Belediye encümenince imar konusunda karar alınması

Kontder Kullanıcısı -

Belediye encümen acaba tereddüte düşülen bir imar durumu ile ilgili karar alabilir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 03.02.2020

Unvan Değişikliği

Kontder Kullanıcısı -

Unvan değişikliği sınavında unvan belirtiliyor mu? Örnek olarak (3 teknik personel alınacaksa tek- nik personelin 1 elektrik teknikeri, 2 makina teknikeri diye belirtiyor mu? ) Yoksa sadece 3 teknik per- sonel alınacaktır şeklinde mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 27.01.2020

Olağanüstü Hal Komisyon Kararı gereği görevine dönen memura geriye dönük yapılan maaşla- rında 2020 yılı gelir vergisi dilimlerinin esas alınması

Kontder Kullanıcısı -

2016 yılı 8.ay açığa alınan memur 22.11.2016 yılında ihraç edilmiş olup, 16.01.2020 tarihinde Olağanüstü Hal Komisyon Karar gereği Kurumumuza iade edilmiştir. İade edilen memura 2016 yılı 8.9.10.11. aylar için ödenmeyen 1/3 oranında, 12.ay ve 2017-2018- 2019 yıllarına için de tam maaş yapılmıştır. Geriye dönük yapılan maaşlar 2020 yılı gelir vergisi dilim- leri oranına göre hesaplanmıştır. 2020 Ocak ayı maaşını yapmak için; Vergi dilimi oranı % 15’den başlayarak mı yoksa geçmiş (2016-2017-2018-2019) yıllarına ait maaş ödemesi 2020 olduğu için süregelen gelir vergisi matrah tutarı yazılarak mı yapılacaktır?

  • Soru Cevaplandı
  • 24.01.2020

Üniversite öğrencilerine burs verilmesi

Kontder Kullanıcısı -

5393 sayılı Belediye Kanununun, “Belediyenin görev ve sorumlulukları” başlıklı 14’üncü maddesi- nin (a) bendi, “Belediye başkanının görev ve yetkileri” başlıklı 38’inci maddesinin (n) bendi ve “Beledi- yenin giderleri” başlıklı 60’ncı maddesinin (i) bendi gereğince ailelerin ilçemizde ikametgâh etmesi şartı ile üniversitede okuyan öğrencilerimize yardım (burs) vermek istiyoruz. Malum 5102 sayılı kanun kapsamında ve anayasa mahkemesi kararı ile belediyeler hariç ibaresi iptal edilmiştir. Kurumumuz ise bunu tamamen sosyal yardım kapsamında muhtaç ailelere yönelik olarak yapmayı planlamaktayız. Bu konu; 1) Kurumumuz kanuni olarak bir sıkıntı yaşar mı? 2) Ne gibi evrakları toplamamız lazım? 3) Parasal olarak limitler dâhilinde mi yapılmalı? 4) Meclis kararı ile yönetmelikler yeterli olur mu?

  • Soru Cevaplandı
  • 23.01.2020

Masaj salonunun ruhsatlandırma açısından niteliği

Kontder Kullanıcısı -

Masaj salonu umuma açık bir işyeri midir? Yoksa sıhhi işyeri midir? Emniyet görüşü alınmalı mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 19.01.2020

Harcama belgeleri kaç nüsha düzenlenecek

Kontder Kullanıcısı -

Muhasebe gider evraklarını ikişer suret hazırlıyoruz. Biri asıl diğeri suret. Bunun nedeni ise Sayış-tay denetimlerinde Sayıştay Başkanlığına göndermek için fakat bu üç seneyi yakın tüm muhasebe evraklarını kep adresi üzerinden mali yılbaşı mali yılsonu ve aylık olarak gönderiyoruz. Bu nedenle hala muhasebe gider evraklarını çift suret hazırlamamıza gerek var mı? Vereceğiniz cevap için teşekkür ederim.

  • Soru Cevaplandı
  • 28.08.2018

İşçiler, müdürlüğe vekalet edebilir mi, imza ve harcama yetkileri var mıdır?

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemizde daimi işçi olarak çalışan bir işçi müdürlüğe vekalet edebilir mi? Ayrıca imza yetkileri var mı? Harcama yetkilisi olabilirler mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.08.2018

İyi günler hocam. Bir kiracımızın kira süresi bitmiş durumdadır. Yani işgalcidir. Bu işgal

Kontder Kullanıcısı -

İyi günler hocam. Bir kiracımızın kira süresi bitmiş durumdadır. Yani işgalcidir. Bu işgali için ecrimisil işlemlerine başladık. Ecrimisil tespitinde, en son aylık kira bedelini enflasyon oranında arttırdık ve işgal süresi kadar tahakkukunu yapacağız. Ancak, işgalcinin tespit edilen ecrimisil tutarını, itirazsız ve peşin olarak ödemesi halinde toplam % 35 indirim hakkı bulunmaktadır. Bu şekilde ödeme yaparsa, en son kira bedelinin altında bir rakam ödemiş olacak. Bu durum ,ilerleyen zamanda personel ve idare üzerinde bir olumsuzluk doğurur mu? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür eder iyi günler dilerim.

  • Soru Cevaplandı
  • 09.08.2018

Yapı kayıt belgesi alan yapının para cezasının iptali

Kontder Kullanıcısı -

Yapı kayıt belgesi verilen yapılarla ilgili 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca alınmış yıkım kararları ile tahsil edilemeyen para cezaları iptal edilir denilmektedir. İptal işlemi için encümen kararı almamız gerekir mi?

  • Soru Cevaplandı
  • 30.07.2018

Taşeron işçisi iken belediye şirketine aktarılan işçilerin ücretlerinin ödeneceği bütçe tertibi

Kontder Kullanıcısı -

Belediyemiz taşeron işçilerinin belediye şirketine geçiş işlemi 375 sayılı KHK nin 24 üncü maddesi gereğince gerçekleşmiş olup, belediye şirketine yapılacak olan ödemeler 03.05 ekonomik koddan mı, yoksa 01.03 personel giderleri kodundan mı yapılacağı şirketin düzenlemiş olduğu faturadaki KDV, sözleşme gideri, şirket kârı, SGK gideri, personel gideri olarak mı işleme alınacağı konusunda bilgilerinize ihtiyacımız vardır, teşekkür ederiz.

  • Soru Cevaplandı
  • 25.07.2018

Belediye Şirketleri 5510 Sayılı Kanunun 81. maddesinin “ı” bendinde yer alan %5 prim desteğinden faydalanabilir mi?

Kontder Kullanıcısı -

KHK kapsamında 02.04.2018 tarihinde Belediye şirketlerinde geçici 24. madde kapsamında belediye şirketleri 5510 sayılı kanunun %5’lik indiriminden faydalanmakta mıdır?

  • Soru Cevaplandı
  • 16.07.2018

İhale sözleşmesinin noter onayının geç yapılması

Kontder Kullanıcısı -

Özel sektöre yapılan bir inşaat işi için iş deneyim belgesi istemi ile kurumumuza başvuru yapıldı. Dilekçe ekinde sunulan evraklarda firma ile yüklenici arasında yapılan sözleşme 20/06/2017 tarihinde imzalanmış. Sonrasında iş deneyim belgesi almak için noter onayını duyup 28/05/2018 tarihinde notere onaylatmışlar. Bu durumda iş deneyim belgesi hazırlanması uygun mudur? (Noter onayının geç yapılmış olması sıkıntı yaratır mı?

  • Soru Cevaplandı
  • 13.07.2018