Bina Vergisinin 7256 Sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Deği-şiklik Yapılması Hakkında Kanuna göre değerlendirilmesi

1319 sayılı Kanun kapsamındaki emlak vergilerine dair borçlar hakkında, taşınmaz satışının 2020 Mayıs ayından önce ve sonra yapılması durumları ayrı ayrı gözetilerek, belediyeye bildirilmemiş olan taşınmaz satışları hakkında, yapılandırma sürecinde yapılan beyanlara dayanılarak (17.11.2020 tari-hinden önce kesinleşmediği için) 7256 sayılı Kanun uyarınca yapılandırma yapılabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 29.12.2020

Yapı kayıt belgeli yapılara Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünce işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzenlenmesi

Belediyemiz sınırları içerisinde farklı adreslerde 3 (üç) ayrı yapı için yapı kullanma izin belgesi ile tapu kayıtlarında ofis ve işyeri olarak nitelendirilen konut altı yapılara; 1- Düğün Salonu için işyeri açma ve çalışma ruhsatı talep edilmiştir. 2- Oto Ekspertiz için işyeri açma ve çalışma ruhsatı talep edilmiştir. 3- Yine genel iskânı alınmış yapı kullanma izin belgeli bağımsız bölüme ek, mimari projelerine aykırı olarak bina ortak alanlarına yapılmış ve yapı kayıt belgesi alınmış olan yapıya, yapı kullanma izin belgesine esas verilmiş olan İçkili Lokanta nitelikli işyeri açma ve çalışma ruhsatında m² olarak güncelleme yapılması ve canlı müzik izin belgesi düzenlenmesi talep edilmiştir. 1. Talebe istinaden Düğün Salonunun yerinde yapılan incelenmesinin neticesinde; işyerinde mevcut mimari projelerine ek yapılar yapıldığı, binaya ait sığınağın mutfak olarak değiştirildiği ancak yapılan bu aykırılıklara yapı kayıt belgesi alındığı tespit edilmiştir. Sonrasında ilgili yapıların konut altı ticaret statü-sünde olması ve özellikle düğün salonunun özel yapı şeklini gerektiren yapılar olması nedeni ile ruhsat ta-lebi uygun görülmemiştir. 2. Talebe istinaden Oto ekspertizin konut altı ticaret kapsamında olması, ortak alanlarda projelerine aykırı yapıların bulunması ve Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinin 19.md sine istinaden, talep edilen işyeri açma ve çalışma ruhsat talebi uygun görülmemiştir. 3. Talebe istinaden yapılan inceleme neticesinde; İlgili işyerinin başvurusu yapı kullanma izin belgesi dışında, işyeri önündeki bina ortak alanı için yapı kayıt belgesinin tapu kayıtlarına işletilmesi gerektiği hu-suslarına aykırı olması nedeni ile uygun görülmemiştir. Ancak, sonrasında yukarıda belirtilen işyerlerinden Düğün Salonu ve Oto Ekspertiz, Çevre Şehircilik İl Müdürlüğüne başvurarak Cumhurbaşkanlığı 1. numaralı Kararnamenin 97. maddesine esas yine Çevre Şe-hircilik İl Müdürlüğünce resen ruhsatlandırılmıştır. Sorular: Her iki işletme için belirtilen hususlar göz önünde bulundurularak Çevre Şehircilik İl Müdürlüğü'nün vermiş olduğu ruhsatlar mevzuata uygun mudur? Benzer işyeri ruhsat taleplerinde konut altı işyerlerine, özel yapı şeklini gerektiren işletmeler ile gayri-sıhhî özellik taşıyan işletmelere işyeri açma ve çalışma ruhsatı düzelebilir mi? Genel iskânı alınmış, yapı kullanma izin belgesi olan işyeri önlerine, bina sığınaklarına yani bina ortak alanlarına bağımsız dükkân/ofis/işyerleri sahipleri tarafından alınmış olan yapı kayıt belgelerinin geçerliliği nedir? Bu yapı kayıt belgelerine istinaden tapu olmadan veya mevcut yapı kullanma izinli alanlara ek tapu kayıtlarında güncelleme yapılmadan işyeri ruhsatı veya işyerinin umuma açık istirahat ve eğlence yeri ol-ması durumunda canlı müzik izin belgesi düzenlenebilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 28.12.2020

COVİD-19 teşhisli yakınlarına refakat etmesi durumunda refakat izni

Belediyemizde çalışan memurlarımızın pandemi sebebiyle hastanede yatan Covid-19 teşhisli ya-kınlarına refakat etmeleri durumunda, refakat izninin verilip verilmeyeceği hususunda tereddüt oluşmuştur. Şöyle ki; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Refakat İznine İlişkin Esaslar” konu başlığı altında düzen-lenen 10. maddesinde “(a) Bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin, (b) Bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocuklarıyla kardeşlerinden birinin, ağır bir kaza geçirdiğinin veya tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunun sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi zorunludur.” hükümleri yer al-maktadır. Anılan mevzuat hükmüne göre, memurun refakat edeceği hastanın sağlık kurulu raporu alması zorunludur. Ancak, ilçemizde hastaneler tarafından bu hastalığa yakalanan hastalara sağlık kurulu raporu dü-zenlenemediği için ilgili maddenin (b) bendinde zorunlu olan kurul raporu alınamamaktadır, yalnızca başhekim ve doktor onaylı refakat izin belgesi verilmektedir. Covid-19 hastalarına refakat durumu-nun, başka bir rahatsızlıktan sağlık raporu alanların refakatinden daha zor şartlar içerdiği, hatta refa-katçilerin refakat süresince hastane dışına dahi çıkamadıkları herkes tarafından bilinmektedir. Bu ne-denle, hastane tarafından düzenlenen refakat belgesinin İdaremiz tarafından geçerli kabul edilip edilmeyeceği ve bahse konu mevzuat hükümlerinin refakatçi memur lehine uygulanabilirliği hususla-rında görüşlerinizi arz ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 23.12.2020

Ganyan bayiliği

Ganyan bayiliğine işyeri açma ve çalışma ruhsatı verebilmek için istenmesi gereken belgeler nelerdir? , ,

  • Soru Cevaplandı
  • 22.12.2020

Ecrimisil alınan bir yere 100 m2 lik bir işletme yapılması halinde ruhsat düzenlenmesi

Ecrimisil ile alınmış bir yere 100 m2 lik bir işletme yapılmış buraya İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı düzenlenir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 17.12.2020

6360 sayılı Kanunla köyden mahalleye dönüşen yerleşimlerde ki Kanunun yürürlük tarihinden önce tahakkuk eden emlak vergi, ceza ve feri alacaklar 6360 sayılı Kanunun geçici 1/15'e göre ter- kin edilebilir mi?

6360 sayılı Yasadan önce Gelir İdaresi Başkanlığınca 2010 ve Takip eden yıllarda Uygulanacak Asgari Ölçüde Arsa ve Arazi Metrekare Birim Değerleri cetvelinde "köy" olan yerlerin bir kısmı da vergilendirilecek alana tabi tutulmuştur. Bu yerler 6360 sayılı Yasa ile mahalle olmuştur. Bu sebeple bu yerler 6360 sayılı Kanunun geçici 1. maddesinin 15. maddesindeki vergi istisnası sebebiyle emlak vergisinden istisnasından faydalanacaklar mıdır? Faydalanacaklarsa bu yerler için tahakkuk eden vergi, ceza ve feri alacaklar 6360 sayılı Kanunun geçici 1/15'e göre terkin edilebilir mi? Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 10.12.2020

Belediye şirket müdürünün maaşı

Belediye şirket müdürlerinin maaşının (taban-tavan) belirlenmesinde dikkat edilmesi gereken husus ve esaslar nelerdir. Belediye meclis üyesi aynı zamanda belediyenin şirket müdürlüğü görevini yapabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 01.12.2020

Kamu yönetimi mezunuyum, belediyede sözleşmeli eğitmen olarak çalışabilir miyim? Sözleşmeli

Kamu yönetimi mezunuyum, belediyede sözleşmeli eğitmen olarak çalışabilir miyim? Sözleşmeli eğitmenin şartları nedir?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.11.2020

Yapı kullanma izni olmayan yapılara işyeri açma ve çalışma ruhsatı verilmesi

Yapı Kullanım İzni bulunmayan yapılara: 1 - Muhtarlıklardan 2004 öncesi yapı olduğuna dair belge, 2 - 2004 yılından önce su veya elektrik abonesi olduğunu gösteren belge, Bunlardan herhangi bir belgenin olması halinde yapı kullanım izni bulunmayan yapılara iş yeri açma ve çalıştırma ruhsatı düzenlenebilir mi? 3 - Yapı kullanım izni bulunmayan yapılara, iş yeri açma ve çalıştırma ruhsatı düzenleme imkânı bulunmakta mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.11.2020

İç mimar ve çevre tasarımı lisans mezununun sözleşmeli personel olarak görevlendirilmesi

İç mimar ve çevre tasarımı lisans mezunu olan bir kişiyi sözleşmeli olarak hangi kadroda çalıştırabiliriz?

  • Soru Cevaplandı
  • 26.11.2020

Görevde yükselme sınavı ve atanma

2 yıldır müdür vekili olarak çalışmaktayım. Yerel Yönetimler Görevde Yükselme sınavında 2 kişilik müdür kadrosu açıldı ve sınava 2 kişi girdik. Yani her kadro için 1 kişi. Sınavdan 90 puan aldım. Ancak halen atamam yapılmadı. Kurumun ilgili kadroya atama yapması zorunlu mudur? İlerde hak kaybı yaşamamam için her hangi bir dilekçe yazmam gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 22.11.2020

Memurların Mali Haklardan Yararlanmaları

MAHİR KARABULUT - KADIŞEHRİ

Belediyemizde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü olarak görev yapmaktayım. Kadro derecem 4/1 olup 10 yıl 8 ay hizmetim bulunmaktadır. Başkanlık oluru ile boş bulunan 1. dereceli Mali Hizmetler Müdürlüğüne Vekalet etmekteyim. Bu durumda 4. Derecenin mi yoksa 1.derecenin mi haklarından yararlanabilirim.

  • Soru Cevaplandı
  • 18.11.2020
  • KADIŞEHRİ