bu durumda şuanda vekâleten baktığım İlçe Özel İdare Müdürlüğü için vekâlet ücreti alabilir miyim?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2020
Avukat vekalet ücreti dağıtımı
Belediyede sözleşmeli çalışan sadece bir tane avukat vardır. Hukuk İşleri Birimi yoktur. Adli, idari ve İcra davaları çok fazladır. Hepsini sözleşmeli Avukatımız takip etmektedir. Bu bir Avukat vekalet üc-retlerinin tamamını mı yani % 100 ünü mü yoksa yazınızda belirttiğiniz gibi % 55 ni mi alacaktır? Ödenecek vekalet ücretlerinin yıllık tutarları, avukatlar için (10.000) gösterge rakamının memur aylık-larına uygulanan çarpımı sonucu bulunacak aylık brüt tutarının 12 katını geçemeyecek mi? Belediyede hukuk servisi yoktur. Alacakların takibine ilişkin işlemleri muhasebe birimi başlatmak-ta, takip etmekte (Avukatlık seviyeye) aşamasına kadar ki işlemleri muhasebe birimi yapmakta, bura-dan büro işlemlerini yapan personel manasında muhasebe personelleri vekalet ücretlerinden pay alabiliyor mu? Usulden kaybedilen prosedürün yerine getirilememesinden dolayı kaybedilen davaların giderleri kusur sayılıp avukattan tahsil edilmesi gerekiyor mu?
- Soru Cevaplandı
- 13.08.2020
Sözleşmeli antrenör istihdamı
Belediyeler, sözleşmeli antrenör çalıştırabilir mi?
- Soru Cevaplandı
- 23.07.2020